Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei muut käytä kuukuppia?

Vierailija
03.04.2017 |

Itse kokeilin ja nyt jää pysyvästi käyttöön.

Kommentit (214)

Vierailija
41/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan takia ei suositella, käytän tamponeja tosin.

Vierailija
42/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ällöttää mua jo ajatuksenakin. Sotkuista, epäsiistiä ja epähygieenistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain uidessa, koska silloin se on ainoa vaihtoehto. Tamponit ei minulla toimi. Mutta pidempiaikainen käyttö on epämiellyttävää, sillä kuppi painaa sisuskaluja. Peräsuoli ainakin ärtyy kupista ja saattaa jopa ripuloida. Mutta on kuppi tosiaan pelastanut monta uimaretkeä.

Vierailija
44/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi ole vanhentunutta tietoa? Lääkärini mukaan sekin on kovin teoreettinen uhka et tamponi vois vetää kierukan ulos. Yleensäkin jos langat on lyhyet ja kierukan/tamponin ottaa rauhassa poissa niin ei tossa pitäis olla mitään ongelmaa.

Itselläni kierukka on ainakin tähän asti pitänyt vuodot niin niukkina että olen käyttänyt vain pikkuhousunsuojaa. Aikaisemmin käytin tamponia. Vaikka yritänkin pitää ekologisuuden mielessä parhaani mukaan niin kuukautissuojat ovat asia joissa kertakäyttöisyys vetää enemmän puoleensa. Haluan heittää veriset suojat pois enkä pestä ja säilyttää niitä. Ja tamponit/pikkuhousunsuojat on muutenki aina ollu omalla kohdalla niin helppoja (omaan vuotoon sopivia) ettei oo tuntunu tarpeelliselta ettii vaihtoehtoja.

Vierailija
45/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi ole vanhentunutta tietoa? Lääkärini mukaan sekin on kovin teoreettinen uhka et tamponi vois vetää kierukan ulos. Yleensäkin jos langat on lyhyet ja kierukan/tamponin ottaa rauhassa poissa niin ei tossa pitäis olla mitään ongelmaa.

Itselläni kierukka on ainakin tähän asti pitänyt vuodot niin niukkina että olen käyttänyt vain pikkuhousunsuojaa. Aikaisemmin käytin tamponia. Vaikka yritänkin pitää ekologisuuden mielessä parhaani mukaan niin kuukautissuojat ovat asia joissa kertakäyttöisyys vetää enemmän puoleensa. Haluan heittää veriset suojat pois enkä pestä ja säilyttää niitä. Ja tamponit/pikkuhousunsuojat on muutenki aina ollu omalla kohdalla niin helppoja (omaan vuotoon sopivia) ettei oo tuntunu tarpeelliselta ettii vaihtoehtoja.

Siis kupin/tamponin jos ottaa pois :D ei sentään kierukan

Vierailija
46/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa enkä jaksaisi aina puhdistas sitä. Siksi. Pärjään siteillä ja tamponeilla.

Vierailija
47/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jo tamponi on tarpeeksi hankala ja kivulias käyttää.

Vierailija
48/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uskon, että tamponin vaihtaminen on nopeampaa ja helpompaa. Toisena ja joskus kolmantenakin vuotopäivänä joudun vaihtamaan isoimman tamponin 10-15 minuutin välein, en jaksaisi noin usein venkslata jonkun kumikupin kanssa.

Vierailija
49/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska anatomiani ei oikein sovi sen käyttöön. Tamponitkin ovat vähän hankalia ja voivat aiheuttaa kipua istuessa, plus niistä vain puolet on käytössä kun kohdunkaula laskeutuu niin alas (ja muutenkin on todella voimakkaasti kallistunut kohtu). Kuppi painaa sitä jotenkin kivuaalisti ja tuntuu kovaa painetta ja pois ottaessa koko maailma on veressä kun kuppi on niin suuaukolla jo muutenkin. Siteet ovat suoraan sanottuna helpoin vaihtoehto kun en tarvitse niitä kuin päivällä kun öisin en vuoda ja voin olla huoletta ohuella normisiteellä silloinkin.

