Kertokaa tyhmin juttu, minkä olette kuulleet jonkun sanoneen?
Kommentit (2294)
"Kädet ovat naisen käyntikortti" (Karita Tykkä)
AMK:ssa fysiikantunnilla eräs tärkeilevä, joka tunnilla kysymisen ilosta kysymyksiä esittänyt opiskelija, nosti kätensä ja hyvin tärkeänä kysyi opettajalta: "Tuleeko kaikki valo auringosta maapallolle? Siis myös se auringon takaa tuleva?"
Vierailija kirjoitti:
Yö pieraisee aamun!
Sanoiko ihan vakavissaan?
Viherhihhuli kirjoitti:
Eräs viheraktiivi tuttu haukkui minut pystyyn kun en selviä työstäni ilman autoa ja tässä taannoin ostin katumaasturin joka sopii huonolle selälleni paremmin. Tämä tuttu haukkui minut pystyyn, olin mm. ympäristörikollinen, vastuuton idiootti kun kehtasinkin tehdä jotain sellaista enkä kantanut huolta ympäristöstä.
Silti itse oli juuri palannut kaukolomalta rusketuksen kera eikä nähnyt siinä mitään ongelmaa. Suorastaan hehkutti miten halvalla sai taas toisen kaukomatkan Afrikkaan ja miten oli taas menossa Lappiin matkailuauton kanssa hiihtolomalle. Tämä tyyppi elää muutenkin todella pinnallista elämää mistä on ekologisuus kaukana. Itse taas elän hyvin vaatimatonta elämää, ostan harvoin mitään mutta tämä kyseinen välttämätön auto on ainoa paheeni ja tiedän sen. Tämä oli mielestäni yksi tyhmimmistä kommenteista mitä olen kuullut ja osoitti totaallisen puutteen hahmottaa kokonaiskuvaa tuttavalta.
Kaveri pitää minua ympäristörikolisena, koska ajan uudella autolla, joka kuluttaa 5 litraa satasella. Itseään hän pitää ekologisena koska ajaa 20 vuotta vanhanlla romulla, joka syö bensaa lähemmäs 20 litraa satasella ja vuotaa öljyä niin että joka tankkauksen yhteydessä pitää lisätä myös öljyä. Autostaan jää öljytippoja aina pysäköimispaikalle.
Vihreus tuntuu usein olevan vain kateutta niistä asioista joihin itsellä ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri oli tosissaan sitä mieltä että ratikkalinjojen reitit kuuluu suomalaisilla yleissivistykseen, vaikkei asuisikaan Helsingissä. Sanoi näin ihan suoraan. Ihmetteli kun tuttunsa oli hypännyt väärään ratikkaan.
Tuollaiselta voisi kysyä että miten hyvin osaa lossien aikataulutu, sehän kuuluu yleissivistykseen.
Potilas sanoi lääkärille ylpeänä itsestään: Minä tiedän näistä kilpirauhasasioista enemmän kuin sinä, koska Minä olen lukenut keskustelupalstoja!
Oi, ihanko totta? :o
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui joskus 1990-luvulla. Olin yhden tuttavan kyydissä kun hän ajoi sateisella maantiellä. Yhtäkkiä hän alkoi mutkitella autollaan ihan riivatusti. Kysyin että miksi ihmeessä ajat tällä tavalla? Hän sanoi että tuossa äsken oli liikennemerkki, joka sanoi että sateella pitää mutkitella. Kyseessä oli siis tällainen liukas ajorata liikennemerkki ja sen alla teksti: sateella:
https://www.elfvingsignum.fi/library/files/56d6879ad9cc3102ea00108e/sca…
Mitään yhtä typerää en muista kenenkään koskaan sanoneen.
Ootko varma, ettei tuttavasi pelleillyt?
Näistä kommenteistakin on moni sellaisia mitä itse olisin voinut sanoa huumorilla, mutta moni näköjään ottaa tosissaan.
Muistan kun kerran nuorena päiväkotiapulaisena yritin saada lasta pukemaan kun oltiin menossa ulos pakkaseen. Lapsi kiukutteli eikä millään halunnut pukea ja kysyin sitten lapselta, että mentäiskö ulos sitten ilman päällysvaatteita. Lapsi alkoi nauraa ja ymmärsi, että se oli hassu kommentti, mutta päiväkodin johtaja alkoi huutaa minulle pää punaisena, että ei tietenkään ilman päällysvaatteita mennä ulos. Tuokin nainen varmaan jaksaa sitten vieläkin muistella tätä vuosien takaista asiaa, että olipa tyhmä harjoittelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WTC-tornit räjäytettiin.
Tämähän pitää paikkansa.
Tosiaan. Torneihin lennettiin lentokoneilla + pommit olivat valmiina parkkihallissa. Ja pommit räjähtivät lentokoneiden iskun jälkeen joten kyllä, WTC tornit räjäytettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ajatteleekin englanniksi, kun on ollut vähän aikaa englanninkielisessä maassa. Siis suomalaisen sanomana. Olen itse englannin fil kandi, joten hohhoijaa.
En kyllä epäile tota väittämää yhtään.
Hienoa. Mutta jokainen kielitiedettä opiskellut tajuaa eron kielen *omaksumisen* ja sen *oppimisen* välillä, ja on jokseenkin naurettavaa väittää ajattelevansa opitulla kielellä. Plus sen verbalisoiminen oikein muiden kuultavaksi on todella typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ajatteleekin englanniksi, kun on ollut vähän aikaa englanninkielisessä maassa. Siis suomalaisen sanomana. Olen itse englannin fil kandi, joten hohhoijaa.
En kyllä epäile tota väittämää yhtään.
Hienoa. Mutta jokainen kielitiedettä opiskellut tajuaa eron kielen *omaksumisen* ja sen *oppimisen* välillä, ja on jokseenkin naurettavaa väittää ajattelevansa opitulla kielellä. Plus sen verbalisoiminen oikein muiden kuultavaksi on todella typerää.
Yhteen aikaan mulla oli tapana ajatella englanniksi. En tosin kertonut siitä kenellekään, enkä väitä, että se olisi ollut täydellistä englantia.
Fyysistä kuritusta koskevassa keskustelussa ensimmäisellä sivulla joku puolusteli sitä vedoten siihen, että päiväkoti-ikäiset lapset lyövät toisiaan, vaikkei olisi kotona kuritettu ja että nykylapset ovat muka väkivaltaisempia kuin ennen (tuskin kellekään yllätys, ettei pidä paikkaansa). Siis mitä ihmettä, totta kai pikkulapset lyövät toisiaan, kun impulssinhallinta, empatia- ja ongelmanratkaisukyvyt ovat heikkoja, jos aikuisia ei ole rajoittamassa ja hillitsemässä sitä ja reagoimassa siihen. En vaan tajua, miten joku voi olla noin ulkona kaikesta ja myös totaalisesti unohtanut oman lapsuutensa.
hauskaa kirjoitti:
Potilas sanoi lääkärille ylpeänä itsestään: Minä tiedän näistä kilpirauhasasioista enemmän kuin sinä, koska Minä olen lukenut keskustelupalstoja!
Oi, ihanko totta? :o
Ehkä se parhain(käytännön) kokemus on pitkään kilpirauhassairautta sairastaneella. Huomaa miten julkisenpuolen lääkärit ovat kusettaneet vuosikausia.
Vapaaehtoisesti lapseton kirjoitti:
-Kyllä se sinunkin mieli muuttuu.
-Sun on pakko tehdä lapsia koska muutkin tekee
-sulla on niin paljon vapaa-aikaa kun ei oo lapsia (joo o koska työt, harrastus, mies ja ystävät ei koskaan vie mun aikaani :D)
- kyl hän sä voit tehdä ylitöitä koska sulla ei oo lapsia (ei näköjään oo omaa elämääkään)
-olen epäonnistunut ihmisenä koska en halua lapsiaNäitä idoottisia lauseita joutui kuuntelemaan
Idioottimaisia kommentteja joo, mutta miksi harrastat, jos sen parissa viettämäsi aika ei ole vapaa-aikaa? Samoin mies vie sinulta vapaa-aikaa, miten?
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut englanninkielisessä maassa yli 30 vuotta. Kun ajattelen suomalaisia asioita ja ystäviäni, niin ajatukset kulkevat suomeksi. Kun ajattelen juttuja jotka liittyvät nykyiseen kotimaani, työhöni ja täkäläisiin ystäviini, ajatukset kulkevat englanniksi.
Fil.kandilla voi olla paljon teoreettista tietoa mutta siihen se sitten jääkin.
Syy, miksi ulkosuomalaiset puhuvat finglishiä on juuri se, miten vuosikausien viettäminen toisen kielen parissa vaikuttaa ajatteluun.
Vanhentuneet nestemäiset lääkkeet voi huuhtoa viemäristä alas. Tämä terveydenhoidon ammattilaiselta.
Up! Nämä on kivoja. Lisää näitä.
Eräs henkilö väitti tosissaan Youtube-videossa, että hänen painoindeksinsä on 0 ja että se on oikein lääkärissä mitattu. Yleensä se on hänen mukaansa joko 1, 2 tai 3, mutta hänellä se on 0, vaikka sen ei pitäisi olla. Aika jännä juttu, että hän selvästi oli olemassa siinä videolla, vaikka häntä ei pitäisi olla lainkaan olemassa, jos painoindeksi on noin alhainen. Tosin kyseinen henkilö myös kivenkovaan väitti, että ei ole kehitysvammainen, vaikka puheidensa perusteella hän oli vähintään heikkolahjainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut englanninkielisessä maassa yli 30 vuotta. Kun ajattelen suomalaisia asioita ja ystäviäni, niin ajatukset kulkevat suomeksi. Kun ajattelen juttuja jotka liittyvät nykyiseen kotimaani, työhöni ja täkäläisiin ystäviini, ajatukset kulkevat englanniksi.
Fil.kandilla voi olla paljon teoreettista tietoa mutta siihen se sitten jääkin.
Syy, miksi ulkosuomalaiset puhuvat finglishiä on juuri se, miten vuosikausien viettäminen toisen kielen parissa vaikuttaa ajatteluun.
Heh, olen itsekin viettänyt USA:ssa vuosikymmenen. Silti en tunne tarpeelliseksi mainostaa, että ajattelen englanniksi. Miksi muuten kuvittelet, että englantia opiskelevat eivät pyrkisi käytännön kielitaitoon? Jo opiskeluun kuuluu tiettnpituinen käytännön kieliharjoittelu.
Joka tapauksessa, on typerää kerroskella ajattelevansa vieraalla kielellä.
t. fil kandi
"Suomessa kaikki kunnat ovat kaupunkeja ja päin vastoin" Tämä ei pidä paikkaansa.
Kaikki kunnat eivät ole kaupunkeja, esimerkiksi Sysmä on kunta, ei kaupunki.
Kaikki kaupungit ovat kyllä kuntia :-)