Miksi jotkut naiset eivät hanki ajokorttia?
Kommentit (38)
Asun keskustassa ja en välitä autoistaa tuon taivaallista. Ajokortti olis mulla ainoastaan kallis henkilöllisyystodistus.
Vierailija kirjoitti:
Asun keskustassa ja en välitä autoistaa tuon taivaallista. Ajokortti olis mulla ainoastaan kallis henkilöllisyystodistus.
Jolla ei voi todistaa edes henkilöllisyyttään.
Lompakostani löytyvät jo
- pankki&luottokortti
- K-ketjun Plussa-kortti sekä useampi muu vastaava etukortti
- kirjastokortti
- työsuhdematkakortti
- kuntosalikortti
ja lisäksi mulla on passi henkilöllisyyden todistamista ja ulkomailla matkustamista varten. Mihin tarvitsisin vielä ajokorttiakin?
Vierailija kirjoitti:
Lompakostani löytyvät jo
- pankki&luottokortti
- K-ketjun Plussa-kortti sekä useampi muu vastaava etukortti
- kirjastokortti
- työsuhdematkakortti
- kuntosalikorttija lisäksi mulla on passi henkilöllisyyden todistamista ja ulkomailla matkustamista varten. Mihin tarvitsisin vielä ajokorttiakin?
Niin, eihän sitä kortilla ajeta!
Parempi noin päin. Tuolla pyörii niin paljon porukkaa liikenteessä, jotka olisivat voineet jättää sen kortin hankkimisen väliin.
Mä ajoin vasta nelikymppisenä. Sitä ennen olin asunut aina Helsingin keskustassa ja ulkomailla, en olisi tehnyt kortilla yhtään mitään. Sitten tapasin aviomieheni, joka asui aika maalla ja muutin hänen luokseen. Silloin oli tarvetta autolle ja kortille, jotka heti hankinkin.
Vähän hassu tuo sinun ihmettelysi, kun ihmisillä nyt on erilaisia tarpeita ja toiveita, mutta siinä olen samaa mieltä, että todella ihmettelen niitä naisia, jotka muuttavat vaikka juuri miehen mukana pienelle paikkakunnalle eivätkä silloinkaan aja sitä korttia vaan ovat ihan jumissa jossain syrjäkylillä ja kaikki liikkuminen on vain miehestä kiinni. Itsenäisyys on kuitenkin valtava voimavara ja antaa parisuhteellekin potkua.
Asun pääkaupunkiseudulla enkä siksi tarvitse autoa. Keskustassa ajelu on hidasta, kallista ja turhauttavaa.
Minä hankin ajokortin vanhempieni painostuksesta enkä ole tarvinnut korttia kuin henkkariksi
Onko se jokin välttämätön asuste, joka on joka naisella oltava?
No mielelläni ajaisin kortin, maksatko ap? :)
Ei ole varaa ostaa korttia + autoa tai ylläpitää sitä. Sen lisäksi pelkään matkustaa autossa joten kuskiksi rupeaminen ei nyt vaan oikein luonnistu :D olishan se kyllä mukavaa mutta minkäs teet.
On paljon naisia jotka hankkivat ajokortin mutta eivät uskalla ajaa. Jos sattuu liukas jäinen keli tai sataa lunta niin eivät muka uskalla lähteä ajamaan 3km matkaa keskustaan. Peruvat mieluummin menot ja harrastukset kuin ajavat autoa sen muutaman kilometrin.
Sehän on vain hyvä, että ihmiset käyttävät julkisia, kävelevät tai pyöräilevät. Nykyäänkin aivan turhan moni kulkee omalla autolla, vaikka voisi käyttää jotain terveellisempää ja vähemmän ruuhkauttavaa liikkumistapaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä hankin ajokortin vanhempieni painostuksesta enkä ole tarvinnut korttia kuin henkkariksi
Mulla meni niinpäin, että vanhemmat kieltäytyivät maksamasta minulle ajokorttia. (Veljelleni toki maksoivat kuorma-autokotin, sillä siitä voi olla hyötyä työllistymisessä.) Olivat sitä mieltä että minä en sitä tarvitse. Ei ollut nuorena varaa maksaa sitä korttia itse.
Myöhemmin ei ole tullut niin kovaa tarvetta, sillä olen aina asunut kaupungissa jossa autoa ei oikeasti tarvitse mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
On paljon naisia jotka hankkivat ajokortin mutta eivät uskalla ajaa. Jos sattuu liukas jäinen keli tai sataa lunta niin eivät muka uskalla lähteä ajamaan 3km matkaa keskustaan. Peruvat mieluummin menot ja harrastukset kuin ajavat autoa sen muutaman kilometrin.
Miksi kukaan peruisi menon 3km matkan takia jos ei uskalla ajaa? Tuon matkan kävelee alle puoleen tuntiin ja pyöräilee kymmeneen minuuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Sama + saan vielä jatkuvaa v*ttuilua siitä etten aja. Kortin maksoin siis itse, olenhan työssäkäyvä aikuinen, joten en tajua miksi heille on niin kova pala, että käytän julkisia ja pyöräilen?
Miten se sukupuoli liittyy ajokorttiin? Ei monet miehetkään hommaa ajokorttia. Minulla ja miehelläni ei kummallakaan ole. Mä olen asunut aina Helsingin kantakaupungissa tai ulkomailla isossa kaupungissa, en ole koskaan tarvinnut ajotaitoa. Vähän liian kallis lupa hommata, jos sitä potentiaalisesti tarvitsee joskus kerran vuodessa jos silloinkaan. Vaihtoehtoja yksityisautoiluun löytyy aina.
Mulla ei ole ollut yksinkertaisesti varaa. Aina kun olen saanut muutaman satasen palkoista säästöön, on työsuhde taas päättynyt ja rahat menneet joko normi elämiseen työttömänä tai esim johonkin reissuun tai tapahtumaan. Kyllä sen varmaan olis säästöön saanut, jos oikea tarve olisi mutta ei juuri ole paikkoja johon ei julkisella pääsisi ja halvemmaksi silloinkin tulee pyytää joku kuskiksi. Eihän mulla olis edes varaa pitää autoa niin mitä sillä kortillakaan sitten tekisi.
Ei ole ollut tarvetta ja sen verran paljon maksaa (pitäisi lisäksi se autokin ostaa), että en kyllä ihan vaan huvin vuoksi viitsi.
N42
Varmaan samasta syystä kuin jotkut miehetkin, eivät näe tarvetta.