Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoisä nolasi 12-vuotiaan kylässä ruokapöydässä "onko sulla siellä puhelimessa jotain tärkeämpää kuin minä ja mummi"

Vierailija
05.04.2017 |

Oli ärähtänyt vihaisesti kun tyttö oli katsonut whatsapp-viestinsä. Tyttö oli ollut koko loppu vierailun häpeissään, ihan kuin tuo olisi ollut suurikin synti.

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ärähtänyt vihaisesti kun tyttö oli katsonut whatsapp-viestinsä. Tyttö oli ollut koko loppu vierailun häpeissään, ihan kuin tuo olisi ollut suurikin synti.

No ei kylässä tartte räplää puhelinta. Ei ne viestit varmaa sielt katoo itestää.

Miksi isoisä sitten vastaa itse kuitenkin jos puhelin soi? Onko soittamalla toimitettu asia jotenkin tärkeämpi kuin viestillä toimitettu? Vähemmän häiriötä kuitenkin syntyy viesteistä kuin kovaäänisestä keskustelusta. Meillä isoisä ihan pokkana lukee paperilehteä aamupala pöydässä. Miksi saman asian lukeminen puhelimesta tekee asiasta pahan? Tätä en koskaan tule käsittämään.

Vierailija
122/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kylässä tartte räplää puhelinta. Ei ne viestit varmaa sielt katoo itestää.

Ei ne katoa, mutta jos et katso niitä koko päivänä, voi olla, että joku joka olisi tarvinnut apua jossain juuri sillä hetkellä tapahtuvaan asiaan. Eikä sitä saa, kun toinen katsoo saapuneet viestit 6h päästä. Itse olen huono käyttämään puhelinta ja se saattaa jäädä takintaskuun tai autoon tai mihin tahansa enkä osaa sitä edes kaivata,ennen kuin seuraavan päivänä. Olen yrittänyt parantaa tapani ja pitää puhelinta mukana, koska nyt kun esim lapset on lähteneet maailmalle niin voi olla, että heillä on oikesti asiaa johon tarvitsevat apua/vastauksen nyt eikä huomenna. Samoin lapset huolestuvat, jos eivät saa minua tai miestä kiinni koko päivänä. Olen saanut vakavia sarauskohtauksia ja lapset ovat syystäkin huolissaan. 

Itse yritän vaivautua katsomaan viestit, kun kuulen, että niitä tulee, koska muuten ne  unohtuu sinne, koska en availe puhelinta koko ajan. 

Toki häiritsee, jos joku on koko ajan puhelimessa ja seurassa vain tuijottaa koko ajan puhelinta, mutta kyllä viestit voi pikaisesti katsoa, koska koskaan ei vpi tietää mitä siellä viestissä on. Joskus viesti voi sisältää asian, johon pitää reagoida heti. Ja joskus on niin, että tietääkin, että tulee viesti johon pitää reagoida. No voihan sitä sanoa, että anteeksi, mutta minun pitää katsoa tämä. Mutta siis yritän vain sanoa, että aina ei vain voi olla huomioimatta niitä viestejä, vaikka kylässä olisikin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kuvaa hyvin sukupolvien eroa. Enkä puhu lapsesta, vaan äidin narsistisesta suhtautumisesta ja isovanhempien toisten huomioon ottamisesta.

Vierailija
124/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein.

Tekisi hyvää viettää hetki meidän pappalassa jossa ei toimi kuin lankapuhelin. Kännykät ei löydä edes verkkoa, saatika nettiä.

Oma äitini rakentaa taloa sinne, ja toivon ettei kukaan ikinä laita parempia yhteyksiä sille seudulle. Omat pojat saa mennä "vieroitushoitoon" kans ;)

Hommaako äitisi siis lankapuhelimen sinne talolleen? Vieläkö niitä siis saa? Soittaminen niihin on kyllä kallista ja jos sattuu tuupertumaan maastoon ei saa apua, kun ei ole verkkoa. 

Verkoton asuinpaikka ei ole plussaa, mutta toki välillä on ihan ok olla ilman, että kännykkä on käteen liimattuna, mutta jos se kännykkä ei toimi edes hädän tullen, niin silloin siinä ei ole mitään hyvää. Kaaduin talvella pahasti hiihtolenkillä ja jos ei olisi kenttää ollut ja en olisi saanut soitettua apua, olisi käynyt tosi pahasti. En ehkä nyt tässä kirjoittelisi. 

Vierailija
125/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelin ei kuulu ruokapöytään.

Vierailija
126/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kuvaa hyvin sukupolvien eroa. Enkä puhu lapsesta, vaan äidin narsistisesta suhtautumisesta ja isovanhempien toisten huomioon ottamisesta.

Vai on ihminen narsisti, jos sallii toisen katsoa viestin ruokapöydästä:D? Lopettakaa tuo narsistin hokeminen. 

Vierailija
127/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsenlapset ei ole kylässä vaan mummin luona. Ei tarvitse olla vieraskorea vaan rento oma itsensä. Haluan nimenomaan, että lapsenlapseni saavat viettää rentoa aikaa. Olen itsekin paljon puhelimella. Toki jos vieraammassa paikassa tai ravintolassa niin silloin ei puhelimia.

Vierailija
128/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti, jos puhelin soi, siihen mennään vastaamaan sieltä ruokapöydästäkin? Jättääkö isoisä vastaamatta, jos hänen puhelimensa soi, ja hän on ruokapöydässä? 

Vierailija
129/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen selaaminen ruokapöydässä on huonoa käytöstä, mutta aivan kohtuuton tuo syyllistävä, uhriutuva ja aggressiivinen kommunikaatiokin. Loppuisi itseltä vierailut "minä ja mummi"n luona tuohon. Voivat sitten keskenään pohtia, miten paljon kaikkea tärkeämpää sillä lapsenlapsella on 24/7/365

Vierailija
130/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimit sen jälkeen, kun lapsesi meni rikki tuon karmean teon seurauksena?

Vierailija
131/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vttu nosti ketjun ylös?

Jospa se olikin mlkku.

Vierailija
132/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi isoisä sitten vastaa itse kuitenkin jos puhelin soi? Onko soittamalla toimitettu asia jotenkin tärkeämpi kuin viestillä toimitettu? Vähemmän häiriötä kuitenkin syntyy viesteistä kuin kovaäänisestä keskustelusta. Meillä isoisä ihan pokkana lukee paperilehteä aamupala pöydässä. Miksi saman asian lukeminen puhelimesta tekee asiasta pahan? Tätä en koskaan tule käsittämään.

Kyse on siitä että mies tekee mitä haluaa ja purkaa pahaa oloaan keneen haluaa, silloin kun haluaa. Todella epäreilua ja traumatisoivaa pienelle tyttölapselle

Vierailija
133/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen selaaminen ruokapöydässä on huonoa käytöstä, mutta aivan kohtuuton tuo syyllistävä, uhriutuva ja aggressiivinen kommunikaatiokin. Loppuisi itseltä vierailut "minä ja mummi"n luona tuohon. Voivat sitten keskenään pohtia, miten paljon kaikkea tärkeämpää sillä lapsenlapsella on 24/7/365

Oletko todella noin lapsellinen? Ihan oikeasti? Käyttäydyt kuin kakara. Joku sanoo noin ja sinä lopetat kyläilyt? Ehkä sinun olisi aika aikuistua. Etkö todella näe käytöksesi typeryyttä?

Vierailija
134/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsenlapset ei ole kylässä vaan mummin luona. Ei tarvitse olla vieraskorea vaan rento oma itsensä. Haluan nimenomaan, että lapsenlapseni saavat viettää rentoa aikaa. Olen itsekin paljon puhelimella. Toki jos vieraammassa paikassa tai ravintolassa niin silloin ei puhelimia.

Tämäpä juuri. Tilanteen mukaan mennään. Mummolan ei pitäisi olla paikka, jossa lapsenlapset istuu paskanpää jäykkänä ja kumartelevat ja pelkäävät mokaavansa isovanhempien silmissä. Joillan isovanhemmilla on ehkä tapana simputtaa ja nolata jölikasvuaan, mutta eipä sellaisessa mummolassa lapsenlapset viihdy, eivätkä sinne meilellään mene. EI kukaan halua mennä pönöttämään paikkaan jossa saa varoa tekemisään ja sanomiaan koko ajan. 

Vierailija
135/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti, jos puhelin soi, siihen mennään vastaamaan sieltä ruokapöydästäkin? Jättääkö isoisä vastaamatta, jos hänen puhelimensa soi, ja hän on ruokapöydässä? 

Todennäköisesti jättää. Voi olla sinulle vaikea ajatus, mutta isoisillä on eri tärkeysjärjestys kuin sinulla.

Vierailija
136/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai on ihminen narsisti, jos sallii toisen katsoa viestin ruokapöydästä:D? Lopettakaa tuo narsistin hokeminen. 

Sinä olet oikein tyypillinen tahallaan väärinymmärtäjä. Jos sinulla olisi lainkaan aivotoimintaa, ymmärtäisit, ettei tässä ole kyse siitä, salliiko käyttää puhelinta ruokapöydässä vai ei. Mikä ihme siinä on, että kaltaistesi ihmisten pitää aina viisastella ja muka väärinymmärtää?

Vierailija
137/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että isovanhemmat kasvattavat! Häpeä AP ettet ole itse tyttöä kasvattanut, ellet ole trolli.

Meillä jätetty kutsumatta uudelleen kaverit, jotka eivät osaa olla tuijottamatta luuria väärissä paikoissa. Ihan siis aikuiset kaverit, meillä ei ole teinejä joiden kavereista puhuisin. Meillä ei ole aikaa käytettäväksi sen seuraamiseen, kun joku muu selaa puhelinta.

Vierailija
138/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui siis yli seitsemän vuotta sitten. Olisi ehkä hyödyllisempää miettiä miten me kukin käyttäydymme tänä päivänä. Esim. vauvapalstalla. Tuntuu uskomattomalta tajuta, että useat tänne kirjoittavat ovat täysi-ikäisiä. Vai ovatko?

Vierailija
139/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Kylässä ei puhelinta näpräillä vaan keskitytään keskustelemaan ja olemaan läsnä.

-15v

Puhelin tuo kaukana olevat yhteen ja erottaa lähellä olevat.

Vierailija
140/179 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa, mutta suuri osa nykyvanhemmista on samanlaisia kuin tämä pentu.  Toivottavasti mukula ja hänen äitinsä ovat selviytyneet vaarin karmaisevasta käytöksestä ilman ulkopuolista terapiaa.  Hoh.  Toisten kunnioittaminen ei tunnu kuuluvan nykyihmisen normaaliin päiväjärjestykseen.  Olen lastenlapsieni kanssa paljon, ja tiedän, miten paljon erilainen viihde-elektroniikka heitä viehättää.  Ruokapöydässä meillä on aina kuitenkin hauskaa ja se on paikka, missä vaihdetaan kuulumiset koulun ja päiväkodin jälkeen ennen kuin vanhemmat palaavat vietettyään ensin aikaa töissä, harrastuksissa ja lapsiaan tärkeämpien ystäviensä kanssa.  Lapset räpläävät kännyköitä ja tiettäreitä sitten illalla kotona, kun vanhemmatkin notkuvat sosiaalisessa mediassa selvittämässä omaa ylivertaisuuttaan muiden samanlaisten tyhjäpäiden kanssa.

"Toisen kunnoittamine ei tunnu kuuluvan nykyihmisen normaaliin päiväjärjestykseen"  

Eihän tuo isoisäkään kunnoittanut lapsenlastaan, kun nolasi lapsen.(tuon ikäiset on monesti hyvin herkkiä ja epävarmoja itsestään ja esim se, että he tuntevat, että heidät on nolattu voi jättää pahankin arven itsetuntoon. ) Vanhemmat ihmiset monesti luulee, että heillä on oikeus kohdella lapsia/nuoria epäkunnoittavasti, mutta heitä itseään ei saa mitenkään loukata. Kyllä myös lapsia kuuluu ihmisenä kunnoittaa. Jos isoisä sanoi tuon sanottavnsa paheksuvasti ja tylysti, ei hänkään kunnoittanut lapsenlasta, mutta jos tuo on sanottu vaikka huumorilla, eikä lasta loukkaavasti, on tilanne ihan eri. Asiat voidaan hoitaa/sanoa joko hyvin tai huonosti tai hyvin huonosti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä