Naisille on ilmeisesti tärkeää tietää ammatti, no tehdäänpä testi
Olen sähköasentaja ja mitä se kertoo sinulle? Kerron lopuksi kuinka oikeaan osuit.
Kommentit (48)
Vastaan lukematta muita viestejä:
Sähköasentajat ovat tarkkoja ja huolellisia sekä taipuvaisia järjestelemään asioita jopa pakkomielteisesti. Käteviä käsistään. Keskituloisia, osa jopa hyvätuloisia. Tekevät usein päätyön ohella pientä extraduunia.
Olet sitten sähkömies tai vaikka julkkis-miljonääri, vaikutat tekstisi perusteella katkeralta ja itsekeskeiseltä.
Ap, kerro jo mitkä olettamukset osui oikeaan :)
Ammatti merkitsee usein eniten niille naisille jotka hakee statuksennousua miehen kautta. Jos taas nainen on itse luonut uran ja ehkä oheistuotteena sitä varallisuutta niin miehen ammatilla ei ole väliä.
Olen itse n.40v akateeminen nainen, johtaja, ison organisaation johtoryhmässä. Jls jotain olen oppinut niin en haluaisi johtajamiestä puolisokseni. Kaksi johtajaa tuppaavat olemaa kilpailevassa asetelmassa.
Sähkömies olisi mielestäni hottis! Tiedän aika paljon sähköstä ja tuoteturvallisuudesta itsekin, ja sitä kautta tiedän että sähkärin pitää olla älykäs, analyyttinen, laskutaitoinen ja erittäin ammattitarkka työssään. Kelpaisi minulle todella hyvin! Ps. Tuntemani sähkärit ovat lutuisia ja huumorintajuisia , toivottavasti tämä koskee kaikkia sähkäreitä :)
Esimerkiksi vanhempieni parisuhde kaatui osaltaan siihen, että isäni oli äärettömän katkera äidilleni tämän paremmasta koulutuksesta ja työstä. Vanhempani pitivät aina omaisuutensa erillään ja eivät kertoneet edes toisillensa palkkansa suuruutta.
Nyt itse myöhemmällä iällä en ole oikein ystävystynyt muiden, kuin akateemisten ihmisten kanssa. En missään nimessä väheksy kouluttamattomia ihmisiä, jostain syystä heitä ei ystäväpiiriini ole päätynyt hirveän montaa, koska yhteisiä kiinnostuksen kohteita ei ole. Meidän piireissä kyllä kysellään ja keskustellaan toisten duuneista, jotta olisi jotain mieleistä puheenaihetta. On mielettömän mielenkiintoista oppia jotain uutta täysin toiselta alalta, missä itse on töissä. Kaipa tässä on taustalla osaltaan opiskeluajat: siellä kaikissa opiskelijaillanistujaisissa aloitettiin tutustuminen kysymällä, että "mitä sä opiskelet".
Vierailija kirjoitti:
Olen sähköasentaja ja mitä se kertoo sinulle? Kerron lopuksi kuinka oikeaan osuit.
Mikä on loisteho?
Muiden vastauksia lukematta. Tienaat paremmin kuin minä suunnitteluinsinöörinä pienessä toimistossa. Työsi voi olla monenlaista, voit olla teollisuussähköasentaja, tehdä remonttiasennuksia, tai voit olla suurteollisuuden palveluksessa niin että työt on vain tehtaalla ja voit olla palkollinen, yksinyrittäjä tai pienyrityksen palvelussa. Tai sitten voit olla näistä muutaman yhdistelmä. No joo, taidan tietää oman ammattini vuoksi vähän enemmän kuin moni muu. Töitä on kohtuullisen hyvin ja ellet ole suurjännitehommissa, työaikasi on aika lailla virkatyöaika, mihin voi kuitenkin kuulua päivystyksiä ja ylitöitä kuten muillakin. Työsi on sellaista puolilikaista, riippuen kohteesta.
Mä en ap nyt tajua mitä ajat takaa. Normaaleilla ihmisillä on normaalit ammatit, niin miehillä kuin naisilla, mutta jos ei halua kertoa ammattiaan kun tutustuu jonkun ihmisen kanssa jopa seurustelumielessä, niin eikö muka sun mielestä ole omituista ja epäilyttävää?