Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset eivät hanki ajokorttia?

Vierailija
04.04.2017 |

Mitä hemmettiä!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon naisia jotka hankkivat ajokortin mutta eivät uskalla ajaa. Jos sattuu liukas jäinen keli tai sataa lunta niin eivät muka uskalla lähteä ajamaan 3km matkaa keskustaan. Peruvat mieluummin menot ja harrastukset kuin ajavat autoa sen muutaman kilometrin.

Ihan hyvä olla ajamatta, jos ei ole varma osaamisestaan. Parempi kuin jäätää muun liikenteen seassa kävelyvauhtia ja aiheuttaa vaaratilanteita.

Vierailija
22/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse autoa, koska asun kaupungissa, jossa on toimiva julkinen liikenne ja tykkään kulkeä matkoja myös pyörällä ja jalkaisin. Ei ole järkeä hankkia omaa autoa kalliine vuosimaksuineen, koska käyttöä sille olisi niin vähän. Ainoastaan sen vuoksi voisin hankkia kortin, että voisin vuokrata auton esim. Islannissa, Uudessa-Seelannissa tai muussa ulkomaisessa kohteessa, jossa olisi kätevä kulkea eri kohteisiin vuokra-autolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon naisia jotka hankkivat ajokortin mutta eivät uskalla ajaa. Jos sattuu liukas jäinen keli tai sataa lunta niin eivät muka uskalla lähteä ajamaan 3km matkaa keskustaan. Peruvat mieluummin menot ja harrastukset kuin ajavat autoa sen muutaman kilometrin.

Kuka ihme ajaa kolme kilometriä kelistä riippumatta? Minulla on neljä kilometriä lähimmälle lasinkeräyspisteelle eikä ole käynyt mielessäkään lähteä autolla.

Vierailija
24/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hankin ajokortin vanhempieni painostuksesta enkä ole tarvinnut korttia kuin henkkariksi

Sama + saan vielä jatkuvaa v*ttuilua siitä etten aja. Kortin maksoin siis itse, olenhan työssäkäyvä aikuinen, joten en tajua miksi heille on niin kova pala, että käytän julkisia ja pyöräilen?

Sama myös täällä. Vähän väliä joku kuittailee siitä, että en aja. Nämä ihmiset ovat lähinnä heitä, jotka käyvät postilaatikollakin autolla. 

Vierailija
25/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse autoa, koska asun kaupungissa, jossa on toimiva julkinen liikenne ja tykkään kulkeä matkoja myös pyörällä ja jalkaisin. Ei ole järkeä hankkia omaa autoa kalliine vuosimaksuineen, koska käyttöä sille olisi niin vähän. Ainoastaan sen vuoksi voisin hankkia kortin, että voisin vuokrata auton esim. Islannissa, Uudessa-Seelannissa tai muussa ulkomaisessa kohteessa, jossa olisi kätevä kulkea eri kohteisiin vuokra-autolla.

Minulla on ajokortti, mutta en oikein uskalla enää lähteä ajamaan kun edellisestä ajokerrasta on vuosia aikaa. Etenkin kun ajoin kortin pienellä paikkakunnalla ja nyt asun kaupungissa, niin en ole tottunut ajamaan tällaisessa ympäristössä.

Itsekin kaipaan autoa ainoastaan lomailumielessä. Arjessa kaipaan autoa lähinnä jos pitäisi kuljettaa jotain suurempaa, mutta tavaraa pystyy tilaamaan aika hyvin kotiinkuljetuksella. 

Vierailija
26/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoäidilläni oli ajokortti, mutta hän ei koskaan ajanut autolla. Hän kävi jopa uusimassa korttinsa seitsemänkymppisenä, vaikka ei enää edes osannut ajaa, eikä hänellä ollut aikomustakaan lähteä auton rattiin. Mitään ajokoetta siihen kortin uusimiseen siis ei tarvittu, vaan pelkkä lääkärintodistus riitti.

Vierailija
27/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista + minulla on jonkin asteinen autokammo. Pelkään siis ajatusta siitä, että pitäisi tuolla suhailla sellaisella metallikopperolla ja vielä muistaa noudattaa kaikkia liikennesääntöjä.

Vierailija
28/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi nämä kortittomat aina kinuaa kortillisilta ja autollisilta tuttaviltaan ilmaisia kyytejä milloin mihinkin rientoon. Sitten kun kysellään, miksi ei ole hankkinut korttia niin vastaus on aina, että ei tarvitse.

Lopetin vuosi sitten ilmaisten kyytien jakamisen, enkä suostu enää yhteenkään muuttoreissuun tai nopeaan Ikeakeikkaan jos etukäteen ei ole tiedossa mitä minä siitä kostun.

Vierailija
29/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaisin autoa ehkä lomailumielessä, mutta en uskaltaisi ajaa ja on parempikin, etten aja. Liian monella ihmisellä on kortti.

Vierailija
30/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hommannut enkä hommaa, koska liikenteessä olisin riski itselleni sekä ennen kaikkea muille. Minulla on paha hahmottamista vaikeuttava häiriö, oikean ja vasemman erottaminenkin lähes mahdotonta sellaisessa ajassa millä autoa ajaessa täytyy reagoida. Siinä sitten syöksyisin vastaantulevien kaistalle kun en erota mikä kaista menee missäkin. :D

Vierailija
31/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi nämä kortittomat aina kinuaa kortillisilta ja autollisilta tuttaviltaan ilmaisia kyytejä milloin mihinkin rientoon. Sitten kun kysellään, miksi ei ole hankkinut korttia niin vastaus on aina, että ei tarvitse.

Lopetin vuosi sitten ilmaisten kyytien jakamisen, enkä suostu enää yhteenkään muuttoreissuun tai nopeaan Ikeakeikkaan jos etukäteen ei ole tiedossa mitä minä siitä kostun.

En ole ikinä kerjannyt kyytiä. Aina on väenvängällä tuputettu. n 43

Vierailija
32/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ei ollut mitään tarvetta. Sitten todettiinkin asperger: en erota oikeaa ja vasenta nopeasti, reflekseissä ongelmia, lisäksi nukahtelen helposti virikkeettömässä ympäristössä ja saatan myös vaipua huomaamattani niin ajatuksiini etten huomaa ympäristön tapahtumia.

Todellako haluaisit minut rattiin?

Muutenkin yksityisautoilua pitäisi vähentää, tätä menoa ei maapallo kestä.

Vierailija
33/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio koskaan hankkia ajokorttia, koska huomiokykyni ja tarkkaavaisuuteni on ihan nolla.

Olen joskus polkupyöräillessä kuulemma meinannut monesti jäädä auton alle huomaamatta sitä edes itse. Siksi en edes pyöräile nykyään.

Välillä tuntuu että minua ei pitäisi päästää edes kadulle kävelemään. Tarvitsisin taluttajan. :DD

Vaadin kuitenkin että miehellä on oltava auto ja ajokortti. Juurikin oman vajavaisuuteni takia. Tai ei se nyt ihan ehdotonta täällä kaupungissa ole, mutta erittäin iso miinus kortittomuus kuitenkin olisi. Tykkään autoilusta sen verran paljon. :)

Olisihan se kivaa osata ja uskaltaa ajaa, mutta aivoissani on varmaan jokin vika, kun en koskaan huomaa mitään mitä ympärillä tapahtuu. Ei voi mitään. :/

Vierailija
34/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvi sitä ainakaan juuri nyt, eikä ole rahaakaan siihen. Asun onneksi paikassa mistä kulkee monet eri bussit ja pääsen hyvin myös kävellen tai pyörällä.

Vierailija
35/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. "cityvihreä" muuten ja aina asunut Helsingin kantakaupungissa tai ulkomailla suurkaupungeissa, joten ei ole tarvinnut ruveta yksityisautoilijaksi. Jotenkin myös karsastin muutenkin turhaa autoilua ja kuljen ihan mielelläni julkisilla kulkuvälineillä. Suuren osan aikuisuudesta olen viettänyt opiskelijaelämää opiskelijabudjetilla, joten alunperin ei olisi ollut edes varaa ajokorttiin. Syitä on monia... Tosin parilla lomamatkalla olen huomannut, että auto olisi kieltämättä kätevä tapa tutustua uuteen maahan tai kaupunkiin.

Vierailija
36/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio koskaan hankkia ajokorttia, koska huomiokykyni ja tarkkaavaisuuteni on ihan nolla.

Olen joskus polkupyöräillessä kuulemma meinannut monesti jäädä auton alle huomaamatta sitä edes itse. Siksi en edes pyöräile nykyään.

Välillä tuntuu että minua ei pitäisi päästää edes kadulle kävelemään. Tarvitsisin taluttajan. :DD

Vaadin kuitenkin että miehellä on oltava auto ja ajokortti. Juurikin oman vajavaisuuteni takia. Tai ei se nyt ihan ehdotonta täällä kaupungissa ole, mutta erittäin iso miinus kortittomuus kuitenkin olisi. Tykkään autoilusta sen verran paljon. :)

Olisihan se kivaa osata ja uskaltaa ajaa, mutta aivoissani on varmaan jokin vika, kun en koskaan huomaa mitään mitä ympärillä tapahtuu. Ei voi mitään. :/

Sama, paitsi etten vaadi muilta autoa. Täällä tuli jonkin verran kuraa kerran ajokyvyttömyydestä, että pitäisi voida kyetä ajamaan autoa, että autottomuus ei saisi olla kriteeri työntekoa ajatellen. Kiva, että on muitakin tällaisia.

Vierailija
37/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla vierailee yllättävän runsaasti kyselijöitä. Oletin aiemmin, että vain vanhat utelee toisten asioita.  Monetkaan kyselyt eivät vaikuta sellaisilta joiden tiedoilla kyselijän maailma avartuisi.  Yllättävän kohteen on jokunen ottanut ihmisten intiimiksi yksityisyydeksi luokiteltuihin uteluihin.                                                                                                        

38/38 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kinuan apua ehkä kerran viidessä vuodessa muuttoauton ajamiseen ja olen itsekin ollut auttamassa heidän muutossaan. 

Sitten on jotain satunnaisia tavaran kuljettamisia ehkä kaksi kertaa vuodessa. Kaverini pyytävät minulta enemmän palveluksia, koska minulla on osaamista niin monessa eri asiassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi