Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan antaa vauvani pois, mitä pitää tehdä?

Vierailija
23.03.2006 |

.

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin " päätin" olla hermostumatta pikkuasioista ja olla hyväntuulinen -vaan kun se ei onnistunut! Kyllä siihen tarvittiin masennuslääkitys.

En toki tiedä, oletko juuri lääkityksen tarpeessa, mutta juuri siksi keskustele neuvolassa asiasta jotta oikea hoito löytyy. Älä anna masennuksen pilata elämääsi kun voit selättää sen ja nauttia kaikesta, jooko?

Jos et muualle tunnu tohtivan yhteyttä ottaa, niin vielä kerran suosittelen sitä tukinettiä. Nimettömänä saat neuvoja asiantuntijoilta -jo pelkkä keskusteleminen voi auttaa todella paljon!

Voimia ja jaksamista!

Vierailija
122/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: EI koskaan. Poliisi voi toki tulla käymään sossun kanssa, mutta lapsia ei noin vain " viedä pois" ilman, että vanhemmissa todella on vikaa. Silloinkin yleensä ajatus on, että lapset kuuluvat vanhemmille. Joka päivä suunnilleen saa lukea, miten väkivaltaiset vanhemmat saavat pakastaa, polttaa ja pahoinpidellä lapsensa hengiltä, eikä sille kukaan mitään voi!

Luuletko olevasi niin erityisasemassa, että nimenomaan sinun kohdallasi toimitaan toisin?

Miksi annat vain narsistisen pelkosi esim. häväistyksi tulemisesta estämään täysin avun pyynnön? Jos oikeasti haluaisit lapsesi parasta, hakisit apua sieltä lastensuojelusta. Nyt vaakakupissa painaa vain se, että mahdollisesti SINULLE ollaan sitten, voi hellanlettas, ilkeitä. Rakkautta on ajatella lapsensa parasta, ei miettiä, miten ITSE SELVIÄÄ nolouden ja häpeän tunteelta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laitoit aloituksesi! nythän tilanne pääsee eteenpäin kun sait tajuttua oman väsymyksesi. Älä sitä ainakaan pelkää että lapsi pois otetaan, kuule saa aikapaljon huumeita ja rikollisuutta harrastaa ja suoranaista väkivaltaa että lastensuojelu rupeaa hommiin. Toki viranomainen saattaa kotonasi käydä mutta se kuuluun hänen työhönsä tarkastaa että lapsi ei huumeneulojen keskellä kasva. Masennus/väsymys/selkäsauna/ravistelu EI TOSIAANKAAN aiheuta mitään toimia paitsi että jos osaavat työtään tehdä niin antavat neuvoja miten pääset hoitamaan ongelmaasi eli väsymystä -sitä kautta masennusta. Helppo meidän muiden on neuvoa, kukaan meistä ei kuitenkaan itsekään uskaltaisi sanoa mitään neuvolassa omasta väsymyksestä. Mutta periaatteessa neuvolan tehtävä on auttaa ja usko pois se on valtiolle (eli viranomaisille) kaikista helpointa ja halvinta jos lapset hoidetaan kotona. Eli sinua heidän pitää auttaa :)

Vierailija
124/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on tosi ynseä täti joka vaan punnitsee ja mittaa ja näyttää sitten ovea. Kerran erehdyin kysymään tukea imetykseen ja sain kuulla että pullot on keksitty sitä varten.

Mies hoitaa kyllä vauvaa mutta on tosi paljon töissä, ja kun tulee kotiin joutuu tekemään kotihommat ja käymään kaupassa, minä en jaksa.

Öisin minä herään kun muuten mies ei jaksa töissä. Miehellä on vaativa ja tärkeä työ.

Yksinäisyys ja väsymys on pahinta, olen ollut 5kk neljän seinän sisällä näkemättä ketään muuta kuin neuvolan tätiä ja joskus kaupan kassaa, mieskin on niin vähän täällä.

Olen minä käynyt täällä joskus, tuntuu että ei ole ihan yksin.

ap

Vierailija
125/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti: rohkeasti nyt haet avun jostain!

Vierailija
126/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseton ystävä samalla paikkakunnalla jossa omat ja mieheni vanhemmat asuu. Ei olla oltu tekemisissä sen jälkeen kun tulin raskaaksi, kiireisiä sinkkuja ei kiinnosta vauvat.

Lupaan tehdä tilanteelle jotakin, älkää murehtiko. Olo on nyt aivan hyvä kun sai nukkua! Ja sain syötyäkin, olen ollut aika vähällä ruoalla kun on väsyttänyt niin ei ole ollut nälkäkään.

Mies lupasi myös vähentää töitä.

ap

Vierailija
127/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso a i m a . f i sivut, paljon tietoa synnytyksen jälkeisestä masennuksesta! Heillä myös auttava puhelin. Soitathan heille, lapsesi vuoksi? Saat varmasti vinkkejä ja vertaistukea ja olosi helpottuu huomattavasti! Jos et itsesi vuoksi viitsi/kehtaa, niin lapsesi vuoksi. Teethän sen?

Vierailija
128/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keskityt ihan omaan tilanteeseesi ja olosi parantamiseen! Uskon, että tilanteesi helpottaa nyt, kun olet aloittanut avautumisen. Tsemppiä!

Vierailija
129/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä asun Kymenlaaksossa, tarjoudun kaveriksi jos asut samalla alueella.

t. itsekin yksinäinen..

Vierailija
130/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän P-Suomen puolella.

Käyn tuolla aima-sivulla ja jos vaan saan ensi viikolla suuni auki neuvolassa niin hyvä.

Ei tämä voi enää näin jatkua, olen välillä kuin elävä kuollut ja tuntuu että elämässä ei ole ollut mitään järkeä sen jälkeen kun vauva syntyi.

ap

Vierailija
131/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin vastikään masennuksesta toipunut.

Vierailija
132/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette aivan varmasti kirjoittelis tänne tuollaisia vastauksia! Onpa provo tai ei, aihe on niin vakava, että te kyyniset paskat sivuuttakaa aihe, jos ette voi olla kirjoittamatta!!!! Tuossa tilassa ei oikeasti ole kaukana, että tekee itselleen tai vauvalle jotain! Miettikää nyt vähän lapselliset idiootit! Kyllä ahdistaa tuollainen ajattelemattomuus!

T.Synnytyksen jälkeisen masennuksen kokenut

Vierailija
133/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esim tuo vastaus nro 4, siis voi kauheeta!!! Minua oikeesti ahdistaa ja itkettää, kun näen, että joku voi olla noin tyhmä!!!

Vierailija
134/135 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi on todella vakava ja tarvitset apua, hyvä että aiot sitä lähteä hakemaan. Ota yhteys sellaiseen ihmiseen joka jaksaa ymmärtää ja kuunnella sinua. Älä pelästy tympeää neuvolantätiä. Tarvitset apua, toisaalta sen hakeminen on tilanteessasi vaikeaa kun ei meinaa voimat riittää.

Ja puhu ehdottomasti miehellesi, koska hän ei ole varmaan kiireiltään ymmärtänyt ja tiennyt tilanteestasi. Aina ei tarvitse jaksaa yksin, nyt on avun saamisen ja levon/voimien keräämisen aika kohdallasi. Parempaa huomista sinulle ja vauvallesi!! Tulethan kertomaan miten asiasi etenevät kun taas jaksat. Et ole yksin tilanteessasi vaikka siltä varmasti tuntuu nyt!

Vierailija
135/135 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä kauniista sanoista joita muutama olivat minulle lohdutukseksi laittaneet! Tuntui hyvälle kun joku tunnusti olleensa samassa tilanteessa ja selvinneensä.

Soitin tänään neuvolaan ja kerroin olevani kamalan väsynyt. Tädillä oli juuri asiakas siellä ja hän lupasi soittaa minulle puoliltapäivin ruokatunnillaan jotta voimme keskustella siitä mitä tilanteelle tehdään.

Mieheni on myös vähentänyt työtunteja ja aikoo pitää vähän lomaa, lisäksi olemme jo katselleet netistä asuntoja siltä paikkakunnalta jossa sukulaisemme asuvat.

ap