Tapahtui Helsingissä: Annoin rahankerjääjälle leipää ja omenaa, näin hän reagoi.
Tänään päätin olla hyvä ihminen ja menin kauppaan ostamaan tuoretta leipää paketin ja pussin omenoita rahaakerjääville ulkomaisille.
Kävelin Helsingin katuja ja mietin kenelle antaisin lahjani. Lahjansaajaksi valikoitui vanhahko rukoileva naisihminen.
Annoin hänelle leipäpussin ja omenat. Hän reagoi huutamalla englanniksi "I don't need bread, i need money!!""
Olen pöyristynyt. MIKSEI ELINTARVIKE KELPAA, MUTTA RAHA KELPAA???
Kommentit (59)
Minulla on autossa valmiina haitarinvinguttajille nuottiteline ja nuotit ja annan sitten tämmöisen. Naulapyssyllä olen tehnyt jämälaudoista.
On parempi antaa ruokana kuin rahana. Moni kerjää vain lähettääkseen saamansa rahat perheelleen ulkomaille ja jossain ohjelmassa kuvattiin heidän täysin varusteltuja hienoja kotejaan.
on jo vanha juttu, että rikollisjärjestöt tuovat suomeen itäeuroopasta kerjäläisiä rahaa kerjäämään.
Vierailija kirjoitti:
No hän ei kerännyt rahaa itselleen vaan jollekin toiselle. Ja tulee seuraamuksia mikäli ei kerää tarpeeksi.
Niin minullekin tulee seuraamuksia jos et lähetä rahojasi minulle.
Minä taas tarjouduin jakamaan pitsan kerjäläisen kanssa.
Hän käski minun painua vittuun ja ostaa oman pitsani. Sen jälkeen hän jatkoi syömistä.
Noi kerjäläiset on yks rikollisliiga. Tulee autolla johonkin lähelle mutta vähän syrjempään kaikilta katseilta. Sitten jokaiselle jaetaan kerjäysrekvisiittaa, kuten paskaiset vaatteet ja viltti sekä kävelykeppi.
Kerran näin kuinka tällainen "köyhä" kerjäläinen käveli ihan sujuvasti ja reippaasti edelläni, keppi sylissään. En siis eka edes arvannut että on kerjäläinen. Pysähtyi hetken kuluttua Kolmen sepän patsaan luona, nojasi keppiin voivotellen toisella kädellään ja huusi "please, gimme some moneyyy" samaan aikaan kun heilutteli jotain tyhjää ärräkahvia kädessään.
Kai ihmiset sitten antaa rahaa että moinen pelleily kannattaa...
Eikö suomessa ole laissa että ei saa kerjätä? Se on huono tapa hyvinvointivaltiossa.
Se on järjestäytynyttä rikollisuutta. Rahaa antamalla niitä tulee lisää.
Tämä aloittajan stoori, kaikessa hupsussa naiiviudessaan, voisi olla tottakin. Yhä vielä löytyy ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa hyviä ihmisiä,kun antavat ruokaa noille kerjäläisille. Joillekin ei vaan mene jakeluun mikään valistus.
Tiesin, että täällä epäillään "tarinaksi". Totta on. Mene ja kokeile vaikka itse.
-ap-
Kaveri anto hesen hampurilaisen , ei huudettu mutta heitti viereiseen roskiin ja näytti hapanta naamaa.
No hän ei kerännyt rahaa itselleen vaan jollekin toiselle. Ja tulee seuraamuksia mikäli ei kerää tarpeeksi.