Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suomalaisten toivottomuudelle voisi tehdä? Moni on antanut jo kokonaan periksi.

Vierailija
04.04.2017 |

Ei haluta opiskella, mennä töihin, suorittaa sepalvelusta, ottaa osaa politiikkaan, ruveta parisuhteeseen, perustaa perhettä. Ei uskota mihinkään eikä ole mitään realistisia pitkän aikavälin toiveita. Ei tämä tietenkään ole aina ollut näin. Tilanne on ihan epänormaali kun katsoo ajassa taaksepäin.

Mitä tälle kaikelle voisi tehdä?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jos joku viisas keksii niin saa minulta papukaijan merkin.

Vierailija
2/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on tietysti se, että moni nuori ymmärtää, että he eivät voi enää luoda samanlaista uraa kun aiemmat sukupolvet. Sen korjaamisen täytyisi varmaan olla osa ratkaisua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro ihmeessä miten voin "ruveta parisuhteeseen". Mielelläni näin tekisin

Vierailija
4/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro ihmeessä miten voin "ruveta parisuhteeseen". Mielelläni näin tekisin

Olisi pitänyt käyttää sanamuotoa haluta / pystytä.

t:ap

Vierailija
5/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän vanha opiskelemaan, en löydä töitä, siis ainakaan palkallista, asevelvollisuus on suoritettu ajat sitten, parisuhde tai perhe on pelkkää rahanmenoa jos ei ole töitä, miksi tehdä pidemmän ajan suunnitelmia kun ei ole näkyvissäkään mitään muutosta tilanteeseen. Työttömyyden hoitoonkin on tarjolla vain jotain kummelin huumeversiossa ideoitua toimintaa:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2832147/uu-ramssansaa-kudikudi-ramsanssa…

Okei, tuo oli vähän liioittelua, en usko että kummelikaverit keksisivät jotain tuollaista edes huumepäissään jos siis käyttäisivät aineita (eivät käytä).

Vierailija
6/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten asenteet täytyy muuttaa.

Vierailija
7/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun aikoja. Itkua ja valitusta. 

Jos nyt puhutaan vain suomalaisista, niin tämä on paska, kateellinen ja tylsämielinen kansa. Oikeuslaitos on epäoikeuslaitos, verottaja on vasemmiston työrukkanen ja kaikki luovuus ja yrittelijäisyys on täällä paha asia. Ja entäs säät. Jos olet perverssi joka tykkää pimeästä, kylmästä ja sateesta niin tänne vaan. 

Itse alan äänestämään vasemmistoa (vassarit, feministit ja vihreät), jotta saadaan rahat uusjakoon ja hetken aikaa kaikille kivaa. Sitten tuleekin romahdus. Oikein tälle paskanaamakansalle. 

Vierailija
8/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ongelmaa on pakkosyötetty positiivisuus jota meille tungetaan ylhäältä päin. Niin kauan kuin ihmiset voi huijata itseään että kaikki on oikeastaan ihan hyvin mitään muutosta ei ole tiedossa.

Vierailija
9/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on niin sairas että oksettaa.

Tuntuu ahdistavalta että elinaikaa on pahimmassa tapauksessa vielä 50 v. jäljellä.

Vierailija
10/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopun aikoja. Itkua ja valitusta. 

Jos nyt puhutaan vain suomalaisista, niin tämä on paska, kateellinen ja tylsämielinen kansa. Oikeuslaitos on epäoikeuslaitos, verottaja on vasemmiston työrukkanen ja kaikki luovuus ja yrittelijäisyys on täällä paha asia. Ja entäs säät. Jos olet perverssi joka tykkää pimeästä, kylmästä ja sateesta niin tänne vaan. 

Itse alan äänestämään vasemmistoa (vassarit, feministit ja vihreät), jotta saadaan rahat uusjakoon ja hetken aikaa kaikille kivaa. Sitten tuleekin romahdus. Oikein tälle paskanaamakansalle. 

Sinä oletkin oikein malliesimerkki ihmisestä, jolla ei ole mitään rakentavaa sanottavaa ja joka ei usko enää mihinkään. Suomen ongelmat tiivistettynä.

Vierailija
11/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän vanha opiskelemaan, en löydä töitä, siis ainakaan palkallista, asevelvollisuus on suoritettu ajat sitten, parisuhde tai perhe on pelkkää rahanmenoa jos ei ole töitä, miksi tehdä pidemmän ajan suunnitelmia kun ei ole näkyvissäkään mitään muutosta tilanteeseen. Työttömyyden hoitoonkin on tarjolla vain jotain kummelin huumeversiossa ideoitua toimintaa:

Okei, tuo oli vähän liioittelua, en usko että kummelikaverit keksisivät jotain tuollaista edes huumepäissään jos siis käyttäisivät aineita (eivät käytä).

Vanha opiskelemaan? Mä olen viisikymmentä ja opiskelen. Tuttu on myös 50v ja opiskelee toista yliopistotutkintoa. Aina voi selitellä. Kaikkeen löytyy sopiva este, kun oikein etsii. Suurin löytyy sieltä peilistä.

Vierailija
12/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottomuus on seurausta heikosta taloustilanteesta. Kaiken kalleudesta. Toivottomuus estää näkemästä kaikkea sitä hyvää mitä Suomessa on. Työttömyys aiheuttaa pahimmillaan toivottomuutta, vaikka näin ei pitäisi olla. Suomessa on myös toivottomuutta - lamaannusta  - sen vuoksi, että tämä maa on säännöillä silatty. Suomessa eläessä tulee tunne, ettei voi elää ja hengittää vapaasti. Koko ajan on jonkun kontrollin alla.

Enkä tarkoita, että yhteiskunnassa ei saisi olla kontrollointia ja järjestystä, mutta Suomessa on hyvin vaikea elää individualistista elämää. Yhtenäisyyden ja sovinnaisuuden paine on kova.

Itse toivon tällä hetkellä pääseväni pois Suomesta, tekemään työtä muussa maassa.

Vierailija
13/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vanha opiskelemaan on vasta sitten, kun valmistuttua voi siirtyä suoraan eläkkeelle. Ei välttämättä silloinkaan, jos opiskelee ihan vaan omaksi ilokseen, eikä ole tarkoituskaan siirtyä työelämään sen jälkeen. Taidatkin vain olla liian laiska opiskelemaan.

Vierailija
14/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako periksi. Tästä kyllä selvitään!

Kun joku antaa ihmisille syyn taas uskoa tulevaisuuteen ja olla ylpeitä itsestään, perheestään ja maastaan niin ette usko miten nopeasti asiat alkaa muuttumaan.

Vierailija
15/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla voi opiskella toisen yliopistotutkinnon? (Humanisti) FM tutkinto ei ole työllistänyt täällä Pohjois-Karjalassa. Ei täällä voi soveltaa yliopistotutkintoa mihinkään. Opintolainalla opiskelin tutkintoni, maksoin sen hitaasti pois. Mä en usko että toinenkaan yliopistotutkinto täällä työllistää. En enää jaksaisi uutta lainaa ottaa ja maksaa se pois, noin 65 vuotiaana ehkä. Eikä mitään takeita että kaksi FM tutkintoa työllistää.

Mutta mikä ettei opiskella - vaan millä tuloilla tai rahoituksella....

16/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan asiaan vaikuttaa se, että nykyään työllistyminen ei ole varmaa, ja vaikka työllistyisi niin uraa ei pysty enää tekemään muutamassa paikassa vaan työpaikat vaihtuu joka vuosi. Ei sellainen sovi kaikille

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Vierailija
17/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta en enää minäkään halua tai jaksa mitään. Siivoan 8 tuntia päivässä ja sen jälkeen en jaksa yhtään mitään. Ihan hirveä työtahti. Ennen mun työpaikalla oli 5 siivoojaa ja nyt 2, työt ei kuitenkaan ole juuri vähentyneet. Mutta kun pomon tietokoneohjelma on laskenut että työt ehtii tekemään niin mitäpä siihen voi vastaan väittää. Tällä raatamisella kun ei edes rikastu vaan jotenkin tulee toimeen. On mulla 2 muutakin ammattia mutta niiltä aloilta en työtä ole saanut. Ei jaksaisi enää yrittää...

Vierailija
18/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen kuullut, että suomalaiset ovat laiskoja. Ponnistelun kulttuuri on täällä aika vähäinen. Täällä ei tueta tervettä ponnistelua oman elämäntilanteensa edistämiseksi, koska a) väärä koulutus b) ei koulutusta lainkaan, mutta työhaluja c) puuttuu hygieniapassi d) ammattiliitot määräävät. Puhun työllistymisestä.

Joku tekee kahta työtä - verottaja vie puolet.

Toisaalta ponnistelua estää liian hyvät yhteiskunnan tuet. Ansiosidonnainen on hyvä esimerkki.

Vierailija
19/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomaamme, tämä kysymys vetää ihmiset aika hiljaiseksi, ainakin käytännön ratkaisuehdotusten suhteen. Nyt tarvittaisiin joku ottamaan koppi tästä koko roskasta ja kertomaan mitä tehdä seuraavaksi. 

Vierailija
20/101 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sivusilmällä kattellut omavaraisdokkareita. Alle 10 k saa jonkun pikku asuinbunkkerin tms. tönön ja aurinkopaneelia tönön kylkeen. Tiedä sitten miten tuollaisia rakennellaan, mutta viehätyin ajatuksesta, että jättäisin yhteiskunnan kokonaan.

Itse olen ollut isänmaallinen ihminen, vaaliehdokas, idealisti jne. Mutta se on kaikki tehnyt minussa hidasta kuolemaa viime vuodet. Nyt elän apatian tilassa. Melkein naurattaa Suomi 100 vuotta-hössöttäjät, jotka puhaltelemalla pitävät kuplansa maankamaran yläpuolella.

Yksittäisissä suomalaisissa voi olla sisua, mutta joukkona ollaan elotonta alistuvaa massaa. Pahin tekijä on ehkä tämä asumisperusteinen sosiaaliturva, joka kunnon mamujen ohella innostaa loisijoita sekä sosiaaliturva suomalaisia kohtaan, sillä se on rakennettu kieroon passivoivaksi systeemiksi. Mihinkään oikeistolaiseen meininkiin en halua, mutta se perustulo voisi helpottaa sekä yrityksiä että työttömiä työnhakijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä