Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi: maksan kodin, niin olisi kiva, jos täällä joskus olisi siistiä

Vierailija
04.04.2017 |

Mies maksaa lainanlyhennykset ja asumisen laskuja (siis yhteinen talo ja laina) ja minä maksan ruuat ja ison osan lasten kuluista. Minun tuloni huomattavasti pienemmät ja kaikki rahani menevät perheeseen. Mies tekee paljon ylitöitä, jotka eivät ilman minun kotona oloani edes onnistuisi, päiväkodin aukioloajat eivät riittäisi miehen työpäiviin. Itse työmatkaan menee max. 10 min.

Niin siis miehen mielestä minun yksin pitäisi siivota, koska me kuulemma lasten kanssa vaan täällä sotkemme, ei hän (kun ei ole paljoakaan edes kotona). Minä siis hoidan lapset, sapuskat, kaupassa käynnit, pyykit, tiskit jne. Miestä kyrsii lasten lelut lattialla, joita en joka sekunti voi olla nyppimässä.

MItä te olisitte vastanneet miehen kommenttiin.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerta mies tekee niin pitkää päivää ja sinä olet enemmän kotona, eikö se ole ihan loogista, että se siivoaa kumpi ehtii? Harva haluaa pitkän päivän päätteksi itsekkään tulla sekaiseen kotiin. Ymmärrettävää. Matkaamisella ei asian kanssa ole mitään tekemistä, vaan ajalla.

Vierailija
62/62 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karsikaa tavaraa, jokaiselle tavaralle oma paikka. Lue vaikka Konmari.

Meiltä lähti irtaimistoa pois n 70%. Arvaa mitä tapahtui siivoukselle ?

Väheni toiset 70%.

Kaikilla tavaroilla on oma paikka ja kun mennään nukkumaan, yhdessä lasten kanssa siivoan heidän jäljet.

Ruokalistat toiminnossa, arkisin ruoanlaittoon menee aikaa max 20 min, paljon teen esivalmisteluita edellisenä iltana, esim hauduttamista, johon tarvitaan aikaa, ei työtä.

Miehellä on oma työpöytä olohuoneessa, laitan hänen tavarat siihen . Eipähän kysele missä on mikäkin kun löytyy aina kasasta.

Robotti-imuri ei siivousta pelasta mutta pölyä on huomattavasti vähemmän kun se joka arkipäivä pyörii.

Suurinpiirtein näin. Tosin ap:lla ja hänen miehellään on ilmeisen paljon muitakin ongelmia, mutta tästä olisi hyvä aloittaa.

Ikävimmät keskustelut meillä saatiin aikaan rahasta, siivouksesta ja ruuasta.

Kun tein ruokalistat, tuli selkeä ruokabudjetti. Kummatkin laittaa talouskassaan kk 600 e. Tästä maksetaan ruuat, kotivakuutus ja sähkölasku. Yhtiövastike menee joka toinen kk mieheni tililtä ja joka toinen minun ja kummallakin on oma laina. Miehen vanhemmat antavat jatkuvasti lapsillemme rahaa, käytettäväksi. Käytännössä he maksavat mm uudet pyörät, vaatehankinnat, viikkorahat jne. He ovat hyvin varakkaita ja tekevät tämän mielellään ja emme ikinä pyydä. He vaan laittavat tilille rahaa meille ilmoittamatta.

Kun kodista lähti irtosälä pois, siivoukseen menee vähemmän aikaa. Meillä on iso lasitettu terassi/parveke. Vien perjantaisin petivaatteet ja matot tuulettumaan työpäivän ajaksi, kun tulen kotiin, pyyhin pölyt, vedän kostella lattiat ja matot paikalle. Aikaa menee alle tunti.

Myös koska tavaraa on lähtenyt pois, en osta tavaraa. Mietin jokaista ostosta vähintään yön yli enkä osta mitään varastoon .

Ruokalista on kiertävä ja kerran viikossa tulee kauppakassi kotiovelle. Vain pientä jotain pitää hakea.

Nytkin lapset nukkuu, koti on siisti, mies on ylitöissä. Ei tappelua, ei pahaa mieltä.

Mies maksaa kaiken extran, esim huonekalut, joita ei osteta edes joka vuonna, kaikki lomamatkat. Ne on palkkio siitä että hoidan kodin, kuskaukset jne. Ja mies maksaa auton kulut.

Hän itse kulkee kimppakyydillä, meidän auto on kiinni siinä joka 4.s vko ja ylitöissä talo maksaa taksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme