Tamperelaiset/pirkanmaalaiset, olisiko treffihaluja??
Olen jo pidempään miettinyt, että olis kiva tavata muita lapsettomia, kun omassa ystäväpiirissä ei hoidoissa kävijöitä ole. Ja kun meitä TAYSissa kävijöitä tuntuu kuitenkin tälläkin palstalla pyörivän.
Ajattelin, että joukkoon voisivat liittyä sekä hoidoissa olevat, hoidoilla tai niiden aikana plussanneet ja jo lapsen syliin saaneet - eli kaikki lapsettomuuden kanssa tavalla tai toisella painiskelevat.
Tämä on nyt ihan vain kokeileva viesti, josko löytyisi seuraa. Mitään ideaa tapaamispaikasta minulla ei vielä ole, mutta ehkä, jos porukka ei hirveän iso ole, joku keskustan kahvila kävisi?
Pistän saman viestin tuonne plussanneiden puolelle. Vastatkaa tähän pinoon, mitä mieltä olette!
-Osse, Tampereesta jo vuodesta 1994
Kommentit (54)
Hei kaikki reaalitapaamisista kiinnostuneet lapsettomat!
Tampereella kokoontuu kerran kuukaudessa lapsettomien naisten keskusteluryhmä ravintola Laternan kabinetissa. Seuraava tapaaminen on ke 12.4.2006 klo 18. Paritapaamisiakin pyritään järjestämään tarpeen mukaan. Ryhmä on saanut alkunsa Simpukka ry:n (Lapsettomien tuki ry) kautta, jossa yhteyshenkilönä anne.lindfors@simpukka-yhdistys.fi. Minuunkin voi olla yhteydessä mikäli haluaa lisätietoa, osoite sevivas@sci.fi. Ryhmä on maksuton eikä ole välttämättä tarvis ilmoittautua ennakkoon.
Tervetuloa mukaan kaikki uudet!
sori, että lopullisen ajankohdan ja paikan varmistaminen on jäänyt!
Eli sovitaan nyt, että tapaaminen pidetään lauantaina 8.4. klo 15.00 Stockmannin yläkerran kahvilassa.
Tunnistamisen helpottamiseksi muutama oma tuntomerkkini, koska itse tulen paikalle joka tapauksessa: pitkä (178 cm), runsas (yli 100 kg), tummahkot kerroksittain leikatut hiukset, räplää todennäköisesti kommaria, koska on sellaisen töistä lelukseen saanut.:) Nenällä vaaleanpunasankaiset silmälasit (linssit on käsittääkseni edelleen ihan kirkkaat... :)) Voitte sanoa kysäisevästi " Osse?" , niin koetan reagoida!
Jos kaipaat enemmän infoa, pistä sähköpostia niin voin postittaa valokuvan: mette-awaits@hotmail.com
Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee paikalle, vaikkei olisi vielä nimeään pinoon laittanutkaan! Kiva kuulla, että muitakin tapaamismahdollisuuksia on, eli täytyy pistää korvan taakse tuo edellisen viestin tilaisuus.
-Osse
Tällä hetkellä siis todennäköisesti paikalle ovat tulossa Ibiza79, Hektikko (jos pääsee), Kuutar78, Katariina77, keinuhepo, uru (todennäköisesti), osborne, violet82 ja MiaMik, epävarmempia ovat omine kiireineen nurminata ja H-R.
Kyllähän meitä jo ihan mukavasti olisi tulossa! Kivakiva!
Olenkohan katsonut kalenteria väärin, mutta mun käsittääkseni juuri ke 12.4. klo 18 on Metsossa luento lapsettomuudesta, luento kuuluu MLL:n luentosarjaan, jossa on ollut aiheita monelta kantilta lapsiin ja perheisiin liittyen, ja nyt siis lapsettomuudesta. Illassa on puhujana Pirre Saario.
Pitänee tarkistaa aika...
Mutta hienoa, että joku älysi vinkata tuosta Laternassa kokoontuvasta Simpukan porukasta!
Heippa!
Pitkään aikaan en ole näillä vauva sivuilla ollut, kun netti kotona on niin hidas. Asun kans treella ja siellä samassa viidennessä karroksessa ramppaan kuin te kaikki muutkin.. Toinen yritys inseminaatiota on maanantaina.. Toivottavasti tärppää..
Jos vaan voisin niin tulisin mieluusti mukaan. Mut viikonloppuna ja keskellä päivää en valitettavasti pääse. Mut olis kiva kuulla vaikka sähköpostin kautta teistä muista. Asustelen Kaukajärvellä, joten jos joku asuu naapurissa niin voishan sitä kahvitella lähikuppilassakin?
Postia voi laittaa osoitteeseen irlis76@netti.fi
Haluaisin itsekkin tulla sitten paikanpäälle. Meillä on iui lapsi tuloillaan la 30.6, kysyisin vaan että jos tapaaminen onnistuu onhan kaikille varmasti ok että siellä olisi yksi jolla on iso masu. En halua ketään satuttaa sillä että olen raskaana, mutta vertaistuki ja samnoissa asioissa pyöriviä olisi kiva tavata. Innostuin jo niin että menin ehkä asioiden edelle.
