Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittääkö sinua (täysiaikaiset) alipainoiset vauvat?

Vierailija
23.03.2006 |

Tarkoitan niitä tupakoitisjoiden ym. hulttioäitien vauvoja, jotka syntyvät ihan oikeilla (37+) raskausviikoilla, mutta ovat vain kolmikiloisia tai jopa sen alle. Jotainhan siinä on äidin pitänyt tehdä väärin, että lapsiparan elämän alku on ollut niin huonosti ravittua, vaikka useimmat eivät sitä suostukaan myöntämään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoppas ne geenit vaikuttaa myös, ei vain tupakointi, alko ja huumeet ja ravinto.

Vierailija
2/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan, että vauvatkin ovat yksilöllisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi rv 37+4 ja painoi 3060g??? En poltta, en juo...

Vierailija
4/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, onko tupakointi hulttioäitiyttä, onkin toinen juttu. Mutta ei, ei mua säälitä vauva vain siksi, että se olisi pikkuinen.

Vierailija
5/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö lukenut ap:n viestiä??? Kyse EI ollut keskosista!

Vierailija
6/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö tarpeeksi ja ennen kaikkea terveellisesti? Liikuitko tarpeeksi? Hengittelitkö myrkkyjä (pakokaasut, liuottimet yms)?

ap

Vierailija
7/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän puhuttiin nyt täysiaikaisista vauvoista!

.. ja ei säälitä,. ei se aina kerro tupakoinnista tai alkosta tuo pienipainoisuus.

Vierailija
8/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö helvetti tajuu, että geeneillä on aika suuri merkitys, äidin koolla jne.

Aina se pieni koko ei tarkoita hulttio elämää. Jos vanhemmat olleet pieniä syntyessään ja muutenkin pienikokoisia niin eihän lapsi voi kauhea korsto olla.

Vierailija
9/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Söitkö tarpeeksi ja ennen kaikkea terveellisesti? Liikuitko tarpeeksi? Hengittelitkö myrkkyjä (pakokaasut, liuottimet yms)?

ap

Vierailija
10/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tosi ruipelo ja pieni, mutta täysin valmis tähän maailmaan. meidän rakas poikamme. minä en ole koskaan polttanut, saatika tehnyt muuta, mikä ikinä vahingoittaisi vauvaani masu-aikana tai sen ulkopuolella.

esikoinen painoi 3100grammaa, kun syntyi.

minä painoin syntyessäni alle 3kiloa, mieheni tasan kolme kiloa.

istukkani oli täysin toimiva.

mitä tein väärin?

lääkäreiden mukaan, en mitään, en niin yhtään mitäään!

miehelleni sanoin raskausaikana, etten uskalla oikeesti lapsia enään tehdä, kun heti jos ne ei ole 5 kiloisia ja jso raskausaikana ei liho semmosii 25 kiloa, niin sitä pidetään epänormaalina.

on oikeesti törkeeta ap, puhua tämmöisiä, katsos, kun TÄYDELLISETKIN ÄIDIT VOIVAT SAADA PIENIÄ LAPSIA.

Vierailija
11/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko pitää suunsa kiinni asioista, joista ei tiedä mitään?

Itselläni kaksi kolmikiloista lasta, täysillä viikoilla. En ole tupakoitsija, en ole koskaan ollutkaan. Sporttinen ihminen ja aina huolehtinut terveellisestä ruokavaliosta. Katsos, toiset ihmiset vain saavat pienempiä lapsia, kuten joku jo mainitsi, geenit vaikuttavat paljon. Äitini on saanut kuusi lasta, joista kaikki kolmen kilon kieppeillä, yksi keskosena syntynyt 2300g.

Ahistavan ahdaskatseisia ihmisiä onkaan!

Vierailija
12/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap

Kaikin puolin muutenkin olin terve, virkeä ja onnellinen raskausaikani.

Onnea jatkollesi,ap ;)

Vierailija
13/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut, että vauvat on keskimäärin 3500g? Ehkä minun vauvani ovat olleet sen verran ja jotain satoja grammoja päälle, ihan niin kuin kirjoissa ja kansissa mainitaankin :)

Olet tainnut itse saada SGA-vauvan?

ap

Vierailija
14/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ap!

Älykkyysosamäärä ei voi olla kovin korkea, kommenteista päätellen! Oletko itse jonkin narkkarin reppana lapsi ja nyt täällä yleistät ja haukut pieniä vauvoja???

Kannattais opetella pitämään typerät mölinät mahassa! Maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin tyhmään mieleen vaikuttaa!!!

Vierailija
15/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kuulemma isompia ei olisi paljon mahtunutkaan tulemaan kun on ahdas lantio. Vauva kasvaa niin isoksi kun se mahtuu tulemaan, näin minulle on sanottu. (joskus tietysti luonto erehtyy.)

Niin ja molemmat poikani ovat oikein reippaita ja urheilullisia, eivät säälittäviä ruipeloita (pitkiäkin ovat, toisin kuin äitinsä) : )

Vierailija
16/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi esim. olla, että istukka ei toimi kunnolla ja vauva ei saa tarpeeksi ravintoa. On tosiaan todettu, että tällainen nostaa jonkin verran lapsen riskiä saada myöhemmin diabetes.

Neuvoloissa muuten tämänkin seikan takia seurataan sikiön kasvua. Esim. ystävälleni, jonka lapsi ei kasvanut tarpeeksi, oltiin jo käynnistämässä synnytys vähän ennen laskettua aikaa tästä syystä. Aikakin oli jo sovittu, mutta sitten vauva " päättikin" syntyä itse.

Mutta säälittääkö. Kyllä mua säälittää tupakoitsijoiden, juovien ja huumeita käyttävien lasten äidit tosi paljon. Kaikki sairaat ja kärsivät lapset säälittää myös.

Mutta kolme kiloa (tai sen allekin) on kyllä ihan hyvä paino!

Vierailija
17/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi minulla on kohtalotoveri, ap! Kerrotko minulle, ap, koetko sinäkin yhtä voimakkaita tunteita nähdessäsi pienen vauvan?

Vierailija
18/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää mölyt mahassanne ja yrittäkää tulla toimeen sen totuuden kanssa, että lapsenne ovat syntyneet pienipainoisina. Itsehän te kai tiedätte, oletteko sen itse lapsellenne aiheuttaneet.

Vierailija
19/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aloituksestasi saa käsityksen, että pitää olla jo syntyessään suuri. Kilpaillaan siis kenen vauva suurin jo syntymähetkellä ja sehän tietenkin (kuten ap toteaa) on suoraan verrannollinen elintapoihisi.

10

Vierailija
20/27 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, menipäs sanat sekaisin. ;) Piti tietty sanomani, että:

Kyllä mua säälittää tupakoitsijoiden, juovien ja huumeita käyttävien ÄITIEN LAPSET tosi paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi