Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmisen uskomaan jumalaan?

Vierailija
02.04.2017 |

Kertokaa nyt ateistille, että miksi te uskotte jumalaan? Pidetään nyt ihan asiallisena tämä keskustelu. Kertokaa nyt ihan sydämestänne, että miksi te siihen uskotte, mikä syy siihen on, mitä te hyödytte siitä? Ja nyt ei ole kyse siitä että te ette saisi uskoa, vaan kysyn vain asiallisesti, että miksi te uskotte?

Kommentit (213)

Vierailija
181/213 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi meille sitten tuputetaan Jumalaan uskomista, kun sellaista ei sitten ilmeisesti olekaan olemassa?"

Ala purkaa tätä kysymällä: kuka hyötyy?

Ydinkymyksiä...

Vierailija
182/213 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiskelijä kirjoitti:

itse en oikein tiedä uskonko jumalaan. raamattuun en usko ja pidän siihen uskovia ihmisiä keskivertoa tyhmempinä. kaikki asiat eivät välttämättä ole selitettävissä tieteen avulla koska tieteemme ei vielä ulotu muihin ulottuvuuksiin (joiden olemassa olosta ei ole myöskään varmuutta) mutta jos maailmankaikkeus on loputon, on erittäin suuri todennäköisyys siihen että edes joku jumalan kaltaiset voimat omaava olento/asia on olemassa mutta se ei ole välttämättä meitä luonut. Jos et uskalla kyseenalaistaa omia uskomuksiasi niin uskotko niihin aidosti vai sen takia että ne on opetettu sinulle? jokaisen ihmisen tulisi rakentaa omat uskontonsa omien ajatusten perusteella (muita on myös hyvä kuunnella)

Filosofiani on se että mistään ei voi olla täysin varma.

Mitä tarkoitat Raamattuun uskomisella? Että uskoo kaiken sieltä todelliseksi historiaksi?

Jeesuksen filosofiaan uskominen ei ole missään nimessä huono tapa elää. Mahatma Gandhin mielestä vuorisaarna on tärkein uskonnollinen teksti, mitä on kirjoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/213 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi meille sitten tuputetaan Jumalaan uskomista, kun sellaista ei sitten ilmeisesti olekaan olemassa?"

Ala purkaa tätä kysymällä: kuka hyötyy?

Ydinkymyksiä...

Kirjassa homo sapies käydään asiaa läpi. Muutenkin lukemisen arvoinen kirja, suosittelen.

Vierailija
184/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli uskon Jumalaan, koska Jumala on sen uskon minulle antanut. Haluatko vielä tarkemman vastauksen?

Jos itse pohdit asiaa ja sitä, onko Jumalaa tai ei, asiaa kannattaa kysyä suoraan Jumalalta itseltään. Joten kysy asiaa vilpittömästi, jos uskallat. Olen aika varma, että Jumala vastaa sinulle ja voit päättää, mitä sillä vastauksella teet.

tiedän että tuo on vanha kommentti, mutta tätä kuulee niin usein että on siksi yhä ajankohtainen! Minä itse yritin lapsena uskoa jumalaan ihan koko sydämestäni, rukoilin ja rukoilin enkä koskaan kokenut jumalan läsnäoloa edes sekunnin ajan. En voinut ymmärtää mitä tein väärin, ja ajattelin että minä en vain osaa uskoa, tai olen vääränlainen. Mielestäni on aika ikävästi sanottu, että jos vilpittömästi pyytää jumalalta vastaustusta hänen olemassa oloon niin sen saa, sillä onko mitään vilpittömämpää kuin nuori lapsi joka haluaa uskoa ja rukoilee että Jumala ottaisi vastaan? mm. tämän takia ei ole mielestäni hyvä vastaus, että jumala vain antoi uskon jollekin, koska miksi Jumala ei sitten anna uskoa kaikille jotka haluavat häneen uskoa? Uskomiselle on oltava jokin muukin syy, vaikka päällimmäinen ajatus olisi se että jumala antoi uskon. Kyllä ihmisen tai hänen ympärillä olevien ajatuksilla ja tekemisillä varmaan on enemmän merkitystä kuin moni ajattelee. Sillä jos jumala vain antaa uskon niille jotka ottavat sen vastaan, niin miksi joku joka haluaisi uskoa, ei vaan pysty alkaa uskoa? Usko olisi suuri helpotus tässä maailmassa, mutta kaikki eivät vain kykene uskomaan vaikka kuinka yrittää.

Vierailija
185/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ihmisen saa uskomaan jumalaan turvallisuuden hakeminen samaan tapaan, kuin lapsi hakee turvaa äidistään. Johan kristinuskon sanastokin viittaa tähän: taivaan isä.

Usko toimii uskovaiselle maailman tapahtumien selittäjänä ja antaa maailmankuvalle rakenteen. Käsittämättömät tapahtumat voi selittää jumalan tahdoksi, ja tämä usko auttaa uskovaista selviytymään. Kuolemaa varten on olemassa tuonpuoleinen onnela, joka lieventää kuolemanpelkoa.

