Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä oikeudella nainen yksin saa päättää abortista?

Vierailija
03.04.2017 |

Jos mies ja nainen vaikka avosuhteessa saanet alulle raskauden, niin miten se voi olla mahdollista, että nainen omalla päätöksellään voi tehdä abortin, vaikka mies haluaisi lapsen pitää?

Lakimuutoshan tässä tarvitaan.

Kommentit (658)

Vierailija
641/658 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Minulla ei ole koiraa eikä ole koskaan ollutkaan, mutta tiedän, mitä sen pitäminen maksaa. Hankintahinta 0 euroa sekarotuisesta. Ruokaan n. 10 euroa kuukaudessa, kun koiralle antaa ruuantähteet. Koiraa voi pitää ulkona narussa tai jos haluaa luksusta, niin häkissä. Siellä viihtyy eikä tarvi erikseen ulkoiluttaa. Kyllä minä tiedän, turha väittää muuta.

Joo. Minulla ei myöskään ole autoa, mutta kyllä ilmaiseksi auton varmasti jostain löytää ja bensaa voi hakea hylätyistä autoista. Joku kaveri varmasti tuntee jonkun autonkorjaajan joka ilmaiseksi auton korjaa ja varaosat löytyy kaatopaikalta! Kulut 0 euroa!

Hitto että repesin 😂😂

Tämä ketju on kyllä hulvattomin pitkään aikaan. Toivottavasti Seppo nauttii yhtä paljon kuin me :D

Luuletko, että minä en näe kuinka sinä kiehut, koska olen lytännyt sinut tässä ketjussa kerta toisensa jälkeen? Minun päälimmäinen tunne on jo kyllästyminen, koska kukaan ei ole edes yrittänyt argumentoida minua vastaan tässä ketjussa. Sen sijaan säälittävää ja idioottimaista itkua on tullut taas niin paljon, että on taas vaikea ylläpitää uskoa ihmiskuntaan. 

Alkaa tämä kyllä kyllästyttää kun et osaa antaa mitään vastusta väittelyyn. Voisin puhua politiikasta ekaluokkalaiseni kanssa ja saan paremman keskustelun.

Anna viimeinkin se laskelma, jonka mukaan lapsi kuluttaa 300 euroa kuukaudessa tai keskustelu loppuu tähän. En jaksa pelata enää pulun kanssa shakkia. 

Voi kuule kun sinä väitit että 150e elareilla elää äitikin hulppeasti, senhän olet jo toki myöntänyt että olit väärässä, en näe siis syytä jatkaa. Vai haluatko puhua jostain muusta vielä?

Kaipaan yhä lasten kasvatus vinkkejä. Vielä on vähän epäselvää miten niistä saa terveitä perunalla ja mangopiltillä.

Vierailija
642/658 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Minulla ei ole koiraa eikä ole koskaan ollutkaan, mutta tiedän, mitä sen pitäminen maksaa. Hankintahinta 0 euroa sekarotuisesta. Ruokaan n. 10 euroa kuukaudessa, kun koiralle antaa ruuantähteet. Koiraa voi pitää ulkona narussa tai jos haluaa luksusta, niin häkissä. Siellä viihtyy eikä tarvi erikseen ulkoiluttaa. Kyllä minä tiedän, turha väittää muuta.

Joo. Minulla ei myöskään ole autoa, mutta kyllä ilmaiseksi auton varmasti jostain löytää ja bensaa voi hakea hylätyistä autoista. Joku kaveri varmasti tuntee jonkun autonkorjaajan joka ilmaiseksi auton korjaa ja varaosat löytyy kaatopaikalta! Kulut 0 euroa!

Hitto että repesin 😂😂

Tämä ketju on kyllä hulvattomin pitkään aikaan. Toivottavasti Seppo nauttii yhtä paljon kuin me :D

Luuletko, että minä en näe kuinka sinä kiehut, koska olen lytännyt sinut tässä ketjussa kerta toisensa jälkeen? Minun päälimmäinen tunne on jo kyllästyminen, koska kukaan ei ole edes yrittänyt argumentoida minua vastaan tässä ketjussa. Sen sijaan säälittävää ja idioottimaista itkua on tullut taas niin paljon, että on taas vaikea ylläpitää uskoa ihmiskuntaan. 

Alkaa tämä kyllä kyllästyttää kun et osaa antaa mitään vastusta väittelyyn. Voisin puhua politiikasta ekaluokkalaiseni kanssa ja saan paremman keskustelun.

Anna viimeinkin se laskelma, jonka mukaan lapsi kuluttaa 300 euroa kuukaudessa tai keskustelu loppuu tähän. En jaksa pelata enää pulun kanssa shakkia. 

Voi kuule kun sinä väitit että 150e elareilla elää äitikin hulppeasti, senhän olet jo toki myöntänyt että olit väärässä, en näe siis syytä jatkaa. Vai haluatko puhua jostain muusta vielä?

Kaipaan yhä lasten kasvatus vinkkejä. Vielä on vähän epäselvää miten niistä saa terveitä perunalla ja mangopiltillä.

Juu :D haluaisin myös kuulla miten en tarvitse ollenkaan sitä maidon vastiketta vaikken voi imettää, mieluusti säästäisin ne rahat kyllä. Ehkä se peruna riittää jo vastasyntyneelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/658 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto että repesin 😂😂

Anna se laskelma. Näytä myös se lainaus, jossa väitän, että 150 elatusmaksuilla äiti elää hulppeasti. Näytä myös missä olen sanonut olevani väärässä. En jaksa enää tuota turhaa pakoiluasi, joten nyt sinä joko lopetat tai yrität argumentoida. 

Vierailija
644/658 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto että repesin 😂😂

Voi ei, Seppo menettää uskonsa ihmiskuntaan!!

Minulla meni usko seppoon jo kun se ei osaa käyttää kumia.

Vierailija
645/658 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi yh luikkia koloonsa, kun alettiin vaatimaan jotain konkreettista höpötyksensä tueksi. 

Vierailija
646/658 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi yh luikkia koloonsa, kun alettiin vaatimaan jotain konkreettista höpötyksensä tueksi. 

Oko kukaan tässä keskustelussa sanonut olevansa yh?

Vierailija
647/658 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun käy sääliksi tämän pihistelijä miehen (tulevia?) lapsia.. Rikkinäisissä 10 vuotta vanhoissa vaatteissa kuljetaan ja nähdään nälkää kun "isin laskelmat sanoo ettei sulla voi olla nälkä." no, onneksi hän tuskin lapsia ikinä saa.

Miksi pitäisi liikkua rikkinäisissä vaatteissa, kun niitä saa kirpputoreilta puoli ilmaiseksi ja uutenakin alennusmyynnistä halvalla. Miksi pitäisi nähdä nälkää, kun jauheliha maksaa alle viisi euroa kilo ja makaroni noin 50 senttiä kilo?

Aika tiuhaan tahtiin saat sitten niitä kirppareita kiertää, että löydät lapselle sopivat vaatteet oikeaan aikaan. Sinun kannattaa ihan oman terveytesi vuoksi perehtyä terveelliseen ruokavalioon. Makaronilla ja jauhelihalla ei pitkälle pötki, vielä vähemmän kasvuikäinen.

Vierailija
648/658 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI PUHUTAAN VAIN VAUVAN KULUISTA KUN SE LAPSI EI VAUVANA IKUISESTI PYSY?

kysytty jo todella monta kertaa vailla vastausta!

Vierailija
649/658 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kulut enempää kasva, haet ne vaatteet aina kirpparilta ja annat sitä perunaa.

Tai sitten Seppo ei halua puhua isommista lapsista kun joutui myöntämään ettei "tiedä" kaikkea.

Vierailija
650/658 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kulut enempää kasva, haet ne vaatteet aina kirpparilta ja annat sitä perunaa.

Tai sitten Seppo ei halua puhua isommista lapsista kun joutui myöntämään ettei "tiedä" kaikkea.

Seppo tietää kaiken! Seppo on hoitanut siskon lapsia pari tuntia, ei nekään mitään vaatteita vaihtanut.

Vierailija
651/658 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai minä? En ole yh :D laitoin sinulle jo kerran lainauksena nuo laskelmasi, katso 2 sivua taaksepäin.

Vierailija
652/658 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, pelottavaa se että mielummin jankataan 44 sivua "miehen aborttioikeuksista" tai siitä, onko elatusmaksu liian korkea, sen sijaan että käytettäisiin sitä kondomia.

Oikeinkäytettynä (ja säilytettynä: pois auringonvalosta ja eräpäiväyksien mukaisesti) torjuvat suurimman osan tuosta monta sivua jankatusta riskistä.

Vahinkojakin juu käy, mutta itsellänikin on kokemusta siitä, miten osa miehistä olisi valmiita harrastamaan jopa satunnaista seksiä ilman kumia. Ja ei ole edes kysytty, syönkö pillereitä tai onko jotain tauteja. Itse tietysti vaadin kondomia, josta on oltu jopa harmistuneita.

Siinä missä naisten olisi hyvä käydä papa-kokeessa muutaman vuoden välein, niin olisikohan tarpeellista lähettää miehille vaikka joka toinen vuosi kutsu ehkäisyneuvolaan ehkäisyluennolle?

Ja muuten, kun muistellaan tätä uutista: http://m.iltalehti.fi/uutiset/2010042711550466_uu.shtml

niin kannattaisi muistaa ne muutkin suojaamattoman seksin riskit.

Suora lainaus uutisesta:

"– Kyllä hänellä on varmaan ollut partnereita viiden vuoden aikana enemmän kuin 18, mutta niin monta miestä on tehnyt tutkintapyynnön ja heitä on kuultu. Kaikki nämä miehet olivat suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä naisen kanssa.".

Mielipiteitä miehiltä asiaan? Tästä voitaisiin saada aikaan hedelmällisempää keskustelua, kuin siitä paljonko rahaa vauva tarvitsee.

Vierailija
653/658 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, pelottavaa se että mielummin jankataan 44 sivua "miehen aborttioikeuksista" tai siitä, onko elatusmaksu liian korkea, sen sijaan että käytettäisiin sitä kondomia.

Oikeinkäytettynä (ja säilytettynä: pois auringonvalosta ja eräpäiväyksien mukaisesti) torjuvat suurimman osan tuosta monta sivua jankatusta riskistä.

Vahinkojakin juu käy, mutta itsellänikin on kokemusta siitä, miten osa miehistä olisi valmiita harrastamaan jopa satunnaista seksiä ilman kumia. Ja ei ole edes kysytty, syönkö pillereitä tai onko jotain tauteja. Itse tietysti vaadin kondomia, josta on oltu jopa harmistuneita.

Siinä missä naisten olisi hyvä käydä papa-kokeessa muutaman vuoden välein, niin olisikohan tarpeellista lähettää miehille vaikka joka toinen vuosi kutsu ehkäisyneuvolaan ehkäisyluennolle?

Ja muuten, kun muistellaan tätä uutista: http://m.iltalehti.fi/uutiset/2010042711550466_uu.shtml

niin kannattaisi muistaa ne muutkin suojaamattoman seksin riskit.

Suora lainaus uutisesta:

"– Kyllä hänellä on varmaan ollut partnereita viiden vuoden aikana enemmän kuin 18, mutta niin monta miestä on tehnyt tutkintapyynnön ja heitä on kuultu. Kaikki nämä miehet olivat suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä naisen kanssa.".

Mielipiteitä miehiltä asiaan? Tästä voitaisiin saada aikaan hedelmällisempää keskustelua, kuin siitä paljonko rahaa vauva tarvitsee.

Hyvä muistutus siitä miksi sitä kumia käytetään. Onko näissä tapauksissa puhuttu ennen seksiä ehkäisystä vai ovat miehet sokeasti luottaneet että nainen syö pillereitä ja se siitä. Tässä keskustelussa on jo hyvin tullut selväksi miten vähän miehet tietää e-pillereistä, kuten tuo ehkäisyteho. Itsellä on minipillerit jotkahan ei estä ovulaatiota, ainoatakaan hankaloittaa siittiöiden liikkumista.

Tunnen kolme naista jotka ovat tulleet pillereistä huolimatta raskaaksi joten epäilen myös sitä että kolme naista tuhannesta vain raskautuisi. Ehkä asiaa on tutkittu vuosia sitten muttei olla vaivauduttu päivittämään tietoa.

Vierailija
654/658 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käy sääliksi sellaisen naisen lasta, joka on hankittu vastoin miehen tahtoa. Kun lapsi on väkisin saatava siinä ei paina miehen tahto. Onko se lapsen etu, että lapsi tulee maailmaan ei-toivottuna, koska naisen vauvakuume. Eikö olisi kaikille parempi jos tällainen lapsi abortoitaisiin pois.

Minun käy sääliksi myös sellaisia miehiä, jotka ovat koko ikänsä unelmoineet lapsesta ja vanhemmuudesta, mutta tuo unelma raaasti riistetään naisen taholta abortin teettämällä. Varsinkin kun on yhdessä ja sovussa ensin yritetty lasta ja sitten jostain käsittämättömästä syystä nainen päättääkin ruveta Jumalasta seuraavaksi.

Ylipäätään en usko aborttiin muusta kuin lääketieteellisestä syystä tehtynä. Mutta jos sitä nyt tehdään niin kyllä siinä pitäisi huomoida molempien vanhempien mielipiteet.

Se, että nainen saa toimia pyövelinä ja vanhemmaksi pakottajana vastoin kehittyvän lapsen etua on moraalisesti täysin kestämätöntä. Kun ns. elintasoabortti olisi kielletty olisi myös nainen samalla viivalla miehen kanssa seksin seurauksien suhteen. Nythän nainen voi laistaa vastuunsa koska vaan ennen rv20.

Todella ristiriitaista. Ensin pitää tehdä abortti jos mies haluaa mutta sitten kukaan ei saakaan tehdä. Koita päättää.

Vierailija
655/658 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo meidän Seppo on se paras todiste siitä ettei sitä niinkin isoa asiaa kuin vauvan pitämistä tai abortointia voi jättää miehen päätettäväksi. Pahasti on todellisuus hakusessa, ei lainkaan ymmärrä kuvitelmien ja tosielämän eroa.

Vierailija
656/658 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo meidän Seppo on se paras todiste siitä ettei sitä niinkin isoa asiaa kuin vauvan pitämistä tai abortointia voi jättää miehen päätettäväksi. Pahasti on todellisuus hakusessa, ei lainkaan ymmärrä kuvitelmien ja tosielämän eroa.

Aamen!

Vierailija
657/658 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun käy sääliksi sellaisen naisen lasta, joka on hankittu vastoin miehen tahtoa. Kun lapsi on väkisin saatava siinä ei paina miehen tahto. Onko se lapsen etu, että lapsi tulee maailmaan ei-toivottuna, koska naisen vauvakuume. Eikö olisi kaikille parempi jos tällainen lapsi abortoitaisiin pois.

Minun käy sääliksi myös sellaisia miehiä, jotka ovat koko ikänsä unelmoineet lapsesta ja vanhemmuudesta, mutta tuo unelma raaasti riistetään naisen taholta abortin teettämällä. Varsinkin kun on yhdessä ja sovussa ensin yritetty lasta ja sitten jostain käsittämättömästä syystä nainen päättääkin ruveta Jumalasta seuraavaksi.

Ylipäätään en usko aborttiin muusta kuin lääketieteellisestä syystä tehtynä. Mutta jos sitä nyt tehdään niin kyllä siinä pitäisi huomoida molempien vanhempien mielipiteet.

Se, että nainen saa toimia pyövelinä ja vanhemmaksi pakottajana vastoin kehittyvän lapsen etua on moraalisesti täysin kestämätöntä. Kun ns. elintasoabortti olisi kielletty olisi myös nainen samalla viivalla miehen kanssa seksin seurauksien suhteen. Nythän nainen voi laistaa vastuunsa koska vaan ennen rv20.

Todella ristiriitaista. Ensin pitää tehdä abortti jos mies haluaa mutta sitten kukaan ei saakaan tehdä. Koita päättää.

Ylempi kommentti on kadonnut, todennäköisesti koska kaksi viimeistä lausetta paljastaa provoksi. Vastaan silti. Kai jokainen ymmärtää sen että sosiaalisista syistä tehdyt abortit ovat pääsääntöisesti niitä vahinkoraskauksia joissa isä lähtee luikkimaan heti kahden viivan jälkeen. Eli jos miesten annetaan päättää nuo mitä kutsut "elintaso aborteiksi" tulevat hurjaan nousuun.

Vierailija
658/658 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihanaa jos kaikkien abortinvastustajien kehoon voisi istuttaa sellaisen Alien-leffoista tutun örkin ja sitten kun ne itsevät että siitä pitää päästä eroon, niin todeta vain että "ei käy, ei sinulla ole oikeutta päättää asiasta, kyse ei ole sinun kehostasi ja elämästäsi vaan jostain sinua tärkeämmästä, deal with it".

Joo, se ois teille ihan oikein.