Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei muut käytä kuukuppia?

Vierailija
03.04.2017 |

Itse kokeilin ja nyt jää pysyvästi käyttöön.

Kommentit (214)

Vierailija
61/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoa olisi, mutta olen käsityksessä, että se olisi hankalaa. Mulla sellainen inho, etten pysty työntämään sormiani yhtään sisälleni, en tiedä miksi. Kuinka sen sitten saa oikealle paikalleen, tai pois? Lisäksi olen lukenut, että oikean koon löytäminen on saattanut olla hankalaa, eli joutuisi ostamaan kenties useamman. Onko sitä vaikea oppia, ja tarvitseeko sormia laittaa sisuksiin? (Ei liity mihinkään "hyi olen likainen nainen" -ajatteluun, en vaan pysty, samoin kuin en pysty koskemaan silmämunaani tms. :D )

Pystytkö kuitenkin käyttämään tamponia? Joutuuhan siinäkin koskettamaan itseään.

Vierailija
62/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus jostain tupperware-kiposta pimpsassa ällöttää. ja yleisissä vessoissa tyhjennyt, keittäminen, pesu jne... juu ei kiitos mulle. tamponit on hygienisiä, huomaamattomia ja helppoja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöö touhua. Olen kuukautisten aikana muutenkin niin kipeä, ettei tulis mieleenkään vielä alkaa jollain härpäkkeellä sormet veressä emätintä kaivelemaan. 

Tamponissa on sentään joku järki kun se imee veren itseensä, eikä sitä sitten tarvi loiskuttaa ympäriinsä, kuten monille kuitenkin silloin tällöin tapahtuu. Mun tuurilla tuommoset leviäis aina pitkin ja poikin ja kuppikin tippuis pyttyyn. 

Ei kiitos.

Vierailija
64/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käyttää, mutta ei onnistu. Kuppi ei yrityksistä huolimatta aukea, ja vuotaa ohi saman tien. Poistamisessa mennyt joka kerta n. puoli tuntia ja lopulta toosa ihan murjottuna ja kaikki paikat veressä. Kokeiltu on useita kertoja, aina sama homma. Tamponit on superhelppoja verrattuna tähän, vaikka mieluummin toki kuppia käyttäisin.

Vierailija
65/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin jonkun aikaa joskus 10v sitten. Repi jatkuvasti synnytyksessä revenneen, ei tikatun kohdan auki. Muuten kyllä tykkäsin. Sama repeämä hiertyy rikki esim pyöräillessä, siksi en juuri ajakaan enää.

Vierailija
66/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuukuppi mutta sen paikalle laittaminen ja varsinkin poisto oli tuskaa. Liian vaikeaa tuon käyttäminen joten heitin roskiin. Nyt olen siirtynyt uudelleen käytettäviin puuvilla siteisiin. Mukavia käyttää koska ei hankaa reunoista. Näistä tykkään joskin hieman hintavia.

Vierailija
67/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoa olisi, mutta olen käsityksessä, että se olisi hankalaa. Mulla sellainen inho, etten pysty työntämään sormiani yhtään sisälleni, en tiedä miksi. Kuinka sen sitten saa oikealle paikalleen, tai pois? Lisäksi olen lukenut, että oikean koon löytäminen on saattanut olla hankalaa, eli joutuisi ostamaan kenties useamman. Onko sitä vaikea oppia, ja tarvitseeko sormia laittaa sisuksiin? (Ei liity mihinkään "hyi olen likainen nainen" -ajatteluun, en vaan pysty, samoin kuin en pysty koskemaan silmämunaani tms. :D )

Pystytkö kuitenkin käyttämään tamponia? Joutuuhan siinäkin koskettamaan itseään.

Käytän niitä joissa asetin mukana.

Vierailija
68/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Pillereitä ja sen takia minulla on kuukautiset vain viidesti vuodessa joten en sen takia aiheuta kauheasti jätettä eikä säästöä syntyisi kuukuppia käyttämällä.

Vierailija
69/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vuodot niin vähäisiä etten ole koennut tarpeelliseksi kokeilla. Ennen taas vuodot olivat niin runsaat, ettei kuukuppia voinut kuvitellakaan!

Mistä olet saanut päähäsi, ettei kuukautiskuppi toimisi runsaalle vuodolle? Siihenhän se on just paras.

Minä ostin aikoinani kuukautiskupin juuri runsaiden vuotojen vuoksi, ja se oli ihan lyömätön. Nyt en tarvitse, koska minulla on hormonikierukka.

Vierailija
70/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko kenenkään käyttää, mutta miksi ottaa niin tunteisiin kuukupin vastustajilla?

Ja sori, en "ronski värkkiäni paskaisilla sormilla" 😙😙😙

Koska osa kuukuppifaneista on niin rasittavia, fanaattisia tyrkyttäjiä. Harva on kuukupin vastustaja, on vain naisia jotka eivät sitä halua/voi käyttää. Miksi tässäkin ketjussa kaivetaan perusteluja, jos ei käytä? Pari kaveriakin tullut tivaamaan multa, että miksen käytä kuppia kun se on niin ihana/kaunis/helppo/täydellinen? Niin, kuuluuko todella heille mun värkin muoto ja sen sopivuus jonkun kupin kanssa? Ei. 

Vierailija
71/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko kenenkään käyttää, mutta miksi ottaa niin tunteisiin kuukupin vastustajilla?

Ja sori, en "ronski värkkiäni paskaisilla sormilla" 😙😙😙

Koska osa kuukuppifaneista on niin rasittavia, fanaattisia tyrkyttäjiä. Harva on kuukupin vastustaja, on vain naisia jotka eivät sitä halua/voi käyttää. Miksi tässäkin ketjussa kaivetaan perusteluja, jos ei käytä? Pari kaveriakin tullut tivaamaan multa, että miksen käytä kuppia kun se on niin ihana/kaunis/helppo/täydellinen? Niin, kuuluuko todella heille mun värkin muoto ja sen sopivuus jonkun kupin kanssa? Ei. 

Ok. Ne harvat vastustajat ovat vaan jostain syystä osuneet tähän keskusteluun.

Vierailija
72/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käyttää kuppia (ekologisista syistä) ja käytin sitä sinnikkäästi 2-3 vuotta. Kai se toimi jotenkin, mutta kuukautiset oli aina hirveä riesa kupin kanssa ja alapää ihan nirhautunut. Lisäksi se painoi jotenkin ikävästi suolistoa. Lopetin käytön, kun viimein tajusin että hirveä viikon kestävä kirvely emättimen suuaukolla kuukautisten jälkeen johtuu sen perhanan kupin repimisestä ja tunkemisesta edestakaisin. Tamponien käyttö tuntuu ihan luksukselta nyt. Niissä on parasta just se, että ne pitää paikat kuivana ja raikkaana eikä nirhaa (koska se tamponi vedetään kuitenkin ulos vasta sitten kun se on täynnä verta ja liukas). Ja on niin helppoa kun saa heittää ne roskiin eikä tarvi pelleillä kaiken sen veren ja puhdistuspyyhkeiden ja keittämisen yms. kanssa.

Vierailija
73/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukan takia ei suositella, käytän tamponeja tosin.

Mulle naisgynekologi sanoi kierukan laiton yhteydessä, että voi käyttää kuukautiskuppia. Vaan eipä ole sen koommin ollut tarvetta.

Vierailija
74/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki vetoaa siihen,että se pitäisi tyhjentää yleisissä vessoissa? Sen vetoisuus on paljon enemmän kuin tamponin. Mun ei tartte tyhjentää kuin kahdesti vuorokaudessa, tai siis tarvitsisi harvemminkin, mutta ei ole suositeltua pitää yli 12h. Samalla sen tyhjentää ku käy suihkussa.

Vierailija
75/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, mutten pärjää sillä koko menkkojen ajan. Ensimmäisenä päivänä vuoto on niin runsasta, että tulee ohivuotoja, enkä varsinkaan yöllä jaksa nousta tyhjentämään sitä montaa kertaa. En tiedä pitäisikö hankkia isompi kuppi vai onko anatomiassa joku ongelma, mutta olen tyytynyt käyttämään kuppia vasta toisesta päivästä alkaen. Sen sijaan viimeisinä päivinä kuppi voittaa pikkuhousun suojat 100-0!

Vierailija
76/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska painaa virtsarakkoa ja koko ajan tuntuu että pissattaa. Mulla on muutenkin helposti ärtyvä rakko ja kuukuppi ei siis todellakaan sopinut sen kanssa yhteen. Muuten kyllä olisi toiminut hyvin.

Vierailija
77/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen köyhä opiskelija ja hirvittää sijoittaa 30€ muovinpalaseen, joka saattaa olla väärää kokoa tai muuten vain huono minulle.

Vierailija
78/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on ällöttävä. Eikä mahdu.

Vierailija
79/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikö vain sovi omaan anatomiaan vai mikä on, mutta vuotaa aina ohi, vuoden koittanut sen kanssa tapella ja yhä kaapissa on tallessa.. En saa alipainetta muodostumaan, pyörii vain kuin puolukka siellä.

Ja on isompi lunette ollut minulla kokeilussa.

Vierailija
80/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin 8 vuotta, mutta nyt synnytyksen jälkeen kuppi ei enää toimi. Voi vitura! Inhoan siteitä yli kaiken. Lantionpohjanlihakset pitäisi olla kunnossa, mutta kuppi valuu ulos. Ihan kirjaimellisesti tulee ulos sieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän