Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto kun tuo teini ei käy ikinä missään!

Vierailija
08.04.2017 |

Istuu vaan huoneessaan ja pelaa. Joskus katsoo telkkaria. Siivoaa jos sanon.
Hukkaan menee nuoruus. Mun käy jopa kateeksi kun jotkut nuoret sentään maleksii ostoskeskuksissa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuori tykkää yksinolosta ja pelaamisesta eikä ulkona notkumisesta, niin miten se nuoruus menee hukkaan? Eikö se silloin vasta hukkaan menisi jos tekisi sellaista, mistä ei tykkää.

Vierailija
2/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kuuluu hankkia kokemuksia ja uusia juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hänen kanssaan yhdessä jonnekin? Esim. joku pelitapahtuma

Vierailija
4/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän ole hölmöilemässä.

Vierailija
5/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma jos ei yhtään ulkoile.

Vierailija
6/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä sanoin tuota samaa omien teinieni kohdalla kun olivat 12-15- vuotiaita. Yritin saada niitä kaupungille, kavereiden luo, minne tahansa huoneistaaan.

Tällä hetkellä 16v teini asuu satojen kilometrien päässä opiskelemassa unelma-ammattiinsa  ja nytkin eräässä tapahtumassa hostina, ja 18v on tuolla jossain juttelemassa äänestäjien kanssa. On siis kuntavaaliehdokkaana.

Ja tosiaan vielä ihan muutama vuosi sitten olin tosi huolestunut huoneessa pelaamisesta. Ei tarvinnut. Ovat ihania, yrittelijäitä nuoria.

Vierailija
7/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minä sanoin tuota samaa omien teinieni kohdalla kun olivat 12-15- vuotiaita. Yritin saada niitä kaupungille, kavereiden luo, minne tahansa huoneistaaan.

Tällä hetkellä 16v teini asuu satojen kilometrien päässä opiskelemassa unelma-ammattiinsa  ja nytkin eräässä tapahtumassa hostina, ja 18v on tuolla jossain juttelemassa äänestäjien kanssa. On siis kuntavaaliehdokkaana.

Ja tosiaan vielä ihan muutama vuosi sitten olin tosi huolestunut huoneessa pelaamisesta. Ei tarvinnut. Ovat ihania, yrittelijäitä nuoria.

Kokoomus?

Vierailija
8/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän oikein hyvin ap:n huolen, jos tuo johtuu siitä, ettei teinillä ole ystäviä, joiden kanssa tehdä asioita. Tai teini on masentunut. Minulla on sellainen nuori, ja olen hänestä huolissani.

Toinen juttu sitten, jos teini vaikuttaa tyytyväiseltä elämäänsä. Tiedätkös ap, sinä voit saada hänelle ahdistusta huokailemalla ja voivottelemalla hänelle hänen "onnetonta" elämäänsä, joten mitä sitten teetkin, älä säälittele häntä hänen kuultensa!

Voisit sen sijaan kannustaa uusiin harrastuksiin. Kuskata häntä, lähteä mukaan tekemään ja kokemaan. Ei kai äiti muutakaan voi, koska ketään ei voi PAKOTTAA elämään elämäänsä hiukan värikkäämmin. Voi vain kannustaa.

Vierailija
9/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus?

Noup =))

Yllätysyllätys vasemmisto =)))))

Vierailija
10/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla on puhelimet ja netit. Ei tarvitse käydä missään kun niistä löytyy kaikki. Ennen hengailtiin kauppojen edessä ja vedettiin kessua.

Vierailija
11/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla on puhelimet ja netit. Ei tarvitse käydä missään kun niistä löytyy kaikki. Ennen hengailtiin kauppojen edessä ja vedettiin kessua.

Aivan. Tuota omat teininkin sanoivat. Että eivät ole yksin ja kaverit on täällä netissä kuulokkeiden ja mikkien päässä. Kaupungilla ei kuulemma käy kuin ne, jotka ei viihdy kotona.

Sillä en viitsinyt sitten hirveästi stressatakaan. Ja hyviä noista tuli..=)

t. 6

Vierailija
12/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyin 17-vuotiaaksi asti parhaiten kotona ja omissa oloissani, mitä äiti toisinaan päivitteli ap:n tapaan. Olin hiljainen, mietteliäs ja ujohko, eikä ulkona notkuminen kiinnostanut.

Sitten sain tarpeekseni ja osoitin olevani jopa turhankin spontaani, innostuva ja rajaton teini. Seurasi paljon surua ja lopulta välirikko äitiini.

Ei tästä varmaan mitään opi, mutta ainakin omaan nuoreen ja hänen mielenkiinnon kohteisiinsa kannattaa aina tutustua mahdollisimman hyvin ja antaa niille arvoa.

Vierailija
13/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille pitää määrätä kotiintuloaika,saa tulla kotiin aikaisintaan klo22.

Vierailija
14/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoittaisin nuoren peliaikaa. Pelit ja some ovat koukuttavia eikä teini ehkä vielä kykene rajoittamaan peliaikaansa - moni aikuinenkaan ei siihen pysty.

Voi myös olla, että teinillä ei ole kavereita. Niitä voisi saada jostakin kodin ulkopuolisesta harrastuksesta.

Mua aina ihmetyttää, kun vanhemmat voivottelevat, että teini vaan pelaa. Miksi vanhemmat eivät puutu asiaan? Me voimme kyllä vaikuttaa siihen, mitä teinimme tekevät. Olemme vastuussa heistä emmekä voi nostaa käsiä pystyyn.

Vierailija
15/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuohon kannattaa puuttua.Jos kökkii yksin koneella päivät ja illat...Syrjäytymisvaara on suuri....onko nuori mitenkään sosiaalinen?Miten käy mahdollisen työnhaun yms.?

Vierailija
16/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin pelotti, että tyttö ihan syrjäytyy kotoa muuttaessa. Päinvastoin! Hitto, kun osais olla edes hetken tekemättä mitään tai ainakin pelaisi niitä pelejä. Mutta ei kun pitää olla järjestämässä taidenäyttelyä tai bilettämässä tai bändin keikalla tai opiskelija-tapahtumissa tai vetämässä ryhmäliikuntaa ja missä kaikkialla, josta en tiedäkkään. Nyt lähti vielä tuutori-oppilaaksi! Burnoutista varoittelen aina silloin tällöin. 

Vierailija
17/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jälkeen päin olen surullinen oman tyttäreni kohtalosta. Hän oli juurikin sellainen kotona nyhjöttäjä eikä hänellä ollut paljoa kavereita. Nyt tajuan miten tyttö häpesi ihan kaikkea. Meillä oli ihan tavallinen koti, mutta kuusi vuotta vanhempi veljensä käytti huumeita ja möikin niitä.

Tyttö jäi sivuun kaikesta huomiosta, joka meiltä vanhemmilta meni pojan ruotuun laittamiseen. Uskomatonta, mutta totta: pojasta tuli lopultakin kaiken vääntämisen jälkeen kunnon perheenisä ja rakensi talonkin. On myös menestyvä yksityisyrittäjä. Myös tyttären elämä on kohdillaan ja hän on kolmen lapsen ihana äiti, joka nykyään opiskelee.

Olen niin kiitollinen, että kaikki kääntyi parhain päin, koska pojan kavereita meni montakin ihan alamäkeen. Yksi kuolikin. Tykkäsin niistä pojista paljon, kun kävivät meillä. Nyt en enää ole nähnyt heitä.

Vierailija
18/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä ulkomaille seikkailemaan kuukaudeksi johan reipastuupi!

Vierailija
19/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yliopistoa käy ja välillä päivät tosi pitkiä.

Vierailija
20/33 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi vittu kun on imelää pthyi!