Riina-Maija Palander avautuu jälleen työttömyydestään ja rahanpuutteestaan
http://www.iltalehti.fi/viihde/201704062200098040_vi.shtml
Mimmi dissaa edeltävää elämäänsä, ihan turhia oli ne kotiäitivuodet :D Nytkö tälle tulee vasta mieleen että elämä on tosiaan valintoja. Valintoja voi tehdä myös säästämällä rahaa, perhe ei tarvitse kolmea kotia vuosien ajan, useita hevosia ym, ym, Ilmeisesti nyt tämä 'korkeakoulutettu' luuli, että voi pelkällä nimellään saada heti hyvin palkattuja huippuhommia. Nyt asuu Torniossa, ei ehkä helpoin paikka löytää työtä, mitä nää ihmiset oikein ajattelee ?? Mutta tämä lähti ilmeisesti Kallen matkaan alun perin sillä ajatuksella että miehen varoin voi hevosharrastaa koko loppuelämänsä, eikä tarvi töitä ajatella . Äärimmäisen naiivia ja lyhytkatseista. Arvelen ettei näillä valittavilla lehtijutuilla irtoa yhtään parempia työtilaisuuksia.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vuosien kotiäitiyden jälkeen pitää itseään liian hyvänä aloittamaan työelämän tiskaamisesta. Ei ihme ettei työllisty.
Tätä määkin mietin kun luin sitä juttua. Eikö sitä kannattaisi aloittaa vaikka sillä tiskauksella, että saisi työkokemusta. Monelle työnantajalle se kertoo, että on motivaatiota tehdä töitä vaikka ei olisikaan omalta alalta. Tietynlainen nöyryys työmarkkinoilla tuntuu unohtuneen ja hakijat kuvittelee olevansa liian hyviä tiettyihin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Riina-Maijalla on korkeakoulututkinto, ja hän on opiskellut kauppatieteitä Norjassa, Australiassa, Virossa, Ranskassa ja Suomessa. Hänellä on myös esimieskokemusta kansainvälisistä tehtävistä." (lähde: Iltalehti)
Linkedinissä ei ole mainittu koulutusta. Mutta hän on ollut Vice President Manor Propetiesillä Virossa... Olisi mielenkiintoista tietää mistä yliopistosta (vai AMK:sta, kun puhutaan korkeakoulututkinnosta?) BBA:n paperit on saatu. Vai onko niitä saatu ollenkaan?
Mikä tuossa on niin salaista, ettei tutkinnon antanutta yliopistoa voi mainita. Vai onko tämä sama tilanne kuin sisäänpääsyä ja tutkintoa vailla oleva maisteri, kun on avoimessa yliopistossa luettu kursseja?
Yliopiston käyneet puhuvat kandin, maisterin, lisensiaatin, tohtorin jne. tutkinnostaan. AMK:n käyneet korkeakoulututkinnostaan. Riina-Maijan tapauksessa hän ei luultavasti ole valmistunut lainkaan.
Rautalangasta väännettynä: Riinalla on korkeakouluTUTKINTO ja tätä ei olisi mikäli ihminen ei olisi valmistunut. Riinis on tradenomi.
Annan (lehtijutun) mukaan ei ole tradenomi vaan suorittanut BBA-tutkinnon, joka vastaa suunnilleen suomalaista merkonomitutkintoa.
menis nyt vaikka uimakouluun, että oppisi edes uimaan. myötähäpeää herättävä, itsestään liikoja luuleva äänekäs ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Riina-Maijalla on korkeakoulututkinto, ja hän on opiskellut kauppatieteitä Norjassa, Australiassa, Virossa, Ranskassa ja Suomessa. Hänellä on myös esimieskokemusta kansainvälisistä tehtävistä." (lähde: Iltalehti)
Linkedinissä ei ole mainittu koulutusta. Mutta hän on ollut Vice President Manor Propetiesillä Virossa... Olisi mielenkiintoista tietää mistä yliopistosta (vai AMK:sta, kun puhutaan korkeakoulututkinnosta?) BBA:n paperit on saatu. Vai onko niitä saatu ollenkaan?
Mikä tuossa on niin salaista, ettei tutkinnon antanutta yliopistoa voi mainita. Vai onko tämä sama tilanne kuin sisäänpääsyä ja tutkintoa vailla oleva maisteri, kun on avoimessa yliopistossa luettu kursseja?
Yliopiston käyneet puhuvat kandin, maisterin, lisensiaatin, tohtorin jne. tutkinnostaan. AMK:n käyneet korkeakoulututkinnostaan. Riina-Maijan tapauksessa hän ei luultavasti ole valmistunut lainkaan.
Rautalangasta väännettynä: Riinalla on korkeakouluTUTKINTO ja tätä ei olisi mikäli ihminen ei olisi valmistunut. Riinis on tradenomi.
Annan (lehtijutun) mukaan ei ole tradenomi vaan suorittanut BBA-tutkinnon, joka vastaa suunnilleen suomalaista merkonomitutkintoa.
Kyllä se Suomessa suoritettuna vastaa tradenomitutkintoa. Kieli plussaa päälle. Merkonomia ei ole ollut ties miten moneen vuoteen.
Se on Ihan sama näitä tradenomia vaikka olisivat astronomia, jos niitä työpaikkoja ei vaan yksinkertaisesti ole kaikille korkeastikoulututetuille. Minäkin aikoinaan valmistuin teknikoksi ensimmäisestä ammattikoulusta kahdeksankymmentä luvulla. Noh olenhan minä melkoinen teknikko ollutkin, varsinkin jos vaimolta kysytään ..
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on sinänsä rohkeaa elää myös omannäköistä elämää, vaikka se ei suomalaisille alkuunkaan. En pidä näistä ihmisistä.
Mitä rohkeaa siinä on elää omannäköistä elämää, kun taustalla on turvana miehensä rahat?
Ei siinä kovinkaan kummoista rohkeutta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus rouva Palanderilla on? Yliopistotutkintoko?
On niin uusavuton, että voisi hyvinkin olla yliopiston käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mun silmiin sattui kohta jossa kertoi että Kalle on voinut käyttäytyä kuinka vaan kun tietää että hän ei pysty lähtemään koska tilin saldo on 0.
Varsin miellyttävä mies tämä Kalle =(
Niinpä. Kyllä se Kalle on kamala ihminen. Kyllä varmasti tätäkin vaimoa kaduttaa, että Kalle hänet vaimokseen otti. Olisi ollut tyytyväisempi jonkun työttömän miehen kanssa. Hyi hyi Kallea!
Vierailija kirjoitti:
vfsrfewtg kirjoitti:
Kyllä Riinis voisi halutessaan lähteä jos liitto on huono, ei Suomessa nainen ole elämisessään riippuvainen miehen rahoista (paitsi jos on tottunut luksukseen), ei olisi ensimmäinen yh-äiti, elarit olisi varmaan vielä tavallista paremmat. Sit ei muuta kuin tosissaan työnhakuun.
Niillä on Kallen mukaan tiukka avioehto. Tuskin Riinis haluaa vuokralle ja elellä työkkärin rahoilla.
Sano suoraan vain, että Riinis voisi lähteä mutta ei halua, kun joutuisi itse tienaamaan rahansa, kun nyt voi elää miehensä rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama tilanne kuin Riinalla.
Sinullakin siis miljonääri miehenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama tilanne kuin Riinalla. Olen 13v ollut kotiäitinä ja nyt en työllisty millään. En kadu kotiäitivuosia, oli ihanaa aikaa, mutta kuitenkin välillä tulee mieleen, että mitä jos olisin valinnut toisin. Olen opiskellut uuden ammatinkin nyt, mutta silti ne kotona vietetyt vuodet tuntuu leimaavan pahasti.
Ja vaikka koskaan en pyydä mieheltä rahaa omiin ostoksiin, niin silti se on rasittavaa siirrellä sieltä miehen tililtä, kun lähtee ostamaan lapsille vaatteita tai ruokaa. Olisi ihana viimeinkin olla itsenäinen rahallisestikin.
Mutta minullakin särähti korvaan tuo, että Kalle on saanut käyttäytyä miten haluaa. Mun mies ei ole koskaan käyttänyt rahattomuuttani lyömaseena. Kotiäitiys oli meidän molempien valinta ja mies on ollut kiitollinen, kun arki on ollut vain helpompaa näin. Ei ole ollut sitä päiväkotirumbaa, eikä ole tarvinnut olla töistä pois sairastelujen takia ja aina on lämmin ruoka töiden jälkeen valmiina jne. jne. Miehellä on ollut helppoa. Toivottavasti Kallekin osaa arvostaa ja olla kiitollinen.
Siis sanoitko tarkoititko sinun rahattomuuttasi? Etkä vain tulottomuuttasi?
Älä nyt vain sano, että olet 13 vuotta helpottanut miehesi elämää hyvin paljon ja mahdollistanut hänen tienaamisensa ja vastapalveluksena sinä saat vain kiitokset?
Kirjoituksesta päätellen hän on saanut mieheltään 13 vuotta täyden ylläpidon (mies maksanut asumise, ruuat yms. yms.) mutta ehkä sinun logiikallasi, kun nainen ja mies asuu yhdessä eikä nainen tienaa mitään 13 vuoden aikana on hän silti mahdollistanut miehen hyvän elämän ja saanut vastapalveluksena vain kiitoksen huh huh.
Niin mutta jos sillä Kallella on niin sanotusti hyvä "pikku Kalle " menee monen hyvän työmiehen ohi. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama tilanne kuin Riinalla. Olen 13v ollut kotiäitinä ja nyt en työllisty millään. En kadu kotiäitivuosia, oli ihanaa aikaa, mutta kuitenkin välillä tulee mieleen, että mitä jos olisin valinnut toisin. Olen opiskellut uuden ammatinkin nyt, mutta silti ne kotona vietetyt vuodet tuntuu leimaavan pahasti.
Ja vaikka koskaan en pyydä mieheltä rahaa omiin ostoksiin, niin silti se on rasittavaa siirrellä sieltä miehen tililtä, kun lähtee ostamaan lapsille vaatteita tai ruokaa. Olisi ihana viimeinkin olla itsenäinen rahallisestikin.
Mutta minullakin särähti korvaan tuo, että Kalle on saanut käyttäytyä miten haluaa. Mun mies ei ole koskaan käyttänyt rahattomuuttani lyömaseena. Kotiäitiys oli meidän molempien valinta ja mies on ollut kiitollinen, kun arki on ollut vain helpompaa näin. Ei ole ollut sitä päiväkotirumbaa, eikä ole tarvinnut olla töistä pois sairastelujen takia ja aina on lämmin ruoka töiden jälkeen valmiina jne. jne. Miehellä on ollut helppoa. Toivottavasti Kallekin osaa arvostaa ja olla kiitollinen.
Siis sanoitko tarkoititko sinun rahattomuuttasi? Etkä vain tulottomuuttasi?
Älä nyt vain sano, että olet 13 vuotta helpottanut miehesi elämää hyvin paljon ja mahdollistanut hänen tienaamisensa ja vastapalveluksena sinä saat vain kiitokset?
Ymmärrätkö, että ne miehen tienaamat rahat ovat yhteisiä, jos toinen on kotona ilman tuloja? Kuulostaa ihan siltä, että mies olisi muka tienannut koko ajan vain itselleen.
Ja herää vain kysymys millä se nainen on elänyt rahattomana tämän 13 vuotta jos mies on on tienannut vain itselleen. Tai sitten tältä kommentoivalta naiselta on unohtunut yksi pieni juttu tarinastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun silmiin sattui kohta jossa kertoi että Kalle on voinut käyttäytyä kuinka vaan kun tietää että hän ei pysty lähtemään koska tilin saldo on 0.
Varsin miellyttävä mies tämä Kalle =(
Kiinnitin huomion samaan.
Huonosti on Kalle kohdellut vaimoaan, joka uhrasi oman uransa ja oman taloutensa miehen uran takia. Ei mikään ihme että itsetuto kärsii ja nyt joutuu todistelemaan ihmisarvoaan.
Eikö Riinis ole saanut yhtään mitään Kallelta? Kallen rahoittama luksus elämä ei siis ole mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on puolisoa ja lapsia kohtaan elatusvelvollisuus.
Kallehan on nimenomaan lapsensa ja vaimonsa elättänyt.
Olet käsittänyt ihan väärin. Riinis on käyttäny koko elämänsä Kallen auttamiseen eikä ole saanut itse mitään... jos näin naisenlogiikalla ajatellaan...
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen nyt. Juurihan av:lla oli aloitus siitä, että pitkään kotiäitinä ollut voi työllistyä heti ja että kotiäitiys ei ole este uralle. Nytkö asia on sittenkin toisinpäin?!:D
En tiedä mutta miehen syy!
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo 700 € on kyllä iso taskuraha kuukaudessa, jos Kalle maksaa asunnon, ruuat, liikkumisen, liittymät jne.
Etkö jo usko! Riinis on mahdollistanut Kallelle kaiken ja Kalle on nyt se paha tässä asiassa!
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tuollaisia palkkaisi. Eikä se suurin vika ole kotiäitivuodet vaan asenne. "Minä olen älykkäämpi kuin kukaan niistä karaokea laulavista johtajista." Ei hyvänen aika, tuollaisia kommentteja ei päästä suustaan yksikään töihin haluava fiksu ihminen. Ei tule töiden saaminen ainakaan helpottumaan.
Kuvailit aika hyvin nämä "olen ylikoulutettu" siihen ja siihen työhön ja siksi minua ei palkattu tapaukset joita tälläkin palstalla jatkuvasti on.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin muistelen, että rouva itse halusi hevoset ja kartanon Viroon. Sittenkun siellä talvella olikin kylmä halusikin muuttaa Espanjaan viettämään talvia. Ja jossain vaiheessa kai siellä Nizzassakin käväisevät.
Osa hevosista matkusti käsittääkseni myös Espanjaan
Aika hyvin 700 EUR/KK:ssa tuloilla.
Tai d) eläkkeellä. Suomessa jokaisen eläke on henkilökohtainen. Puoliso ei saa sitä toisen kuollessa, eivätkä puolisot saa nostaa pottia yhdessä eläkkeelle jäädessä, Suomessa maksetaan jokaiselle vain oman työn kautta ansaittu eläke. Jos olisikin toinen systeemi, ja esim. elatusvelvollisuus avieron sattuessa, vakuutukset lisänä (omat tai työn puolesta) niin kotirouvuus voisikin olla optio.
Lopputulos paljastaa onko oltu viisaita vai ei. Lehtijutussa mainostettiin älykkyyttä joten...