Haluan antaa vauvani pois, mitä pitää tehdä?
Kommentit (135)
voisin ottaa vauvasi vaikka heti, jos mahdollista!!
Synnytyksen jälkeinen masennus on voinut äityä nyt pahaksi tai sitten olet kerta kaikkiaan niin väsynyt että mielesi reistailee. Kun mulle tuli esikoisesta tuo, soitin itse neuvolaan. Mutta sun tapauksessa soittaisin lastensuojeluun. Vauvan voi antaa hetkeksi myös sukulaisille..olisko joku kummi tms? Siksi aikaa että menet nyt hakemaan itsellesi rauhoittavat, alussa niistä on hyötyä. Et tarvitse miehen lupaa. Vauvan turvallisuuden takia voit tehdä ratkaisun yksinkin.
HYVÄ että sinä rohkenit ottaa asian esille täällä. Sinun ei muuten ole pakko kertoa neuvolassa jos tuntuu että täti ei ymmärrä. Mutta toisaalta täti saattais tietää taas kenelle voisit mennä juttelemaan.
Minulla myös vuosien lapsettomuus takana, hoidot ja vauvan syntymisen jälkeen romahti. Tiedän miltä tuntuu kun kaikki kaatuu... ja kun kukaan ei oikeasti ollut kiinnostunut MINUN voinnistani vaan vauvan!! Onneksi itse otin yhteyttä neuvolaan ja pääsin heti terapiaan, synnytyksen jälkeinen masennus on voitettu mutta edelleen syön lääkkeitä. Univelka pahentaa tietysti aina joten nukkuminen on tärkeää. Samoin se että tapaa ihmisiä ja saa voimia jostain.
MUISTA ETTÄ OLET RIITTÄVÄN HYVÄ ÄITI. Se riittää. Kenenkään ei tarvitse olla täydellinen. Mutta ravistelu tosiaan voi vahingoittaa ja siksi voisit ihan oikeasti käydä vauvan kanssa neuvolassa. Lasta ei oteta pois tuosta vain - aika moinen tilanne pitää olla hyvin pitkän aikaa!!
VOIMIA!!!
Ja tarvitaanko puolison lupa?
En vaan jaksa enää, ja olen jo lapselle haitaksi. Olen ravistellut sitä ja tänään se putosi sängystä.
Inhoan olla täällä kotona ja inhoan koko lasta, toivon että joku veisi sen pois!
Mihin se pitää viedä että joku voi adoptoida sen?
Toivottavasti tää on provo ja provonakin jo liian oksettava! Soita lastensuojeluun, idiootti!
aan jos oot tosissas! voi lapsi parkaa:((
ihmetelkö jos huomenna on iltsikassa että äiti tappoi 4kk ikäisen vauvan, en helvetti soikoon jaksa enään!
Kulostaa siltä, että sinulla on synnytyksen jälkeinen masennus.
Jos olosi on niin paha, että ajattelet itsesi tai vauvan vahingoittamista, mene HETI paikkakuntasi ensiapupäivystykseen. Jos tilanne ei ole ihan noin akuutti, voit varata ajan terveysasemalta tai ottaa yhteyttä neuvolaan.
Neuvolaan, terveyskeskukseen, ensi- tai turvakotiin, sosiaalikeskukseen tms. Tarvitsette välittömästi apua:(
mutta ravistelu on todella vaarallista soita mieluummin jollekkin tuttavalle,jos tulisi seuraksesi jos mahdollista tai vaikka kotihoitopalveluun.
Älä ravistele ethän? : ) voimia
Mene vaikka heti neuvolaasi ja kerro terveydenhoitajalle ajatuksesi.
Äitinä en voi kun sulkea kädet hiljaa ristiin ja toivoa, että tämä olisi provo:(
kanssa ja että sinulla on todella ikäviä ajatuksia ja haluat päästä heti puhumaan jonkun kanssa.
En lukenut kaikkia vastauksia muttanyt rupesi pelottamaan ihan kauheasti että poliisi on kohta oven takana ja vie lapseni!
Soitin eilen miehelleni joka tuli kotiin. Menin heti nukkumaan ja nukuin aamuun asti.
Kerroin etten jaksa enää täällä!
Mihinkään en halua olla yhteydessä, pelkään että lapsi otetaan pois, ja välillä tekeekin mieli jättää koko lapsi.
Nyt tuntuu paljon paremmalle kun sai nukkua, luulen että laitamme lapsen edes osapäivähoitoon että saan levätä.
