Meille tulee tänään uusi Toyota täyshybridi. <3<3<3<3
Naapuri osti viime vuonna jonkun Volkkarin hybridiauton ja mun mies sai kans kipinän siitä tilata meille hybridi. Mepä ei ostettukaan mitään tavallista hybridiä, vaan Toyotan TÄYShybridi, jota ei tartte ladata niin kuin naapurin Volkkaria. Ja ei, jos kuvittelette että tuo naapurin auto on sähköauto, niin väärässä olette. Sen joutuu tankkaan ihan bensalla ja sitten vielä siihen pitää laittaa sähköä että se kulkee. Toyotaa ei tartte ladata ollenkaan kun se on täyshybridi ja tekee sähkön itse. En malta odottaa iltapäiväääää..... KIVAA! Ensimmäinen uusi auto ja heti huippumoderni täyshybridi. :)
Kommentit (77)
Minnuuki kiinnostaa tekeekö sillä Japanin ihmeellä mitään talvella. Tuuppa sitten enstalven jälkeen kertoon saiko sen:
A) lämpimäksi
B) Pysyikö lasit sulana
C) Pysyikö se ylipäätään lämpimänä?
D) Paljonko polttoaineen kulutus kasvoi talvella, kun käynnistelee kylmää moottoria yhtenään?
:D :D "tekee sähkön itse". Niin, samalla tavallahan se polttomoottorilla varustettu autokin toimii. Se tekee sähkön siitä polttoaineesta, jolla lataa esimerkiksi akkua. Ei se sähkö mistään taianomaisesti ilmesty siihen "täyshybridiisi". Olipa torvi aloitus. Itse pääsen taas ajamaan tänään 200-heppaisella saksalaisellani. Nautin siitä kovin.
Vierailija kirjoitti:
Minnuuki kiinnostaa tekeekö sillä Japanin ihmeellä mitään talvella. Tuuppa sitten enstalven jälkeen kertoon saiko sen:
A) lämpimäksi
B) Pysyikö lasit sulana
C) Pysyikö se ylipäätään lämpimänä?
D) Paljonko polttoaineen kulutus kasvoi talvella, kun käynnistelee kylmää moottoria yhtenään?
Lisättäköön tähän vielä että itellä on diisseli corolla ja taitaa olla viimonen diisseli jonka koskaan osta koska siinä ei lasit + kapiini pysy lämpimänä talvella. Mieluummin ostan sitten vaikka ladan kuin käpristelen kylmässä tavella.
AP: Todellakin tekee itse sähkön eli ei Toyotan täyshybridiä tarvitse ladata ollenkaan ja ei sitä sähköä tehdä mistään bensasta. Myyjä kertoi tosi tarkkaan kuinka Toyotan TÄYShybridi (ei siis tavallinen hybridi niin kuin muissa ns. hybrideissä) tekee sähkön: Aina kun rullaa vapaalla se tekee sähköä, aina kun jarruttaa niin tekee tosi paljon sähköä ja aina kun alamäissä mennään niin taas tulee tosi paljon sähköä autoon. Naapuri joutuu lataamaan ihan tavallisesta töpselistä sähköä että se toimii ja silloin se joutuu maksamaan SEKÄ sähköstä että bensasta. Kai tuo nyt sunkin järkeen käy ettei tuollainen ole ihan järkevää. Jos se olis sähköauto ettei siihen tarvitsisi laittaa bensaa niin se olisi eri asia.
"Toyotaa ei tartte ladata ollenkaan kun se on täyshybridi ja tekee sähkön itse. En malta odottaa iltapäiväääää..... KIVAA! Ensimmäinen uusi auto ja heti huippumoderni täyshybridi. :)"
Onko tämä joku trolli? Polttomoiottorin kautta sähköksi akkuun ja akusta sähkömoottorille ja liikeenergiaksi???????? Hyötysuhde jotain 15-20 %:a.
Miksei ylläpito poista tälläisiä aloituksia???
-
Aitoa naisten logiikkaa!
