Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa toiset näyttämään huomattavasti nuoremmilta tai vanhemmilta kuin muut samanikäiset?

Vierailija
10.04.2017 |

Miksi joku 3-kymppinen näyttää 5-kymppiseltä ja taas joku 5-kymppinen menee kolmevitosesta? Mikä on se, joka saa näyttämään paljon todellista vanhemmalta tai nuoremmalta?

Usein näkee etenkin naisia, joista ei millään uskoisi, että tuo on oikeasti vasta 3- tai 4-kymppinen kun hän näyttää eläkeikää lähestyvältä. Ja sitten on niitä, jotka ovat 4- tai 5-kymppisiä, mutta iästä voi ulkoisen olemuksen perusteella vähentää ainakin 10 vuotta.

Toki ylipaino on selkeästi "vanhentava" asia ja hoikkuus/timmiys nuorentaa, mutta ei paino selitä koko ilmiötä kun niitä nuorekkaita on myös ylipainoisissa tai vanhanoloisia hoikissa.

Kommentit (167)

Vierailija
161/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä, mikä itseisarvo se pelkkä nuoremmalta näyttäminen on. Jos olisin 5-kymppinen, haluaisin mieluummin olla viehättävä, hoikka ja hyvävartaloinen 5-kymppisen näköinen kuin vain 3-kymppisen näköinen. 3-kymppinen tai nuorempi ei suinkaa tarkoita hyvännäköistä, hoikkaa ja kaunista. Ei kai siinä, jos 5-kymppisenä näyttää 3-kymppiseltä ylipainoiselta homssulta, ole mitään kehuttavaa?

Niin, ei jokainen 5-kymppinen ole plösö rupsahtanut tantta eikä jokainen 3-kymppinen upea timmi kaunotar. Jokaista plösöä 5-kymppistä kohti löytyy vähintään yksi plösö 3-kymppinen :D Jotenkin sen vain ymmärtää paremmin 5-kymppisellä kuin 3-kymppisellä.

Vierailija
162/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, jos työkaveri tai ystävä sanoo nuoren näköiseksi ei paljoa kannata arvoa antaa. Nämä naisten keskinäiset kohteliaisuuskehumiskerhot on diipadaapaa, jota ei kukaan voi tosissaan ottaa. Itse en moiseen edes työpaikoilla ole lähtenyt; jos lissulla on uusi pusero, kai se on sen siksi ostanut että on pitänyt siitä, ei minun sitä tarvitse kertoa eikä varsinkaan jos pusero on oikeasti ruma rääsy. Tai miksi kehua jotakuta ihanan hoikaksi kun jokainen näkee, että hoikka hän ei ole mistään päin.

Monesti on kyllä käynyt niin, että vaikkapa töissä on käynyt ilmi että joku naamatuttu samassa työpaikassa täyttää 50v ja tästä on sitten puhuttu muiden kesken, että ei uskoisi kun olen luullut jotain nelikymppiseksi. Tai joku onkin vain 25v, mutta on kokonsa ja olemuksensa vuoksi olettanut nelikymppiseksi. Ei näitä kohteelle kerrota, joten ovat varmasti oikeita arvioita eikä mitään kehuvaleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mene ihan suoraan niin että helppo ja iloinen elämä pitää ihmisen nuoren näköisenä. Tiedän monia jotka eivät elämän helppoudesta huolimatta ole yhtään ikäistään nuoremman näköisiä, vaan elintasosairailta näyttävät. Toisaalta myös tunnen ihmisiä joilla on ollut vastoinkäymisiä, mutta ovat eläneet terveellisesti ja näyttävät selvästi ikäistään nuoremmalta. Tunnen jopa vaikeisiin kroonisiin sairauksiin (ei elintasosairauksiin) sairastuneita keski-ikäisiä, jotka näyttävät todella nuorekkailta ikäisekseen, koska heidän elintapansa ovat aina olleet hyvät. 

Ei myöskään ole niin, että hoikilla naama roikkuu enemmän kuin lihavilla. Tietysti jos olet ollut selkeästi ylipainoinen tuonne yli 40 v asti, toisin sanoen olet syönyt liikaa ja luultavasti roskaruokaa ja sitten laihdutat, niin varmasti se roikkuu.  

Vierailija
164/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Just!

MInua on luultu lapseni isoäidiksi moneen otteeseen. Olen 47-vuotias ja minuila on 3-vuotias lapsi. Vanhempia on kaksi edellisestä liitosta. 

Ei minua haittaa, mutta haittaako lasta sitten myöhemmin? [/quote]

Käykö lapsesi kerhossa? Siellä eräs äiti oli lapsensa kanssa ja luulin oikeasti äitiä lapsen mummoksi.

Vierailija
165/167 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kroppa; ei liian laiha eikä lihava. Laihakin ok jos rasvaa löytyy ihon alta (=laihaläski), himotreenaajat usein rypistyvät ennen aikojaan.

Tästä olen kyllä tosi eri mieltä! Laihaläskiksi tullaan, kun ei harrasteta liikuntaa eikä juuri syödä mitään. Eli suomeksi silloin, kun elintavat ovat todella epäterveelliset. Viimeistään siinä 30-35+ iässä tällaisen ihmisen iho muuttuu sameaksi (koska hän ei syö terveellisesti + liikkumattomuus huonontaa verenkiertoa) ja alkaa usein roikkuakin. Ryhti on huono ja keveydestä huolimatta jaksaminen heikkoa. Jos/kun se syömättömyys vielä saavutetaan esim. tupakoimalla tai ylipäätään syömällä vain tiettyjä ruoka-aineita, alkaa se todellakin näkyä kropassa kaiken mahdollisen (esim. proteiinin ja rasvan) puutoksena. Jos tällaisen ihmisen kanssa pääsee/joutuu kosketusetäisyydelle, tuntuu kroppa "luut löysän nahkan sisällä" -pussukalta, puhumattakaan siitä millaiselta se täysin lihakseton laihuus näyttää alasti, kun maan vetovoima alkaa tehdä työtään...

ahaa, oon luullut että laihaläski on sellainen joka ei himotreenaa vaan on vaan laiha ja vähän "pehmeä". oon kuvaillut itseäni laihaläskiksi, koska inhoan salitreenia, mutta lenkkeilen kävellen luonnossa ja syön terveellisesti mutta aika vähän, ja vatsalihakset ei oo näkyvissä :D

Juuei, vaan laihaläski on nimensä mukaisesti ihminen, joka näyttää (vaatteet päällä) laihalta, mutta on oikeasti todella rasvapitoinen eli läski. Ihminen, jolla ei ole juurikaan lihasta ja joka ei harrasta liikuntaa, vaan laihuus on saavutettu vain syömällä vähän. Sinä kuulostat elintapojesi perusteella ihan "normilaihalta". 

Juuri näin. Ja tuli muuten mieleeni juuri, että nykyään näkyy paljon tosi nuoriakin laihaläskejä. Sitä ei oikein muuten vaatteet päällä toki erota, mutta kun nykyään on muotia ohuet legginssit tai sellaiset ohuet legginssifarkut jotka ei tue yhtään reisiä tai peppua. Niin ne laihaläskin pyllyt kyllä tunnistaa, kun ovat sellaisia litteitä ja höllyviä.

Aivan sama. Mieluummin laihaläski kuin ylipainoinen, koska se laihaläski litteine höllyvine ahtereineenkin on kuitenkin HOIKKA ja näyttää hoikalta. Ja alhaisempi rasvaprosentti laihaläskillä joka tapauksessa on kuin ylipainoisella, että sikäli.

Alkuperäiseen kysymykseen, normaalipainoisuus ja hoikkuus nuorentaa, siinä missä ylipaino ja tosikuiva laihuus vanhentavat. Sellainen malliton tanttatukka vanhentaa, samoin liian nuorekkaat hiukset (harvalle aikuiselle sopii pinkki tai sininen tukka). Tiukka ja tyrkky pukeutuminen vanhentaa siinä missä tätityylikin. Nuorekkuus ei tarkoita nuorison kopiointia. Usein nämä ikäistään nuoremmat näköiset ovat hoikkia tai hoikahkoja, pukeutuvat tyylikkäästi ja heillä on puolipitkät hiukset.

Aivan väärässä olet. Laihalla voi hyvinkin olla rasvaprosentti 35 kun taas ylipainoisella selkeästi matalampi. Se on prosenttiosuus painosta, ei mittaa koko rasvamäärää, haloo!

Vierailija
166/167 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on sellaiset kasvonpiirteet, jotka vanhentavat tai siis saavat näyttämään vanhemmalta, vaikka muuten ei kasvoissa olisikaan juonteita tms. Hyvänä esimerkkinä Erika Vikman, jos en tietäisi ikää, luulisin n. 33 vuotiaaksi. Eikä hänkään ole mitenkään elähtänyt!

Vierailija
167/167 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, elintavat, alkoholinkäyttö, TUPAKOINTI, pukeutuminen, iho jne.

Minä vanhenin mielestäni viisitoista vuotta ulkonäöllisesti rankkojen syöpähoitojen jälkeen eli sain useita kertoja valtavan määrän kortisonia, joka turvotti, venytti ja pöhötti ihoa. Siirryin kaameaan teitittely- ja rouvittelumaailmaan. :D

Aiemmin minua luultiin usein 10 vuotta nuoremmaksi mm. hyvän ihoni vuoksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän