Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppaukot ovat perseilleet mun kämpässä, voi jumalauta

Vierailija
09.04.2017 |

Asunnossani remontoidaan kylpyhuonetta. Vanhat laatoitukset ja kiinteät kalusteet vaihtuvat uusiin. Olen ollut koko jo hyvän aikaa kestäneen remontin ajan poissa kotoani, mutta tänään kävin piipahtamassa. Löysin seuraavaa:

* Ruokapöydän yhdellä tuolilla oli iso kengänjälki
* Omat minitikkaani olivat kylppärissä pölyn peitossa
* Tiskialtaani oli paskainen
* Allaskaapista on otettu tiskiaine esille
* Keittiön kaapista on etsitty mittakannu

Tuosta vikasta lisään sen verran, että mulla on mittakupit ja -kannut sellaisessa kaapissa, josta niitä ei todellakaan ensimmäiseksi osaisi etsiä kukaan muu kuin minä. Oon myös myllännyt mun kaappeja ihan vastikään läpi erotellakseni mitä oikeasti tarvitsen ja mitä myyn ja tästä syystä se mittakannu on ollut siellä kaapissa aika syvällä. Tarkoittaa siis, että remppaukko on joutunut kaivelemaan ihan kunnolla. Kaappi on jääkaapin päällä, eli sillä varmaan selittyy mihin sitä ruokapöydän tuolia on tarvittu.

AV:n raati, menikö tämä teidän mielestä remppaukoilta ihan nappiin? Miten kylppärin laatoittajalle ja laastittajalle on voinut tulla niin kovin yllätyksenä laastinsekoituksen tarve, että ihan on asukkaan tavaroita pitänyt penkoa?

Olisi myös mielenkiintoista kuulla millaisia kauhutarinoita muilla on :D

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä remppaukoilla täytyy olla mukana tarvittavat varusteet ettei tarvitse asiakkaan kaappeja alkaa kaivelemaan. Lisäksi tuollaiset kengänjäljet tuoleilla on röyhkeää toisen omaisuuden sotkemista. Tekisin valituksen.

Vierailija
22/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä - vuokrakerrostalossa tehtiin keittiöremppa koko taloon. Remontti kesti 8 viikkoa per asunto. Remppaajat tuli aamuseiskalta ja oleilivat työmaalla viiden - kuuden maihin. Ovet olivat koko ajan auki ulos asti ja paskajalat kulkivat kuin kotonaan. Kyllä melkein vitutti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se tiskiallas sentään paskainen oli, korkeintaan likainen.

Vierailija
24/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo että haisi miesten perseeltä koko huusholli.

Vierailija
25/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa mammakielellä verbi perseillä? Kertomuksen perusteella remonttimiehet olivat sotkeneet asuntoa ja penkoneet komeroita. Herää kysymys, miksi ap ei lukinnut niitä paikkoja, jonne ei halunnut kenenkään koskevan?

Vierailija
26/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä tehtiin ulkoseinäremontti. Virolaispojat porasivat vanhat päällysteet vähän reippaammin pois. Johonkin asuntoon tuli pora olohuoneen seinästä sisään, meillä keittiön jääkaappipakastimen vierestä. Yksi kaveri sai fudut reippautensa vuoksi.

Vierailija
27/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

26/27 Ei meillä kaikilla ei ole lukittavia paikkoja asunnoissa.

Vierailija
28/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa mammakielellä verbi perseillä? Kertomuksen perusteella remonttimiehet olivat sotkeneet asuntoa ja penkoneet komeroita. Herää kysymys, miksi ap ei lukinnut niitä paikkoja, jonne ei halunnut kenenkään koskevan?

Lukinnut millä? Edellinen asukas tai kukalie ottanut keittiön oven kokonaan pois. Ymmärrettävä ratkaisu, sillä asunto ei ole kovin iso ja ovettomuus tuo selvästi avaruutta.

Keittiön oviaukko oli peitetty suojamuovilla, kuten myös olkkarin oviaukko, siinäkään ei siis ovea. Eteisen kaapinovet ja makkarin ovi on teipattu niin tukkoon kuin vain voi.

Keittiön kaapeissa tuskin kellään ei ole lukkoja?

AP

Vierailija
29/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku yksiössä opiskelijana asuessani keittiön viemäriputki meni tukkoon. Asiaa hoitamaan kutsuttu nuori mies ei ehkä ollut ihan ammattinsa tasalla, koska jätevedet levisivät ympäri puista allaskaappia ja koko asunto löyhkäsi rempan jälkeen viemärivedeltä sen vuoden-pari kun siinä asuin. Tuoksukynttilöitä tuli polteltua ja tuuletettua ahkerasti.

