Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maria Veitola yökylässä Riitta Väisäsen luona

Vierailija
05.04.2017 |

Ennen kun ohjelma alkaa, mieleeni tuli tällaista;

Miksihän Riitta ei ole muuttanut yhteen lapsensa isän kanssa? Tässä kuvan lehtijutussa näyttää, niin kuin Riitalla olisi musta silmä. http://www.iltalehti.fi/viihde/201704052200097310_vi.shtml

Miksihän Spede inhosi lihavia ihmisiä? Spede ei ilmeisesti ollut niin mukava persoona.

Riitta oli yli 40 saadessaan tyttärensä? Lehtijutuissa on ollut, ettei heillä ole kovin lämpimät välit.

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla särähti korvaan se, kun Riitta oli estellyt tytärtään muuttamasta omilleen. Kysellyt kovasti ja pelotellut sillä, miten aikoisi yksin pärjätä. Mua ja mun siskoja peloteltiin samanlailla, kyseltiin "miten meinaat muka sitten pärjätä". Mun isosisko ei lopulta edes uskaltanut muuttaa omilleen ennenkuin 25-vuotiaana. :-( Sai kuulla sitten myös äidiltä aina kommentteja siitä kuinka on vanhapiika ja äiti aina päivitteli tutuille kuinka vanhin tyttö asuu vieläkin kotona. Mun mielestä tosi kieroa ensin valaa epäuskoa lapseen, lytätä itsetunto ihan alas ja sitten kauhistella heti perään... Vähän samanlaiset vibat tuli eilisestä ohjelmasta...

Riitta myös vaikutti vähän siltä, että ei muutenkaan haluaisi jäädä sinne yksin asumaan? Jonkinlaista läheisriippuvuutta veikkaisin? Sekä niitä jo aiemmin tässä ketjussa mainittuja ongelmia...

Vierailija
102/154 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se Rokkilan kanssa oli Riitan jälkeen. Maria on kaunis nainen, näin muutama vuosi sitten. Riitta on ollut kaunis nuorena ja vanhempanakin. Oon nähnyt Riitankin livenä varmaan 15 v sitten. näyttävä nainen. Huomasin jo kaukaa että tuo nainen pitää katsoa kuka on. Riittahan hän oli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen fiilis jäi. Ne eläinkuosiaamutakit oli niin wt. Ja ne ei syöny mitään ja se Maria uteli koko ajan kamalasti. Sit se omituinen tupakointikohtaus.  Kauheen omituista kaikki. Riitta parka.

Vierailija
104/154 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söihän ne aamupalaa kai. Näytti olevan monenlaista. 

Vierailija
105/154 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Riitta piti kuukkeloida hän minkä ikäinen kun oli kovin tätiytynyt ja käveli vaikeasti.

No joo mummonikäinen, silti Riitasta näkyy että on näyttävä ihana nainen.

Hivenen väsynyt mutta niin herttainen, myös Veitola on kiva.

Riitan koti on rapumainen en ole varma onko Riitta rapu ainakin hamsteri kuulema. xd

Jokaisessa tavarassa on tunnetta ja itse kun katsoin ohjelman särähti kun Veitola kysyi aikoiko Spede ja Riitta tehdä lasta koskaan, tms.

Tykkäsin kans Spedestä koska muistutti leikkisyydellään isääni, en arvellut että Spede oli kuin Danny.

Vierailija
106/154 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla särähti korvaan se, kun Riitta oli estellyt tytärtään muuttamasta omilleen. Kysellyt kovasti ja pelotellut sillä, miten aikoisi yksin pärjätä. Mua ja mun siskoja peloteltiin samanlailla, kyseltiin "miten meinaat muka sitten pärjätä". Mun isosisko ei lopulta edes uskaltanut muuttaa omilleen ennenkuin 25-vuotiaana. :-( Sai kuulla sitten myös äidiltä aina kommentteja siitä kuinka on vanhapiika ja äiti aina päivitteli tutuille kuinka vanhin tyttö asuu vieläkin kotona. Mun mielestä tosi kieroa ensin valaa epäuskoa lapseen, lytätä itsetunto ihan alas ja sitten kauhistella heti perään... Vähän samanlaiset vibat tuli eilisestä ohjelmasta...

Riitta myös vaikutti vähän siltä, että ei muutenkaan haluaisi jäädä sinne yksin asumaan? Jonkinlaista läheisriippuvuutta veikkaisin? Sekä niitä jo aiemmin tässä ketjussa mainittuja ongelmia...

puhui jotain opiskelusta siis Viltsu, oisko hierojaksi. Ritta oli realisti kun kertoi että kuinka menee rahaa jos meinaa saada asunnon 5000 eu. Eikö isä anna fyrkkaa???? 

Vierailija
107/154 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitta on oikeastaan malliesimerkki siitä, että kauneudella ja miessuhteilla voi päästä pitkälle, mutta sitten kun ne menee, tippuu aika korkealta.

Kun ei ole koulutusta, eikä mitään oikeaa osaamista.

Miten niin? Riitalla on varmaan jonkin sortin hevosalan osaamista ja juontajien hommissa ei ole koulutusta liiemmin tarvittukaan. Kokemus paikkaa koulutuksen puutteet.

Vierailija
108/154 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän ihan ääneen sanottiin, että Riitta ei pärjäisi yksin.

Vierailija
109/154 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitta on oikeastaan malliesimerkki siitä, että kauneudella ja miessuhteilla voi päästä pitkälle, mutta sitten kun ne menee, tippuu aika korkealta.

Kun ei ole koulutusta, eikä mitään oikeaa osaamista.

Miten niin? Riitalla on varmaan jonkin sortin hevosalan osaamista ja juontajien hommissa ei ole koulutusta liiemmin tarvittukaan. Kokemus paikkaa koulutuksen puutteet.

olisi töitä Riitalla jos Spede olisi elossa. 

Vierailija
110/154 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla mitään läheisriippuvuutta, sillä oli kuka tahansa, tuossa kunnossa oleva ihminen ei pärjäisi yksin, jos joutuisi yksin huolehtimaan isosta talosta, piha- ja lumitöistä, siivouksesta, kaupassa käynneistä, koirien ulkoiluttamisesta jne. ja sitten on vielä Riitan lähes 90v. vanhemmat, jotka tarvitsevat päivittäistä apua. Puhumattakaan hevostallin töistä.

Suuresti ihailen Riitan tytärtä, kuinka vastuuntuntoinen ja empaattinen hän on ja kuinka lämpimästi puhui äitinsä ja isovanhempiensa auttamisesta, oman opiskelun ja harrastusten lisäksi. Edellisenä päivänäkin oli Mariaa varten siivonnut koko talon ja käynyt vielä auttamassa isovanhempia suihkussa. Käsittääkseni Riitta on ollut useamman vuoden tuossa kunnossa ja tytär on joutunut ottamaan vastuun jo hyvin nuorena.

Vierailija
111/154 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisen näköistä oli jotenkin. Se työuran loppuminen tuolla tavoin, terveyden pettäminen jne.

Jotenkin antanut mennä. Eihän se ihan tervettä ole, että hamstraa talon ja pihan jne täyteen tavaraa. Rikkinäisiä lasejakaan ei saa heittää pois.

Pihaa ei ole hoidettu ollenkaan ja aikoinaan komea talo jotenkin ihan nuhruinen ulkoa ja sisältä.

Ja omaa ulkonäköään ei jaksa enää hoitaa yhtään ja tytärkin töpsöttelee leopardiaamutakissa?

Vierailija
112/154 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta äidin ja tyttären väillä ei ollut kireyttä vaan sellaista lempeää kiusoittelua, kun molemmat kertoivat toistensa edesottamuksista. Sellaista tekevät läheiset ja mutkattomissa väleissä toistensa kanssa olevat ihmiset. Vaikkapa se kotibilejuttu (kuka oikeasti pahoinpitelevä kertoisi jotain ratsupiiskajuttuja) ja kuinka äidin silmälaseja ei saa heittää pois, vaikka toinen sanka puuttuu jne. Sellaista keskinäistä huumoria oli ilmassa koko ajan. Mulle tuli siitä pelkästään hyvät vibat.

Vierailija
113/154 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auennut Riitan elämä kovin paljoa, mutta kyllä hänestä on tullut vielä enemmän höppänä. Enkä oikein ymmärrä tuota tavaroiden teippaamista. Tytär sentään oli fiksu ja katsoo äitinsä perään.

Vierailija
114/154 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisen näköistä oli jotenkin. Se työuran loppuminen tuolla tavoin, terveyden pettäminen jne.

Jotenkin antanut mennä. Eihän se ihan tervettä ole, että hamstraa talon ja pihan jne täyteen tavaraa. Rikkinäisiä lasejakaan ei saa heittää pois.

Pihaa ei ole hoidettu ollenkaan ja aikoinaan komea talo jotenkin ihan nuhruinen ulkoa ja sisältä.

Ja omaa ulkonäköään ei jaksa enää hoitaa yhtään ja tytärkin töpsöttelee leopardiaamutakissa?

Ihan totta, tuossa iässä harvoin enää oma naamataulu kiinnostaa, kun on elämässä suuremmat murheet. Eletty elämä ja ikä tuo monia sairauksia ja rajoitteita, jotka näkyvät ja tuntuvat kropassa. Ihmisen mieli ei vanhene samalla tavalla kuin kroppa. Riittakin tuossa ohjelmassa kertoi, kuinka paljon hänellä oli rästitöitä tekemättä, jotka varmasti vaikuttaa myös psyykekseen, mutta voimavaroja ei vain ole, joka suututtaa ihmismieltä.

Vaivojen ja rajoitteiden lisäksi, usein on lyhyitä tai pätkittäisiä yöunia, huoli omasta terveydestä ja jaksamista ja kuvioon kun lisätään omat iäkkäät vanhemmat, jotka tarvitsevat päivittäistä apua, usein ollaan jo jaksamisen äärirajoilla.

Riitan tarina on hyvin tuttu, monelle tuon ikäiselle naiselle, oli nuorena ollut kuinka energiapakkaus ja huoliteltu tahansa ja ikävä kyllä, siihen harvoin pystyy itse vaikuttamaan.

Vierailija
115/154 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se aamiaistilanne oli jotenkin liikuttava. Oli keitytty kananmunia ja muuta herkkua pöydässä ja kaikilla leopardiaamutakit päällä. Voi miten olisin mielelläni Riitan kaveri. Hän on just mun oloinen ihminen.

Vierailija
116/154 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta, tuossa iässä harvoin enää oma naamataulu kiinnostaa, kun on elämässä suuremmat murheet. Eletty elämä ja ikä tuo monia sairauksia ja rajoitteita, jotka näkyvät ja tuntuvat kropassa. Ihmisen mieli ei vanhene samalla tavalla kuin kroppa. Riittakin tuossa ohjelmassa kertoi, kuinka paljon hänellä oli rästitöitä tekemättä, jotka varmasti vaikuttaa myös psyykekseen, mutta voimavaroja ei vain ole, joka suututtaa ihmismieltä.

Vaivojen ja rajoitteiden lisäksi, usein on lyhyitä tai pätkittäisiä yöunia, huoli omasta terveydestä ja jaksamista ja kuvioon kun lisätään omat iäkkäät vanhemmat, jotka tarvitsevat päivittäistä apua, usein ollaan jo jaksamisen äärirajoilla.

Riitan tarina on hyvin tuttu, monelle tuon ikäiselle naiselle, oli nuorena ollut kuinka energiapakkaus ja huoliteltu tahansa ja ikävä kyllä, siihen harvoin pystyy itse vaikuttamaan.

Tuo on totta joka sana!

Energiset ihmiset usein ajattelevat sitten elekkeellä siivoavansa ullakot, kellarit ja varastot ja lajittelevansa kaiken ja niin edespäin. Sitten ovat eläkkeellä eivätkä jaksakaan. Jälkipolvelle jää hirveä tehtävä siivota tavaravuoret.

