Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala päivä. Vatsa tuntuu jo niin isolta ja ruoka ei ole maistunut tänään ollenkaan. En ole syönyt vielä mitään, paitsi vähän vadelmakeittoa. Tytöllä oli alkuviikosta oksennustautia, niin mietiskelin mahtaisiko tämä ruokahaluttomuus olla sitä nyt mulla. Toivottavasti ei äidy pahemmaksi.

My_selene: kyselit meidän lapsilukua. Yksi tyttö on ennestään, syntynyt marraskuussa -04. On kyllä niin paljon tuskaisempaa tämä toisen odottelu, että saa nähdä koska aletaan lisäämään lapsilukua tästä. Haaveissa olisi ainakin neljän lapsen suurperhe, mutta katsotaan nyt, yksi kerrallaan.

Luitteko muuten Iltalehden Ilona-viikkolehdestä 37-vuotiaasta naisesta, joka sai kahdet kaksoset peräkanaa ja ikäeroa oli reilut 2 vuotta. Huh-huh! Sen kokemuksen jälkeen selviää varmaan ihan mistä vaan.

Aloin muuten tänään miettiä synnytystä oikeastaan ekaa kertaa, kun viimeksi synnytys käynnistyi kuvotuksella ja kovilla vatsakivuilla ja kun nyt on vähän samanlainen fiilis, niin heti tuli synnytys mieleen. Vatsa tuntuu nyt paljon suuremmalta kuin viimeksi tähän aikaan, mutta toivottavasti vauvan koko pysyy suurinpiirtein samana kuin viimeksi (3400g). Sf-mitta on kyllä ihan kohtuullinen 25cm, mutta olo on vaan niin iso...

Ihanaa lukea teidän kirjoituksia ja päästä itsekin välillä purkautumaan. Tässä mennään toukokuuta kohti päivä kerrallaan.

elli 30+1

Vierailija
22/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan....viikot menee niin nopeasti ettei meinaa pysyä laskuissa mukana.Niin kuin joku täällä jo mainitsikin, alkaa meidän kaikkien odottama toukokuukin olla jo tosi lähellä.Toivottavasti kaikkien vauvat pysyy masussa vielä vähän aikaa.

Mullakin vaatteet alkaneet käydä vähiin ja nyt jännään miten kauan talvitakki enää menee kiinni vai täytyykö hommata jostain vielä isompi.Onneksi päivät alkavat olla lämpimämpiä, joten ei ainakaan uutta toppatakkia tarvitse hankkia.

Mulla on muutamana päivänä ollut aivan mieletöntä kipua tuolla alhaalla.Masu ei ole vielä pudonnut alas eikä vauva liikaa virtsarakkoakaan paina.Voiko kyse olla nyt siitä, että vauva on vihdoin kääntynyt pää alaspäin ja tunnen sen nyt tällaisina ajoittaisina kipuina alapäässä?Näin ensimmäistä kun odottaa on nämä kaikki jutut niin outoja ja uusia.

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille teille tuleville äideille!

Ahava ja vauveli rv 34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti hiljenty kattelemaan pikku kakkosta ja pääsin taas hetkeksi surffailemaan:)

My_selene, huomasin joo, et Iglulle tuli lähtö! Aikasilla viikoilla lähti synnyttään. Oon niin tottunut yli-aikaisuuteen, kun kaikilla tutuilla on mennyt reilusti la:n yli.

Milli, kiitti tsempeistä. Samaa sinne myös. Mullakin on nyt tullut toi kyljen kääntäminen ongelmaksi. Herään joka kerta ja sit joudun vielä miestäkin tökkimään kauemmas, että mahdun kääntymään:)

Aika norsu olo alkaa kyllä jo olla!

Ja yhdyn Alfiinaan imetysliivien tarpeellisuudesta! Mulla ei viimeksi ollu liivejä sairaalassa mukana ja oli kyllä tosi inha olla läpimärässä paidassa!!! Ja jos omistaa rintapumpun, niin kannattaa myös se ottaa mukaan. Mulla ainakin sattu rintoihin ihan mielettömästi, kun olivat maidosta pinkeinä! Vauvakaan ei kunnon otetta saanut, joten käsipelillä tyhjentelin maitoa vessassa:)

Sairaalakassi on mullakin jäänyt pakkaamatta, mut juhannukseen on vielä aikaa (kuten huomaatte, olen jo asennoitunut yliaikaan:)!

Ja eipä oo edes hankintoja vielä tehty. Se jatkosänky esikolle ja tuplat edelleen ostamatta:( Onneks mies sai just tuntuvan palkankorotuksen, joten onkin varaa tehdä noi hankinnat:)

pricilla

Vierailija
24/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopii kysyä, niin mikä oli se oire/vaiva/löydös, jonka vuoksi päädyit Brunolle vauvan asentoa tarkistuttamaan...? Etkö olisi päässyt omalle äitipolille?

Ajattelin vaan kysäistä, kun on oma lehmä ojassa... :o) Meilläkin siis vauva oleillut pääasiassa perätilassa, nyt myös jonkin verran poikittain. Itse meen neuvolan tarjoamaan ylimääräiseen ultraan parin päivän päästä, juuri tuota tarjontaa tarkistuttamaan sekä vauvan kokoa mittauttamaan (viimeksi sf-mitan kasvu oli siis hidastunut; luonnollisesti, kun vauva oli poikittain...). Täälläkin on siis sektiota ja ulkokäännöstä tullut pohdittua - liikaakin ehkä.... ;o)

Ja sitten vielä kiinnostaisi tietää miksi Bruno veikkasi vain 10 %:n todennäköisyyttä vauvan kääntymiseen...? Ilmeisesti ei kuitenkaan pelkkien viikkojan perusteella, koska sinne 36 viikolle astihan voivat vielä hyvin kääntyä - vai...??

Kiitos vastauksista :o)

- E ja rv 33+4 -

Vierailija
25/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emelia:

Jos sopii kysyä, niin mikä oli se oire/vaiva/löydös, jonka vuoksi päädyit Brunolle vauvan asentoa tarkistuttamaan...? Etkö olisi päässyt omalle äitipolille?

Ajattelin vaan kysäistä, kun on oma lehmä ojassa... :o) Meilläkin siis vauva oleillut pääasiassa perätilassa, nyt myös jonkin verran poikittain. Itse meen neuvolan tarjoamaan ylimääräiseen ultraan parin päivän päästä, juuri tuota tarjontaa tarkistuttamaan sekä vauvan kokoa mittauttamaan (viimeksi sf-mitan kasvu oli siis hidastunut; luonnollisesti, kun vauva oli poikittain...). Täälläkin on siis sektiota ja ulkokäännöstä tullut pohdittua - liikaakin ehkä.... ;o)

Ja sitten vielä kiinnostaisi tietää miksi Bruno veikkasi vain 10 %:n todennäköisyyttä vauvan kääntymiseen...? Ilmeisesti ei kuitenkaan pelkkien viikkojan perusteella, koska sinne 36 viikolle astihan voivat vielä hyvin kääntyä - vai...??

Kiitos vastauksista :o)

- E ja rv 33+4 -

Päädyin Brunolle ihan omasta tahdostani koska halusin mahdollisimman asiantuntevan lääkärin ultraavan vauvan asennon ja antavan painoarvion. Tämä istukan kalkkeutuminen tuli siis täytenä yllätyksenä. Tosin hyvä että selvisi että osaavat myös sitä vauvan kasvua kontrolloida. Alunperinkin halusin vielä käydä Brunolla tuon painon tarkistamassa, jolloin en edes tiennyt tästä perätilasta.

Bruno siis veikkasi että alle 10 %:n todennäköisyys että vauva kääntyy vielä. Vauva on mulla niin pystyssä ja siis istuu kohdussa, ei mitenkään poikittain. Ei siis edes näytä siltä että olisi kääntymässä. Mulla tulee lauantaina 35 viikkoa täyteen ja 36. raskausviikko alkaa, joten mulla alkaa päivät käydä kyllä melko vähiin. No täytyy toivoa että ihme tapahtuisi. Sulla kuitenkin vähän enemmän " armonaikaa" joten voi hyvin vielä sun tapauksessa kääntyäkin! Tsemppiä!

Tässä siis vastaukseni, toivottavasti oli apua! :)

Emmi ja prinsessa