Tältä paikkakunnalta ei tunneta ketään eikä apua ole.
Halusimme lasta kovasti ja yritimme kauan, rakastan kyllä sitä mutta kun niin väsyttää että päässä sumenee.
En tiedä mitä tapahtui kun ravistin häntä, en tajunnut tehneeni sitä ennen kuin tuli hiljaista. Olen luvannut olla tekemättä sitä enää ikinä!
Pyydän anteeksi että tein tämän aloituksen, ei olisi pitänyt, pelkään nyt oiekasti että poliisi tutkii asiaa ja hakee lapseni pois.
ap
vauvan/lapsen ravistelu on rikos ja saattaa johtaa jopa lapsen kuolemaan.
Etsi hyvä ihminen apua, neuvolasta tai lastensuojelusta. Lapsihan ei sitä itse pysty tekemään, ja lasta tässä pitää sinulta suojella. Ihme homma että lapsen turvallisuus menee sinun omien tahtojesi edelle?
Lapsi ei ole pyytänyt päästä sinulle lapseksi, muista se!
Lapsia ei Suomessa oteta noin vain pois, vaan ensin täytyy tukea vanhempia lapsen hoidossa (tästähän juuri ministerikin ärähti). Nyt hakemaan apua vain. Poliisit eivät lastasi vie yhtään mihinkään, jos haet itsellesi apua.'
Nyt lähdet heti. Tämä oli käsky.
Itse pahimman masennuksen aikaan otin vain ja lähdin kesken päivän nukkumaan (mies sai katsoa lasta sen aikaa) ja saatoin nukkua kuin tukki kolme tuntia putkeen. Ja olo oli heti parempi. Mutta ei se sitä masennusta tosiaankaan poista :( helpottaa vain hetkeksi.
Otapa tosiaan vaikka neuvolaan yhteyttä ja vaadi, että saat ajan pikaisesti jotta masennukseesi löytyy apu. Ihan uskomatonta, kuinka oikean lääkityksen löytyminen vaikuttaa -ihanaa kun nauttii elämästä taas! :)
Kovasti rohkeutta avun hakuun, kyllä sinulle sitä löytyy ja elämä vielä hymyilee!
nyt viikonloppuna keksiä jonkun ratkaisun. Viemme lapsen sukulaiselle hoitoon ja menemme vaikka hotelliin nukkumaan ja keskustelemaan.
En tiedä uskallanko sanoa neuvolassa mitään.
Olemme kuitenkin jo päättäneet muuttaa paikkakunnalle jossa asuu lapsen kumamtkin isovanhemmat, mieheni pyytää siirtoa sinne.
Huomasin että nukkuminen auttaa kovasti ja yritän pyrkiä nukkumaan tarpeeksi, siirrämme vauvan toiseen huoneeseen sillä häiriinnyn yöllä hänen unissaan inahtelusta.
Mutta tällaisena ei voi jatkua enään! Tuntuu pahalle olla jo vaaraksi omalle lapselleen, haluaisin olla hyvä ja luotettava äiti.
Olen luvannut itselleni että en ota lasta syliin jos olen kauhean suuttunut, laitan vaikka lapsen vaunuihin ja lähdetään kävelylle että saan päästellä höyryt ulos.
ap
sinua ja teidän perhettä. Mutta jos neuvolassa puhuminen tuntuu ylivoimaiselta, niin mene yksityiselle. Jos olet masentunut, lääkitys helpottaa oloasi.
Voimia koko perheelle!
IS: Poliisi tutkii naisen ja vastasyntyneen kuolemia
Pietarsaaren poliisi tutkii kahta kaupungissa sattunutta kuolemaa henkirikoksina. Tapaukset sattuivat viime viikonvaihteessa kerrostaloasunnossa Pietarsaaren keskustassa.
Tutkinnassa ovat keski-ikäisen naisen ja vastasyntyneen lapsen kuolemat. Poliisin mukaan rikosnimikkeet selviävät tarkemmin tutkinnan edetessä.
Asuntoon hälytettiin viikonloppuna sairasauto, joka kuljetti sieltä keski-ikäisen naisen sairaalaan. Nainen kuoli sairaalaan tultaessa. Poliisin tekemässä paikkatutkinnassa asunnosta löytyi vastasyntyneen lapsen ruumis.
Poliisi on pidättänyt asunnosta hälytyksen tehneen miehen. (STT)