Itse olen nähnyt tuota sivusta sen verran, että elän koko ajan niin, että vaikka kuolisin tänään, kenellekään ei jää selvitettäväksi tavaravuorta. Kyllä huomaan jo nyt (55+), ettei ole saman verran energiaa kuin nuorena. Vielä 20 vuotta tähän ja hipsuttelen aamutakissa varmaan koko päivän. Siihen mennessä pitäisi kaikkien elämä olla siistitty "lähtökuntoon".

Vierailija
117/154 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auennut Riitan elämä kovin paljoa, mutta kyllä hänestä on tullut vielä enemmän höppänä. Enkä oikein ymmärrä tuota tavaroiden teippaamista. Tytär sentään oli fiksu ja katsoo äitinsä perään.

Riitta on syntynyt 50-luvulla ja elänyt lapsuutensa ja nuoruutensa, jolloin tavaraa oli todella vähän ja elintaso alhainen.

Tuon lasin tai laatan korjaaminen on ihan normia tuon ikäisille.

Ja myös niille, jotka tuntevat ekologisen vastuunsa ympäristöstä. Miksi heittää tavaraa roskikseen, jos sitä voidaan hyödyntää vielä käytössä. Luonnonvarat eivät ole ehtymättömät ja saastumisen ja ilmastonlämpiäminen on tosiasia.

Vierailija
118/154 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 56 ja veljeni on 66. Emme näytä tuolta, eikä kotimmekaan. Veli opiskelee yliopistossa kipeistä polvistaan huolimatta ja minä aloitin kaksi vuotta sitten uuden työn, kroonisesta sairaudesta huolimatta.

Äitini on omaishoidettavana ja appiukko sai juuri Alzheimerin diagnoosin.

Kyllä tuossa on nyt psyykeongelmia nähtävissä, juurikin se tukeutuminen tyttäreen ja tavaran hamstraaminen nyt ekana. Tytärhän olisi siivonnut, mutta äiti ei anna. Tuolla pitäisi jonkun järjestää kunnon raivaustalkoot ja muutenkin auttaa se Riitta sieltä eteenpäin. Mieluiten vaikka sitten niin, että talo pannaan vuokralle, jos ei mene kaupaksi.

Vierailija
119/154 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen fiilis jäi. Ne eläinkuosiaamutakit oli niin wt. Ja ne ei syöny mitään ja se Maria uteli koko ajan kamalasti. Sit se omituinen tupakointikohtaus.  Kauheen omituista kaikki. Riitta parka.

En sanoisi että Riitta parka. Elävät oman näköistä elämäänsä ja näki et Riitta on kerännyt kaikenlaisia tilpehööriä ympärilleen. Onko kerääjä vai hamstraaja väliäkö sillä. Äidin ja tyttären välit näytti olevan normaalit ja lämpimät. Tyttö pärjää parhaiten kun asuu kotonaan kun tilaa on. Takuulla muuttuikin vielä tulee tytölle ja ehkä äidillekin. Riitta on ollut ikänsä "leopardi " kuvioon tykästynyt ja miks siitä luopuis kun on " tavaramerkki ". Kodikas ja lämmin luonteva vaikutelma jäi vierailusta. Olemme erilaisia kaikki ja onneksi olemme. Kaikille on tilaa: )

Vierailija
120/154 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei kellekään kuulu, mutta tuli mieleen, mahtaako tuo talo olla Riitalla vain esim. käyttöoikeudella? Eikä itse omistaisi?

Mene ja tiedä, millä sopimuksilla on päässyt siihen asumaan. Mies- tai ex-miesystävänsä kanssa tehdyllä sopimuksella/testamentilla. Asua saa vaikka loppuikänsä, mutta ei voi itse myydä?

Jos on ex-miesystävänsä sponsoroima, niin ansaitusti kyllä on! Riitta on ollut Speden muusa ja innoittaja toistakymmentä vuotta ja on suoraan ja välillisesti ansainnut rahaa Riitan ansiosta!