Onko ok, että vaaliehdokas lähettää lapsensa kouluun omia vaalimainoksia lapsen mukana?
Kommentit (21)
Ei ole ok! Etkö voi/vai uskalla kieltää asiaa noin niinkuin aikuisena, opettajana ja auktoriteettina?
ei taita ehdokas kovin fiksu olla. lapset kun eivät voi äänestää.
Siinähän ne lapset oppisivat demokratian toteutumista, kun jakelisivat niitä lappuja lähitalojen postiluukkuihin.
Ei tietenkään ole ok. Ihme, että edes kysyt, kun asia on täysin selvä.
Minua ärsyttää jo sekin poliittisuus, että Kuopiossa on "Martti Ahtisaaren koulu", eli poliittisen henkilön mukaan nimetty lasten koulu. Ei sovi Suomeen.
Minusta on ihan ok, jopa suotavaa! Tietää sitten helposti, että ketä ei ainakaan äänestä.
Mitä jos laittaisi lapsen repusta roikkumaan sirpin ja vasaran? Olisiko se liian selvä vaalimainos?
Ei ole ok. Täytyy olla typerä ehdokas. Tulee mieleen jehovantodistajat, jotka seisoo lapsensa vieressä ja lapsi hoitaa puhumisen. Vihaksi pistää.
Vaalejahan voi koulussa käsitellä, kutsuu kaikista puolueista jonkun luokkaan käymään. Vaalimainoksistakin saa hyvän opetustuokion, mutta pitää vertailla eri puolueiden ja ehdokkaiden mainoksia.
Minusta mainoksia pitäisi käsitellä luokassa. Mutta yhden puolueen/henkilön mainoksen jakaminen mainosmielessä ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos laittaisi lapsen repusta roikkumaan sirpin ja vasaran? Olisiko se liian selvä vaalimainos?
Mihin vaaleihin tuo liittyy?
Ei ole.
Olen itse ollut monesti ehdokkaana vaaleissa, enkä ikinä lähettäisi esitteitäni kouluun lapsille lapseni mukana.
Viime vaaleissa kävi niin, että lapseni oli hirveän ylpeä vaaliesitteestä, jota oli päässyt itse mukaan tekemään. Hän haluasi aivan välttämättä antaa niitä koulussa kavereilleen, siis ihan siksi, koska oli todella ylpeä omast apanoksestaan. En hennonnut kieltää, mutta toivoin hiljaa mielessäni, ettei vastareaktio olisi aivan kauhea.
Eli luultavasti selitys on tällainen. Pieni lapsi on ylpeä äidistään tai isästään ja sehän on ihan normaalia. En todellakaan usko, että kukaan ehdokas oikeasti alkaisi tehdä vaalityötä lapsen luokkakaverien kautta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin vaaleihin tuo liittyy?
Ei! Siis että lapsi jakaa koulussa mainoksia kavereilleen ja kaverit vievät mainokset vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Olen itse ollut monesti ehdokkaana vaaleissa, enkä ikinä lähettäisi esitteitäni kouluun lapsille lapseni mukana.
Viime vaaleissa kävi niin, että lapseni oli hirveän ylpeä vaaliesitteestä, jota oli päässyt itse mukaan tekemään. Hän haluasi aivan välttämättä antaa niitä koulussa kavereilleen, siis ihan siksi, koska oli todella ylpeä omast apanoksestaan. En hennonnut kieltää, mutta toivoin hiljaa mielessäni, ettei vastareaktio olisi aivan kauhea.Eli luultavasti selitys on tällainen. Pieni lapsi on ylpeä äidistään tai isästään ja sehän on ihan normaalia. En todellakaan usko, että kukaan ehdokas oikeasti alkaisi tehdä vaalityötä lapsen luokkakaverien kautta!
Minulle tuli mieleen myös sellainen selitys että lapsi ansaitsee taskurahaa jakelemalla mainoksia postiluukkuihin koulun jälkeen ja on tästä syystä ilmestynyt kouluun reppu täynnä perheenjäsenen vaalimainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää jo sekin poliittisuus, että Kuopiossa on "Martti Ahtisaaren koulu", eli poliittisen henkilön mukaan nimetty lasten koulu. Ei sovi Suomeen.
Martti Ahtisaari on kuitenkin tänä päivänä lähinnä nobelisti, toissijaisesti poliitikko. Olisi se nyt kummallista, jos ei saisi rauhannobelistin mukaan nimetä kouluja, voiko parempaa esikuvaa lapsille oikeastaan ollakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martti Ahtisaari on kuitenkin tänä päivänä lähinnä nobelisti, toissijaisesti poliitikko. Olisi se nyt kummallista, jos ei saisi rauhannobelistin mukaan nimetä kouluja, voiko parempaa esikuvaa lapsille oikeastaan ollakaan?
Ei pidä. Kyseessä on poliittinen sekä kaupallinen toimija, jonka bisneksistä voidaan olla montaa mieltä.
Ja ylipäätään elossa olevien mukaan ei pitäisi nimetä yhtään mitään rakennuksia. Henkilönpalvonta ei sovi suomalaiseen kulttuuriin.
Työpaikoilla ja kouluissa on politiikka kielletty, eihän siitä mitään tulisi, jos kaikki julistaisivat omaa sanomaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoilla ja kouluissa on politiikka kielletty, eihän siitä mitään tulisi, jos kaikki julistaisivat omaa sanomaa.
Paitsi YLE:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Viime vaaleissa kävi niin, että lapseni oli hirveän ylpeä vaaliesitteestä, jota oli päässyt itse mukaan tekemään. Hän haluasi aivan välttämättä antaa niitä koulussa kavereilleen, siis ihan siksi, koska oli todella ylpeä omast apanoksestaan. En hennonnut kieltää, mutta toivoin hiljaa mielessäni, ettei vastareaktio olisi aivan kauhea.Eli luultavasti selitys on tällainen. Pieni lapsi on ylpeä äidistään tai isästään ja sehän on ihan normaalia. En todellakaan usko, että kukaan ehdokas oikeasti alkaisi tehdä vaalityötä lapsen luokkakaverien kautta!
Vielä...
Joku niissä vaaliesitteissä kiehtoo lapsia. Tällä omslla lapsellani on oman kirjoituspöytänsä laatikossa kasa niitä vanhentuneita vaaliesitteitäni vuodelta x. Yritin kerran heittää ne pois roskina ja tuli hirveä protesti. En tiedä miksi ne ovat hänelle tärkeitä, hän ei ole halunnut mitään oikeita valokuvia minusta tai kenestäkään. Ainoastaan ne vaaliesitteet siis, joissa on valokuva.
Minustakaan ei.