Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa toiset näyttämään huomattavasti nuoremmilta tai vanhemmilta kuin muut samanikäiset?

Vierailija
10.04.2017 |

Miksi joku 3-kymppinen näyttää 5-kymppiseltä ja taas joku 5-kymppinen menee kolmevitosesta? Mikä on se, joka saa näyttämään paljon todellista vanhemmalta tai nuoremmalta?

Usein näkee etenkin naisia, joista ei millään uskoisi, että tuo on oikeasti vasta 3- tai 4-kymppinen kun hän näyttää eläkeikää lähestyvältä. Ja sitten on niitä, jotka ovat 4- tai 5-kymppisiä, mutta iästä voi ulkoisen olemuksen perusteella vähentää ainakin 10 vuotta.

Toki ylipaino on selkeästi "vanhentava" asia ja hoikkuus/timmiys nuorentaa, mutta ei paino selitä koko ilmiötä kun niitä nuorekkaita on myös ylipainoisissa tai vanhanoloisia hoikissa.

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetyyli on varmasti normaalipainon lisäksi tärkein tekijä! Kolmas olisi sitten hiukset ja meikki. Iäkkään naisen kanssattaa olla meikin kanssa erityisen huolellinen ja esim paksu meikkivoide on aika hirveä jo vähän ryppyisellä (+35-iholla). 

Vierailija
122/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne on se ero. Mielen vaikeudet näkyvät heti ulospäin. Pahantahtoisuus näkyy rumuutena muuten standardikauniissakin. Sielu se on joka on kaunis ja tekee kasvoista kauniit ei muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini on vain vuoden mua vanhempi ja huomattavasti vanhemman näköinen jos esim. olisimme peilin edessä yhtäaikaa.

Uurteinen iho kasvoissa, myös kaulassa näkyy "vanhan naisen" ihoa.

Vahvat pystyjuonteet kulmien välissä.

Polttaa, on ottanut aurinkoa, eikä raaski syödä kunnolla säästösyistä. Ei käytä levitteitä ollenkaan eli rusinoituu näillä keinoin lisää.

Vierailija
124/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33, luullaan parikymppiseksi ja jopa teiniksi vauvannaaman vuoksi. Ei rypyn ryppyä ja lapselliset piirteet. Ei ylipainoa. En tupakoi tai ota aurinkoa enkä ryyppää. En yritä näyttää nuorelta vaan päin vastoin tahtoisin näyttää vanhemmalta. Muita vauvannaamoja suvussamme ei ole, en tiedä miksi olen tämmöinen mutta kai se on geeneissä.

Vierailija
125/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus ja terveys nuorentaa. Elämäniloinen luonne? Jokuhan on ihan vittuuuntunut, niin ei se ainakaan nuorenna.

Vierailija
126/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 39 ja minua luullaan säännönmukaisesti 20-28-vuotiaaksi. 

En ole koskaan harrastanut urheilua, mutta ryhtini on kuitenkin hyvä. En toisaalta ole ylipainoinenkaan. En ole erityisen kaunis mutta en rumakaan. Luulen, että suurin vaikutus on tyylitajulla. Pukeudun ja meikkaan tavalla joka saa minut näyttämään raikkaalta. Kartan kaikkia ylilyöntejä, siis tyylini ei ole teinimäinen, mutta kartan myös kliseitä ja liian turvallista, jo nähtyä pukeutumista (esim. klassinen suomenruotalaistyyli). 

Lisäksi minulla on rasvoittuva ihotyyppi ja sen seurauksena ei ryppyjä, mutta toisaalta välillä kärsin aknekohtauksista.. Varmaan nuo parikymppiseksi veikkaamiset ovat johtuneet siitä että minulla on ollut finni poskessa! :D En minä sentään niin nuorelta oikeasti kuitenkaan näytä.

Juu, ei se finni poskessa nelikymppistä kaksikymppiseksi muuta. Ja kannattaa muistaa etyäbijmiswt veikkaavat aina toisten ihmisten iän arvaamisessa aina huomattavasti alemmaksi kuin oikeasti ajattelevat oikeasti. Osaksi siksi , että haluavat toiselle tulevan hyvän mielen ja osaksi siksi, että haluavat imarrella. Onhan se tietysti hauskaa kuvitella näyttävänsä kymmeniä vuosia nuoremmalta.

Mullakin on erittäin nuorekkaita tuttuja, jotka pukeutuvat nuorekkaasti, ovat kauniita jne mutta kyllä sen iän vaan näkee vaikkei olisi ryppyjäkään. Sellainen tietty hehkeys vaan häviää siinä kahdenvälisen jälkeen. Katsokaa vaikka kaunista ylioppilasneitoa, ei sellaiseen hehkeyteem pääse enää vanhemmalla iällä millään meikillä yms poppakonsteilla.

No kuule, kyllä sitä aina ennemmin on hoikka, timmi, salilla treenattu 3-kymppinen kuin yo-vuoden aikainen pullero. Ja tällaisia esimerkkejä riittää; kaikki eivät suinkaan ole kauneimmillaan parikymppisenä, joillakin on huono iho, jotkut ovat tukevia tai jopa lihavia, joillakin on taikinamaiset piirteet vaikka olisivat hoikkiakin jne.

Kaunis, raikas, hoikka nuoruuden hehkua täynnä oleva neito on aivan eri planeetalla verrattuna johonkin salilla hampaat irvessä raatavaan kolemkymppiseen. Älä nyt edes viitsi verrata heitä:))

Ja vaikka ei olisi niin hiukkaakaan niin taatusti nuoremman näköinen kuin joku kolmekymppinen salielli.

Vaan kun ne kaikki nuoret neidot eivät ole kauniita, raikkaita ja hehkuvia. Vai tosissasiko väität, että jokainen nuori neito on kaunis, raikas ja hehkuva??????

Kun nyt tähän negatiivisuuteen menit, niin jos et ole huomannut niin niissä nuorissa neidoissa on aika paljon myös huomattavan ylipainoisia, hikisinä ja kiukkuisina "hehkuvia". Jos se sinun hampaat irvessä salilla raatava kolmekymppisesi ei viehätä, niin ei enempää viehätä mäkkärissä mussuttava tuhti parikymppisesikään. Saati hehku.

Kyllä suurin osa minusta ylioppilasneidoista on tosi kauniita ja hehkeitä. Sellaisia nuoruuden varsamaisesti hoikkia mikä ominaisuus myös väkisin katoaa iän myötä. Ja ihon hehku onnellisilta kasvoilla on myös nuoruudessa tosi kaunista. Toki on lihavia pulleroita heissäkin mutta ovat silti nuoruudessaan kauniita minusta. Kolmekymppisillä sali-intoilijoilla on toki timmit kropat mutta se tuo mukanaan kasvoihin tietynlaista kovuutta ja uurteita myös, vanhentaa. Se nuoren ihmisen hehkeys vaan puuttuu, sitä ei voi enää jäljitellä vanhempana. Niin se vain on.

Juu ei tosiaan ole enää. Melkoisia mötköjä alkaa nykynuoret(kin) olla.

Jep, just tänään katsoin nuoria lukion pihalla, kun hain poikaani koulusta. Varmaan puolet oli ylipainoisia. Yhdellä tytöllä oli niin iso maha, että olisin helposti uskonut hänen olevan pitkällä raskaana. Mutta ei kuulemma ole.

Vierailija
127/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintavat on yksi iso asia. Ja se jättää jo jälkensä jos on elänyt kolmekymppiseksi kuin pellossa, viinaa, roskaruokaa ja juhlimista usein. Toki kannattaa missä tahansa iässä tehdä parannus tapoihin. Itse olen 34v, mutta jatkuvasti luullaan 10v nuoremmaksi.  Salaisuuteni on koko elämäni jatkunut säännöllinen liikunta, vähäinen alkoholi (tupakkia ole ikinä polttanut) ja suht terveet ruokatavat. En ole mikään rasvaton kuikelo, rasvat taitaa olla siinä 25% tienolla, mutta olemuksesta näkee että jotain teen itseni eteen. Juon vettä 2-3l päivässä, iho hyvässä kunnossa, hampaat myös. Käytän nuorekkaita vaatteita (ja miksi en käyttäisi 34v ei ole vanhus). 

Toinen tärkeä asia on asenne elämään. Ei kannata elää toinen jalka haudassa, vaan nauttia :). Se näkyy ulospäin. 

Vierailija
128/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini on vain vuoden mua vanhempi ja huomattavasti vanhemman näköinen jos esim. olisimme peilin edessä yhtäaikaa.

Uurteinen iho kasvoissa, myös kaulassa näkyy "vanhan naisen" ihoa.

Vahvat pystyjuonteet kulmien välissä.

Polttaa, on ottanut aurinkoa, eikä raaski syödä kunnolla säästösyistä. Ei käytä levitteitä ollenkaan eli rusinoituu näillä keinoin lisää.

Siis häh? Mitä tekemistä levitteillä on nuorena näyttämisen kannalta? Useissa levitteissä on tyydyttynyttä rasvaa, mikä ei ole hyväksi. Sen sijaan hyviä rasvanlähteitä; avokado, pähkinät, öljyt, siemenet..

Vierailija
129/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monessa viestissä mainitaan, että tottakai kaverit kehuu tai kehutaan kohteliaisuudesta. No, kaikki eivät kehu kenellekään suoraan mitään, vaan jonkun todellista nuorempi tai vanhempi ulkonäkö tulee usein esiin esim. niin että työpaikalle tulee uusi työntekijä, joka mainitsee vaikkapa lapsenlapsen rippijuhlat, josta voidaan päätellä hänen olevan 50 v täyttänyt, mutta hänen on olettanut olevan siinä 4-kymppinen ulkonäön perusteella. Kehumisesta ei liene kyse kun työkaverien kesken ihmetellään, että onpa siinä nuoren näköinen yli viisikymppinen. Tai jollakulla on uusi koru, josta kysyttäessä mainitsee saaneensa sen viikonloppuna olleilla 30-vuotispäivillään ja häntä on pitänyt 4-kymppisenä.

Että varmaankaan ei ole kyse mistään kohteliaisuuskehuista jos muiden ihmisten kesken ihmetellään jonkun nuorekkuutta kun ikää onkin paljon enemmän kuin päällepäin luulisi.

Vierailija
130/167 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta pitää nuorena

Vierailija
131/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonne on se ero. Mielen vaikeudet näkyvät heti ulospäin. Pahantahtoisuus näkyy rumuutena muuten standardikauniissakin. Sielu se on joka on kaunis ja tekee kasvoista kauniit ei muu.

Todella mukava ajatusmaailma: jos joku on ruma, on hänellä ruma ja paha sielu. Sanoisitko tuon oikeasti päin naamaa syntymärumalle ihmiselle? Ällöttävä Hollywood-arvomaailma, jossa rumat ovat aina pahoja, ja kivat nättejä. 

Vierailija
132/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäistään nuoremmalta näyttämiseen yksi keino ylitse muiden, tästä myös vakuuttavaa näyttöä: kirjoittaa vauvva.fi palstalle. Tsekatkaa itse, 100% vauva.fi -palstan kirjoittajista on ikäisiään vähintään 10 vuotta nuoremman näköisiä.

Vierailija
133/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hyvä iho, itselläni ei juurikaan ryppyjä (täytän 42v)

- kasvojen muoto on siro, korkeat poskipäät

- urheilullinen kroppa

- kivat vaatteet/tyyli, ei tätimäinen vaan sopivan trendikäs

- kevyt meikki

- kiiltävät hyväkuntoiset hiukset

Minua luullaan lähes aina vähintään 10v nuoremmaksi, papereitakin kysytään usein baareissa ym eri asioiden yhteydessä näitä ilmenee. Kyse ei siis ole omasta mielikuvituksesta;).

Vierailija
134/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen se ketju jossa mietittiin miksi kaikki luulevat olevansa kymmenen vuotta nuoremman näköisiä. Täällä se taas nähdään :D

Vierailija
135/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoakointi ja unettomuus vanhentavat. Esim. Lestaäidit, joilla on monta lasta, ovat nelikymppisenä aika rupsahtaneita.

Vierailija
136/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen se ketju jossa mietittiin miksi kaikki luulevat olevansa kymmenen vuotta nuoremman näköisiä. Täällä se taas nähdään :D

Omasta puolestani vastaan että näitä tilanteita on ollut vaikka kuinka, joten kyse ei ole omasta mielipiteestäni. Onhan se totta että etenkin nelikymppisissä hajontaa alkaa olla, toiset todella rupsahtaneita ja osa menee ihan kevyesti alle kolmekymppisistä.

T. Se 42v jota luullaan usein nuoremmaksi

Vierailija
137/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella mukava ajatusmaailma: jos joku on ruma, on hänellä ruma ja paha sielu. Sanoisitko tuon oikeasti päin naamaa syntymärumalle ihmiselle? Ällöttävä Hollywood-arvomaailma, jossa rumat ovat aina pahoja, ja kivat nättejä. 

En ole tuon alkuperäisen kommentin kirjoittaja, mutta siinä ei varmaankaan viitattu perinteisiin kauneusihanteisiin täyttäviin ihmisiin. Itse tunnen useita yhteiskunnan luokittelun mukaan "rumia" ihmisiä (kauneusvirheitä, huonot hampaat tms.), mutta heidän hyvä luonteensa näkyy silmistä avoimuutena ja aitoutena, mikä tekee heistä viehättäviä. Toisaalta taas tunnen parikin ulkoisesti "täydellistä" ihmistä, siis kaikinpuolin ihanteet täyttävää, joiden pahantahtoisuus näkyy silmistä ja ilmeistä. En voi pitää sellaista ihmistä kauniina / komeana, kun silmistä leiskuu viha ja halveksunta muita kohtaan. Minun silmissäni kauneus / komeus siis todella tulee sisältäpäin, mutta tiedän kyllä olevani poikkeus tämän ajatusmaailman kanssa.

Vierailija
138/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34-vuotias ja pienikokoinen, siis lyhyt (160 cm) ja hoikka (50 kg). Pukeudun aika nuorekkaasti, ja viimeksi kun hain 7-vuotiaan lapseni ip-kerhosta, kysyi lapsen luokkakaveri lapselta että "onko toi sun isosisko". Opettaja on kysynyt samaa, eli että olenko lapseni isosisko.

Uskon että hyvät geenit on syynä hyvinsäilyneeseen kasvojen ihoon, mutta myös se että olen jo 5-6 vuotta käyttänyt todella laadukkaita (yli 120 e maksavia) kasvovoiteita, sekä käyn säännöllisesti kasvohoidoissa. Lisäksi ympärivuoden poskille pesiytyneet pisamat varmasti nuorentaa. Toisaalta edessä voi 40-50 vuotiaana olla kova pudotus, äitini säilyi 50-vuotiaaksi asti todella nuorennäköisenä ja melko rypyttömänä, mutta vanheni yhtäkkiä muutamassa vuodessa aivan järkyttävän paljon ulkonäöllisesti. Siis 5 vuodessa tuli kasvoihin ikää varmaan 15 vuoden edestä. Tosin äitini ei ole koskaan panostanut laadukkaaseen ihonhoitoon vaan luottanut hyviin geeneihinsä jotka näköjään kantoivat sinne 50 vuotiaaksi.

Vierailija
139/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa; ei liian laiha eikä lihava. Laihakin ok jos rasvaa löytyy ihon alta (=laihaläski), himotreenaajat usein rypistyvät ennen aikojaan. Siro ja pieni on nuorekkaampi kuin isoluinen/pitkä nainen.

Kasvonpiirteet: toisilla kasvot vaan pysyvät freesimpänä vaikka piirteet iän myötä terävöityvät ja toiset taas vanhenevat oikein urakalla joskus 4-kympin jälkeen. Nenä, poskipäät, silmät ym vaikuttaa.

Geenit; toiset vanhenevat nopeammin kuin toiset, sille ei mahda mitään.

Elämäntavat: huono ravitsemus, tupakointi, liika ryypiskely yms. Tupakointi lienee kaikista pahin noista.

Tyyli: Tätimäisyys, tai toisaalta liiallinen yrittäminen näyttää 20 vuotta nuoremmalta. Molemmat yhtä pahoja.

Vierailija
140/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt, kun joskus käyn ravintolassa tanssimassa ja erästä naista haetaan jatkuvasti.

Hän on hyvin hoikka(laiha) pukeutuu nuorekkaastti ja on pitkät hiukset: takaapäin häntä luulisi nuoreksiksin.

Mutta kun katsoo  kasvoja, niin tosi vanhan näköinen, ryppyjä ja juonteita, muutenkin jotenkin kolkon näköinen ja oloinen, ei esim. hymyile juuri koskaan.

(en uskalla sanoa, mutta sanon, että melkein kuin noita-akka).

Eli katsooko esim. miehet nyt sitä nuorekasta kroppaa = on nuoren näköinen, vai sitä naamaa = vanhan ja kuluneen näköinen?

Ihminen voi yhtäaikaa olla vanhan ja nuoren näköinen, riippuu mitä kohtaa siinä ihmisessä katsoo.