Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LAPSIVAPAA viikko... nyt oikeesti hei aikuiset ihmiset!!

Vierailija
01.04.2017 |

Monissa eroperheissä nykyään tehdään niin, että lapset ovat vuoroviikoin molemmilla vanhemmilla. Sinänsä joo varmaan ihan ok-systeemi, mutta... Ei ole kiva lukea sos.mediasta joka viikkoisia tuuletuksia, että "Jee nyt alkoi lapsivapaa viikko ja mä meen ja tuun miten huvittaa ja bailaan ja käyn salilla ja tää on niin laatuaikaa..." Siis haloo?? Mun mielestä sitä pitäis tuulettaa, että "Mun LAPSIVIIKKO alkoi, ihanaa! Vähänkö me leikitään ja ulkoillaan ja tää on niin ihanaa!!" Miltäköhän lapsista tuntuu isompana lukea, että äidillä on ollut mahtavaa aina kun oli LAPSIVAPAA viikko?

Muutenkin olen sitä mieltä, että et sä voi ottaa sun lapsista mitään LAPSIVAPAATA viikkoa, vaan kyllä ne lapset on yhteisiä, vaikka olisivat toisen huoltajan luona, eli jos vaikka toinen huoltaja sairastuu, niin totta hemmetissä terveenä oleva vanhempi ottaa lapset luokseen, vaikka ei olisi hänen viikkonsa. Tiedän perheen, jossa omasta LAPSIVAPAASTA pidetään niin tiukasti kiinni, että ei auteta ex-puolisoa lapsenvahtiasioissa, vaan hänen on hommattava joku muu sukulainen olemaan lasten kanssa jos jotain äkillistä ja pakollista menoa ilmaantuu.
Jotenkin tuntuu, että näiltä LAPSIVAPAATA hehkuttavilta vanhemmilta on hukassa vanhemman vastuu omista lapsistaan. Et sä voi vaan lakata olemasta äiti tai isä joka toinen viikko.

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isätkin haluavat olla lapsen kanssa eikä' pelkästään joka toinen vl isä. Ihan mukavaa. 

Vierailija
142/143 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin riemuissani aina kun muksut menee isälleen. Ja todellakin hehkutan sitä vaikka missä, jos huvittaa. Aina ahdistaa kun lapsivapaa viikko lähenee loppuaan ja ne riiviöt tulee takas.

Toivon vain että aika menisi nopasti ja lapsista tulis aikusia ja huolehtivat ite itestään. En aio tikkua ristiin laittaa lasten eteen heti kun täyttävät 18vuotta.

Kaikkeni olen noiden eteen tehnyt ja huolehtinut ja antanut rakkautta, mutta jotain psykopaatin alkuja kait noi on, kun ovat niin rasittavia ja tottelemattomia ja kun isä ei osaa pitää rajoja niin soppahan siitä syntyy.

Kadun lasten tekoa. Kadun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa eroperheissä nykyään tehdään niin, että lapset ovat vuoroviikoin molemmilla vanhemmilla. Sinänsä joo varmaan ihan ok-systeemi, mutta... Ei ole kiva lukea sos.mediasta joka viikkoisia tuuletuksia, että "Jee nyt alkoi lapsivapaa viikko ja mä meen ja tuun miten huvittaa ja bailaan ja käyn salilla ja tää on niin laatuaikaa..." Siis haloo?? Mun mielestä sitä pitäis tuulettaa, että "Mun LAPSIVIIKKO alkoi, ihanaa! Vähänkö me leikitään ja ulkoillaan ja tää on niin ihanaa!!" Miltäköhän lapsista tuntuu isompana lukea, että äidillä on ollut mahtavaa aina kun oli LAPSIVAPAA viikko?

Muutenkin olen sitä mieltä, että et sä voi ottaa sun lapsista mitään LAPSIVAPAATA viikkoa, vaan kyllä ne lapset on yhteisiä, vaikka olisivat toisen huoltajan luona, eli jos vaikka toinen huoltaja sairastuu, niin totta hemmetissä terveenä oleva vanhempi ottaa lapset luokseen, vaikka ei olisi hänen viikkonsa. Tiedän perheen, jossa omasta LAPSIVAPAASTA pidetään niin tiukasti kiinni, että ei auteta ex-puolisoa lapsenvahtiasioissa, vaan hänen on hommattava joku muu sukulainen olemaan lasten kanssa jos jotain äkillistä ja pakollista menoa ilmaantuu.

Jotenkin tuntuu, että näiltä LAPSIVAPAATA hehkuttavilta vanhemmilta on hukassa vanhemman vastuu omista lapsistaan. Et sä voi vaan lakata olemasta äiti tai isä joka toinen viikko.

Taidat itse olla lapsivapaan tarpeessa. Kun itse olin yh, ni kyllä se oli rankkaa kaikesta huolehtia yksin ja se lapsivapaa viikko tai viikonloppu tuli todella tarpeeseen. Minä rakastan lapsiani, olen heidän lähivanhempansa ollut ja koko arkeni pyörii heidän ehdoillaan. Mut kun ovat isällään, viikonkin tai lomilla kaks, ei tule yhtään ikävä. Nautin yli kaiken omasta elämästäni ja kerään voimia. Soitellaan ja laitetaan viestejä tarpeen mukaan, mutta mulla on kyllä myös ihan oma elämä. Ja lapsen toinen vanhempi ei muuten ole mikään päivystävä lastenvahti, vaan hänellä saa olla ihan omat menonsa jaelämänsä. Että ihan asennevammaista hevonpaskaa ap tuo sun tekstisi. Mun lapset ovat jo yläkoulussa ja hienosti menee niin koulussa, ystävien kanssa kuin muutenkin, vaikken olekaan marttyyrinä nyyhkinyt heidän kyljessään 24/7

Mutta on se lapsille vähän ikävää, kun toinen vanhempi ei hoida, jos toisella olisi menoa. Että molemmat vanhemmat ovat kyvyttömiä aika ajoin ottamaan heistä vastuuta.

"Kyvytön" ei varmaankaan, mutta minusta on myös täysin oikein, että vastuista ei luistella millä tahansa syyllä. Jos on vuoro, hoidetaan asiat niin, että vastuut hoidetaan.

senpä takia on oltava hyvät ja asialliset välit jos tulee jotain niin voi joustaa puolin ja toisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi