Vastasyntynyt ei nukahda
2-3 tuntia olen yrittänyt jo rauhoitella, kun alkoi haukottelemaan tunnin valvomisen jälkeen. Tissi rauhoittaa hetkeksi, mutta ei hän jatkuvasti jaksa syödäkään. Syli tai kanniskelu ei rauhoita yhtään, tutin sylkee pois ja kapalossa alkaa riehumaan. Onko normaalia että päivästä menee näin monta tuntia unille rauhoitteluun??
Kommentit (16)
Ookei mitähän toi kiljukaula sitten haluaisi tehdä jos ei nukkua...?
Kokeile ottaa vauva ihokontaktiin. Saat samalla itse levätä.
Tai sitten vain pidät sylissä ja annat seurata elämää sinun sylistäsi.
Yleens vauvat viihtyvät sylissä.
Vierailija kirjoitti:
Ookei mitähän toi kiljukaula sitten haluaisi tehdä jos ei nukkua...?
Ehkäpä sillä on ilmavaivoja tai allergiaa. Suosittelen ottamaan yhteyttä neuvolaan, mikäli omat ideat eivät riitä.
Vastasyntynyt voi olla kokoajan tissillä
Mietitkö ihan tosissasi eri syitä? En nyt halua pelästyttää, mutta meillä poika oli tuollainen ja nyt on menossa nepsytutkimuksiin. (Asperger, add, adhd, sensorinen integraatiohäiriö, tourette, jne). 9-vuotias. Ei silti mitenkään pahat oireet meillä, mutta aina ollut huono nukahtamaan, eikä ole ainoa tällainen tyyppi...
Kiva asenne sulla jo nyt.... noinko paljon lastasi rakastat? "Kiljukaula" Voi luoja...
Olen tarjonnut tissiä niin usein kuin se maistui ja silloin oli tyytyväinen kun söi. Kitisi sylissäkin. Nyt kyllä nukahti mutta olipa kurjat kolme tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Kiva asenne sulla jo nyt.... noinko paljon lastasi rakastat? "Kiljukaula" Voi luoja...
Jep, tässä perheessä on rankempi huumori :D
Vierailija kirjoitti:
Ai rakkauden määrä on susta kiinni siitä, kuinka pahassa paikassa lapsen kanssa haluaa olla?
Kokeilepa raitista ilmaa seuraavalla kerralla. Vaunuihin ja ulos tai vaunukoppaan parvekkeelle/pihalle. Tuskin nyt vastasyntynyt hirveästi riehuu kapalossa; voi mennä hetki, että vauva rauhoittuu kapaloon ja usein se on varsin toimiva ja rauhoittava keino.
Keskustele neuvolassa aiheesta, niin voitte käydä läpi tavallisimmat asiat, jos löytyisi apua. Kuitenkin tuo kuulostaa ihan normaalilta. Itseäni ärsytti, kun neuvolasta annettiin vaan ohjeeksi, että jotkut vauvat vaan on tuommoisia. Mutta opin kyllä huomaamaan itsekin, että jotkut vaan on tuommoisia, eikä voi mitään vaikka äiti olisi kuinka rakastava ja tekisi kaikkensa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tarjonnut tissiä niin usein kuin se maistui ja silloin oli tyytyväinen kun söi. Kitisi sylissäkin. Nyt kyllä nukahti mutta olipa kurjat kolme tuntia.
Onko vauvaa punnittu? Sulla ei tule tarpeeksi maitoa. T: Kätilö
Vierailija kirjoitti:
Kokeile antaa lapselle esim puolikas Tenox. Jos ei puolikas auta, niin sitten kokonainen. Meillä on toiminut hyvin, vaikka kyse ei olekaan lapsen lääkkeistä vaan minun. Mutta toimi hyvin lapsellakin.
Toivottavasti tämän kirjoittaja on typerä provoilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vauvaa punnittu? Sulla ei tule tarpeeksi maitoa. T: Kätilö
Älkää jaksako antaa näin yksioikoisia neuvoja tuoreelle äidille! Johan siinä menee järkeväkin ihminen sekaisin kun yksi alkaa puhua nepsyistä ja toinen niittaa välittömästi että maitoa ei tule. Tuollaiseen ähinään voi olla monta syytä. Jos heti syömisen jälkeen alkaa ähistä ja kitistä, ensimmäisenä tulee mieleen, että onko röyhtäytetty? Syy voi olla melkein mikä vain, ja kaikkea pitää vain kokeilla, jotta tutustuu vauvaan.
Kärsivällisyyttä ap!
Siis vauva on ollut tunnin hereillä ja sinä yrität saada sen taas nukkumaan? Ei mikään ihme jos menee pitkään nukuttamisessa.