Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*huhtikuisten torstaipino*

23.03.2006 |

Taitaa teillä joillain jo loppu häämöttää, täällä ei. Hyvä niin mutta toisaalta olisi kiva olla taas masuton! Onnea kaikille vauvan jo saaneille (elli ainakin)!

Meillä on ollut Suomesta sukulaisia kylässä, siksi on jäänyt netissä roikkuminen viimeaikoina vähemmälle. Itse olen aika puhki kun lapsilla oli myös lomaa leikkikoulussa ja sitten porukalla käytiin kaikkialla turisteeraamassa. Jalat ei oikein illalla enää kanna tätä ruhoa.

Viime viikon tiistaiyönä mulla oli taas sellainen tilanne että mietin pitääkö lähteä vai ei. Kipeitä suppareita 3-4min välein melkein kahden tunnin ajan. Mies tietenkin työmatkalla Manillassa. Oli ekat kipeät supparit, ennen on ollut niitä kivuttomia vaan. Onneksi meni ohi. Perjantaina oli lääkäri, jossa todettiin että kaulaa on vielä ja kauniisti kiinni. Eli ei huolta, mulla ei nuo kipeätkään saa mitään aikaiseksi. Sain kuitenkin jo kolmannen antibiottikuurin streptokokkiin, joka siis taas todettiin. Kohta tulee hiiva. Nyt popsin myös maitohappobakteereja ennaltaehkäisevästi. Tiistaina oli rankka päivä ja olin paljon liikkeellä ja supisteli kivuliaasti vielä illalla sängyssäkin. Taas olin hilkulla lähteä. Mulla kun ei ole vielä viikkoja kuin vasta 35, niin pitää vielä 36 viikkoon asti antaa kortisonia vauvan keuhkoja varten. Muuten samanlaisia tuntemuksia kuin ke-pinossa. Vauva poraa alas ja painaa virtsarakkoa. Kamalan kuuma koko ajan. Ummettaa ja väsyttää, ei viitsisi syödä rautaa. Olen kiukkuinen kuin ampiainen. Lapset kiukuttelee minulle ja minä miehelle. Mies lupasi viedä minut tänään parisuhteen hoitoon lounaalla.

Olen alkanut nyt vasta pesemään vauvan vaatteita. Sairaalakassikin on pakkaamatta. Olen ajatellut, ettei se vauva tule vielä jos en pakkaa... Olen ajaltellut niin että tyttö seuraa isoveljien esimerkkiä ja syntyy viikolla 38 eli pääsiäisen aikoihin. Siihen on vielä kolme viikkoa. Ja tänne ei ole vieläkään tullut lastentarvikekauppaan baby björnin sitteriä!

PIPSUKALLE ikkunan pesuvinkki, äidiltä(=siivousfriikki) opittu: lämmintä vettä jossa ihan vähän fairyä, pese mikrokuituliinalla, lastaa. Fairyä ei saa olla niin paljon että vaahtoaa kunnolla. Huuhtele vedellä jossa tilkka etikkaa (kirkastaa lasit) ja lastaa huolellisesti, kuivaa lasta välillä talouspaperiin. Vähän on hidasta koska kaksi vaihetta, mutta hyvä tulee. Anoppi tekee yksinkertaiemmin ja yhdistää molemmat litkut suihkepulloon, mutta ihan likaisiin ei varmaankaan tehoa.

Ja vielä vinkki nro 2: Kodinavux-firma, n. 30e/tunti. Käytin kun olin viimeisilläni edellisen kerran. Kaksimetrinen musta mies pesi ikkunat 100-kertaa nopeammin kuin minä eli kolmessa tunnissa ja jäljessäkään ei ollut valittamista, vaikka olen nipo. Suosittelen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tosi, että sinulla on JO huomenna oma käärö vierellä!! Ihanaa viimeistä päivää ja iltaa pyöreän kummun kanssa, tsemppiä huomiseen, ja lutuisia hetkiä vastasyntyneen kanssa sitten huomisesta eteen päin =)

tilda

Vierailija
22/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetysliiveistä vielä

Liivejä ei kannata ostaa ainakaan ihan heti vauvan syntymän jälkeen. Sillä ekoina päivinä/viikkoina maidon noustua on rinnat harvinaisen pinkeinä. Tein sen virheen esikoisen kanssa. Normaalisti olen c-kuppi ja silloin ostin dd:t. Kahdet vielä ja kalliit. Yleensä haluan aina kaarituelliset liivit, mutta ne on imettävälle ehkäpä hankalammat, sillä jos vähänkin painaa, niin ainakin minulla menee helposti maitotiehyet tukkoon ja seuraa rintatulehdus. Ihan alussa mulla on ollut laitoksellla ja kotona käytössä kireähkö toppi, joka pitää liivinsuojat paikoillaan, mutta venyy ja paukkuu rintojen mukaan ja on mukava päällä myös yöllä. Nyt löysin hyviä imetysliivejä womens secret - kaupasta. En tiedä saako Suomesta.

Heräättekö te muut jo aamulla maitolammikosta? Olen jo tahrinut kaikki rintaliivini esimaitoon, kun en ole viitsynyt ottaa liivinsuojia käyttöön. Päivisin tulee kuitenkin vain muutama tippa, mutta yöllä enemmän jos sattuu sopisvassa asennossa nukkumaan.

maidontuoksua!

Annu: täällä myös kuolaposkella ja hiki valuu vaikka tarkoituksella olen laskenut makkarin lämpötilaa.

Niksu: Onnea huomiselle! Meidän iskä suunnittelee pitävänsä varpajaiset meidän poikien kanssa parille tutulle isälle poikineen. Esikoisen kanssa oli perinteiset konjakkeineen ja sikareineen, kakkosen kanssa ei tainut olla varpajaisia lainkaan, käväisi ehkä olusella kavereiden kanssa, kun oltiin jo kotiuduttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja valitusta. ajattelin vaan käydä ilmoittamassa teille kanssasisarille, että tämä mamma on ihan 100% täynnä tätä raskautta ja odotusta ja hermot pinkeenä ja itkettää ja on kipuja, mutta ei niitä mitkä vie synnytystä eteenpäin (niistä ilahtuisin kovasti!) että tällainen torstai-olo!!

mies tulee piipahtamaan kotiin ihan kohta ja minä lähden sitten hänen mukanaan asiota hoitamaan, että jospa se mieli tästä vähän virkistyy, kun pääsee näiden neljän seinän ulkopuolelle. ostan kyllä varmasti karkkia!!!

kiitos, jos jaksoitte lukaista! toivottavasti huominen on taas parempi!

-lotta tänään aika nuupallaan, rv 38+2-

Vierailija
24/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä puolensa olis, jos synnytyksen ajankohdan tietäisi etukäteen. Ei väliä, vaikka se tapahtuisi viikolla 42+3, kun siihen voisi ihan stressaamatta sitten suunnata katseensa. No joo, ehkä se 42+3 on vähän liioittelua, mutta kuitenkin :)

Oma olo alkaa kyllä toisin ajoin olemaan jo liiankin... raskas. Se kyllä auttaa, kun käy edes silloin tällöin vähän sauvakävelyllä, mutta siitä toisaalta seuraa sitten melkoiset liitoskivut. Mutta yleinen tukaluus pysyy kävelyllä kurissa. Ehkä turvotus vaivaisi pahemmin, jos ei tekisi mitään.

Poikani tiedusteli tänään, että miksi minä kuorsaan niin kauheasti öisin :Z Voi nääs, toivottavasti en. Mutta mitäs se nyt sellaisia olisi kysellyt, jos en kuorsaisi. Varmaan kiitos kilojen (+20 kg nyt) tuokin vaiva.

Viime pinossa toivoin, että olisi pari viikkoa armonaikaa ennen äitipolikäyntiä, mutta eipä ole. Kutsu tuli tänään ja aika on viikon päästä torstaina. Muutenhan sinne olisi tosiaan ihan kiva mennä, mutta kun on aina vaarana joutua sinne osastolle lepäämään. No, se nyt otetaan sitten niin kuin se vastaan tulee, vai mitä. Pääseehän siellä ultraan ja ktg:aan, joten selviäähän siinä sitten vähän kokoarviota ja tarjontakin :) Tiistain lääkärineuvolassa kohdunsuun tilanne oli täysin muuttumaton edellisestä lääkärikäynnistä eli ulkoinen kohdunsuu sormelle auki, kanavaa 3 cm ja sisäsuu napakasti kiinni. Ei ole supistellutkaan, eli johan muutokset sillä seudulla olisivat olleet aika merkillisiä. Mutta siis mikään ei viittaa lähestyvään synnytykseen. Minun kroppani ei taitaisi siitä hommasta omin avuin selvitä ollenkaan, kun joka kerralla on avitettu lääkkeillä...

Kiesus kun väsyttää. Pitää varmaan yrittää houkutella kuopus päikkäreille ja laittaa esikoiselle joku video pyörimään (läps minulle).

Aurinkoista torstainjatkoa! :)

Fuulis 36+1

Vierailija
25/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tuossa kolme yötä tosi huonosti nukkuessa ja päivät oli ihan sekopäisiä. Viime yönä sain sentään viitisen tuntia nukututtua putkeen ja johan ajatus juoksee paremmin. Alkuviikko vaan hävisi jonnekin.

Joku kyseli vauvan hengitysliikkeistä pari päivää sitten. Tietääkseni hengitysliikkeet ovat eri juttu kuin hikka. Ainakaan ultran aikana en tuntenut hikkaa, vaikka lääkäri näki näytöltä vauvan treenaavan.

Kävin aamupäivällä kuntosalilla ja se taisi olla viimeinen kerta vähään aikaan. Kuntopyöräily ei tuntunut enää hyvältä, maha ei mahtunut laitteisiin. Ja jalkalihasten " treenaaminen" aiheutti harjoitussuppareita. Hartiaseutu kyllä vertyi mukavasti. Ens tiistaina ajattelin kyllä kokeilla mammajoogaa. Viikkoja on jo sen verran, että paikkojen aukeaminen ei haittaa yhtään :)

(.) mahassa tuntuu olevan tosi ahdasta. Välillä on vaikea erottaa mikä on suppari ja mikä vaan lihasten venymistä. Hengittäminen on nolon huohottavaa ja koko ajan tuntuu olevan kuuma.

Siivoaminen ei huvittaisi pätkääkään. Taidan mennä ulos jonnekin suojaiseen nurkkaukseen ottamaan aurinkoa.

Pelargonia

Vierailija
26/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Niksu, ajatella, huomenna tähän aikaan olet jo hyvinkin tuttu masuasukin kanssa! Tsemppiä koitokseen ja ihanaa vauvantuoksuista arkea!

Imetysliiveistä sen verran että mulla oli esikoisen kanssa lainassa ekan kuukauden kaverin vanhat liivit jotka oli 2 kuppikokoa isommat kun omat, ja sitten loppuajan 1 kuppikokoa isommat omat ostetut liivit. Kokeilin noita omia liivejä tänään ja ovat ihan sopivat (paitsi hieman ympärysmitta kiristää), joten täytynee jostain taas hommata alkuun 2 kokoa isommat. Tähän kommenttina myös se että olin esikoisen mahassa ollessa haaveillut että pääsen taas nukkumaan mahallani, mutta eihän siitä parin ekan kuukauden aikaan mitään tullut, kun maito pakkasi rintoihin öisin- oli kuin olisi nukkunut kahden jättikokoisen golf-pallon päällä!

Mainostan nyt samalla myös boob-imetyspaitoja (ja -vaatteita), ovat ihan äärettömän käteviä jos aikoo täysimettää ja haluaa tehdä sen myös julkisella paikalla! Ovat aika hinnakkaita mutta muistaakseni myös jossain käsityölehdessä oli ohje samalla idealla toimivaan paitaan muutama vuosi sitten.

Mulla oli tänään neuvola, sf-mitta pysynyt viime viikosta samassa (31cm) ja painoa tullut viikossa 400g. Nyt on sitten aika tasan 10 kiloa enemmän painoa kuin lähtötilanteessa. Muuten kaikki ihan ok, hiiva vaan vaivaa vaikka sain lääkkeet jo viikko sitten. Ei oikeastaan muuten, mutta öisin vessareissun jälkeen kutittaa niin on vaikea saada uudestaan unta.

Meillä on kanssa 2-vuotiaalla taas vähän vaikeampi uhma-vaihe menossa. Mulla välillä kilahtaa ihan totaalisesti ja karjun tytölle kuin mielipuoli. Sitten aina tulee huono omatunto ja huono äiti -olo, kun olen taas näyttänyt tosi hyvää esimerkkiä kuinka ristiriitatilanteet hoidetaan (huutamalla). Mutta kun kaiken päivää on joka ikisestä asiasta väännettävä, niin en oikein meinaa jaksaa. Mieskin lähti Tahkolle työporukan kanssa laskettelemaan ja tulee vasta sunnuntaina, niin olemme varmaan 2-vuotiaan kanssa jo toistemme kurkussa kiinni silloin su;)

TILDA, olen ihan varmasti täällä seuranasi vielä pitkään, ei mullakaan ole ollut kipeitä supistuksia kun kerran 1 tunnin ajan, eikä nekään olleet saaneet mitään aikaan kohdunsuulla;) Pidetään pinoa pystyssä jos muut ovat jo nyyttinsä saaneet!

Aurinkoista torstain jatkoa kaikille!

lala 36+5

Vierailija
27/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pikaisesti ennen kuin lähden lukemaan viimeiseen tenttiin ennen laskettua aikaa. Kaikki arvot oli kohdallaan ja hemppakin noussut tosi nopeasti 126, joten sitäkään ei tarvitse syödä joka päivä. Paino nyt kyllä oli noussut turhan paljon, mutta osa johtuu varmaan etenkin iltaisin havaittavissa olevasta turvotuksesta. Terkka vaan totesi, että vauva ottaa loppukiriä. =) Vauvallakin kaikki oli kunnossa.

Tämähän oli sitten viimeinen neuvolalääkäri. Kohdunsuu oli jo pehmennyt, mutta kiinni, pituudessa ei muutoksia aiempaan. Lääkärin mukaan vauvan pää on jo " humpsahtanut" tuonne alemmaksi, kun ei enää " huljunnut" kokeiltaessa. Että näin meillä.

Vaihteeksi taas parempi päivä menossa, joten ei kun sinne tenttikirjan ääreen. =) Vointeja kaikille! =)

Elliina 36+4

Vierailija
28/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lomasi alkoi vasta tänään kun minäkin olen rv 34+6 ja minun alkoi jo eilen???

Vierailija
29/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kiitokset kaikille tsemppaajille.

Tsemppiä tässä tarvitaankin,mitä lähemmäs iltaa mennään,sitä enemmän alkaa tuo huominen jännittämään.

Tänään en varmaan enää ehdikkään pinoutumaan,kun tässä on vielä vähän pientä laiteltavaa,jotta pääsee aamulla rauhallisin mielin lähtemään muutamaksi päiväksi kotoa pois ja anoppikin tulee poitsun kanssa tänne jo tänä iltana,niin pitää peti järjestelyitäkin vähän tehdä,jotta saadaan mummu yöksi johonkin nurkkaan kuorsaamaan.

Tulen sitten kotiuduttuani kertomaan miten meni ja millainen tuhisija tuli.

Nyt toivottelen kaikille jaksamisia masujenne kanssa ja hyvät viikonloput.

Niksu edelleen 38+5 kohta 0

Vierailija
30/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella että huomenna teidän vauveli syntyy. Yritähän yöllä sitten saada nukuttua :-)

Täällä kans tukala olo ja väsymystä, myöskin kuolaaminen on tullut kuvioihin. Koko ajan hiki ja kuuma, ikkunoita pitää pitää auki.

Rintakeskusteluun - mulla on kuppikoko suurentunut raskauden aikana varmaan kahdella B-> D ja rinnat täynnä ihania raskausarpia, kuin leijona olisi käynyt raapimassa. Että tosi kiva. Alkuimetysliiveiksi ostin sellaiset venyvät toppimalliset imetysliivit juuri sen vuoksi jos rintavarustus entisestäänkin vielä kasvaa. Tilanteen tasaannuttua ajattelin ostaa sitten sellaiset kunnon liivit.

Tasan viikon päästä tämäkin mamma jakaantuu, ellei vauva ole kääntynyt oikeinpäin siihen mennessä. Tätä mantraa koitan itselleni hokea ettei tulisi sitten pettymyksenä sektiosta käännyttäminen. Mutta jaksamista kaikille vaivojen kanssa kärvisteleville, ei tää enää kauaa kestä...

Vattumato rv 38+0

Vierailija
31/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi hassu juttu tänään ollessani Bodypilates tunnilla... Meinasin pyörtyä kesken kaiken... Soitin sitten neuvolaan kun kerran aikaisemmin tällä viikolla oli sama juttu. Terveydenhoitaja sanoi että luultavasti vauva on painanut selän puolelta isoa valtimoa ja veri ei ole päässyt kiertämään kunnolla. Olin siis istualteen ja taaksepäin kenossa. Olen ollut ahkera jumppaaja koko raskauden ajan ja ajttelin että nytkö sitten saa loppua touhu!

Ehkä jään kuntouimariksi loppuajaksi jos toistuu vielä...

Imetysliiveistä: Itse ostin kaksi kokoa isommat, eipä purista ainakaan.

Huhti 35rv

Vierailija
32/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipolilta kotiuduttu, yhtenä kappaleena. Tulikin vähän pitempi reissu, kun alkoi se ronkkiminen supistaa oikein kunnolla. Muttei saatu vielä valmista. Petidiiniäkin sain kankkuun jo.. :o))

Mutta ultrasivat vauvaa upouudella ultrallaan. 3,3kg, täysin terve vauva tulossa. Sattui tuuri, kun se uusi ultra tuli just sinne kun odoteltiin, sitten keräsivät neljä suurinta lääkäripamppua jotka alkoivat ultraan meitä. Kehuivat vauvaa ja konetta kilpaa. Sieltä näkyi kaikki sydämenliikkeetkin hidastettuina ym.. Ihme kehitystä.

Ja Annu, kyllä kait siellä vielä nähdään.. Ei tässä kauheen kauaa enään kait tuherreta tän asian kans. Toivottavasti. Vaikka ihana tulla kotsaan ja nauttia näistä viimesistä hetkistä, ja luultavasti viimesestä raskaudesta, näillä näkymin. Ja onneksi ne paineet on nyt kunnossa ja kaikki muutkin. Se on tärkeintä.

Mutta huomiseen pinoon asti hyvää yötä!

p.s. kävin jo päivemmällä pinoutumassa, mut viesti oli mennyt taas hukkapiiloon. Lumo 38+3