Mikä saa ihmisen uskomaan jumalaan?
Kertokaa nyt ateistille, että miksi te uskotte jumalaan? Pidetään nyt ihan asiallisena tämä keskustelu. Kertokaa nyt ihan sydämestänne, että miksi te siihen uskotte, mikä syy siihen on, mitä te hyödytte siitä? Ja nyt ei ole kyse siitä että te ette saisi uskoa, vaan kysyn vain asiallisesti, että miksi te uskotte?
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Psykoosi tai muu vakava mielenterveyden sairaus.
Tällaiseksi voitaisiin varmaan laskea vahva usko siihen, että ihminen on esimerkiksi tieteellisesti todistanut elämän synnyn evoluutioteorian kautta. Tiedoksesi: evoluutioteoria ei edes yritä selittää elämän syntyä. Kannattais tutustua sen sisältöön ennen kuin muuta väittää.
En usko kristinuskon jumalaan, mutta olen alkanut uskoa korkeampaan voimaan, luojaan, joka on tämä maailmankaikkeus ja tämä ympäröivä luonto, jonka osa itsekin olen. Tunnen syvää yhteenkuuluvuutta tähän luontoon ja koen, että kaikki tässä maailmassa on yhtä, ja kaikki on yhtä tärkeää. Ihminen ei ole parempi tai tärkeämpi kuin muut eläimet tai luonto. En tiedä, mitä kuoleman jälkeen on. Uskon, ettei sitten ole enää mitään, mutta odotan mielenkiinnolla, että saan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoosi tai muu vakava mielenterveyden sairaus.
Tällaiseksi voitaisiin varmaan laskea vahva usko siihen, että ihminen on esimerkiksi tieteellisesti todistanut elämän synnyn evoluutioteorian kautta. Tiedoksesi: evoluutioteoria ei edes yritä selittää elämän syntyä. Kannattais tutustua sen sisältöön ennen kuin muuta väittää.
Pari tietämätöntä alapeukuttajaa jo ilmoittautui.
Tyhmyys ja sokea usko hönöjen hihhulitodistuksiin. Siinä tärkeimmät.
Usko on Jumalan lahja jota ei kaikille ole annettu.
Sori vaan.
On ajateltu että on korkeampia olentoja, korkealla moraalilla ja sydämellä. Ja ihminen etsii omaa korkeinta itseä myös, jotkut.
Aivopesu
palvele korkeampaa tahtoa aina , olet itse mitätön !
itse en ole koskaan uskonut jumalaan , mutta uskon johonkin suurempaan , uskon myös siihen että me ihmiset ei tiedetä mistään yhtään mitään , ei edes sitä mistä me oikeasti tullaan , tai oliko nykyihmistä ennen maapallolla joku toinen kehittynyt sivilisaatio mahdollisesti yms , raamatussa/historiallisissa piirroksissa ja maalauksissa on viitteitä aina "taivaasta tuleviin " olentoihin yms , miksi tämä jokin suurempi ei voisi olla vaikka joku toinen rotu mikä on käynyt aikojen alussa maapallolla , ja tähän perustuen raamattukin oisi kirjoitettu ( kävisi paljon enemmän järkeen kuin tää nykynen sokea palvonta ) , kaikki on pelkkää spekulaatiota , kukaan ei tiedä oikeasti mistään mitää, kai jotkut hakee myös turvaa "jumalasta"
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan esittänyt pitäviä todisteita, ettei Jumalaa olisi olemassa.
sama hämähäkkimiehestä
On jotain muutakin, kuin tämä elämä. Olen nähnyr. Eikö ole jännää, että kaikissa uskonoissa on jotain samaa?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyys ja sokea usko hönöjen hihhulitodistuksiin. Siinä tärkeimmät.
Millä tavalla toi eroaa joidenkin sokeasta uskosta tieteen kaikkivoipaisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
On jotain muutakin, kuin tämä elämä. Olen nähnyr. Eikö ole jännää, että kaikissa uskonoissa on jotain samaa?
Minusta se kertoo vain siitä, että pohjimmiltaan me kaikki ihmiset olemme hyvin samanlaisia ja meillä on samanlaiset tarpeet.
Eiköhän se rakkaus vedä kaikkia ihmisiä puoleensa. Häpeä vain estää luottamasta siihen.