Vierailija kirjoitti:
Naapuri osti viime vuonna jonkun Volkkarin hybridiauton ja mun mies sai kans kipinän siitä tilata meille hybridi. Mepä ei ostettukaan mitään tavallista hybridiä, vaan Toyotan TÄYShybridi, jota ei tartte ladata niin kuin naapurin Volkkaria. Ja ei, jos kuvittelette että tuo naapurin auto on sähköauto, niin väärässä olette. Sen joutuu tankkaan ihan bensalla ja sitten vielä siihen pitää laittaa sähköä että se kulkee. Toyotaa ei tartte ladata ollenkaan kun se on täyshybridi ja tekee sähkön itse. En malta odottaa iltapäiväääää..... KIVAA! Ensimmäinen uusi auto ja heti huippumoderni täyshybridi. :)
Tekee sähkön itse = bensalla. Nice.
gu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Toyotaa ei tartte ladata ollenkaan kun se on täyshybridi ja tekee sähkön itse. En malta odottaa iltapäiväääää..... KIVAA! Ensimmäinen uusi auto ja heti huippumoderni täyshybridi. :)
Onko tämä joku trolli? Polttomoiottorin kautta sähköksi akkuun ja akusta sähkömoottorille ja liikeenergiaksi???????? Hyötysuhde jotain 15-20 %:a.
Miksei ylläpito poista tälläisiä aloituksia???
Mahtaako olla edes 15%:ä. Käytännössä ymmärrän, että olisi fiksua varastoida vaikkapa jarrutuksen yhteydessä liike-energia akustoihin ja sieltä annostella tarvittaessa tehona, mutta tosiaan kuten sanoit niin hyötysuhde on aika heikko ja sen vuoksi toimivan järjestelmän bygaaminen kallista.
Itse ostin saksalaisen plug-in hybridin isolla bensakoneella. Olen ajellut n. 25 000 km ja tankannut kaksi kertaa (80 litran tankki). Työmatkat menee kepeästi latauksella yön yli. Laskin, että säästettyjä euroja oli pelkästään olemattoman autoveron vuoksi n. 20 000€ ja lisäksi bensoista on säästynyt viitisen tonnia. Kyllähän tuo halvemmaksi tulee nyt, kun sähkö on halpaa suhteessa bensaan.
M29
Ap ketä äänestit Porvoossa kunnallisvaaleissa:)
Vierailija kirjoitti:
:D :D "tekee sähkön itse". Niin, samalla tavallahan se polttomoottorilla varustettu autokin toimii. Se tekee sähkön siitä polttoaineesta, jolla lataa esimerkiksi akkua. Ei se sähkö mistään taianomaisesti ilmesty siihen "täyshybridiisi". Olipa torvi aloitus. Itse pääsen taas ajamaan tänään 200-heppaisella saksalaisellani. Nautin siitä kovin.
Juuri näin. Hybridin polttoainesäästö on lisäksi niin pieni, etten ainakaan sen takia tekisi mitään kompromisseja ajonautinnon yms. seikkojen kanssa.
Tuollaisiahan on ollut jo jeesuksen ajan myynnissä. Taannoin vuosia sitten appiukon automaattibemarikin otti jarrutusenergian yms. talteen, näin laskien polttoaineenkulutusta, koska auto käytti tätä energiaa hyödykseen muissa toiminnoissa, ei siis akkua niillä ladannut. Toki tekniikka kehittyy.
Ja siis ei sillä, mukavaa että olet tohkeissasi, mutta ei tuo nyt niiiin maata mullistava asia autossa ole. Ja ei, en ole kateellinen. Tykkään että auto kulkee, hybridit harvemmin niin tekee (poislukien toki tehokkaat sähköautot, jotka eivät tietenkään hybridejä ole, eivätkä ns. tavan tallaajille). Kulutuksen minimointi ei ole listallani kovin korkealla. Mielummin itse seinästä sitä sähköä autoon ottaisin jos sähköautoilun maailmaan siirtyisin, koska se on a) halvempaa, ja b) ympäristöystävällisempää. Se Toyota edelleen päästelee niitä pienhiukkasia ja päästöjä paikallisesti, saastuttaen ilmaa, vaikka kuinka tekee sähkönsä itse. Ne jarrutusenergiat ja muut ovat aika olematon pompsi siinä energiamäärässä mitä auton energialähde vaatii kuljettamaan sitä kaksitonnista teräsjärkälettä.
Toki tässä voi joku argumentoida että miten kulutus minua ei kiinnosta, vaikka se on suoraan verrannollista päästöihin ja ympäristöystävällisyyteen. Ja toki ihan validisti argumentoisikin.
Vierailija kirjoitti:
gu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Toyotaa ei tartte ladata ollenkaan kun se on täyshybridi ja tekee sähkön itse. En malta odottaa iltapäiväääää..... KIVAA! Ensimmäinen uusi auto ja heti huippumoderni täyshybridi. :)
Onko tämä joku trolli? Polttomoiottorin kautta sähköksi akkuun ja akusta sähkömoottorille ja liikeenergiaksi???????? Hyötysuhde jotain 15-20 %:a.
Miksei ylläpito poista tälläisiä aloituksia???
Mahtaako olla edes 15%:ä. Käytännössä ymmärrän, että olisi fiksua varastoida vaikkapa jarrutuksen yhteydessä liike-energia akustoihin ja sieltä annostella tarvittaessa tehona, mutta tosiaan kuten sanoit niin hyötysuhde on aika heikko ja sen vuoksi toimivan järjestelmän bygaaminen kallista.
Itse ostin saksalaisen plug-in hybridin isolla bensakoneella. Olen ajellut n. 25 000 km ja tankannut kaksi kertaa (80 litran tankki). Työmatkat menee kepeästi latauksella yön yli. Laskin, että säästettyjä euroja oli pelkästään olemattoman autoveron vuoksi n. 20 000€ ja lisäksi bensoista on säästynyt viitisen tonnia. Kyllähän tuo halvemmaksi tulee nyt, kun sähkö on halpaa suhteessa bensaan.
M29
No pistin varoiksi tuon 15 %:a. Sen pystyn perustelemaan hyvin helposti niin että iso osa naisista ymmärtää ettEI tarvitsee puhua esim kemiallisen reaktioiden kynnysenergiasta joka menee hukkaan. Porukka ei myös ymmärrä, että jarrutusenergiaa saadaan hyvin huonosti takaisin mäissä ja jarrutuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin saksalaisen plug-in hybridin isolla bensakoneella. Olen ajellut n. 25 000 km ja tankannut kaksi kertaa (80 litran tankki). Työmatkat menee kepeästi latauksella yön yli. Laskin, että säästettyjä euroja oli pelkästään olemattoman autoveron vuoksi n. 20 000€ ja lisäksi bensoista on säästynyt viitisen tonnia. Kyllähän tuo halvemmaksi tulee nyt, kun sähkö on halpaa suhteessa bensaan.
M29
Ai että, tuollaisen haluaisin itsekin. Kateuden peikko hyytävi veren! :)
Vierailija kirjoitti:
Toyota on hyvä, kestävä auto.
Joo, oli aikoinaan. Noin 20 vuotta sitten.
Toyota? Älä tuu viivalle mun kanssa. Mä kun hipaisen kaasua, niin sinä lyöt tallaa pohjaan ja katselet mun takavaloja :) Diesel-Baijerilaisella kun pääsee eteenkin päin.
Toki voin hakea autotallista joko 7 tai 8 litraisella bensakoneella varusteltuja autoja. Ne kun hytkyy siinä vieressäsi viivalla, et uskalla edes vilkaista muhun päin :D Ne ovat ego-, ei eko-autoja.
Voih, toivottavasti oli läppää, muutoin ap todella sekaisin.
Minäpä ostin ison dieseli Volvon. Ikinä huolisi mitään singeriä.