Uskovaiset eivät yleensä tunne raamattua kovin hyvin, koska sillä ei ole merkitystä heidän turvallisuudenhakuisuutensa kannalta. Raamattu  on jonkinlainen uskovaisten yhteisöllinen kehys turvallisuudentunteen hakemiseen. Tästä syystä uskovaiset jättävät raamatusta huomiotta groteskit älyttömyydet: tarkoituksena on oman hyvänolontunteen maksimointi.

Vierailija
186/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu..minkälaiseen Jumalaan? Uskon universaaliin älyyn ns Jumalaan vanhalla termillä. Partasuiseen ukkoon en usko. Jeesuksen uskon olleen olemassa. muttei tule takaisin samana henkilönä. Elämä voi olla kiertokulkua niinkuin muissakin asioissa maailmassa. Ihmisen usko on maailmanlaajuinen ja se on kiinni monissa ihmisissä. Varmastikin syystä.

Vierailija
187/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on Raamatussa ilmoittanut millainen Hän on.

185 mitä on Raamatun kroteskit älyttömyydet?

Vierailija
188/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala saa ihmisen uskomaan Jumalaan.

www.tuleuskoon.fi

Vierailija
189/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

www.tuleuskoon.fi

Aivopesu saa ihmisen uskomaan jumalaan ja vaikka pyramidihuijaukseen. Hetken kun lukee vaikka kommunismin aivopesutapuksista niin huomaa että samantapaista se on uskovilla.

Hokevat omia hokemuksiaan. Eivät halua keskustellauskostansa. Monelle liian noloa myöntää tulleensa höynäytetyksi.

Vierailija
190/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekalainen n. 40 miehen kokoelma on kirjoitellut raamatussa mitä kenestäkin on parhaalta tuntunut.

Jumala tai Jeesus ei ole kirjoittanut sanaakaan koskaan.

Vierailija
191/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.tuleuskoon.fi

Aivopesu saa ihmisen uskomaan jumalaan ja vaikka pyramidihuijaukseen. Hetken kun lukee vaikka kommunismin aivopesutapuksista niin huomaa että samantapaista se on uskovilla.

Hokevat omia hokemuksiaan. Eivät halua keskustellauskostansa. Monelle liian noloa myöntää tulleensa höynäytetyksi.

Tottakai pitää "aivopestä" itseään raamatulla. Melkein kaikki elämässä on aivopesua ja uskolla aivopesemällä pääsee kuitenkin lähemmäs Jumalaa

T. Itsensä aivopesettänyt uskova joka pyrkii pysymään jatkossakin Jeesuksen aivopesun piirissä

Vierailija
192/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismia julistavat tuntuvat, jopa typerimmiltä, kuin uskovaiset.

Kuin yksinkertainen aikuinen väittelemässä milenterveysongelmaisen, kanssa maan pyöreydestä.

Tai julistamassa, ettei joulupukki ole totta pienille lapsille, tunteakseen itsensä viisaammaksi.

Vierailija
193/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää "aivopestä" itseään raamatulla. Melkein kaikki elämässä on aivopesua ja uskolla aivopesemällä pääsee kuitenkin lähemmäs Jumalaa

T. Itsensä aivopesettänyt uskova joka pyrkii pysymään jatkossakin Jeesuksen aivopesun piirissä

Vierailija
194/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskonut ennen mutta olen sittemmin saanut enkelien ja henkioppaiden johdatusta unien kautta, enkelinumeroina ja meditoidessa. 

Vierailija
195/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekalainen n. 40 miehen kokoelma on kirjoitellut raamatussa mitä kenestäkin on parhaalta tuntunut.

Jumala tai Jeesus ei ole kirjoittanut sanaakaan koskaan.

Jumalalla on niin paljon sanottavaa ,että 40 ihmisen kautta johdonmukaisesti kertonut ihmisille tärkeitä asioitaJokaisessa kirjassa  uusia asioita,joita ei muuten saisi tietää.. Miten Jumalan olisi pitänyt ottaa yhteyttä ihmiseen?

Vierailija
196/213 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kuolemanrajakokemus vahvisti uskoa niin paljon, että en oikein osaa olla uskomattakaan.

Vierailija
197/213 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä uskovaiset on hiljaa, kun pitääkin asiallisesti keskustella ja kertoa syy, että miksi uskoo jumalaan ilman mitään tekstejä lainattuna raamatusta jne.

Ap

En tiedä miksi joku uskoo johonkin jumalaan mutta Jumalaan uskomista voi selvittää nimenomaan Raamatulla.

Esim. Jeesus opettaa: "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä."

Vierailija
198/213 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se matala älykkyys ole. kun aikuinen tarvii jotain mihin nojata ja syyttää.

Vierailija
199/213 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi tai muu vakava mielenterveyden sairaus.

Vierailija
200/213 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, koska Jumala on välillisesti todistanut minulle olevansa olemassa. Olen siis siinä mielessä heikko uskovainen, että tarvitsin todisteita. Ennen olin henkeen ja vereen ateisti.