Miksi ihmiset luulevat säästävänsä?
Ostamalla black friday innoittamina kaiken maailman krääsää?
Lapsikin osaa laskea, että eniten säästää, kun ei osta yhtään mitään.
Kommentit (63)
Jos black friday, halloween ja muut juhlat jätettäisiin mainostamatta, niin ihmiset ostaisivat varmaan 100 kertaa vähemmän tavaroita, siksihän niitä mainostetaan.
Suomeksi tämä tarkoitaa sitä, että tuotteita, joita ei tarvita, ei ostettaisi, koska ilman mainosta tai kampanjaa niitä ei olisi haettu.
Lol no tää. jotkut ihmiset on vähän hupsuja xD
Jos astianpesukone menee rikki olen valmis maksamaan normaalin hinnan eli 900 e pesukoneesta. Nyt pesukone meni rikki ja sain alennusta yli 400 e, koska Black Friday. En osta mitään 300-400 e koneita, koska ne eivät kestä sitäkään vähää mitä kalliimpi.
Ostan vaan tuotteita, joita tarvitsen, ja säästän niitä varten. Vertaan hintoja ja teen sitten ostopäätöksen.
Onkohan kukaan kauppias laskenut miten paljon turha Black Friday -mainonta tulee maksamaan kaupalle. Suurin osa tuosta markkinointiviestinnästä ei saavuta sitä ostavaa asiakasta lainkaan, niin että lähtisi ostoksille. Laskin että itseeni kohdistui satoja markkinoiniyrityksiä, enkä ostanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos astianpesukone menee rikki olen valmis maksamaan normaalin hinnan eli 900 e pesukoneesta. Nyt pesukone meni rikki ja sain alennusta yli 400 e, koska Black Friday. En osta mitään 300-400 e koneita, koska ne eivät kestä sitäkään vähää mitä kalliimpi.
Mulla meni astianpesukoner ikki kaksi vuotta sitten. En ole ostanut uutta, mutta nyt viimein löytyi alennuksesta hyvä tuote.
Ihmiset ostaa puhelimia ja telkkuja, kun halvalla saa. Kotona kuitenkin ehjä laite ja sitten yritetään myydä sitä tutuille. Itse ostan hyvää ja laatua ja kun menee rikki niin säästössä on rahaa ostaa normaali hinnalla uusi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ostaa puhelimia ja telkkuja, kun halvalla saa. Kotona kuitenkin ehjä laite ja sitten yritetään myydä sitä tutuille. Itse ostan hyvää ja laatua ja kun menee rikki niin säästössä on rahaa ostaa normaali hinnalla uusi.
Minä odotin alennushintaa. Ajattelin, että ei niin hätä kuitenkaan ole uuteen laitteeseen vaikka vanha rikki onkin. Kärsitään nyt jonkin aikaa.
Älkää ottako kaikkea niin kirjaimellisesti, helpottaa elämää 😁
Siinä säästää, jos ostaa välttämättämyyksiä halvemmalla ja mitä ei löydy edes käytettynä.
Ostin osakkeita kun sai säästi kuluissa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole varaa tuollaiseen kerskakulutukseen vaan harkiten kaikki ostokset pitää tehdä ja kaikki mahdolliset alennukset yrittää hyödyntää.
Miten niin ei säästä. Sain puolet toivotuista joululahjoista hankittua. Ilmainen kuljetus ja säästin satasen.
2 viikkoa myöhemmin olisin juossut liikkeestä liikkeeseen hakemassa näitä asioita ja maksanut normi hinnan.
Musta perjantai on alunperin keino saada ne varastot tyhjäksi vanhojen tieltä. Ostan kämppään yleensä näitä erien viimeisiä. Ens viikolla tulee uusi malli kahdella uudella ominaisuudella. Erän viimeiset myydään aina satasen pari halvemmalla.
Ihan hyvä, et ihmiset kuluttaa. Sehän työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Moni mainostaa "säästin 50e tai säästin 100e" mutta oikeasti he menettivät eli tuhlasivat 350e tai 550e tai jotain ja jos eivät olisi ostaneet esim 550e maksavaa tuotetta, olisivat säästäneet 550e.
T aika lyhyt matikka ihmisillä?
Logiikka niiltä puuttuu. Isäni on alennusmies ja täysin p.a. krääsää huusholli täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Hei boomer! Iphonet ostaa Swappie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä odotin alennushintaa. Ajattelin, että ei niin hätä kuitenkaan ole uuteen laitteeseen vaikka vanha rikki onkin. Kärsitään nyt jonkin aikaa.
Alessa ostat huonomman tuotteen. Ne ale-tuotteet ei ole normaalilaatua ja siksi ne halvemmalla myydäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin hajosi pesukone, irrotin vanhan ja vein sen sorttiasemalle, samalla reissulla hain tilalle koneen hintaan 20e, joka oli torissa myynnissä ja asensin paikoilleen ja sain jo pyykit takaisin pyörimään.
Edellinen kone maksoin 50e ja kesti 10 vuotta, saa nähdä kauanko tämä 20e maksanut kestää, näyttää aika uudelta ja vähän käytetyltä, joku rikas sen möi, oli iso talo ja uheiluautoja pihassa ja muuta, että ei varmaan ollut tarvetta pistää jotain romua eteenpäin epätoivoisesti rahapulassa.
Vierailija kirjoitti:
Moni mainostaa "säästin 50e tai säästin 100e" mutta oikeasti he menettivät eli tuhlasivat 350e tai 550e tai jotain ja jos eivät olisi ostaneet esim 550e maksavaa tuotetta, olisivat säästäneet 550e.
Hyvä matikka. Käytin 950 euroa ja säästin yli 200 euroa. Kännykkä ja tabletti. Kummatkin tuli tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logiikka niiltä puuttuu. Isäni on alennusmies ja täysin p.a. krääsää huusholli täynnä.
Tyyliin Sulo Vilen?;)