Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin työtarjoukset, miten haette?

Vierailija
03.04.2017 |

Soitatteko vai laitatteko sähköpostiin hakemuksen?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin muistaakseni sähköpostilla, jos se oli mahdollista. Sitten välitin lähettämäni sähköpostin eteenpäin muistaakseni joko asioideni käsittelijälle TE-keskuksessa/johonkin yleiseen yhteysboksiin, en muista ihan tarkkaan. Jos haku toimi vain jonkun online-lomakkeen kautta, välitin automaattisen vastaanottokuittauksen työkkäriin. Jos en saanu mitään kuittausta hakemastani paikasta, kirjoitin meilin työkkäriin/viestin oman asioinnin kanssa, ja kerroin hakeneeni paikkaa sillä ja sillä sivustolla, mutta en saanut mitään kuittausta. Ei ollut koskaan mitään ongelmia, ja tunsin myös saavani ihan asianmukaista palvelua ja apua työkkäristä. Tämä oli n. 2 vuotta sitten Helsingissä. 

Joo, voi olla, että jonkun mielestä työlästä, itse kuitenkin koin, että työttömänä mun duunia oli hakea töitä. 

Nykyään se kuittaus tapahtuu työkkärin sivujen kautta ja toisinaan mun ei ole edes tarvinnut kuitata itse mitään, kun ovat jo saaneet työnantajalta tiedon kenet ovat valinneet.

Vierailija
22/24 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niitä työttömiä lusmuilijoitakin löytyy, mutta itse yritän hakea kyllä ihan tosissaan töitä, mutta en vaan ymmärrä, jos jo viikon työttömyyden jälkeen tulee työtarjous sellaisesta paikasta, mihin julkisilla on ihan mahdotonta päästä ( en omista ajokorttia). Minusta voisi antaa edes sen kuukauden armonaikaa etsiä itse töitä, eikä heti karenssin uhalla pakoteta hakemaan paikkaa, mihin on lähes mahdottomuus edes mennä haastatteluun. Olen ollut koko aikuisikäni työelämässä mukana, nyt vaan kävi niin, että määräaikainen työsuhteeni päättyi, eikä uutta työtä heti löytynyt, tämä siis kaikille teille jotka haukutte meitä lusmuiksi, jotka vähän kritisoi työkkärin työtarjouksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta vuosi työttömänä, ei ole yhtään työtarjousta tullut.

Sama täällä, 6 kk (½vuotta töissä), nyt 4 kk työttömänä. Ei ole edes soitettu, enkä ole käynyt. Netin kautta kaikki asiointi. Ei ole tullut tarjouksia. (Haen toki itse ahkeraan; olen hakenut mm. työhaastattelujen matkakorvauksiakin, mutta täysin tätä itsepalvelua netin kautta kaikki.)

Vierailija
24/24 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina että "sain te-keskuksesta tämän työhön osoituksen". Koska sehän on totuus, jonka työnantajat tietävät, hakiessaan työntekijää te-keskuksen sivuilla. Kai he tietävät että he saavat te-keskuksen asiakkaita hakijoikseen, miksi muuten he laittaisivat haun te-keskuksen sivuille?