Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut introvertit jaksatte työelämää?

Vierailija
05.04.2017 |

Itse olen asiakaspalvelussa töissä ja en meinaa millään jaksaa olla pirteä ja sosiaalinen. Ruoka tauot myös yhtä kidutusta. Viihdyn hyvin itsekseni.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oikein jaksakaan, ainakaan tätä asiakaspalvelua. Onneksi en tee täyttä viikkoa.

Vierailija
22/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vain tottumus opettanut. Olen hiljainen, vähäpuheinen ja omissa oloissani viihtyvä, mutta siitä huolimatta olen jostain syystä kerta toisensa jälkeen ajautunut asiakaspalvelutöihin. Kun ei sitä valinnanvaraakaan ole niin hirveästi ollut. Pakon edessä on täytynyt oppia vähän sosiaalisemmaksi ja kestämään ihmisiä. :D

Kieltämättä elämäni pahin työjakso kyllä oli se puoli vuotta, kun olin vanhusten kotipalvelutyöntekijänä, lähinnä siivosin heidän kotonaan ja pakkohan siinä oli siivoamisen lomassa seurustellakin. Se, että piti tuosta vain mennä vieraiden ihmisen koteihin ja alkaa jutella, oli kyllä... jotain aivan liikaa minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää korjata yleinen väärinkäsitys, että introvertti haluaisi myös kotona olla yksin. Päinvastoin oma perhe, ja yleensäkin turvallinen tuttu yhteisö tuottaa introvertille keskimäärin enemmän tyydytystä kuin ekstrovertille.

Vierailija
24/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun työskentelin asiakaspalvelussa, olin illat aivan puhki, enkä jaksanut nähdä edes ketään ( perheenjäseniä lukuunottamatta) . Viikonloput meni toipuessa ja su- ma yö murehtiessa seuraavaa viikkoa. Tätä jatkui n. 20 vuotta, joten ei siihen vaan totu.

Nyt olen saanut työskennellä kotona (vaihdoin työpaikkaa) ja kas, illalla jaksaa lähteä kavereiden kansa kahville, teatteriin tms😃

Mitä työtä teet kotona? Itsekin haluaisin työskennellä kotona.

Taloushallinnon puolella löytyy paljon etätyöpaikkoja

Vierailija
25/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asiakaspalvelussa töissä ja en meinaa millään jaksaa olla pirteä ja sosiaalinen.

Itse toivoisin teiltä asiakaspalvelijoilta ennen muuta asiallisuutta, rauhallisuutta ja kuuntelukykyä. Ylenmääräinen pirteytenne ja liika hölöttämisenne rasittavat. Introvertti yllättäen juuri voi olla se paras asiakaspalvelija, jos saa olla töissä sellainen kuin luonnostaan on.

Introvertti on minusta ihminen, joka pitää omat asiansa sisällään, ja se on minusta asiakaspalvelussa ihan ok. Eivät ne minua asiakkaana kiinnosta. Eikä asiakaspalvelijan tarvitse minusta henkilönä myöskään olla kiinnostunut. Riittää että kuuntelee, mitä haluan, ja järjestää sen minulle.

Vierailija
26/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on mun henkireikä. Koti on sellainen paikka että harvoin haluan kutsua meille vieraita, oman perheen seura riittää mainiosti. Ystäviä tapaan silloin kun on energiaa, työpäivien jälkeen en jaksa puhua enää kenenkään kanssa. Haluaa vaan olla..

Vierailija
27/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä teidän itsenäiset työt ovat? Minäkin haluan!

Mä olen kirjailija ja graafikko, teen töitä kotona. Olen tullut siihen tulokseen, että tää on mulle oikea ratkaisu kaikin puolin. :) 

Vierailija
28/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun työskentelin asiakaspalvelussa, olin illat aivan puhki, enkä jaksanut nähdä edes ketään ( perheenjäseniä lukuunottamatta) . Viikonloput meni toipuessa ja su- ma yö murehtiessa seuraavaa viikkoa. Tätä jatkui n. 20 vuotta, joten ei siihen vaan totu.

Nyt olen saanut työskennellä kotona (vaihdoin työpaikkaa) ja kas, illalla jaksaa lähteä kavereiden kansa kahville, teatteriin tms😃

Mikä koulutus vaaditaan?

Vierailija
29/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikin... Oikeasti ei nykyään "paljon työpaikkoja" löydy muuta kuin joistakin hoitoalan hommista, ja ne ovat viheliäistä lähikontaktityötä ja toisekseen vaativat alan koulutuksen.

Mutta itse kysymykseen, tein aikoinaan asiakaspalvelutyönä tiedonhakua ja -tuottamista niin, että asiakkaat tekivät tilauksensa sähköpostitse, ja sähköpostitse myös palautin tulokset ja tarvittaessa kyselin lisätäsmennystä mitä halutaan. Työ oli aika itsenäistä myös, ei välttämättä joka päivä tarvinnut jutella työkavereiden kanssa. Toimistossa jouduin istumaan, mutta oli sentään oma pieni huone. Siinä ihan viihdyin. Asiakkaiden toiveiden toteuttaminen sinänsä sopi minulle hyvin ja tuotti aitoa työn iloa. Tuolla ei edes ollut mitään pakollisia yhteisiä ruoka- tai kahvitunteja, eli sosiaalisuutta sai säädellä miten halusi. Valitettavasti työ sitten loppui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi