Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kauppojen kassapäätyjen ilmaispussit poistettu?

Vierailija
06.04.2017 |

Vai onko tämä vaan joku Sellon Citymarketin juttu? Melko epäkätevää kun ostaa vain muutaman asian jotka ei kuitenkaan mahdu laukkuun, en tosiaan osta jättimäistä muovipussia parille rahkalle ja patongille. Olin toki pakannut mukanani pienen Sokoksen muovipussin jonka ajattelin riittävän, valitettavasti apteekkiostokset täytttivät sen. Kuinka hemmetin monta muovipussia täällä täytyy jatkossa kantaa mukana?!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PYYTÄKÄÄ SE PIRUN HEVIPUSSI SILTÄ KASSATYÖNTEKIJÄLTÄ, JOS TARVITTE PIENEN PUSSIN! Ei voi puhuminen olla niin haasteellista!

Eihän se nyt haasteellista ole, vähän vaikeaa se voi joskus olla jollekin...

Vierailija
42/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö joku hedelmäosastosta oikeasti nimeä heviosasto? Onko se vihannesten mainitseminen niin olennainen asia, että pitää tehdä koko termistä monitulkintainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn usein ostamassa vain muutaman pikku ostoksen ja todellakin otan pikkupussin vaikkapa sit heviosastolta. Osaan olla heittämättä pussia mereen. Kaikki pussini päätyy 100 % poltettavaksi. Toi en yhtään sovi Suomeen. Suomessa ongelma ei ole se, että jengi heittäis urakalla kaupan muovipusseja mereen.

Vierailija
44/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö joku hedelmäosastosta oikeasti nimeä heviosasto? Onko se vihannesten mainitseminen niin olennainen asia, että pitää tehdä koko termistä monitulkintainen?

Hedelmät ja vihannekset on samassa. Siksi se on HEVI = HEdelmäVIhannes

Vierailija
45/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et kanna kangaskassia mukana? Ilmaispussit on kielletty ja hyvä niin, muoviroskaa ei kaivata lisää meriin.

No paljos suomalaiset vuodessa heittää muovipusseja mereen?

Vierailija
46/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissapissakokkareet nostan Postisen tms mainoksen väliin ja käärin pakettiin ja panen roskiin. Pökäleet vedän pöntöstä alas.

Vierailija
47/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et kanna kangaskassia mukana? Ilmaispussit on kielletty ja hyvä niin, muoviroskaa ei kaivata lisää meriin.

No paljos suomalaiset vuodessa heittää muovipusseja mereen?

Jenkit ovat paskoneet omat rantansa. Aivan heidän oma ongelmansa. Miksi Suomen pitää osallistua Tyynenmeren pelastukseen?

Vierailija
48/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikun mammojen pipoa kiristää, otan osaa.

Vierailija
49/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun täällä näkyy taas olevan paikalla runsain mitoin näitä pikkupussien paheksujia, niin joku varmaan tietää tai osaa ehdottaa, mitä laitetaan vessan roskikseen, johon tyhjennetään kissanhiekkalaatikosta pissapaakut ja kakat? Kauppojen pienet muovipussit on ihan loistavia tähän tarkoitukseen, juuri sopivan kokoisia, eivätkä heti hajoa.

Roskis ilman pussia alkaa haista todella nopeasti, koska ulosteiden haju imeytyy muoviseen sisäkoriin. Lisäksi myös typerä lisätyö, jos joutuu pesemään sisäkorin parin päivän välein ja parhaassa tapauksessa hiekkakököt leviää ympäri lattioita, kun tyhjentää roskista isompaan roskapussiin.

Kertokaa nyt ihmeessä hyvät vinkkinne, meitä saman ongelman kanssa painivia on varmasti useita. Missään marketissa en ole nähnyt myytävänä sopivan kokoisia pusseja. Roskapussit ovat liian isoja ja rullatavarana myytävät ns. leipäpussit liian pieniä. Ihan hirveästi ei noista pusseista myöskään viitsi maksaa, kun parin päivän välein pitää vaihtaa.

Kaupassa kyllä myydään pakastuspusseja 5 litraan saakka. En sitten tiedä mitä eroa sillä on, että laittaako jätteet roskapussiin vai roskapussiin.

Sinkkumies

Vierailija
50/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä EU, siellä ongelma.

Vierailija
51/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan hedelmäosastolta saa otettua pusseja. Jos ajattelen sellaista tarvitsevani, niin otan sieltä pussin taskuun ja pakkaan itsepalvelukassalla siihen ne tuotteet, joita tarvitsee sellaiseen pakata. Yleisesti ottaen en kuitenkaan pakkaa mitään noihin, koska ylimääräistä vaivaa, eikä minulla ole ollu rikkoontumisongelmaa muistaakseni kuin kerran tai kahdesti ja olen käynyt kuitenkin kaupassa itse jo kymmenen vuotta. 

Yleisesti ottaen en oikein ymmärrä miksi ihmiset ottavat kaupasta aina sen kalliin muovikassin, kun kangaskassi on helppo ottaa mukaan kauppaan lähtiessä, siihen mahtuu enemmän tavaraa, eikä tarvitse pelätä rikkoontumista. 

Tämä on taas yksi niistä jutuista, joista kerääntyy pitkässä juoksussa isoja rahasummia kun sen yhdistää muihin vastaaviin tilanteisiin. Siksi minä pärjään niin vähällä rahalla, että monet sitä hämmästelevät. Tyhmyydestä joutuu maksamaan.

Kaupassa myytävät roskapussit on liian pieniä ja liian heppoisia. Kyse ei ole siitä, etteikö tarkanmarkan Sinkkumies asiaa tietäisi. Joskus luxuksesta täytyy maksaa ;)

Ei sekään ole mitään elämää, että venyttää jokaista ja viimeistä penniään, ellei sitä tee joskus huvikseen.

Vierailija
52/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin siis menee päältä 30 senttiä viikossa. Esim. halvemmassa jauhelihapaketissa voi säästää heti suoraan euron jne.. Keskistyn itse vähän isompiin asioihin. Tiedän kyllä tuhlaavani pieniin asioihin, mutta siinä samassa tulee myös mukavuutta.

Toisaalta meillä Sinkkumiehillä ei mene rahaa samppoisiin, meikkeihin, hajusteihin, väreihin, kampaajille ja muihin turhuuksiin penniäkään. Itse olen käyttänyt näihin viimeisen kahden vuoden aikana n. 20 euroa.

Sinkkumies

Vierailija
53/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että loppuu ne "säästäjät" jotka ei raaski ostaa muovikassia vaan kärttää ilmaista pussia.

Vierailija
54/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-Marketteihin on tullut kassalle biohajoavia pusseja. Musta hyvä kompromissi, että on jotain tarjolla jos tarvitsee, mutta ekologista.

Onhan niitä ollut jo 10 vuotta.

Sinkkumies

Vierailija
55/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmät ja vihannekset on samassa. Siksi se on HEVI = HEdelmäVIhannes

Luitko lainkaan viestiä, johon vastasit? Siinähän todettiin, että vihannesten mainitseminen ei ole niin olennainen asia, että kannattaa käyttää noin epäselvää termiä. Pelkkä hedelmäosasto tai vihannesosasto riittää, koska Suomessa nuo osastot ovat aina yhdistettyjä ja niistä saa pusseja. 

Heviosasto sen sijaan voi tarkoittaa vaikka mitä. Miksi siis käyttää monitulkintaista termiä, koska samalle asialle on paljon selkeämpi termi, jota ei voi sekoittaa oikeastaan mihinkään muhuun juuri missään asiayhteydessä. 

Vierailija
56/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan hedelmäosastolta saa otettua pusseja. Jos ajattelen sellaista tarvitsevani, niin otan sieltä pussin taskuun ja pakkaan itsepalvelukassalla siihen ne tuotteet, joita tarvitsee sellaiseen pakata. Yleisesti ottaen en kuitenkaan pakkaa mitään noihin, koska ylimääräistä vaivaa, eikä minulla ole ollu rikkoontumisongelmaa muistaakseni kuin kerran tai kahdesti ja olen käynyt kuitenkin kaupassa itse jo kymmenen vuotta. 

Yleisesti ottaen en oikein ymmärrä miksi ihmiset ottavat kaupasta aina sen kalliin muovikassin, kun kangaskassi on helppo ottaa mukaan kauppaan lähtiessä, siihen mahtuu enemmän tavaraa, eikä tarvitse pelätä rikkoontumista. 

Tämä on taas yksi niistä jutuista, joista kerääntyy pitkässä juoksussa isoja rahasummia kun sen yhdistää muihin vastaaviin tilanteisiin. Siksi minä pärjään niin vähällä rahalla, että monet sitä hämmästelevät. Tyhmyydestä joutuu maksamaan.

Kaupassa myytävät roskapussit on liian pieniä ja liian heppoisia. Kyse ei ole siitä, etteikö tarkanmarkan Sinkkumies asiaa tietäisi. Joskus luxuksesta täytyy maksaa ;)

Ei sekään ole mitään elämää, että venyttää jokaista ja viimeistä penniään, ellei sitä tee joskus huvikseen.

Kestokassi on kaikin puolin parempi kuin kaupan muovikassi. Se ei ole todellakaan luksusta, että käyttää kaupan muovikasseja. Pieniin ostoksiin taas riittää ihan hyvin tuollainen taskuun laitettava roskapussi, joka on todellakin riittävän iso. Heppoinen se tosin on, mutta eipä nuo kaupan muovikassitkaan kestä kunnon ostoksia.

Se nimenomaan on elämää, että säästää rahat sinne mistä niistä aidosti nauttii, eikä tuhlaa niitä johonkin niin järjettömään asiaan kuin kaupan muovikassi. 

Vierailija
57/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin siis menee päältä 30 senttiä viikossa. Esim. halvemmassa jauhelihapaketissa voi säästää heti suoraan euron jne.. Keskistyn itse vähän isompiin asioihin. Tiedän kyllä tuhlaavani pieniin asioihin, mutta siinä samassa tulee myös mukavuutta.

Toisaalta meillä Sinkkumiehillä ei mene rahaa samppoisiin, meikkeihin, hajusteihin, väreihin, kampaajille ja muihin turhuuksiin penniäkään. Itse olen käyttänyt näihin viimeisen kahden vuoden aikana n. 20 euroa.

Sinkkumies

Tuon asenteen ottamalla niitä pieniä asioita kertyy paljon ja lopulta ei puhuta enää pienistä summista, vaan tuhansista euroista. 

Vierailija
58/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Tuon asenteen ottamalla niitä pieniä asioita kertyy paljon ja lopulta ei puhuta enää pienistä summista, vaan tuhansista euroista. 

Ehei.. katsos kun mä valitsen aivan itse mistä asioista olen valmis maksamaan ja mistä en. Siitä luxuksesta olen valmis maksamaan, että minua ei ketuta joka päivä surkeat liian pienet ja hajoilevat roskapussit. Myöskin jotkut muut asiat ovat riittäviä siihen, että niistä voi muutaman kympin vuodessa maksaa.

Niistä kertyy muutama euro kuukaudessa ja sen maksan paljon mielummin kuin ylihintaiset laskut, jotka eivät perustu mihinkään.

Sinkkumies

Vierailija
59/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin vessapaperin pitää olla pehmeää. Tämä uusin pumpuli merkkinen on kyllä parasta mihin olen törmännyt. Jos se minulla maksaa esim. 20 euroa vuodessa enemmän, niin mitä sitten. Mielummin se, kuin perse ruvella istuminen. 

Rahaa menee niin paljon turhempiin laskuihin kuin oikeaan mukavuuteen, josta voi muutaman euron maksaakin vuodessa.

Sinkkumies

Vierailija
60/65 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestokassi on kaikin puolin parempi kuin kaupan muovikassi. Se ei ole todellakaan luksusta, että käyttää kaupan muovikasseja. Pieniin ostoksiin taas riittää ihan hyvin tuollainen taskuun laitettava roskapussi, joka on todellakin riittävän iso. Heppoinen se tosin on, mutta eipä nuo kaupan muovikassitkaan kestä kunnon ostoksia.

Se nimenomaan on elämää, että säästää rahat sinne mistä niistä aidosti nauttii, eikä tuhlaa niitä johonkin niin järjettömään asiaan kuin kaupan muovikassi. 

Siis kestokassien käyttäminen roskapusseina se vasta kalliiksi tulisikin.

Sinkkumies