Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 kk välein toistuvat työkkärin painostuspuhelut aiheuttavat mt-ongelmia

Vierailija
09.04.2017 |

Kesäkuussa seuraavan kerran soitetaan. Nyt jo ahdistaa ajatuskin siitä puhelusta. Pitää yrittää hankkia ne hullunpaperit siihen mennessä. Ehkä ne eivät sitten soittaisi.

Jos sieltä saisi edes yhden konkreettisen ja toimivan neuvon, miten voisin parantaa työnsaantimahdollisuuksiani, niin olisin tyytyväinen.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuusta alkaen ei ole enää soittopäivää, on vain tieto siitä, että TE-toimisto voi koska tahansa ottaa yhteyttä. Ja hyvä niin, koska nyt moni kuvittelee, että työttömyysetuus on jonkinlainen automaattinen rahahana. Riittää, että pari kertaa vuodessa päivystää puhelinta.

Ei oo reiluu, miten mä nyt lomailen rauhassa?!?!1!

Ei se nyt niin hyvä ole. Eikä ole kyse "lomailun häiriintymisestä" vaan siitä että jopa työttömällä saattaa olla tilanteita jolloin ei voi vastata puhelimeen (esim lääkärikäynti, työhaastattelu) ja jos on oikein "mukava" te-asiantuntija niin karenssi napsahtaa koska työtön ei ole ollut tavoitettavissa juuri silloin kun ennaltailmoittamattomasti on soitettu. Kohtuullista olisi että edes päivä jolloin (mahdollinen) soitto tulee ilmoitetaan etukäteen.

Miksi työttömiä saa kohdella kuin paarialuokkaa? Kaikki -suurin osa- eivät suinkaan ole mitään kaljaa juovia sohvalla makaavia kaikkia mahdollisia tukia nostavia työnvieroksujia. 

ihanan sinisilmäinen olet.

Kyllä tähän on ihan selkeä malli:

Soitto. Jos asiakas ei vastaa, soitetaan uudestaan 1-2 tunnin sisään. Paitsi jos jo ensimmäisellä kerralla tulee vastaus, että yhteyttä valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada, silloin ei yritetä uudestaan.

Jos asiakas ei vastaa toiseenkaan soittoon, laitetaan tekstiviesti, jossa kerrotaan, että on yritetty tavoittaa. Kerrotaan myös, että soitetaan uudestaan seuraavana päivänä tms. 0295-alkuisesta numerosta.

Jos asiakas ei vastaa tähänkään soittoyritykseen, laitetaan viesti, jossa kerrotaan, miten tulee toimia, että työnhaku ei katkea. Eli asiakkaan tulee itse ottaa yhteyttä te-toimistoon tiettyyn päivään mennessä.

Jos ei ota yhteyttä, lähtee selvityspyyntö ja karenssin saa vasta sitten, jos ei tähänkään reagoi.

Asiakkaalla on siis 4 mahdollisuutta välttää tai estää karenssi. Jos sen kaikesta tästä te-toimiston vaivannäöstä johtuen saa, niin onko se oikeasti sen te-asiantuntijan vika?

Vierailija
42/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuusta alkaen ei ole enää soittopäivää, on vain tieto siitä, että TE-toimisto voi koska tahansa ottaa yhteyttä. Ja hyvä niin, koska nyt moni kuvittelee, että työttömyysetuus on jonkinlainen automaattinen rahahana. Riittää, että pari kertaa vuodessa päivystää puhelinta.

Ei se nyt niin hyvä ole. Eikä ole kyse "lomailun häiriintymisestä" vaan siitä että jopa työttömällä saattaa olla tilanteita jolloin ei voi vastata puhelimeen (esim lääkärikäynti, työhaastattelu) ja jos on oikein "mukava" te-asiantuntija niin karenssi napsahtaa koska työtön ei ole ollut tavoitettavissa juuri silloin kun ennaltailmoittamattomasti on soitettu. Kohtuullista olisi että edes päivä jolloin (mahdollinen) soitto tulee ilmoitetaan etukäteen.

Miksi työttömiä saa kohdella kuin paarialuokkaa? Kaikki -suurin osa- eivät suinkaan ole mitään kaljaa juovia sohvalla makaavia kaikkia mahdollisia tukia nostavia työnvieroksujia. 

Ihanko oikeasti tuollaisesta voi saada karenssia? Voihan sitä istua vaikka vessassa ilman puhelinta.

Olen ollut tammikuusta työttömänä, sieltä päin on soitettu kolmesti. Ekalla kerralla en ollut kuullut kun puhelin oli taskussa ja ulkoilin lasten kanssa, yritin soittaa takaisin muttei vastannut, toisella kerralla soittaessa aloitti sillä että onko nyt sellainen hetki että joudan puhua. Samoin 3kk myöhemmin soittaessa (vaikka siinä nettipalvelussa oli heinäkuun päivämäärä) aloitti kysymällä onko nyt sellainen hetki että voin puhua.

Työllistymiseen en juuri ole saanut apua, mutta ystävällisiä ovat aina olleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päättänyt toimia työkkärin kanssa niin että nauhoitan kaikki heidän kanssaan käymäni keskustelut. Jos he väittävät soittaneensa ja puhelimessa ei näy tietoja, pyydän palveluntarjoajalta tiedot puhelimeeni tulleista puheluista.

Vierailija
44/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hei tosi rankkaa!!! Ihan 4*/v joutuu keskustelemaan mitä tehdä, että saatais työttömyys katkaistua. Ihan perseestä kun joutuu jotain tekeekin, eikä vaan saa räkiä kattoon ja nostella etuuksia just niinku itteensä huvittaa. Huoh...

T:Työtön

Vierailija
45/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiìi kirjoitti:

Mulle sanottiin työkkäristä viime puhelussa ettei ne voi enää auttaa minua. Sanoi siirtävänsä typiin, mikä lie sekin. Odotan soittoa. Luin netistä että tarjoavat vain harjoittelupaikkoja, ja itse olen koko ajan etsinyt koko aikatyötä koska harjoittelusta menen miinukselle. Tietyt menot lisääntyy mut et suhteessa niihin tienaa tarpeeksi ja olen sitten miinuksella. Nytkin ollaan miehen ja lasten kanssa tiukilla niin en voi sellaiseen lähteä mukaan. Pitäisi saada 2500 e käteen että työnteosta olisi hyötyä, sen alle tekisin vain omaksi huvikseni. Kyllä työstä pitää tienata joku järkevä summa. Koulutuksellani tuollaiseen summaan ei pääse ja ei ole varaa opiskella eli ottaa lainaa. Oppisopimukselle en pääse, työkkäri ilmoitti niin ja järkeviä aikuiskoulutuksia ei ole ollut tarjolla aikoihin. Niissäkin uhkana että mennään pahasti miinukselle vaikka nytkin ollaan jo tiukassa tilanteessa.

Että joo, ahdistaa minuakin soitot. Mistä lie tulevatkaan nykyään kun työkkäri ei enää pysty minua auttamaan. En ole edes tiennyt että voivat noin hylätä. Olen kuitenkin normaalivointinen ja kykyinen suht nuori ihminen, järki pelaa ja elän tasapainoista elämää. Viime puhelu ja siirto muualle sai vaan sellaisen olon että heidän mielestään näin ei ole.

Voin sanoo että huokaisin helpotuksesta kun ikää tuli tarpeeksi ja pääsin typistä työkkärin asiakkaaksi. Typissä sitten tosiaan pakotetaan pilipalikursseille tai työkokeiluihin. Jonnekkin pajalle jos ei muuta. Ja siellä sitten tosiaan juostaan koko ajan. Mulla oli kuukausittain tapaaminen. Toimeentulotukea ei tullu ennen kun kävin siellä, oli aika rankkaa ja akka oli sellainen vatipää että Huoh. Tästä on kyllä aikaa yli 10v! :)

Vierailija
46/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä työkkärissä suunnitellaan, että jatkossa työtön soittelee heille, eikä toisin päin.

Vierailija
47/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta työttömänä. Kukaan ei ole soitellut himaan. Eikä varmaan soitakaan, sillä olen heti alusta asti keksinyt asiaa tarpeeksi. Kysellyt koulutuksia, käynyt pohtimassa uravaihtoehtoja, vienyt listaa viimeaikaisista hauistani, osallistunut FEC-koulutukseen, tehnyt lyhyen sijaisuuden tai pari, osallistunut TE-toimiston tarjoamaan koulutukseen (oli kyllä oikein hyvä koulutus, terveiset Pitäjänmäelle). Ja haku jatkuu. Olen hakenut hommia jopa TE-toimistosta.  Eivät soittele.

Vierailija
48/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulel kans 30.6 soitetaan sieltä

Vierailija
49/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko ystävällisesti lopettaa tämän ainaisen vouhkaamisen "karenssin nopsahtamisesta" näin köykäisin perustein? Juu tiedetään, että ollaan av:llä, mutta voisiko edes joskus YRITTÄÄ pysyä totuudessa.

Vierailija
50/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikää on mittarissa 55, työkkärin tädit ovat todella mukavia. Heillä ei ole keinoja ikäisieni auttamiseen. Toivottavat vain hyvää jatkoa.

Vierailija
51/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä työkkärissä suunnitellaan, että jatkossa työtön soittelee heille, eikä toisin päin.

Parempi niin. Vituttaa, kun ei asiat etene, kun soittopyyntöön vastataan vasta viikon päästä. Viimeksi tosin roikuin puhelimessa 25 minuuttia ja läpi päästyäni sain kuulla, että voi voi, asiantuntija ei ole paikalla.

Vierailija
52/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja te olette jos oikeesti ei kukaan ota yhteyttä? Olen itse 21-vuotias ja yhteydessä ollaan jatkuvasti. Aina on uutta työkokeilua ties minne, yrityksiin joiden taustoja ei katsota ollenkaan. Muakin ahdistaa, koska tiedän että kohta se soitto taas tulee. Harkitsen vahvasti lääkärissä käymistä ja jonkunlaisen diagnoosin saamista. Saisi olla kesän rauhassa ja tehdä pimeitä töitä.

Vierailija
53/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko ystävällisesti lopettaa tämän ainaisen vouhkaamisen "karenssin nopsahtamisesta" näin köykäisin perustein? Juu tiedetään, että ollaan av:llä, mutta voisiko edes joskus YRITTÄÄ pysyä totuudessa.

Voi kuule. Mitä uskomattomampia ikäviä asioita on tapahtunut useammallekin "asiakkaalle", ilman valheen häivääkään. Hienoa jos omat ja tuttujesi kokemukset ovat ainoastaan hyviä ja järkeviä mutta TOTUUS on että aivan törkeällä tavalla jotkut työntekijät siellä toimivat. Jopa muiden te-työntekijöiden mielestä.

Vierailija
54/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hei tosi rankkaa!!! Ihan 4*/v joutuu keskustelemaan mitä tehdä, että saatais työttömyys katkaistua. Ihan perseestä kun joutuu jotain tekeekin, eikä vaan saa räkiä kattoon ja nostella etuuksia just niinku itteensä huvittaa. Huoh...

T:Työtön

Niissä puheluissa ei keskustella, miten saataisiin työttömyys katkaistua. 

Ne puhelut haittaa tekemistä, kun ei voi mennä mihinkään tekemään mitään, vaan pitää vaan olla kotona odottamassa, viitsiikö joku te-tyyppi soittaa.

Vierailija
55/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, mulle soitetaan 24.8. Ehkä eivät soita silloinkaan koska eivät ole koskaan aiemminkaan soittaneet.

Vierailija
56/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että kun uskot vahvasti siihen että sinä olet edelleen työtön kesällä? Etsippä vaikka pariksi viikoksi työt mansikkapellolta, sitä työtä on tarjolla heinäkuussa. Aktivoidu jollain lailla. Kun olet kotona työttömänä, katsantokantasi supistuu ja kykysi työllistyä laskee koko ajan.

Minä olin 12vuotiaana mansikkapellolla töissä. Se oli markka-aikana, mutta palkka naurettavan pieni. Piti kerätä 10litran ämpäri täyteen ja se kirjattiin sitten ylös, ja siitä sait pari markkaa. Itänaapurista oli suurin osa kerääjistä, pissivät ja kakkivat pellon reunaan, käsiä eivät pesseet, en muista oliko sitä mahdollisuutta edes järjestetty työnantajan puolesta. Itse kävin läheisellä huoltoasemalla.

Vierailija
57/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sanovat kun soittavat sieltä?

Kauanko puhelu keskimäärin kestää?

Vierailija
58/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys alenisi, jos nämä jotka eivät oikeasti aiokaan ikinä mennä töihin poistettaisiin vain työvoimavahvuudesta. Ei voi olla totta, että ei jaksaisi muutaman kerran vuodessa ilman ahdistusta  olla tavoitettavissa siinä pelossa, että jotain vaikka tilapäistä työtä pitäisi tehdä, ettei kokonaan syrjäytyisi yhteiskunnasta.

Täytyisi olla joku luokitus, että ei ole töissä eikä ikinä haluakaan mennä töihin, niin ei turhaan vaivattaisi.

Vierailija
59/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin soittavat ellei ole puhelinta?

Vierailija
60/86 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran 2kk työttömänä tavallaan. Tuntui ihan naurettavalta se ilmoitus jossa luki soittopäivä, jotain 6kk myöhemmin ja 3kk kohdalla olis ollu joku pakollinen oppitunti jostain. Muutamalla klikkauksella satoi rahaa tilille (en saanut ansiosidonnaisia, en tienny että sellaisia on edes olemassa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi