Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa toiset näyttämään huomattavasti nuoremmilta tai vanhemmilta kuin muut samanikäiset?

Vierailija
10.04.2017 |

Miksi joku 3-kymppinen näyttää 5-kymppiseltä ja taas joku 5-kymppinen menee kolmevitosesta? Mikä on se, joka saa näyttämään paljon todellista vanhemmalta tai nuoremmalta?

Usein näkee etenkin naisia, joista ei millään uskoisi, että tuo on oikeasti vasta 3- tai 4-kymppinen kun hän näyttää eläkeikää lähestyvältä. Ja sitten on niitä, jotka ovat 4- tai 5-kymppisiä, mutta iästä voi ulkoisen olemuksen perusteella vähentää ainakin 10 vuotta.

Toki ylipaino on selkeästi "vanhentava" asia ja hoikkuus/timmiys nuorentaa, mutta ei paino selitä koko ilmiötä kun niitä nuorekkaita on myös ylipainoisissa tai vanhanoloisia hoikissa.

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on geenit ja rasvainen ihotyyppi. En käytä meikkiä.

T. ylipainoinen 46v.

Siis että näytän nuoremmalta.

Vierailija
102/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun näihin lapsen näköisiin, lähemmäs kolmekymppisenä luultiin alaikäiseksi. Varmaan ne geenit vaikuttaa, kun äidillä sama juttu. Nyt tosin olen tavallistakin rasvattomammassa kunnossa, ja luulen tämän vanhentavan. Mm. multa on uudessa työpaikassa kysytty, onko mulla lapsia. Ei olisi voinut sellaista kuvitellakaan vielä muutama vuosi sitten, kun ihmisten silmissä olin itse lapsi silloin. (Nyt siis olen 35.)

Ominaisuuksiani, jotka vaikuttanevat:

- kapea takapuoli ja pienet rinnat, hoikka ylipäätään (lyhyt en kylläkään ole, päinvastoin)

- vaaleat hiukset (kun värjäsin tummiksi, mua ei luultu ihan niin teiniksi kuin luonnollisen blondina)

- pyöreähköt kasvonpiirteet

- lapsellisuus (joo, ihan oikeasti :D En koe sinällään olevani lapsellinen, mutta sellainen vähän ehkä sosiaalinen jännittäjä ja miellyttämishaluinen olen ollut, sellaisen tuiman ja napakan persoonan vastakohta, herkästi hymyilevä miellyttäjä ja pinnan alla vähän arka, puutetta itsevarmuudessa.)

- mullakin on rasvainen iho, joskin otsaan nyt nyt silti ilmestynyt uurretta

- lapsettomuus

En tiedä onko syynä viime vuosina lisääntynyt itsevarmuus (eli tarpeettoman miellyttämishalun väheneminen) vai ne otsaan ilmaantuneet uurteet vai molemmat, kun tuntuu, että nyt ehkä alkaa jo ikä vähän näkyä ulospäinkin. Ainakaan enää ei hirveästi kysellä papereita ja tosiaan jopa jotkut ovat kysyneet, että onko mulla "jo" lapsia. Toki kun sanon ettei ole, mulle sanotaan että "no mutta sä oot niin nuori vielä", eli en vissiin ihan ikäiseltäni näytä edelleenkään. Kolmevitonen nyt ei ehkä kauhean nuori ole lapsia hankkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringon palvonta=rupsahtanut rusina.

Vierailija
104/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalla kun joskus olin töissä niin kyseltiin jopa 35-40v muijilta paperit jotta että heille tulisi hyvä olo. Ihan yleinen käytäntö kyllä. Miehille ei tehty samaa, ja sen huomaakin tästä ketjusta koska miesten kommentteja ei näy.

Sori nyt vaan, mutta kyllä me ihan hyvin teidän naisten oikeat iät naamasta nähdään parin vuoden heitolla. Joskus harvoin joku voi näyttää 5-v nuoremmalta mutta se nyt on luokkaa yksi tai kaksi sadasta poikkeus. Poikkeukset toiseen suuntaan ovat kyllä sitten paljon suuremmat, jotkut näyttävät kyllä 10-15v vanhemmilta.

Takuulla teillä on ihan samanlaista itsepetosta kuin noilla "kukaan ei uskalla pokata mua koska olen niin kaunis" kommenttien kirjoittajilla tuossa eilisessä ketjussa. Kuvia kehiin vaan jos luulette vieläkin olevanne niin nuoren näköisiä. Veikkaanpa kuitenkin ettei mitään tulla näkemään kun mammat ei jostain syystä nyt sitten haluakaan tietää sitä totuutta.

Tässä on se outo ajatus taustalla, että aikuisen naisen pitäisi olla jotenkin otettu siitä, että luullaan kakaraksi. Juu, ei mua nelikymppisenä haittaisi näyttää kolmekymppiseltä, koska sen ikäinen on jo ihan aikuinen, mutta kolmekymppisenä en laisinkaan nauti siitä, että luullaan teinitytöksi. Teineihin kun suhtaudutaan kuin teineihin. Sen huomaa monissa muissa asioissa paremmin kuin papereiden kysymisessä. Esim. kun aikuiset, itsen ikäiset työkaverit sanovat mm. "no sä oot niin nuori vielä" tai "missä koulussa sä oot" tai "onkos sulla jo poikakaveria".

Vierailija
105/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalla kun joskus olin töissä niin kyseltiin jopa 35-40v muijilta paperit jotta että heille tulisi hyvä olo. Ihan yleinen käytäntö kyllä. Miehille ei tehty samaa, ja sen huomaakin tästä ketjusta koska miesten kommentteja ei näy.

Sori nyt vaan, mutta kyllä me ihan hyvin teidän naisten oikeat iät naamasta nähdään parin vuoden heitolla. Joskus harvoin joku voi näyttää 5-v nuoremmalta mutta se nyt on luokkaa yksi tai kaksi sadasta poikkeus. Poikkeukset toiseen suuntaan ovat kyllä sitten paljon suuremmat, jotkut näyttävät kyllä 10-15v vanhemmilta.

Takuulla teillä on ihan samanlaista itsepetosta kuin noilla "kukaan ei uskalla pokata mua koska olen niin kaunis" kommenttien kirjoittajilla tuossa eilisessä ketjussa. Kuvia kehiin vaan jos luulette vieläkin olevanne niin nuoren näköisiä. Veikkaanpa kuitenkin ettei mitään tulla näkemään kun mammat ei jostain syystä nyt sitten haluakaan tietää sitä totuutta.

No haloo kuka täysjärkinen kuvansa tänne laittaa?

Mikset voi myöntää, että jotkut näyttää nuoremmilta? Näyttäähän moni ikäänsä vanhemmaltakin. Mä näytän ikäiseltäni, mutta onhan se totta, että niitä ikäistään nuoremman näköisiäkin on.

Vierailija
106/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te kaikki joilta kysytään papereita. Olikos niin, että nykyään pitää lain mukaan kysyä, jos näyttää alle kolmekymppiseltä. Ei siis alle 18-vuotiaalta. 

Tällaista lakia ei ole olemassakaan. Jotkut kauppaketjut ovat moisen säännön itselleen keksineet, mutta ei se nyt hyvänen aika siitä lakia tee. Luuletko myös että energiajuomilla on 18v ikäraja (koska jotkut kauppiaat moista rajaa pitävät)?

Ihmisten yleissivistyksen taso on joskus hämmästyttävä.

Vierailija
107/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sirot kasvonpiirteet, pitempi tukka ja nuorekas tyyli on se yksi tekijä. geenit ja hyvät yöunet. juo paljon vettä.. pitkät ihmiset eivät välttämättä näytä niin nuorilta.

Mutta isonenäiset ja kolhokasvoiset ihmiset ei kyllä koskaan näytä nuorilta

Vierailija
108/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan täti ei ole ainoa joka on luullut nuoremmaksi. Vaan kaikki muutkin jotka ovat saaneet tietää ikäni. Siis ihan kaikki. Mua on luultu nuoremmaksi teini-ästä lähtien. Nuorena se vitutti. Äiti on nuoremman näköinen ja myös sisko.

Vierailija
109/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten luin että akne saa ihmisen näyttämään nuoremmalta. Että jee, jotain iloa tästä 26-vuotiaasta finninaamasta, kieltämättä luullaan usein nuoremmaksi mutta olisin kyllä mielummin ikäiseni terveellä iholla.

Mutta kyllä sen jo omassakin ikäluokassa näkee miten alkoholi ja tupakka vaikuttaa, yksi viinaanmenevä samanikäinen tuttu näyttää valehtelematta nelikymppiseltä, vähintään.

Hyvä ryhti on kyllä ihan olennainen.

Vierailija
110/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväisyys elämään.

Tyytyväinen siitä mitä minulla on.

Myönteinen ajattelu.

Hyvien puolien löytäminen asiasta kuin asiasta.

Loukkauksien unohtaminen on myös Viisasta.

Armollinen mieli itseä ja toisia kohtaan.

Ja lopuksi tasapainoinen ja terveellinen elämäntyyli.

Vierailija
111/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suurin yksittäinen nuorentava (tai vanhentava) tekijä on iho. Pitkään nuorekkaana säilyvä iho näyttää olevan geneettinen ominaisuus. Hyvä ystäväni on 41-vuotias eikä hänellä ole yhtään ryppyä kasvoissa. Myöskään kaula ja kädet eivät paljastaisi häntä nelikymppiseksi. Ystäväni iho on ohut, eli täällä jossain aiemmin hehkutettu paksu iho ei välttämättä ole nuoruuden tae.

Tämän ystävän perheessä kaikilla on samanlainen nuorekas, kiinteä ja jotenkin hehkeä iho. Olisipa minullakin! Minä näytän kyllä ihan ikäiseltäni eli nelikymppiseltä.

Vierailija
112/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin akne, todella rasvoittuva kalpea iho, pyöreämuotoiset aika lapsekkaat kasvot ja lyhyt kroppa. Kuljin paljon julkisilla 26-vuotiaaksi asti ja aina nuorisolipulla. Työpaikalla on viitattu minua kahdeksan vuotta nuorempiin henkilöihin minua "aika paljon vanhempina". Kyselty, että asunko "vielä kotona" ja muuta tällaista.

Vierailija
113/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 39 ja minua luullaan säännönmukaisesti 20-28-vuotiaaksi. 

En ole koskaan harrastanut urheilua, mutta ryhtini on kuitenkin hyvä. En toisaalta ole ylipainoinenkaan. En ole erityisen kaunis mutta en rumakaan. Luulen, että suurin vaikutus on tyylitajulla. Pukeudun ja meikkaan tavalla joka saa minut näyttämään raikkaalta. Kartan kaikkia ylilyöntejä, siis tyylini ei ole teinimäinen, mutta kartan myös kliseitä ja liian turvallista, jo nähtyä pukeutumista (esim. klassinen suomenruotalaistyyli). 

Lisäksi minulla on rasvoittuva ihotyyppi ja sen seurauksena ei ryppyjä, mutta toisaalta välillä kärsin aknekohtauksista.. Varmaan nuo parikymppiseksi veikkaamiset ovat johtuneet siitä että minulla on ollut finni poskessa! :D En minä sentään niin nuorelta oikeasti kuitenkaan näytä.

Juu, ei se finni poskessa nelikymppistä kaksikymppiseksi muuta. Ja kannattaa muistaa etyäbijmiswt veikkaavat aina toisten ihmisten iän arvaamisessa aina huomattavasti alemmaksi kuin oikeasti ajattelevat oikeasti. Osaksi siksi , että haluavat toiselle tulevan hyvän mielen ja osaksi siksi, että haluavat imarrella. Onhan se tietysti hauskaa kuvitella näyttävänsä kymmeniä vuosia nuoremmalta.

Mullakin on erittäin nuorekkaita tuttuja, jotka pukeutuvat nuorekkaasti, ovat kauniita jne mutta kyllä sen iän vaan näkee vaikkei olisi ryppyjäkään. Sellainen tietty hehkeys vaan häviää siinä kahdenvälisen jälkeen. Katsokaa vaikka kaunista ylioppilasneitoa, ei sellaiseen hehkeyteem pääse enää vanhemmalla iällä millään meikillä yms poppakonsteilla.

Höpö höpö nyt taas. Nuorilla on usein paha akne, tyylitaju hukassa ja huono itsetunto, joten se nuoruus menee hukkaan. On myös naisia ja miehiä jotka kaunistuvat ja komistuvat vanhemmiten. Sitten on nämä nuorena kauniit.

Itse olen 30-vuotias ja näytän aamulla peilin edessä tasan ikäiseltäni. Sitten levitän SK 50-voidetta naamaan ja mineraalimeikit päälle (Lilylolo) sekä kampaan otsiksen ja tukan siistiksi. Vähän korostusta tuonne ja häivytystä tänne ja avot, olen hetkessä 22-vuotiaan näköinen.

Otsatukka nuorentaa viisi vuotta, ranskanletti tuo myös tyttömäisyyttä ja keveä contour arskapuuterilla kaventaa pyöreitä kasvoja. Ripsien kääntäminen avaa silmiä ja aurinkosuojavoide ja mineraalit suojaavat auringonsäteiden vanhentavalta vaikutukselta.

Mullakin on finnejä ja juonteita sekä tykkään alkoholista. Syön suht epäterveellisesti ja nukun aika huonosti (sukuvika). Silti luullaan nuoremmaksi. Jos vaan tietäisivät nää kikkakolmoset. Kai se on se hoikkuus ja sirouskin toisaalta. Sanonpahan vaan, että nykyaikana on kivaa tämä, että on kaikenlaisia juttuja joilla tuunata olemustaan. Ennen piti vain tyytyä niihin kortteihin mitä sai!

Vierailija
114/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli Tiede lehdessä joskus artikkelin että nelikymppisen solujen kunto on mitä vain välillä 26-64 vuotta. Kaikkien solut ei vanhene samaa tahtia vaan saman ikäisillä voi olla jopa melkein 40 vuotta eroa kunnon puolesta. Se näkyy ihossa, lihaksissa, luustossa kaikessa missä soluja on

Vierailija
115/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvolihaksia treenaavat tosiaankin näyttävät nuoremmilta. Myös vaatteiden värillä on merkitystä. Esim musta luo varjoja kasvoille.

Vierailija
116/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 39 ja minua luullaan säännönmukaisesti 20-28-vuotiaaksi. 

En ole koskaan harrastanut urheilua, mutta ryhtini on kuitenkin hyvä. En toisaalta ole ylipainoinenkaan. En ole erityisen kaunis mutta en rumakaan. Luulen, että suurin vaikutus on tyylitajulla. Pukeudun ja meikkaan tavalla joka saa minut näyttämään raikkaalta. Kartan kaikkia ylilyöntejä, siis tyylini ei ole teinimäinen, mutta kartan myös kliseitä ja liian turvallista, jo nähtyä pukeutumista (esim. klassinen suomenruotalaistyyli). 

Lisäksi minulla on rasvoittuva ihotyyppi ja sen seurauksena ei ryppyjä, mutta toisaalta välillä kärsin aknekohtauksista.. Varmaan nuo parikymppiseksi veikkaamiset ovat johtuneet siitä että minulla on ollut finni poskessa! :D En minä sentään niin nuorelta oikeasti kuitenkaan näytä.

Juu, ei se finni poskessa nelikymppistä kaksikymppiseksi muuta. Ja kannattaa muistaa etyäbijmiswt veikkaavat aina toisten ihmisten iän arvaamisessa aina huomattavasti alemmaksi kuin oikeasti ajattelevat oikeasti. Osaksi siksi , että haluavat toiselle tulevan hyvän mielen ja osaksi siksi, että haluavat imarrella. Onhan se tietysti hauskaa kuvitella näyttävänsä kymmeniä vuosia nuoremmalta.

Mullakin on erittäin nuorekkaita tuttuja, jotka pukeutuvat nuorekkaasti, ovat kauniita jne mutta kyllä sen iän vaan näkee vaikkei olisi ryppyjäkään. Sellainen tietty hehkeys vaan häviää siinä kahdenvälisen jälkeen. Katsokaa vaikka kaunista ylioppilasneitoa, ei sellaiseen hehkeyteem pääse enää vanhemmalla iällä millään meikillä yms poppakonsteilla.

No kuule, kyllä sitä aina ennemmin on hoikka, timmi, salilla treenattu 3-kymppinen kuin yo-vuoden aikainen pullero. Ja tällaisia esimerkkejä riittää; kaikki eivät suinkaan ole kauneimmillaan parikymppisenä, joillakin on huono iho, jotkut ovat tukevia tai jopa lihavia, joillakin on taikinamaiset piirteet vaikka olisivat hoikkiakin jne.

Kaunis, raikas, hoikka nuoruuden hehkua täynnä oleva neito on aivan eri planeetalla verrattuna johonkin salilla hampaat irvessä raatavaan kolemkymppiseen. Älä nyt edes viitsi verrata heitä:))

Ja vaikka ei olisi niin hiukkaakaan niin taatusti nuoremman näköinen kuin joku kolmekymppinen salielli.

Vaan kun ne kaikki nuoret neidot eivät ole kauniita, raikkaita ja hehkuvia. Vai tosissasiko väität, että jokainen nuori neito on kaunis, raikas ja hehkuva??????

Kun nyt tähän negatiivisuuteen menit, niin jos et ole huomannut niin niissä nuorissa neidoissa on aika paljon myös huomattavan ylipainoisia, hikisinä ja kiukkuisina "hehkuvia". Jos se sinun hampaat irvessä salilla raatava kolmekymppisesi ei viehätä, niin ei enempää viehätä mäkkärissä mussuttava tuhti parikymppisesikään. Saati hehku.

Kyllä suurin osa minusta ylioppilasneidoista on tosi kauniita ja hehkeitä. Sellaisia nuoruuden varsamaisesti hoikkia mikä ominaisuus myös väkisin katoaa iän myötä. Ja ihon hehku onnellisilta kasvoilla on myös nuoruudessa tosi kaunista. Toki on lihavia pulleroita heissäkin mutta ovat silti nuoruudessaan kauniita minusta. Kolmekymppisillä sali-intoilijoilla on toki timmit kropat mutta se tuo mukanaan kasvoihin tietynlaista kovuutta ja uurteita myös, vanhentaa. Se nuoren ihmisen hehkeys vaan puuttuu, sitä ei voi enää jäljitellä vanhempana. Niin se vain on.

Juu ei tosiaan ole enää. Melkoisia mötköjä alkaa nykynuoret(kin) olla.

Vierailija
117/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso nenä ja pienet syvällä olevat silmät saa heti vanhan vaikutelman ja varsinkin jos ryppyjä silmäkulmissa. Jos on kamalan laiha niin se tekee ihmisen jotenkin harmaaksi ja kalsaksi. Sairaan näköiseksi. Korvat, kädet ja jalkaterät näyttää isoilta. 

Vierailija
118/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 52-vuotias rypytön. 10 vuotta nuoremmaksi luultu aina. En polta tupakkaa tai muutakaan, nukkunut aina 8-10 tuntia yössä, välttänyt aurinkoa, käyttänyt kosteusvoidetta ja syönyt hyvin. Mutta tärkeintä on ajatella vain kauniita, korkealentoisia ajatuksia! Jos kaiken aikaa vain kulmat rutussa miettii pahaa muista, niin näkyy se naamassakin.

Kyllä ne on vain ne geenit. Nykymaailman henkeen kuuluu ottaa itselleen krediittiä vähän kaikesta, tyyliin: olen elänyt tunnollisesti ja kunnollisesti, ja siitä minut palkitaan, kun olen niin hyvä ;-)) Tiedän useita nuorekkaita tyyppejä, jotka on vetäneet sätkää pennusta asti, kosteusvoiteena on käytetty lähinnä Kossua tai Jallua, ja ruokailu on mitä on. 

Vielä 'epäoikeudenmukaisempaa' on se, että parikin todella nuorekasta tyyppiä, jotka tunnen, ovat molemmat melkoisia vttupäitä. Juri sellaisia omahyväisiä ylenkatsojia, että olen miettinyt (ilkeästi), et yksi nuorekkuuden salaisuuksia geenien lisäksi voisi olla täydellinen itsekeskeisyys. Kun ei ole eläissään välittänyt muusta kuin oman ihon kosteudesta ja pitkistä yöunista, niin pysyy rypyttömänä juu.

Alimmainen kommentoija on hyvä esimerkki ihmisestä, joka kulmat rutussa miettii pahaa muista. MOT

Vierailija
119/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyötä tehneenä on pakkoa sanoa, että elämänasenne, iho ja siisti olemus ainakin itselläni vaikuttavat siihen minkä ikäiseksi ihmisen arvioin. Esimerkiksi kerran luulin erästä 75-vuotta täyttävää naista paljon nuoremmaksi koska oli niin aurinkoinen ja sädehtivä persoona. Jos ihminen puhuu kovin pessimistiseen sävyyn vanhentaa se häntä samantien. Jatkuva negatiivisuus ei ole eduksi kenellekkään.

Jos nyt taas mietitään miksi useat yläaste ja lukioikäiset tytöt näyttävät ikäistään vanhemmilta niin kyllä se on meikki ja vaatetus. Paljon muuttuneet teinitytöt ulkonäöllisesti siitä millainen itse olin tai kaverini olivat :'D

Vierailija
120/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään katsoin ystävääni, 50-v, ja mietin, että näytänkö mäkin parin vuoden päästä noin vanhalta. Hänellä roikkuu kaulan iho, naama on tosi ryppyinen, silmäpussit, syvät juonteet. Mutta timmi kroppa, ei rasvaa, tosin itse aina sanoo, että tissit on kuin ajokoiran korvat, vaikka ei ole edes imettänyt (ei ole lapsia). Hän on aina harrastanut todella paljon liikuntaa, varsinkin juoksua.

Mulla ei ole vielä ryppyjä kuin pienenpieniä silmien alla, mulla on aina olllut paksu ja rasvainen iho, ei koskaan sellainen ihanan heleä. Ehkä siksi mulla ei ole ryppyjä. Muutenkin saan aina kuulla, että näytän ihan "tyttöseltä". En nyt sentään. Oon normaalipainoinen, harrastan liikuntaa, mutta en kuvailisi itseäni sanalla timmi, lihaksiakin on, mutta on vähän pehmeääkin siinä päällä. Tissit on kyllä edelleen kauniit ja pyöreät, voihan ne sitten riipahtaa kun vaihdevuodet tekee tehtävänsä. Juu ja imetetty on yhteensä 7 v kolmea lasta. Omasta mielestäni olen ihan ok ikäisekseni, mutta mulla on oikeesti yks ystävä, joka on 54 v ja näyttää max. 35-v. Todella kaunis ja edelleen suloinen, kukaan ei ikipäivinä usko hänen ikäänsä kun kerron.

Omalla kohdallani kyse on pitkälti geeneistä, äitini on edelleen todella nuorekas, vaikka on jo yli 80-v. Näyttää paremmalta kuin moni 15 v nuorempi. Ryppyjä edelleen vain vähän, toki naama vähän roikkuu.