Vierailija
50/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kuppi nousee niin ylös, että se 1) falskaa 2) on hankala ottaa pois, kun siihen ei yllä 3) on tämän vuoksi tosi kivulias. Siteillä mennään.

Vierailija
51/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt.. Mutta aina saan taistella sen kanssa, pieninkin koko on ilmeisesti liian iso ja sattuu helvetisti. Mielelläni käyttäisin edes silloin tällöin, mutta kun ei vaan sovi. Väkivalloin piti aina tunkea se sinne ja poisotto sattui vieläkin enemmän. Hyi hitto. Ja en ole neitsyt, muuten vaan ahdas toi alakerta. 

Vierailija
52/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kokeilin ja nyt jää pysyvästi käyttöön.

Taidat ola yksi näistä jotka näitä myyvät ja kiertävät eri palstoilla niitä ylistämässä.

Vierailija
53/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapseni jälkeen hankin kuukupin mutta ei siitä mitään tullut. Kuppi oli kauhean iso ja vaihto oli todella hankalaa, aina sormet veressä.

Mukavuudenhalu voitti eli siteillä mennään.

Vierailija
54/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua kuulua lahkoon ja kuluttaa päiviäni jauhamalla kuukupeista.

Vierailija
55/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran kipeä kuukautisten aikana, etten pysty tampooniakaan käyttämään.

Vierailija
56/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko kenenkään käyttää, mutta miksi ottaa niin tunteisiin kuukupin vastustajilla?

Ja sori, en "ronski värkkiäni paskaisilla sormilla" 😙😙😙

Vierailija
57/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritin käyttää sitkeästi monta kuukautta, mutta ei tullut hittojakaan koko lystistä. Se aiheutti voimakkaita kramppeja, mikä on ehkä vielä nou hätä jos on tarpeeksi kovat särkylääkkeet. Mutta sitä, että se painoi hermoihin ja vihloi jatkuvasti, en pystynyt sulattamaan. Tamponikin painaa joskus kipeästi, koska kuukautisten aikaan suolistoni hermostuu niin, että pienikin sen mutkissa kulkeva rupsu vihloo kuin olisi terävä esine sisuksissa - puhumattakaan siitä, että ylimääräinen mötikkä painaa suolistoa ja myös virtsarakkoa. Lisäksi se oli tietenkin tolkuttoman sotkuinen ja pesun mahdollisuutta ei aina ollut (yleiset vessakopit, joissa ei lavuaareja itse vessassa). Ei ollut minun juttuni siis. Tamponeissa pysyttelen jatkossakin. Mutta on kuukuppi silti parempi vaihtoehto kuin siteet, ehdottomasti! Yäh...

Vierailija
58/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan varma että kuppi sopii minulle, mutta ei vain sopinut.

Mulla ei myöskään alakerran limakalvot kestä sitä kaivelua. Kuppi on liian jäykkä, ja materiaali liian kovaa. Kuppi ei myöskään oman anatomiani vuoksi ole missään asennossa "tiivis" vaan tiputtaa ohi, sekä siirtyy istuessani sellaiseen asentoon jossa alkaa tuntumaan hankaavalta aukon suulla. Kokeilen silti sitä aina välillä, että jos nyt, mutta ei :(

Vierailija
59/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoa olisi, mutta olen käsityksessä, että se olisi hankalaa. Mulla sellainen inho, etten pysty työntämään sormiani yhtään sisälleni, en tiedä miksi. Kuinka sen sitten saa oikealle paikalleen, tai pois? Lisäksi olen lukenut, että oikean koon löytäminen on saattanut olla hankalaa, eli joutuisi ostamaan kenties useamman. Onko sitä vaikea oppia, ja tarvitseeko sormia laittaa sisuksiin? (Ei liity mihinkään "hyi olen likainen nainen" -ajatteluun, en vaan pysty, samoin kuin en pysty koskemaan silmämunaani tms. :D )

Vierailija
60/214 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä saitte sen mahtumaan sisälle? Mä en saanut sitä pienintä kokoa paikalleen vaikka miten yritin. Onko siinä vaan ettei sovi kaikille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme