Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kohdanneet väheksyntää työelämässä siksi, että olette nainen?

Vierailija
04.04.2017 |

Mä olen kuullut paljon tytöttelyä ja sitä, että antaa nyt jonkun miehen vielä tarkistaa tuo sun tekemä työ.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, paljonkin.

Vierailija
2/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä he sanoivat kun huomautit tuosta tytöttelystä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, paljonkin.

ja tämä oli ap.

Vierailija
4/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiäkin pojitellaan ja seditellään ja miehilläkin on esimiehensä ja tiiminsä. Mutta toki vain naisia "sorretaan".

Vierailija
5/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin naamaa hyvin vähän, mutta selän takana aivan varmasti enemmän. Mä olen tehnyt tätä työtä jo niin kauan, että ei kyllä kiinnosta mitä jotkut randomit tyypit ajattelee. Mä olen hyvä työssäni ja tiedän sen.

Vierailija
6/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä he sanoivat kun huomautit tuosta tytöttelystä? 

Sanoin, että en tykkää työpaikalla mua verrattavan lapseen, sillä se vie mun uskottavuutta ja hankaloittaa tätä kautta mun työn tekemistä. Sanoivat takaisi, että se nyt vaan on sellasta harmitonta leikkiä, enhän mä miltään naiselta vielä edes näytä. (Olen 30v.)

Vierailija
7/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiäkin pojitellaan ja seditellään ja miehilläkin on esimiehensä ja tiiminsä. Mutta toki vain naisia "sorretaan".

Niin siis olin tässä keskustelussa kiinnostunut kuulemaan nimenomaan naisten kokemuksia. Varmaan sullakin on joskus rankkaa, en sitä kiellä.

Vierailija
8/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin noita tasa-arvobarometrin tietoja nii siellä oli mun mielestä joitakin aika korkeita lukuja naisten työelämässä kohtaamasta syrjinnästä ja häirinnästä. Ajattelin sit kysellä, että onko tämän palstan lukijat kokeneet samaa :)

-Ap

Vierailija
9/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toki, ainoana naisena työpaikallani (eikä meitä taida koko alalla olla paljoa).

"Oisko täällä ketään miestä kun teknistä asiaa ois?" "Joo en mä tälläsiä ala naisten kanssa puhumaan kun et tiedä kuitenkaan." Ihan perus. Ja olen ammattitaitoinen eli kyse on vain ennakkoluulosta.

Tytöttely on arkipäivää, joka päiväistä. Myös pomolta. Yksi asiakas taisi mua koulutytöksikin sanoa. Olen 36. Koulutytön otin jo huumorilla.

Vierailija
10/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole!

On minua nuorempana tytötelty, mutta yhtä lailla nuoria miehiä on pojiteltu. Suotakoon se minun puolestani vanhemmille työntekijöille. Ei kukaan sitä pahantahtoisuuttaan käsittääkseni ole tehnyt. 

Sellaista pikemminkin lämminhenkistä huumorin sävyttämää sanailua. Ei kaikesta niin herkkähipiäinen kannata olla. 

Todellinen vähättely ja alentuva käytös on tietysti asia erikseen, mutta en sellaista ole kohdannut. 

Vierailija
11/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne naiset väittää, uskokoot ken haluaa.

Vierailija
12/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kun kerron idean, se tyrmätään /sitä ei haluta ottaa harkintaan / ei myönnetä että saattaisin olla oikeassa. Kun sitten mieshenkilö myöhemmin kertoo saman idean lähes samoin sanoin, niin mulle tullaan hehkuttamaan että kylläpäs se mies hoksasi hyvän idean joka otetaan heti käyttöön. Silloin ärsyttää.

Vierailija
13/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole!

On minua nuorempana tytötelty, mutta yhtä lailla nuoria miehiä on pojiteltu. Suotakoon se minun puolestani vanhemmille työntekijöille. Ei kukaan sitä pahantahtoisuuttaan käsittääkseni ole tehnyt. 

Sellaista pikemminkin lämminhenkistä huumorin sävyttämää sanailua. Ei kaikesta niin herkkähipiäinen kannata olla. 

Todellinen vähättely ja alentuva käytös on tietysti asia erikseen, mutta en sellaista ole kohdannut. 

Mua saa vapaa-ajalla kutsua tytöksi ja vaikka vauvaksi enkä mieltäni pahoita :D Mutta kun työn luonne on sellainen, että siinä menestyäkseen tarvitaan uskottavaa kuvaa, niin kyllä tollanen yleistynyt tytöttely haittaa urakehitystä ja ärsyttää todella.

Vierailija
14/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali työelämä ei ole syrjimistä. Et vain ole osoittanut olevasi vakavasti otettava työntekijä, sukupuolesta viis.

Vierailija
15/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hauki kala?

Olen 50v ja kaikilla miespuolisilla opiskelukavereilla joista olen saanut tiedon nyhdetyksi on lähes kolmanneksen parempi palkka kuin minulla!!!

Vierailija
16/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut samassa työpaikassa kohta 20 vuotta ja tunnen tehtäväkentän kuin omat taskuni. Aina olen vain postiivista palautetta hyvästä työstä saanut. MUTTA kun olen pari kertaa yrittänyt edetä uralla hakemalla avautunutta pomon paikkaa, on ohitseni aina tullut valituksi joku täysi ummikko firman ulkopuolelta, tietenkin mies. Olen miesvaltaisella alalla ja mietin, että onko joissakin työyhteisöissä miehille edelleen liian kova pala joutua naisen pomotettavaksi...

Vierailija
17/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut samassa työpaikassa kohta 20 vuotta ja tunnen tehtäväkentän kuin omat taskuni. Aina olen vain postiivista palautetta hyvästä työstä saanut. MUTTA kun olen pari kertaa yrittänyt edetä uralla hakemalla avautunutta pomon paikkaa, on ohitseni aina tullut valituksi joku täysi ummikko firman ulkopuolelta, tietenkin mies. Olen miesvaltaisella alalla ja mietin, että onko joissakin työyhteisöissä miehille edelleen liian kova pala joutua naisen pomotettavaksi...

Kyllä se näyttää naisilla olevan vaikeaa tulla miesten pomoteltavaksi mitä tätä ketjua lukenut.

Vierailija
18/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole kohdannut työelämässä vähättelyä siksi että olen nainen. Työskentelen yliopistolla tutkijana.

Vierailija
19/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näyttää naisilla olevan vaikeaa tulla miesten pomoteltavaksi mitä tätä ketjua lukenut.

Hmm.. Pahoittelut mutta en nyt ihan ymmärtänyt pointtiasi.

Vierailija
20/77 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ne naiset väittää, uskokoot ken haluaa.

Jep, vähän sama homma kuin naisten itse ilmoittamien kotitöidenkin määrä.

Naisvaltaisilla aloilla esiintyy eniten suoranaista työpaikkakiusaamista, mistä se mielestänne kertookaan?

Siinä on tytöttely hyvin pientä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän