Kuinka suuri osa yliopistojen tekemästä tutkimuksesta on huuhaata?
Siis sellaista, joka ei oikeasti tuota mitään hyödyllistä tietoa, mutta jota tehdään, jotta saadaan julkaisuja?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko että kaikki tutkimus, joka ei liity mat-luonnontieteellisiin aiheisiin tai tekniikkaan on hölynpölyä. Reuna-alueilla rupeaa jo pöly ja höly tuntumaan, eli ei se geologia niinkään tieteellistä ole, tunnen senkin alan melko läpikotaisin.
Sanotaanko että kaikki tutkimus, joka ei liity juustoihin tai kakkuihin on hölynpölyä. (Siksi, koska vain MINÄ tiedän aivan kaiken ja MINÄ päätän, miten kaikki asiat ovat. Muuta perustelua ei tarvita.) Reuna-alueilla rupeaa jo pöly ja höly tuntumaan, eli ei se kirsikkapiirakkatutkimus niinkään tieteellistä ole, tunnen senkin alan melko läpikotaisin.
Kaikki humanismi
Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)
Anna-Marjaana kirjoitti:
Kaikki humanismi
Johon luetaan?
Vierailija kirjoitti:
Anna-Marjaana kirjoitti:
Kaikki humanismi
Johon luetaan?
kaikki humanismialat
Vain se osa, joka on ideologisesti värittynyttä.
Ikävä kyllä sitä on paljon.
Anna-Marjaana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna-Marjaana kirjoitti:
Kaikki humanismi
Johon luetaan?
kaikki humanismialat
Jotka ovat?
MiäsHenkilö kirjoitti:
Antaisitko esimerkkejä?
Kaikki se, joka eroaa minun mielenkiinnon kohteistani tai omista intresseistäni.
Vierailija kirjoitti:
Anna-Marjaana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna-Marjaana kirjoitti:
Kaikki humanismi
Johon luetaan?
kaikki humanismialat
Jotka ovat?
Esitätkö tymää tahallaan? ehkä lääkärin pitäs sut tutkia
Anna-Marjaana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna-Marjaana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna-Marjaana kirjoitti:
Kaikki humanismi
Johon luetaan?
kaikki humanismialat
Jotka ovat?
Esitätkö tymää tahallaan? ehkä lääkärin pitäs sut tutkia
Omituista, että olet asiastasi niin varma, mutta et osaa sanoa, mikä se asia on...
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Antaisitko esimerkkejä?
Feministiset tieteet, fasistiset tieteet, sosialistiset tieteet... eli kaikki sellainen tutkimus, jonka näkökulma on lähtökohtaisesti ideologinen.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Antaisitko esimerkkejä?
Feministiset tieteet, fasistiset tieteet, sosialistiset tieteet... eli kaikki sellainen tutkimus, jonka näkökulma on lähtökohtaisesti ideologinen.
Oliskos heittää esimerkkejä fasistisista ja sosialistisista tieteistä. Eikä sit mitään neukkujen marxismi-leninismiä!
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Antaisitko esimerkkejä?
Oliskos heittää esimerkkejä fasistisista ja sosialistisista tieteistä. Eikä sit mitään neukkujen marxismi-leninismiä!
Rotuoppi ja minkäs synninpäästön neukut ovat saaneet? Voidaan mennä myös Kiinaan tai Pohjois-Koreaan.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Antaisitko esimerkkejä?
Heh heh... Ja sinun mielipiteesi on ideologinen. :)
Ymmärrän että nuo tutkimukset eivät välttämättä ole kaikkia miellyttäviä, mutta ei niitä voi sillä perusteella kuitenkaan sanoa turhiksi tutkimuksiksi.
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Antaisitko esimerkkejä?
Kumma kun sinä et tiedä yhtään mistään mitään. Oisko esimerkkiä marxismi-leninismistä?
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Antaisitko esimerkkejä?
Heh heh... Ja sinun mielipiteesi on ideologinen. :)
Ymmärrän että nuo tutkimukset eivät välttämättä ole kaikkia miellyttäviä, mutta ei niitä voi sillä perusteella kuitenkaan sanoa turhiksi tutkimuksiksi.
Rotuja saa tutkia ja yhteiskuntaa, vika oli ideologisessa näkökulmassa, ei tutkittavassa kohteessa.
Halla-ahojen perheessä on tätä nolla tutkimusta harrastettu verorahoilla oikein urakalla
Näin professorina voin myöntää että suurin osa. Ei mulla ole liikoja luuloja, tiedän että mun tutkimuksesta ei ole kenellekään muulle kuin mulle iloa. Itse olen saanut sillä hyvän uran ja 2000 viittausta, mutta silti, nollatutkimusta.
Vierailija kirjoitti:
Näin professorina voin myöntää että suurin osa. Ei mulla ole liikoja luuloja, tiedän että mun tutkimuksesta ei ole kenellekään muulle kuin mulle iloa. Itse olen saanut sillä hyvän uran ja 2000 viittausta, mutta silti, nollatutkimusta.
Uskallatkin tunnustaa. Rohkeaa.
2,37 prosenttia.