Pistän nyt myös tänne lapsettomuus puolelle tuosta meidän tapaamisestamme, että ehkä sittenkin kannattaa miettiä uudelleen tuo paikka tai sitten kokonaan ajankohta. Sillä lauantaina 8.4. viedään viimeistä päivää Stockalla Hulluja Päiviä, eikä taatusti paras vaihtoehto tapaamiselle heidän kahvila. Vai mitä muut mieltä?
Ja sitten vielä palaisin tuohon, että kun alunperin oli tarkoitus että kaikki jotka painivat tai ovat painineet lapsettomuuden kanssa olisivat mukana, niin olis varmaan nyt sitten vedettävä selvä raja sille käykö se kaikille tapaamiseen tuleville että näin edetään?! Koska tässä pinossa nyt jo vihjailtiin siihen suuntaan, että on liian kipeetä nähdä pieniä vaaveja, kun omat hoidot ei vielä(!) ole tuottaneet sitä toivottua tulosta. Koska minulla on kuitenkin tilanne, että joutuisin ottamaan esikoisemme 2,5V sekä todella ison massuni mukaan tapaamiseen. Mutta toisaalta minä ajattelisin sen asian niin, että olisin elävä esimerkki siitä, jotta toivoa on!!! Kahdesti onnistunut=) Mutta, mutta....meitä kun on niin moneen junaan ja jokainen kokee asiat erillä tavalla. Mutta siis, kuinka toimimme, jottei kenellekkään tulisi tapaamisesta huono fiilis, sehän ei ole tarkoitus!!!????
Tässä samalla toivon teille kaikille paljon plussa säteitä tulevaan kevääseen ja voimia uskoa huomiseen!!!
H-R rv 32+5
Kiitos H-R, että huomasit nuo hullut päivät! En tosiaan tiennyt tuosta, ja eihän sinne nyt kyllä kannata mennä.
Ehdotan, että siirrämme treffit SOKOKSEN YLÄKERRAN KAHVILAAN, siellä on muistaakseni myös isojakin pöytiä.
Siitä, kuka voi tulla paikalle. Minä haluaisin edelleen korostaa, että paikalle on kutsuttu kaikki ja mukaan on ilmoittautunut henkilöitä laidasta laitaan. Minä en halua ruveta vetämään rajaa, vaan kuten ehdotaessani sanoin, paikalle saattaa tulla vauvamahaisia tai lapsen kanssa. Jokainen voinee itse arvioida, miltä paikalle tulo tuntuu. Itse ajattelin, että olisi kiva vaihtaa kuulumisia ihan kaikkien kanssa, mutta toki ymmärrän, että pienen vauvan tai ison mahan katselu voi tuntua pahalle. Itse olen vielä välitilassa, joten en silläkään voi lähteä sanomaan, että sillä ja sillä rv:llä olevat eivät voi tulla, mutta minä voin tulla.
Toivottavasti nyt kuitenkin suurin osa tulee paikalle ja mietitään sitten vaikka jatkossa, jos halutaan tavata eri kokoonpanoilla! Vaikka se ei ehkä kp 1 lohduta, niin jokainen meistä on jossain välissä tuskaillut lapsettomuuden kurjuuden kanssa ja tietää varmasti, mitä asioita kannattaa jättää sanomatta ääneen ja mitkä sanat voivat tuntua parhailta.
-Osse rv 8+4
... ne jo arvailemani työkuviot sitten osuvat juuri lauantailla. Harmistuksen harmistus!
Oiskohan mahdolllista saada tänne jotain viestiä, ketä tapaamisessa oli ja olisko seuraavaa jossakin järjesteillä? Mieluusti tulisin mukaan, jos vain jaksetaan järkkäillä. Jaksaisitko, osborne, laittaa tänne kuulumiset lauantailta?
Viettäkäähän te muut sitten mukava vt-tuokio Sokoksen kaffilassa!
Ja tosiaan voidaan koettaa sopia uusia treffejä samantien. Pistän tietoa tänne.
Niin, ja jos viitsitte vielä varmistaa tulonne tähän pinoon, niin tiedän kuinka montaa odottelen Sokokselle!
-Osse
Minä olen tulossa!
Jos nyt löydän perille, mutta luulisin löytäväni...
Mulle ei valitettavasti onnistunut lastenhoito lauantaiks..enkä halua tuoda täystuhoa paikanpäälle.. Aivan mahtava idea osse ja hienoa et olet jaksanut järkkäillä!!! Tahtoo myös kuulla kuumiset ja yrittää päästä ens kerralla paikalle!!
T. hengessä mukana oleva kalevi pp14
Eikö meitä oo tulossa nyt muita kuin mä ja osse?
...yövuorolaiselta! Keinuhepo tulee paikalle. Tosin kovin täysipäinen en varmaankaan ole, koska lopetan yövuorot aamulla, mutta naamani tuon näytille kuitenkin. :) Lauantaina siis nähdään!
Olisin todella mielelläni tulossa tapaamiseen lauantaina, mutta...Tällä hetkellä esikoinen kuumeessa, mutta toivon todella sen jo lauantaille olevan ohi. Mutta sitten mulla ei mitään mahkuja saada lasta hoitoon, joten jos saa tulisin tapaamiseen 2,5 vuotiaan tyttäreni kanssa, sekä tietysti ison vatsani!!???Mutta vain että se sopii kaikille mukaan tulijoille!!!!!!
H-R rv 33+
Tähän mennessä tulonsa varmistaneita:
Osse, Ibiza79, H-R, keinuhepo, violet82, vegax, MiaMik
sitten odottelen vielä varmistusta:
kevätsade, Katala:), Kuutar78, Katarina77
tällä kertaa mukaan eivät pääse:
uru, kalevi, Hektikko, Iiris76, nurminata
Ja paikalle voi tulla vaikkei varmistaisikaan, jos vain muistaa tuntomerkit ja löytää ainakin minut:
pitkä (178 cm), runsas (yli 100 kg), tummahkot kerroksittain leikatut hiukset, räplää todennäköisesti kommaria, koska on sellaisen töistä lelukseen saanut.:) Nenällä vaaleanpunasankaiset silmälasit (linssit on käsittääkseni edelleen ihan kirkkaat... :)) Voitte sanoa kysäisevästi " Osse?" , niin koetan reagoida! Niin, ja tuolin selkänojalla on musta villakankainen pitkä takki, mutta niin taitaa olla monella muullakin...
-Osse
Eli muistattehan, että paikka on siirretty Stockalta SOKOKSEN YLÄKERRAN KAHVILAAN!! Siellä lauantaina klo 15.00.
Mulla on ollut ihan kamalasti opiskeluhommia koko viikon ja sama tahti jatkuu vielä muutaman viikon. On aivan pakko tulla lauantaina sen luennon jälkeen heti kotiin ja huilata, että jaksaa sitten taas käydä hommiin käsiksi. Enkä kovin mukavaa seuraa olisikaan, kun pyörii koko ajan tekemättömät työt mielessä..
Yritän mukaan sitten seuraavalla kerralla =)
Upea idea että tapaatte ja varmaa on että osasta porukasta tulee ikuisia ystäviä koska taustalla on noi hoidot. Mutta mulla on ihan aito ja vedenpitävä vinkki teille. Älkää sekoittako hoidoissa olevia ja jo plussanneita. Puhumattakaan vauvan saaneet+hoidossa ollevat. Itsellä hoitotausta mutta tämmösen tapaamisen kokemus on ystävälläni joka tuli itkien kotiin vastaavasta. Ja juuri siksi kun jo plussanneet elivät taivaissa ja heillä oli kovasti jaettavaa jo vauvan saaneiden kanssa ihan raskauden ensioireista lähtien synnytykseen asti....ja kun kyseisistä aiheista riittää puhuttavaa on itsestään selvää että muut jää taka-alalle. Tai syntyy kaksi kuppikuntaa. Ei-plussanneet ja onnelliset plussanneet. Ihan tosi mutta niin se vain on. Ja on ikävää jos tilanne menee siihen että tapaamisen jälkeen joku itkee epätoivoa/kateellisuutta/katkeruutta. Mutta tunteille ja tilanteille ei voi mitään. Ja itkijät ovat niitä ei-plussanneita,joten heille ei kyllä ylimmääräistä pahaa oloa kukaan halua.Mutta pahimmat pahanolon tuottamiset voi välttää. Ja kuten teidänkin ketjussa ainakin yksi osasi jo tuntea itsensä ja fiilarit sen " ikuisen" negan jälkeen...siinä ei halua olla ekaksi tekemisissä plussanneiden kanssa. Niin se vaan on näiden riivatun hoitojen kanssa::(((
Mutta mun pointti tuli varmasti selväksi ja ehkä tämä oli ihan hyvä tähän kirjoittaa koska joku ei-plussannut ei välttämättä osaa aatella etukäteen sitä tunneskaalaa minkä kohtaa. Minä kannatan täysillä vertaistukiryhmiä mutta niissä ollaan siis samassa tilanteessa ja näinollen ei edes vahingossa loukata ketään tunne-aroissa asioissa.
Plussa-onnea jokaiselle teille kellä ei ole vielä tärpännyt!!!! Hyvää kevättä ja anteeksi että änkesin teidän ketjuun:)
Heissan,
nyt alkaa ilmeisesti varmistua tapaamisen ajankohdaksi la 8.4. klo 15 Stockan yläkerran kahvilassa?
Osborne, oletko ajatellut, miten me " tunnistetaan" toisemme siellä? Tuskinpa laitetaan lappua pöydän kulmalle että " tänne kaikki pirkanmaalaiset lapsettomat nettipalstailijat" ;)
Mä en vieläkään tiedä tuon päivän osalta, olenko töissä vai en. Asia varmistuu ensi viikon aikana, viimeistään torstaina.
Montakohan meitä nyt oikein onkaan koossa?