Minä olen putkiasentaja. Kun mulla meni wc:n käsienpesuallas tukkoon, niin purin allassihdin, poistin hajulukon, sekä poistoputken ja putsasin ne. Nyt sinäkin olet päässyt uusavuttomuudestasi eroon ja osaat huoltaa tukkeutuneita poistoputkia. Jos et osaa, niin ehkä tarvitset sitten tälläisen käytännön asiat hallitsevan miehen itsellesi, naisparka.

Vierailija
30/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun asuntoon kun vaihdettiin lukot, tietty siihen aikaan kun itse olin töissä, niin oli lukkoseppä käynyt vääntämässä kunnon tortut vessanpönttöön. Kiireessäkö lie huolimattomasti "vetänyt"(painonappi), ettei pytty ollut mitään huuhtonut, vaan jäi pelkästään lirittämään vettä.

Vessapaperirulla oli huonosti revitty ja mun pyyhkeeseen pyyhitty rasvat käsistä.

hyi helvetti

Vierailija
31/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sus siunakkoon,kengän jälki tuolilla.

Vierailija
32/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

asentaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikku yksiössä opiskelijana asuessani keittiön viemäriputki meni tukkoon. Asiaa hoitamaan kutsuttu nuori mies ei ehkä ollut ihan ammattinsa tasalla, koska jätevedet levisivät ympäri puista allaskaappia ja koko asunto löyhkäsi rempan jälkeen viemärivedeltä sen vuoden-pari kun siinä asuin. Tuoksukynttilöitä tuli polteltua ja tuuletettua ahkerasti.

Minä olen putkiasentaja. Kun mulla meni wc:n käsienpesuallas tukkoon, niin purin allassihdin, poistin hajulukon, sekä poistoputken ja putsasin ne. Nyt sinäkin olet päässyt uusavuttomuudestasi eroon ja osaat huoltaa tukkeutuneita poistoputkia. Jos et osaa, niin ehkä tarvitset sitten tälläisen käytännön asiat hallitsevan miehen itsellesi, naisparka.

Palstalla voit olla vaikka astronautti. Putkimies ei tunge viemäriin tukkeuttavaa tavaraa. Ammattilainen ei parattele.

Vierailija
33/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Remonttimiehillä ei tietysti ole asiaa asiakkaan kaapeille, mutta jos se mitta on ehjä ja tallella ja kylppärin työnjälki on ok, niin en alkaisi reklamoida. Tärkeintä on työn jälki ja aikataulussa pysyminen, eikö?

Jos olet kämpästäsi tarkka, ehkä olisi kannattanut valvoa hommia vähän tarkemmin.

Vierailija
34/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
35/37 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Remonttimiehillä ei tietysti ole asiaa asiakkaan kaapeille, mutta jos se mitta on ehjä ja tallella ja kylppärin työnjälki on ok, niin en alkaisi reklamoida. Tärkeintä on työn jälki ja aikataulussa pysyminen, eikö?

Jos olet kämpästäsi tarkka, ehkä olisi kannattanut valvoa hommia vähän tarkemmin.

Asukkaan tehtävä ei ole valvoa työpäivän ajan remonttimiesten työmoraalia. Kaapeille ei ole asiaa. Työntekijöillä tulee olla omat työvälineet mukanaan. Ilmoittaisin kaappiromppauksesta työn valvojalle tai urakoitsijalle, joka ohjeistaa työntekijöitään.

Vierailija
36/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan isännöitsijän annan nauttia aamukahvinsa ennen kuin hänelle pian kilautan. Toivon parasta, sillä ainakin tähän asti hän on vaikuttanut erittäin rehdiltä ja mukavalta.

Tosta alkulistauksesta jäi pois, että ukot ovat myös ottaneet käyttöön pikkutikkaani. Ne olin piilottanut, jotta ne eivät olisi remppaajien tiellä, eli niidenkin käyttöönottoon on nähty vaivaa. Joten mihin sitä ruokapöydän tuolia tarvittiinkaan?

Aikataulusta sen verran, että mulle puhuttiin 2-3 viikosta. Täällä mä kuitenkin yhä vanhempieni riesana kökötän 5 viikkoa remontin alkamisesta ja luovutus on aikaisintaan 2 viikon päästä, eli ei sekään nyt mennyt nappiin.

AP

Vierailija
37/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä tuskin ilmoittaa asiasta urakoitsijalle. Mutta isännöitsijänkin on hyvä tietää kaappien romppauksesta, jos ilmoituksia tulee enemmänkin asukkailta tai jos tavaroita on kadonnut kaapeista remontin aikana. Remontien edelleen jatkuessa, sinun kannattaisi ilmoittaa asiasta myös urakkatyön valvojalle tai urakoitsijalle, jotta kaappimylläys ei ylly kohti urakan loppua..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan