Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 kk välein toistuvat työkkärin painostuspuhelut aiheuttavat mt-ongelmia

Vierailija
09.04.2017 |

Kesäkuussa seuraavan kerran soitetaan. Nyt jo ahdistaa ajatuskin siitä puhelusta. Pitää yrittää hankkia ne hullunpaperit siihen mennessä. Ehkä ne eivät sitten soittaisi.

Jos sieltä saisi edes yhden konkreettisen ja toimivan neuvon, miten voisin parantaa työnsaantimahdollisuuksiani, niin olisin tyytyväinen.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuusta alkaen ei ole enää soittopäivää, on vain tieto siitä, että TE-toimisto voi koska tahansa ottaa yhteyttä. Ja hyvä niin, koska nyt moni kuvittelee, että työttömyysetuus on jonkinlainen automaattinen rahahana. Riittää, että pari kertaa vuodessa päivystää puhelinta.

Ei oo reiluu, miten mä nyt lomailen rauhassa?!?!1!

Ei se nyt niin hyvä ole. Eikä ole kyse "lomailun häiriintymisestä" vaan siitä että jopa työttömällä saattaa olla tilanteita jolloin ei voi vastata puhelimeen (esim lääkärikäynti, työhaastattelu) ja jos on oikein "mukava" te-asiantuntija niin karenssi napsahtaa koska työtön ei ole ollut tavoitettavissa juuri silloin kun ennaltailmoittamattomasti on soitettu. Kohtuullista olisi että edes päivä jolloin (mahdollinen) soitto tulee ilmoitetaan etukäteen.

Miksi työttömiä saa kohdella kuin paarialuokkaa? Kaikki -suurin osa- eivät suinkaan ole mitään kaljaa juovia sohvalla makaavia kaikkia mahdollisia tukia nostavia työnvieroksujia. 

Kyllä tähän on ihan selkeä malli:

Soitto. Jos asiakas ei vastaa, soitetaan uudestaan 1-2 tunnin sisään. Paitsi jos jo ensimmäisellä kerralla tulee vastaus, että yhteyttä valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada, silloin ei yritetä uudestaan.

Jos asiakas ei vastaa toiseenkaan soittoon, laitetaan tekstiviesti, jossa kerrotaan, että on yritetty tavoittaa. Kerrotaan myös, että soitetaan uudestaan seuraavana päivänä tms. 0295-alkuisesta numerosta.

Jos asiakas ei vastaa tähänkään soittoyritykseen, laitetaan viesti, jossa kerrotaan, miten tulee toimia, että työnhaku ei katkea. Eli asiakkaan tulee itse ottaa yhteyttä te-toimistoon tiettyyn päivään mennessä.

Jos ei ota yhteyttä, lähtee selvityspyyntö ja karenssin saa vasta sitten, jos ei tähänkään reagoi.

Asiakkaalla on siis 4 mahdollisuutta välttää tai estää karenssi. Jos sen kaikesta tästä te-toimiston vaivannäöstä johtuen saa, niin onko se oikeasti sen te-asiantuntijan vika?

Malli on mutta toteuttavatko kaikki sitä? Minulle on valehdeltu että on muka soitettu ja laitettu sen jälkeen oma asiointi-sivulle viestiä eikä todellakaan ole. Minkäs teet jos on sana sanaa vastaan niin viranomainen voittaa. Nauhoitan aina kaikki puhelut jotka ko toimiston kanssa käyn mutta paha nauhoittaa olemattomia.

Asiakkaat on tehneet tänäkin vuonna kymmenkunta kantelua siitä, että heille ei ole soitettu, vaikka näin on väitetty. Joka kerta on palveluntarjoajan (Elisa) mukaan soitettu juuri siihen numeroon, joka on te-toimistolle ilmoitettu. Ja joka kerta asiakas väittää, että ei hän ole tätä numeroa ilmoittanut (vaikka edelleen on voitu logitiedoista tarkistaa, että oma asioinnissa ovat itse sen numeron näpytelleet) tai että he ovat kertoneet vaihtaneensa liittymää, se ei vain näy asiakkaan tiedoissa.

Eikä yhdenkään asiakkaan teleoperaattori ole kyennyt osoittamaan, että soittoa tai tekstiviestiä ei olisi tullut.

Vierailija
62/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin soittavat ellei ole puhelinta?

Sitten ei soitella, vaan kutsutaan ajanvarausajalle kirjallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys alenisi, jos nämä jotka eivät oikeasti aiokaan ikinä mennä töihin poistettaisiin vain työvoimavahvuudesta. Ei voi olla totta, että ei jaksaisi muutaman kerran vuodessa ilman ahdistusta  olla tavoitettavissa siinä pelossa, että jotain vaikka tilapäistä työtä pitäisi tehdä, ettei kokonaan syrjäytyisi yhteiskunnasta.

Täytyisi olla joku luokitus, että ei ole töissä eikä ikinä haluakaan mennä töihin, niin ei turhaan vaivattaisi.

Samaa mieltä. En kyllä ymmärrä, mistä näille työnvieroksujille sitten edes maksetaan. Olen itsekin ollut viime vuosina useasti työttömänä mutta hakenut kuitenkin koko ajan aktiivisesti töitä. Ei te-toimiston soittelu ahdista yhtään, kun on esittää lista 30 haetusta työpaikasta. Tällä hetkellä olen onneksi työelämässä.

Vierailija
64/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuusta alkaen ei ole enää soittopäivää, on vain tieto siitä, että TE-toimisto voi koska tahansa ottaa yhteyttä. Ja hyvä niin, koska nyt moni kuvittelee, että työttömyysetuus on jonkinlainen automaattinen rahahana. Riittää, että pari kertaa vuodessa päivystää puhelinta.

Ei se nyt niin hyvä ole. Eikä ole kyse "lomailun häiriintymisestä" vaan siitä että jopa työttömällä saattaa olla tilanteita jolloin ei voi vastata puhelimeen (esim lääkärikäynti, työhaastattelu) ja jos on oikein "mukava" te-asiantuntija niin karenssi napsahtaa koska työtön ei ole ollut tavoitettavissa juuri silloin kun ennaltailmoittamattomasti on soitettu. Kohtuullista olisi että edes päivä jolloin (mahdollinen) soitto tulee ilmoitetaan etukäteen.

Miksi työttömiä saa kohdella kuin paarialuokkaa? Kaikki -suurin osa- eivät suinkaan ole mitään kaljaa juovia sohvalla makaavia kaikkia mahdollisia tukia nostavia työnvieroksujia. 

Soitto. Jos asiakas ei vastaa, soitetaan uudestaan 1-2 tunnin sisään. Paitsi jos jo ensimmäisellä kerralla tulee vastaus, että yhteyttä valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada, silloin ei yritetä uudestaan.

Jos asiakas ei vastaa toiseenkaan soittoon, laitetaan tekstiviesti, jossa kerrotaan, että on yritetty tavoittaa. Kerrotaan myös, että soitetaan uudestaan seuraavana päivänä tms. 0295-alkuisesta numerosta.

Jos asiakas ei vastaa tähänkään soittoyritykseen, laitetaan viesti, jossa kerrotaan, miten tulee toimia, että työnhaku ei katkea. Eli asiakkaan tulee itse ottaa yhteyttä te-toimistoon tiettyyn päivään mennessä.

Jos ei ota yhteyttä, lähtee selvityspyyntö ja karenssin saa vasta sitten, jos ei tähänkään reagoi.

Asiakkaalla on siis 4 mahdollisuutta välttää tai estää karenssi. Jos sen kaikesta tästä te-toimiston vaivannäöstä johtuen saa, niin onko se oikeasti sen te-asiantuntijan vika?

Malli on mutta toteuttavatko kaikki sitä? Minulle on valehdeltu että on muka soitettu ja laitettu sen jälkeen oma asiointi-sivulle viestiä eikä todellakaan ole. Minkäs teet jos on sana sanaa vastaan niin viranomainen voittaa. Nauhoitan aina kaikki puhelut jotka ko toimiston kanssa käyn mutta paha nauhoittaa olemattomia.

Asiakkaat on tehneet tänäkin vuonna kymmenkunta kantelua siitä, että heille ei ole soitettu, vaikka näin on väitetty. Joka kerta on palveluntarjoajan (Elisa) mukaan soitettu juuri siihen numeroon, joka on te-toimistolle ilmoitettu. Ja joka kerta asiakas väittää, että ei hän ole tätä numeroa ilmoittanut (vaikka edelleen on voitu logitiedoista tarkistaa, että oma asioinnissa ovat itse sen numeron näpytelleet) tai että he ovat kertoneet vaihtaneensa liittymää, se ei vain näy asiakkaan tiedoissa.

Eikä yhdenkään asiakkaan teleoperaattori ole kyennyt osoittamaan, että soittoa tai tekstiviestiä ei olisi tullut.

Kumma juttu että minulle on käynyt -eri operaattoreiden kanssa- niin että moni on sanonut soittaneensa tai laittaneesna viestin minulle ja puhelin on kuulemma hälyttänyt -ei ole- ja mitään lokimerkintää ei ole jäänyt. En tiedä sitten näkyykö operaattorilla. 

En toki tiedä yrittääkö kuinka moni huijata mutta totta on että noinkin voi käydä.

Muuten, selvitellessäni erästä asiaa jota en tässä käy selittämään te-toimiston virkailija pokkana selitti kuinka minulle oli soitettu silloin ja silloin ja kertoi vielä mitä olimme puhelussa soittaneen asiantuntijan kanssa keskustelleet. Oudoksi asian teki se että juuri sinä ajankohtana olin tilanteessa jossa oli pakko pitää puhelinta kokonaan suljettuna. Tämä on totta vaikka ei uskoisi. En tiedä uskoisinko itsekään jos joku minulle sen kertoisi. Että ihan oikeasti vaikka mallit ja säädökset ja asiantuntijat mitä sanoisivat niin eivät ne suinkaan aina ole työttömiä jotka valehtelevat.

Vierailija
65/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo. Aiemman operaattorin kanssa kävi niin että lasku oli yllättävän suuri. tarkistaessani sitä ihmeekseni huomasin lähetelleeni tolkuttoman määrän viestejä ja soitelleeni monia puheluita parin viikon aikana jolloin en edes käyttänyt koko puhelinta. en iahn luottaisi niihin.

Vierailija
66/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys alenisi, jos nämä jotka eivät oikeasti aiokaan ikinä mennä töihin poistettaisiin vain työvoimavahvuudesta. Ei voi olla totta, että ei jaksaisi muutaman kerran vuodessa ilman ahdistusta  olla tavoitettavissa siinä pelossa, että jotain vaikka tilapäistä työtä pitäisi tehdä, ettei kokonaan syrjäytyisi yhteiskunnasta.

Täytyisi olla joku luokitus, että ei ole töissä eikä ikinä haluakaan mennä töihin, niin ei turhaan vaivattaisi.

Se olisikin kiva, jos ne puhelut pitäisivät sisällään jonkinlaisen mahdollisuuden (tai riskin, jos joku asian niin haluaa nähdä) päästä edes vähäksi aikaa johonkin töihin. Mutta eivät ne puhelut ole sitä varten. 

Vierailija
67/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. En kyllä ymmärrä, mistä näille työnvieroksujille sitten edes maksetaan. Olen itsekin ollut viime vuosina useasti työttömänä mutta hakenut kuitenkin koko ajan aktiivisesti töitä. Ei te-toimiston soittelu ahdista yhtään, kun on esittää lista 30 haetusta työpaikasta. Tällä hetkellä olen onneksi työelämässä.

Oikea asenne! Toisin kuin ap:llä

Vierailija
68/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa puheluissa ahdista se, että työkkäri tarjoaisi töitä, vaan se, että niissä saattaa vahingossa sanotusta sivulauseesta saada karenssia tai tukien katkaisun ja tilanteen "tutkinnan", mikä on käytännössä ihan sama kuin karenssi, paitsi että karenssissa sentään tietää, kuinka kauan joutuu olemaan rahatta. Suusta saattaa lipsahtaa vaikka jokin vapaaehtoistyöhön liittyvä tieto, joka saa aikaan tämän suuren rikostutkinnan. Tai jos yrittää kysyä jostain oman ammattialan koulutuksesta, mutta virkailijan korvissa kurssi kääntyykin tavalliseksi cv:n tekoa 6-vuotiaille -kurssiksi.

Myöskään tuosta, että työkkärin kuuluisi tavoitella työtöntä noin monta kertaa kuin ketjussa yllä on selostettu, ei ole saatavilla missään mustaa valkoisella. Itse olen esim. kaikki nuo soittopäivät puhelin kädessä myös vessassa, koska tähän saakka julkisuudessa on ollut vain tieto, että soittoon on vastattava, eikä toista puhelua tule.  Tästähän on eduskunnassa asti ollut keskustelua, että onko reilua, että yhteen puheluun vastaamattomuudesta on saanut 30 päivän karenssin - mistä tässä keskustelussa sitten oli kyse?

Haluaisin vain noudattaa sääntöjä, mutta missään ei kerrota selkeästi niitä sääntöjä. Tuntuu, että työkkärin sivuilla on kerrottu vain osa, ja loput saa tietää jälkikäteen virheen tehtyään.

Työnhaussa en usko työkkärin auttavan, sen hoidan tietysti yksityisesti ja yrittäen ohjata työnantajien huomion muuhun asiaan kuin työttömän statukseeni. Mutta ymmärrän, että työttömyystukien eteen pitää tehdä tietyt kommervenkit. Sitä en ymmärrä, että kuvitellaan mahdollisimman monimutkaisen systeemin ja vajaaälyisille suunnattujen kurssien olevan jotenkin työllistymistä edistäviä toimenpiteitä. Pelko ja nöyryytyksen tunne yleensä passivoivat ihmistä. Voitaisiin edes sanoa suoraan, että halutaan aiheuttaa pelkoa ja nöyryytystä yhteiskunnan tukia vastaan, eikä valehdella niistä olevan työttömälle hyötyä.

Vierailija
69/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestini poistettiin. Työkkäri ilmeisesti pelkää että totuus tulee julki. Siis, nauhoitan jokaisen työkkärin puhelun. Jos puhelimessani ei näy työkkäristä tullutta puhelua, pyydän palveluntarjoajalta tiedot kaikista puhelimeeni tulleista puheluista.

Vierailija
70/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä neuvoja niillä on sitten antaa TE-toimistossa?

Olen työtön ja minua kiinnostaisivat mitkä tahansa neuvot! Minua ahdistaa se, kun TE-toimisto ei tee mitään.

Lähes 3 vuotta tätä jo takana, eikä kukaan halua minua töihin :(. Olen hakenut sekö oman alani töitä että ihan vaan puhelinmyyntiä, mutta mihinkään en kelpaa.

Asun Helsingissä ja olen DI. 15 v tein uraa.

- Eli mitä TE-toimisto kehottaa minua tekemään???

Oletko hakenut vuokrafirmoihin? Niillä on välillä paljon töitä välitettävänä. Jos menet nollasopparilla se saattaa loppujen lopuksi poikia paljonkin tunteja. En sitten tiedä kuinka sen pystyy yhdistämään työttömyyskorvaukseen.

miks alapeucut?

Tiedoksi vaan että niissä on monia jatka ei osaa suomea, alhainen koulutus ja työmoraalikin joillain mitä sattuu. Että luulis sinne joku dippainssikin sopivan. Enkä puhu nyt siivouksesta. Eikä se ole mikään ihme tällä hetkellä jos on korkea koulutus ja ei töitä, kyllä ne jotka paljon rekrytoi on nähneet monenlaista.

Vierailija
71/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo yllä mainittu epäloogisuus on kuluttavaa. Olen omasta mielestäni ja suurimman osan tuttavistani mielestä tehnyt todella hienoja asioita opiskellessani ja tehdessäni vapaaehtoistyötä, jossa minusta on pidetty ja jossa työpanostani on pidetty erittäin tarpeellisena. Jos näistä asioista kuitenkin puhuu TE-toimiston henkilökunnalle, on se heidän mielestään väärin ja kamalaa ja naurettavaa. 

Vierailija
72/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitteleeko ne oikeesti? Eipä ole kukaan soitellut miehelleni, eikä laittanut tehtäviä mollin oma asiointi -sivuille. Ikäänkuin mieheni olisi unohdettu kokonaan.

Mulle ne soitti kuukauden myöhässä. Marraskuussa piti soittaa mutta soittivat joulukuun lopulla.

Seuraava aika toukokuussa. Saa nähdä milloin soitto tulee.

Joo, olen hakenut töitä. Viimeksi eilen laitoin hakemuksen. Lisäksi haen opiskelupaikkaa.

Vähän tässä haittaa se että olen vajaakuntoinen, enkä siksi kovin haluttu työntekijä. Haluan kyllä töitä ja osaamistakin löytyy mutta jaksaminen on aika heikkoa.

Vierailija
73/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin soittavat ellei ole puhelinta?

Sitten ei soitella, vaan kutsutaan ajanvarausajalle kirjallisesti.

Onko sellainen mahdollista?

Olen pyytänyt että saisin käydä paikanpäällä puhelinkeskustelun sijaan.

Minun on vaikea keskittyä puhelinkeskustelun enkä aina ymmärrä enkä muista puhelimessa kerrottuja asioita oikein.

Kärsin ms-taudin aiheuttamista kognitiivisista ongelmista. Siksi haluaisin hoitaa kaikki asiat joko kasvokkain tai sähköpostilla. Puhelinkeskustelut ovat hyvin uuvuttavia ja väärinkäsityksen riski on huomattavan suuri.

Vierailija
74/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen virkailijani sopi tapaamisia suunnilleen kuukausittain, enemmänkin, koko alkuvuoden ennen kuin mulla meni kuppi nurin hänen käytöksensä suhteen. Lisäksi soitteli ilman, että oltiin asiasta sovittu. Joka tapaamisella keksi jotain valittamista, lyttäämistä ja pätemisen aihetta. Viimeksi herätti minut kun olin juuri nukahtanut unettoman yön jälkeen. Kysyi että herätinkö ja sitten kun sanoin joo alkoi vaan lyttäämään mua heti aamusta näppärästi.

Olin edellisiltana katsonut väärin yhden korkeakoulun hakujutun ja mainitsin siitä virheellisen seikan. Sen sijaan että hän korjaisi virheeni asiallisesti ja kertoisi mikä meni pieleen, alkoikin hän päivitellä ja naureskella että voi sua, eihän se mene ollenkaan noin, ihan pieleen meni kuule voi sua oivoivoivoi käläkälä hehheh! Eikä tietty sanonut miten tää meni pieleen, mutta huomasin kyllä itse sitten myöhemmin.

Sitten kysyi oonko hakenut kesätyöpaikkoja. Olin ollut kiireinen mm. hänen järjestämässään toiminnan parissa ja terveydellisistä syistä olin ihan loppu. Hänelle oli mennyt tieto siitä, että hakeudun seuraavaksi lääkäriin enkä ole ihan kunnossa. Olin vähän välitilassa, jaksoin hakea muutamaan työpaikkaan mutta sellainen aktiivinen jatkuva työnhaku ei onnistunut. Ja ymmärrän, että se on se tavoite ja edellytyskin työttömänä oloon ja päivärahaan. Mutta se äärettömän ylimielinen tapa, jolla se akka sanoi että "Et sitten tajunnu että niitäkin pitäisi hakea, et tullut siis yhtään miettineeksi, kyllä ne pitäisi hakea ajoissa, et tainnu tajuta niiiiin et tainnu voi voi nyt taas!" oli liikaa. Se suojatyöpaikassaan viihtyvä kotka on niin onnekas. Siellä saa nokkia työttömien väsyneistä ruhoista makoisia palasia. Sadistin unelmaduuni. Mutta koska olen pohjimmiltani kiltti ja hyväntahtoinen, en haistatellut tai sanonut että et säkään taida paljoa tajuta, nykyään tuollaiset riivinraudat saisi bannit jokaiseen vuokratyöfirmaankin eikä näkis enää yhtään työhaastattelua. Annoin vaan kälättää ja vastailin yksisanaisesti lopun puhelun.

Kirjoitin asiallisen sähköpostiviestin, jossa vain ilmoitin että olen miettinyt virkailijaa vaihtoa pitkään, nyt koen että se on jo pakollista. Sain uuden virkailijan heti, ilman kysymyksiä. Vitutti ja ahdisti 10 kertaa enemmän kuin ennen sitä syyllistyssoittoa ja vähän kieltämättä luovutin elämän suhteen tämän vuoden osalta. Tää virkailija kohteli mua kuin idioottia, ja se osuu arkaan paikkaan, kun ajattelen hänen olevan oikeassa.

Myöhemmin hän vielä soittaa mulle kun olen lääkärillä hakemassa sairaslomaa. Jätti surkean narisevan viestin vastaajaani. Kun hän ei tiedä mitä niin kamalaa hän on tehnyt että virkailijaa pitää vaihtaa, olisi oikeudenmukaista hänenkin tietää, sellainen kunnon syyllistysviesti ja marttyyrinatina. Hänelle tää työttömän syyllistys ja vähättely taitaa olla vaan osa työtä eikä näe sitä vääränä tai outona. Ei varmasti muuttuisi vaikka sanoisin mitä.

Parasta tässä? Tää oli joku kuntoutuspuolen tyyppi jolle mut siirrettiin kun olin sairaslomalla pari vuotta sitten. Että tervetuloa vaan kuntoutumaan!

Vierailija
75/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ongelmat on jo valmiina jos niitä tästä muutoksesta tulee.

Vierailija
76/86 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 25-vuotias tällä hetkellä sijaisena toimiva työnhakija. Olin reilu 2kk työttömänä ja kerran soitettiin perustiedot, sillä ilmoittauduin ensimmäistä kertaa työttömäksi. Soittoaika silloin tuli 3kk päähän, mutts soitin sitten itse ja ilmoitin että teen lyhyillä sopimuksilla sijaisuutta, eli työnhaku ei katkea.. ystävällisiä olivat ja tekivät Kelalle lausunnon, et tarvittaessa voin hakea päivärahaa, jos vuoroja vähän. Soittoaikaa siirrettiin elokuun loppuun :)

Sanoivat vain, että intoa työntekoon ja onnea että olet saanut työtä!

Vierailija
77/86 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani sain toissapäivänä puhelun. Homma meni tosi joutuisasti ja puhelu sujui hyvin. Ei ollut edes vastuuvirkailijani. Kehui miten minulla on asiat hyvin ja suunnitelmat selkeät, ja että olen ahkera ja aktiivinen, omatoiminen työnhakija :) . Parhaani teen ja kärkyn jokaista minulle mielestäni sopivaa paikkaa. Tässä par'aikaakin odotan puhelinkutsua työhaastatteluun.

Vierailija
78/86 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ongelmat on jo valmiina jos niitä tästä muutoksesta tulee.

Ehkä, mutta miten kyttääminen ja lyttääminen edistää kenenkään työllistymistä, kun työnhaku itsessäänkin on nykymaailmassa uuvuttavaa ja työpaikkoja ei kaikille vaan riitä?

Varmasti tämä malli stressaa lisää niitä, jotka muutenkin murehtivat liikaa. Lamaannuttaa masentuneita ja lannistuneita entisestään. Ei mikään ongelma tuolla tavoin parane, vaan pysyy ennallaan tai pahenee.

Ja jos ei valmiiksi ole ongelmia, niin kyllä työkkäri niitä keksii. Kiva vapaaehtoistyö, joka tuo iloa ja tarkoitusta useamman elämään? Eihän tämä käy, mene kotiin murehtimaan työtilannettasi ja olemaan työmarkkinoiden käytettävissä!

Vierailija
79/86 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä näistä soitoista stressaamista. Siihen varmaan vaikuttaa se, että omaa koulutuksen, esiintyy reippaasti ja joko valehtelee tai kertoo totuuden työnhaun tilanteesta. Itsellähän esimerkiksi lähtee jatkuvasti hakemuksia ja olen myös miettinyt jatkokouluttautumista jos ei ala natsaamaan....

Vierailija
80/86 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi puhelusysteemi alkaa? Mullekin piti soittaa tuossa yksi päivä mutta eihän tänne kukaan soittanut, aika vain siirtyi jonnekin syksyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä