Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa tyhmin juttu, minkä olette kuulleet jonkun sanoneen?

Haluan nauraa ev
01.04.2017 |

?

Kommentit (2294)

Vierailija
1741/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häkellyin tästä tyhmyydestä: "Ottaako liiketunnistin lämmöstä vai mistä "käskyn" sytyttää valot?" T. Joku vauvapalstailija

Yllä oleva kommentti on tyhmintä mitä olen kuullut. Lämmöstähän se nimenomaan ottaa sen "käskyn".

Infrapuna eli lämpö on yleisin tekniikka.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Liiketunnistin

Vierailija
1742/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi naisen euro on 80 senttiä on ylittämätön huumoripläjäys.

Tämä nyt vaan sattuu olemaan totta!

Turha selitellä, että naiset ovat matalapalkkaisissa töissä, mutta kun tästä ei ole kysymys vaan siitä, että naisen euro on 80 senttiä kun verrataan täysin samaa työtä tekevään mieheen!

Se joka muuta väittää paljastaa oman tyhmyytensä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha selitellä, että naiset ovat matalapalkkaisissa töissä, mutta kun tästä ei ole kysymys vaan siitä, että naisen euro on 80 senttiä kun verrataan täysin samaa työtä tekevään mieheen!

Samassa työtehtävässä naisen euro ei todellakaan ole 80 senttiä. Vaan tuo 80 senttiä tulee nimenomaan siitä kun naiset itse hakeutuvat matalapalkkaisille aloille eivätkä pyri johtajiksi yhtä usein.

Vierailija
1744/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilo ilman viinaa on teeskentelyä!

Vierailija
1745/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häkellyin tästä tyhmyydestä: "Ottaako liiketunnistin lämmöstä vai mistä "käskyn" sytyttää valot?" T. Joku vauvapalstailija

No mistä?

No liikkeestä!

Vierailija
1746/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa työtehtävässä naisen euro ei todellakaan ole 80 senttiä. Vaan tuo 80 senttiä tulee nimenomaan siitä kun naiset itse hakeutuvat matalapalkkaisille aloille eivätkä pyri johtajiksi yhtä usein.

No ei todellakaan!

Kuka hullu nyt siitä valittaisi, että siivojatäti saa pienempää palkkaa kuin johtajamies? Naisen ja miehen samasta työstä saamaa palkkaa kaikki kauhistelevat, mitä muuta he mielestäsi voisivat kauhistella?

Vierailija
1747/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hyvin varautunut pandemiaan.

Vierailija
1748/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä?

Niin, LIIKEtunnistin 🤦🏼‍♂️

Niin, millä tekniikalla se tunnistaa sen liikkeen? Ei ole olemassa sellaista asia kuin liike-teknologia.

Muutoksen perusteella. Esim. infrapunatunnistimessa lämpimämmän kohteen paikka vaihtelee.

Vierailija
1749/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ajatteli ostaa uuden vaatekaapin. Pohti että ottaisi liukuovikaapin yhdellä ovella. Sanoin että kyllä siinä nyt kaksi ovea ainakin tarvitaan ja enemmänkin jos leveä kaappi. Ei tajunnut ollenkaan että miksi se yksi iso ovi ei käy.....

Vierailija
1750/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Infossa: Miten pääsen kerrosta ylöspäin?

Minä: Voi mennä noita rappusia, tai hissillä.

Asiakas: Mutta pääseekö niitä rappusia sitten myös alas?

Minä: ???

Ehkä tarkoitti sitä meneekö jokin ovi lukkoon niin, ettei enää pääse takaisin?

Vierailija
1751/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikke kirjoitti:

Yks äijä sano työpaikalla, että ei ymmärrä mitä pahaa siinä raiskauksessa on. Useita naisia siinä oli ja sitä rupesi itsekkin ajattelee samaa. Liioitellaanko siinä. Varmaan useimmille väh tyhmä juttu.

Ei voi olla totta. Jos joku sanoisi mun läsnäollessani jotain noin ääliömäistä, niin sillä idiootilla soisivat korvat monta päivää.

Pitkäniemen sairaalassa. Luulen naishoitajat ovat tottuneet mielisairaanhoitajamiehen aivoituksiin. Kyllä minunkin mielestä ylihoitajan juttusille. Viimeinen varoitus.

Vierailija
1752/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisihan siellä rappusten yläpäässä olla ovi, jonka saa auki vain tullessa. Onhan näitä lukkoja, jotka aukeavat ilman avainta vain toiselta puolelta. Varmaan kotonasikin on sellainen. 

Ilmeisesti oli hissikammoinen. Aika yleinenkin vaiva itse asiassa. 

Kuten meillä töissä (sairaala): Kerroksista pääsee rappukäytävään, mutta rappukäytävästä kerrosten osastoille tarvii kulkulätkän.  Itsekin olen jäänyt joskus rappukäytävään ilman avaimia,  ja joutunut menemään pääaulaan saakka ja sieltä hissillä päästäkseni takaisin. 

Vierailija
1753/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjettä ei kannata viedä perjantaina postiin, koska se vain makaa siellä laatikossa koko viikonlopun. Vie maanantaina.

Vierailija
1754/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä?

Niin, LIIKEtunnistin 🤦🏼‍♂️

Niin, millä tekniikalla se tunnistaa sen liikkeen? Ei ole olemassa sellaista asia kuin liike-teknologia.

Muutoksen perusteella. Esim. infrapunatunnistimessa lämpimämmän kohteen paikka vaihtelee.

Höpöpöä taas täällä.

On olemassa esim. murtohälytyslaitteita joissa on sekä (yleensä fresneldiffraktiolinssillä varustettu) infrapunadetektori että myös kamera joka tunnistaa liikkeen valon kontrastimuutosten avulla. Esim. itse en voinut käyttää kamera-liiketunnistinta koska esim. tuulessa heiluvan puun aiheuttaman varjon huoneessa tunnisti tuo liiketunnistin virheellisesti liikkujaksi vaikka herkkyyden sääti minimiin. Infrapunatunnistin sen sijaan toimii hyvin yleensä mikäli murtautujalla ei ole avaruuspukua päällä.

Vierailija
1755/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan olisi koskaan ihmetellyt sitä, että siivoojan palkka on pienempi kuin johtajan? Kyllähän miessiivoojankin palkka on pienempi kuin miesjohtajan, eli ei tässä tarvitse edes sukupuolta mainita.

Kyllä se äläkkä on lähtenyt alunperin siitä, että samasta työstä nainen sai vähemmän kuin mies!

Vierailija
1756/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin lomakkeeseen tai korttiin tietojani. Minulla on nimi, jossa on j- , t- ja k- kirjaimia, eli pitkiä väkäsiä tulee väkisinkin. Ex pamautti vierestä: "Vähän vaikeuksia tuon kirjoittamisen kanssa, kun ei meinaa pysyä riveillä?" tämä siis täynnä halveksuntaa sanottu. Olin niin yllättynyt etten pysynyt sanomaan mitään. Tässä on myös hyvä tietää, että olen suorittanut useamman opintopisteen edestä kalligrafiaa, jos sillä on mitään merkitystä käsialan tai kirjainten käytön kannalta. Ilmeisesti kai J-kirjaimen lenkki ei olisi saanut mennä viivojen yli :D 

Vierailija
1757/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha rouva: ”mee säkin nyt varovasti pihalla kun on liukasta” ja heti perään ”tai no, ettehän te nuoret liukastele”

ai jaha

Vierailija
1758/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisihan siellä rappusten yläpäässä olla ovi, jonka saa auki vain tullessa. Onhan näitä lukkoja, jotka aukeavat ilman avainta vain toiselta puolelta. Varmaan kotonasikin on sellainen. 

Ilmeisesti oli hissikammoinen. Aika yleinenkin vaiva itse asiassa. 

Kuten meillä töissä (sairaala): Kerroksista pääsee rappukäytävään, mutta rappukäytävästä kerrosten osastoille tarvii kulkulätkän.  Itsekin olen jäänyt joskus rappukäytävään ilman avaimia,  ja joutunut menemään pääaulaan saakka ja sieltä hissillä päästäkseni takaisin. 

Ollaankohan samassa paikassa töissä? Useampaan kertaan olen ihmetellyt tuota systeemiä. Toivottavasti ei kukaan asiakas eksy niistä ovista.

Vierailija
1759/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sisarukset ovat eri isästä niin ne ovat enemmän sukua silti (melkein kokoveljiä tai -sisaria) verrattuna lapsiin jotka ovat eri äidistä, jolloin ne ovat vain sisar- tai velipuolia.

Ei se ero tietenkään noin radikaali ole, mutta on kyllä totta että maternaalinen vaikutus sikiöön on paternaalista suurempi. Kaikki soluelimet ovat peräisin äidiltä, kuten myös mitokondrionaalinen DNA, ja raskaudenaikaiset olot vaikuttavat lapseen monin tavoin.

Vierailija
1760/2294 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki lopettais makustamisen nyt, coronavirus ei leviäisi Suomessa.