Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

iho kuivuu " kalansuomuille"

23.03.2006 |

Onko mitään hyvää rasvaa/öljyä mitä käytätte tosi kuivaan ihoon? Vaikka olen just rasvannut niin iho kesii suoraansanottuna vaatteille. Kutinaa ei ole mutta inhottaa tuo ihon hilseily.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma ja ainoana hyvänä rasvana olen havainnut ton HTH:n. Kokeilin jopa erilaisia vauvarasvoja ja näitä öljysuihkeita, mutta ihan turhia. Eilen jopa levitin kropan täydeltä äippäpaketista saatua LV -rasvaa, mutta kun aamulla menin suihkuun, huomasin rasvan olevan vielä ihon pinnalla eli ei ollut imeytynyt yhtään. HTH on ollut oikeastaan ainut mikä tuntuu vähän helpottavan ja saa ihon ihanasti nipistelemään rasvauksen jäljiltä, eli huomaa miten kuiva iho tosiaan on.

Vierailija
2/3 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinulle ei ihon kuivumista aiheuta joku ruoka-aine, vaatteidenpesuaine tai vitamiinivalmiste?

Oikein kuivaan ihoon voi kuulemma kokeilla laittaa ruokaöljyä ja ainakin käsiin. Puuvillahanskat käteen öljyämisen jälkeen niin ei tahraa joka paikkaa.

Mulla on kans koko ajan iho huonossa kunnossa ja joskus rasvat auttaa toisinaan taas ei. Mutta yleissääntö on että rasva pitää vaihtaa aina välillä niin iho ei ala hylkimään rasvan hyviä aineosia. Viimesimmäksi itse rasvasin erioililla, sitä ennen laitoin oriflamin hunaja voidetta se on erittäin rasvainen voide ja siksi hyvää,erittäin kuivalle iholle. Sitten olen myös käyttänyt ceridal-öljyä. (lähinnä nänneihin kun sieltäkin iho on ihan palkeenkielillä)

Lilli81 29+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vettä pitää muistaa juoda runsaasti, tämä vaikuttaa myös ihon kuivuuteen. Neuvolassa suosittelivat ja kyllä itse ainakin olen huomannut, että kun lisäsin veden juomista, alkoi ihokin olemaan parempi eikä niin kuivunut helposti. Vähensin myös suihkusaippuan käytön minimiiin, sillä sekin kuivattaa ihoa.