Haluan antaa vauvani pois, mitä pitää tehdä?
Kommentit (135)
Moniko teistä tietää, millaista masennus on ja millaisia ajatuksia ja tunteita silloin käy läpi? Tuskin tuo äiti olisi vaivautunut tänne kirjoittamaan, ellei oikeasti olisi huolissaan omasta jaksamisestaan ja olostaan. Masennus ei parannu syyttelyllä. Ap, ota yhteyttä neuvolaan, tukinettiin, ihan mihin tahansa. Masennus on hoidettavissa. Älä päästä sitä enää pahemmaksi vaan hae hoitoa. Päivä paistaa vielä risukasaankin, tiedän sen kokemuksesta. Vaikeinta on ottaa itseään niskasta kiinni ja hakea apua, mutta sen kun teet, olet jo voiton puolella.
Ehkä ap ei aio oikeasti tappaa vauvaansa, mutta jo se, että hän on vauvaa ravistellut, on vakava asia. Ap:n on saatava apua.
Täytyy sanoa, että ihmettelen suuresti sitä, että jonkun mielestä tässä ei ole mitään ihmeellistä ja ap on vain vähän väsynyt tms. Terve ihminen ei ajatelle, että tapan kohta tuon vauvan.
Mielestäni asiaa ei voi sivuuttaa. Toivottavasti ainakin tutkivat asian. Äiti ja vauva tarvitsevat apua, ja uskon, että näin sitä tulevat saamaan. Synnytyksenjälkeisessä masennuksessa ei ole mitään hävettävää. Ja jos oli provo, ap:n täytyy saada tietää, että tällaisilla asioilla ei sovi pelleillä.
Ja, jos ap tarkoituksella vahingoittaisi vauvaansa, hän ei siitä täällä huutelisi. Kyllä kyseessä on oikeasti huolestunut, pelokas ihminen.
Tulin vasta av:lle ja järkytyin näistä viesteistä, mitä ap:lle vastattiin! Ap:n viesti olisi aivan hyvin ollut minun kirjoittamani muutama vuosi sitten. Sitä kun aina sanotaan, että apua pitää pytää, kun sitä tarvitsee, mutta kun ei sitä helvetti vieköön mistään saa vaikka kuinka pyytää!!! Ap ei enää vastaile tänne, koska yksinkertaisesti ei jaksa lukea enää nettiä. Miettikään hyvät ihmiset mitä vastailette tällaisiin aloituksiin. Täälläkin avunpyyntöihin vain vastataan uhkailemalla ja ivailemalla! Itse olin muutama vuosi sitten vastaavassa tilanteessa. Kyse ei ollut masennuksesta vaan täydellisestä unen puutteesta, jota kukaan ei tullut auttamaan, ei kukaan!!! En iki kuuna päivänä olisi uskonut, että juuri minä voin joutua sellaiseen tilanteeseen. Taisinpa minäkin erääseen toimistoon soittaessasi tokaista, että ei tarvitse ihmetellä, mitä lööpeissä kohta voi lukea. Viimeisillä voimillani pyysin apua ties mistä, mutta olin jo niin väsynyt, etten jaksanut edes puhelinluetteloa avata. Miettikään mitä vastaatte!!! Antakaa apua kun sitä pyydetään, älkääkä pahentako tilannetta.
Tuo on pahin virhe, mitä voi ajatella, että jos aikoo vauvaa vahingoittaa, ei hän huutelisi siitä täällä.
Tässä vaiheessa asiaan pitää nimenomaan puuttua. Moni ajattelee, että itsemurhauhkailujakaan ei tarvitse ottaa vakavissaan, koska jos ihminen aikoo tappaa itsensä, ei siitä muille kuuluttele.
Vierailija:
Ja, jos ap tarkoituksella vahingoittaisi vauvaansa, hän ei siitä täällä huutelisi. Kyllä kyseessä on oikeasti huolestunut, pelokas ihminen.
varmaan potuttaa, kun ette tiedä miten käy. Olette just niitä eukkoja, jotka kyttää naama lasissa, mitä naapurissa tapahtuu...Hyvä, että on huolissaan, mutta osalla menee kyllä jo sairaaloisen uteliaisuuden puolelle. Toivottavasti AP saa asiansa kuntoon.
Parhaillaan lääkekuuri masennukseen menossa ja onneksi jo todella paljon paremmassa kunnossa. Entäs sinä?
Vierailija:
Tulin vasta av:lle ja järkytyin näistä viesteistä, mitä ap:lle vastattiin!.
MISTÄ TEITÄ OIKEIN SIKIÄÄ JOTKA VÄITÄTTE ETTÄ VAUVAN RAVISTELU ON NORMAALIA??? se on hengenvaarallista, rikos, shaken baby-syndrooma
Tosiasia on, että tällaisia asioita tapahtuu. Äidit ja isät oikeasti ravistelevat vauvojaan ja satuttavat monilla muilla tavoilla. Sitä tapahtuu paljon enemmän kuin av-palstalla ikinä tiedotetaan.
Vierailija:
Toivottavasti AP saa asiansa kuntoon.
Raukkaparka äiti ja raukkaparkka vauva!
poliisilla tai sossuilla uhkailua.
Kyllä se lapsen antaminen pois, vaatii sossun kantaa.
Vierailija:
poliisilla tai sossuilla uhkailua.
Masennusta tarjotaan jokaikiseen asiaan. Vauvoja todellakin ravistellaan, niitä pahoinpidellään ja jopa tapetaan. Eikä kaikki lastensa pahoinpitelijät ole masentuneita.
Toivottavasti ap, lähti vaikka ensiapuun näyttämään ravisteltua lastansa ja kertomaan omista ajatuksistaan... ja teositaan. On todellakin eri asia ajatella satunnaisesti vahingoittavansa lasta kuin tehdä se.
Esim. minulle on luvattu lastensuojelullista apua koska tahansa :) jopa vielä kiireellisesti, jos tarve on. Pidän sitä kädenojennuksena.
ja tosi mauton provo onkin. Sietäis saada sakot tms. tuosta hyvästä!!
AP KYLLÄ VARMASTI ITSEKKIN TIETÄÄ TOIMINEENSA VÄÄRIN, JA ETTÄ ON VAARAKSI LAPSELLE JA TÄÄLLÄ TE IDIOOTIT HALUATTE SUUNNILLEEN TAPPAA AP:N, PIRU ETTÄ SE ON NYKYAIKANA VÄÄRIN KYSYÄ APUA, HÄNHÄN KYSYI MINNE VOI SOITTAA, MINNE VAUVAN ANTAA JA TE TEETTE HÄNESTÄ JONKUN VASTUUTTOMAN ÄÄLIÖN! MUN MIELESTÄ ON PALJON VASTUULLISEMPAA PURKAA PAHAA OLOA JA KYSYÄ MISTÄ SAA APUA KUIN ETTÄ OLLA HILJAA KOTONA!!!! AAAARGH ETTÄ ÄITI ON ÄIDILLE PAHIN VIHOLLINEN!!!!!
en kai olisi niin tyhmä että rekisteröityneenä täällä kirjottelisin jos olisin ap???????? Ja mulla ei oo vauvaa, vaaan taapero, sorry vaan.
Rajoita nyt vähän. Toivottavasti sulla ei ole lapsia!