Onko kauppojen kassapäätyjen ilmaispussit poistettu?
Vai onko tämä vaan joku Sellon Citymarketin juttu? Melko epäkätevää kun ostaa vain muutaman asian jotka ei kuitenkaan mahdu laukkuun, en tosiaan osta jättimäistä muovipussia parille rahkalle ja patongille. Olin toki pakannut mukanani pienen Sokoksen muovipussin jonka ajattelin riittävän, valitettavasti apteekkiostokset täytttivät sen. Kuinka hemmetin monta muovipussia täällä täytyy jatkossa kantaa mukana?!
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin siis menee päältä 30 senttiä viikossa. Esim. halvemmassa jauhelihapaketissa voi säästää heti suoraan euron jne.. Keskistyn itse vähän isompiin asioihin. Tiedän kyllä tuhlaavani pieniin asioihin, mutta siinä samassa tulee myös mukavuutta.
Toisaalta meillä Sinkkumiehillä ei mene rahaa samppoisiin, meikkeihin, hajusteihin, väreihin, kampaajille ja muihin turhuuksiin penniäkään. Itse olen käyttänyt näihin viimeisen kahden vuoden aikana n. 20 euroa.
Sinkkumies
Tuon asenteen ottamalla niitä pieniä asioita kertyy paljon ja lopulta ei puhuta enää pienistä summista, vaan tuhansista euroista.
Ehei.. katsos kun mä valitsen aivan itse mistä asioista olen valmis maksamaan ja mistä en. Siitä luxuksesta olen valmis maksamaan, että minua ei ketuta joka päivä surkeat liian pienet ja hajoilevat roskapussit. Myöskin jotkut muut asiat ovat riittäviä siihen, että niistä voi muutaman kympin vuodessa maksaa.
Niistä kertyy muutama euro kuukaudessa ja sen maksan paljon mielummin kuin ylihintaiset laskut, jotka eivät perustu mihinkään.
Sinkkumies
Reppu mukaan tai kestokassi. Kestokassiin saa paljon enemmän tavaraa. Ei nuo kaupan pussitkaan ole todellakaan rikkoontumisvapaita. En todellakaan lähtisi kunnon ostoksia kantamaan sellaisessa pitkiä matkoja. Reppu on tuollaiseen paljon parempi tai edes kestokassi, joka kestää käytännössä koko loppuelämän.
Jos menet autolla kauppaan, niin kestokassien käyttäminen on vielä helpompaa.
Olen aika varma, että löytäisin budjetistasi tuhansien eurojen säästöjä vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Myöskin vessapaperin pitää olla pehmeää. Tämä uusin pumpuli merkkinen on kyllä parasta mihin olen törmännyt. Jos se minulla maksaa esim. 20 euroa vuodessa enemmän, niin mitä sitten. Mielummin se, kuin perse ruvella istuminen.
Rahaa menee niin paljon turhempiin laskuihin kuin oikeaan mukavuuteen, josta voi muutaman euron maksaakin vuodessa.
Sinkkumies
Samaa mieltä tuosta, että karheaa vessapaperia ei kannata ostaa. Pehmeää saa kuitenkin aika halvalla. Kuitenkin halvin ja vähiten raastava vaihtoehto on tietenkin pestä perse.
Otan hedelmäosastolta mukaani sen verran kun tarvitsen. Tuommosii ne vihreet sitten on. Saavat aikaan pelkkää hankaluutta ja ankeuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallisessa S-marketissa pari päivää sitten: edelläni ollut asiakas kysyi pikkupussia suojaamaan ostamiaan sukkia tms. Kassahenkilö joutui nousemaan tuoliltaan, siirtämään sen syrjään, avaamaan työpisteensä kulkuoven, että mahtui kumartumaan ja kurkottamaan tiskin alta pussirullan, selitti kuinka ne eivät saa enää olla näkyvillä.
Ei ainakaan sujuvoita kassan työskentelyä tuo. Kiitos vaan EU.
No tuohan on palvelus sille kassahenkilölle, istuminen nimittäin on hengenvaarallista. Hyvää tekee kassalle nousta silloin tällöin tuolistaan. Minäkin teen istumatyötä (toimistossa) ja käytän hyväkseni jokaisen mahdollisuuden nousta tuolistani. En esimerkiksi hae tulostimesta tulosteita ja keittiöstä kahvia samalla reissulla, vaan noudan ne erikseen, jotta tulee noustua useammin tuolista.
Se pitkäaikainen istuminen nyt tuskin on ongelma pienen tai keskisuuren kaupan työntekijälle. Hänhän lähtee muutenkin siitä hyllyttämään tms. hommiin heti kun ei ole ketään just tulossa kassalle. Mutta jos ruuhka-aikaan joutuu vaikka joka toisen asiakkaan kohdalla tekemään tuon saman liikesarjan, niin jonon perällä kyllä nousee ärsytys melkoisesti.
Hyvä juttu, ettei niitä enää ole. Järkyttävästi turhaa muoviroskaa. Muistaakseni oon lukenut, että nää pikkupussit on pahimpia saastuttajia. Lisäksi sillon kun niitä on tarjolla, tietyt ihmiset (valitettavasti etenkin ulkomaalaiset) ottavat 10 sellaista ja pakkaavat isotkin ostokset niihin - vaan sen takia, ettei viitsitä ostaa 20 snt kassia (tai paremmassa tapauksessa ottaa kotoa kangaskassia).
Jos nyt jostain syystä välttämättä sen pikkupussinsa haluaa, heviosastolta pystyy edelleen nappaamaan tai pyytämään myyjältä.
T. Kaupan kassa