Kertokaa tyhmin juttu, minkä olette kuulleet jonkun sanoneen?
Kommentit (2294)
Pihi autonomistaja totesi, ettei, liukkaan kelin ajoa kannata harjoitella, koska liukkaat tulevat aina yllättäen ja sama tyyppi, ettei autolla-ajoa pidä yleensäkään harjoitella, koska auto on tappokone. Nämä totesi sama lähipiirissä oleva henkilö, ettei tarvitsisi lainata autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ajatteleekin englanniksi, kun on ollut vähän aikaa englanninkielisessä maassa. Siis suomalaisen sanomana. Olen itse englannin fil kandi, joten hohhoijaa.
Olen asunut englanninkielisessä maassa yli 30 vuotta. Kun ajattelen suomalaisia asioita ja ystäviäni, niin ajatukset kulkevat suomeksi. Kun ajattelen juttuja jotka liittyvät nykyiseen kotimaani, työhöni ja täkäläisiin ystäviini, ajatukset kulkevat englanniksi.
Fil.kandilla voi olla paljon teoreettista tietoa mutta siihen se sitten jääkin.
Syy, miksi ulkosuomalaiset puhuvat finglishiä on juuri se, miten vuosikausien viettäminen toisen kielen parissa vaikuttaa ajatteluun.Heh, olen itsekin viettänyt USA:ssa vuosikymmenen. Silti en tunne tarpeelliseksi mainostaa, että ajattelen englanniksi. Miksi muuten kuvittelet, että englantia opiskelevat eivät pyrkisi käytännön kielitaitoon? Jo opiskeluun kuuluu tiettnpituinen käytännön kieliharjoittelu.
Joka tapauksessa, on typerää kerroskella ajattelevansa vieraalla kielellä.
t. fil kandi
Siis itse ajatteleminen vieraalla kielellä on ok, mutta siitä kertominen typerää, niinkö? Kaikkea sitä kuuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Varusmiespalvelus rajoittaa sen suorittavan vapautta.
No jos näin on, niin sittenhän oppivelvollisuuskin rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telkkarista tuli Aki Sirkesalon konsertti noin vuoden päästä hänen kuolemastaan. Eräs sukulainen kysyi: "Kerkeskö se pitää sen konsertin?" (vai oliko kuollut jo ennen konsertin pitämistä) :D
Eräs kaverini kerran soitti minulle ja hölmöili, että miten Aki Sirkesalo voi olla Noriko Showssa, vaikka hän on kuollut. Toki ymmärsin heti, että hän pelleilee, mutta ei jaksanut naurattaa.
Siis tämä Noriko Shown jakso, jossa Aki oli, on esitetty ensimmäisen kerran toukokuussa 2004, eli yli puoli vuotta ennen hänen kuolemaansa, mutta tämä kun kaveri soitti, tapahtui joskus Akin kuoleman jälkeen kun Noriko Show esitettiin uusintana.
:-D kirjoitti:
Eräs henkilö väitti tosissaan Youtube-videossa, että hänen painoindeksinsä on 0 ja että se on oikein lääkärissä mitattu. Yleensä se on hänen mukaansa joko 1, 2 tai 3, mutta hänellä se on 0, vaikka sen ei pitäisi olla. Aika jännä juttu, että hän selvästi oli olemassa siinä videolla, vaikka häntä ei pitäisi olla lainkaan olemassa, jos painoindeksi on noin alhainen. Tosin kyseinen henkilö myös kivenkovaan väitti, että ei ole kehitysvammainen, vaikka puheidensa perusteella hän oli vähintään heikkolahjainen.
Onko tätä videota enää? Jos on, haluaisin nähdä sen. :D
USA:ssa joku senaattori esitti huolensa jostain Karibianmeren saaresta, jossa amerikkalaisilla on tukikohta saaren yhdellä laidalla. Onko mahdollista että saari kaatuisi? Paikalla ollut korkea-arvoinen upseeri vastasi "emme odota sellaista tapahtuvan".
Sellaista lottoriviä kuin 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ei voi tulla.
Mieheni suusta: "raskauspahoinvointi johtuu siitä kun naisia jännittää tuleva synnytys"
Eräs tuttu sanoi, ettei suomi ja viro ole sukulaiskieliä. Niissä on ihan sattumalta vain samoja sanoja.
Luulen, että Emmerdalen Katie Sugdenin näyttelijä on kova piereskelemään ja se on siitä kivaa.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201802032200718012_ul.shtml?utm_campai…
Yllätysvauva, TAAS. Ja lapsisynnyttyjä, TAAS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ajatteleekin englanniksi, kun on ollut vähän aikaa englanninkielisessä maassa. Siis suomalaisen sanomana. Olen itse englannin fil kandi, joten hohhoijaa.
Olen asunut englanninkielisessä maassa yli 30 vuotta. Kun ajattelen suomalaisia asioita ja ystäviäni, niin ajatukset kulkevat suomeksi. Kun ajattelen juttuja jotka liittyvät nykyiseen kotimaani, työhöni ja täkäläisiin ystäviini, ajatukset kulkevat englanniksi.
Fil.kandilla voi olla paljon teoreettista tietoa mutta siihen se sitten jääkin.
Syy, miksi ulkosuomalaiset puhuvat finglishiä on juuri se, miten vuosikausien viettäminen toisen kielen parissa vaikuttaa ajatteluun.
Täällä yksi, jolla meni reilu puoli vuotta, kunnes unetkin alkoivat tapahtua pääosin englanniksi.
Mun ajattelu ei ole kovin kielellistä vaan sellaista sanatonta mössöä, joka verbalisoituu vasta kirjoittaessa tai puhuessa, joten ajattelen sitten sillä kielellä, jota juuri silloin käytän. Aika harva kai englantia puhuessaan miettii ensin suomeksi mitä aikoo sanoa ja sitten kääntää sen päässään englanniksi tai samalla lailla "tulkkaa" takaisin suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
Eräs henkilö väitti tosissaan Youtube-videossa, että hänen painoindeksinsä on 0 ja että se on oikein lääkärissä mitattu. Yleensä se on hänen mukaansa joko 1, 2 tai 3, mutta hänellä se on 0, vaikka sen ei pitäisi olla. Aika jännä juttu, että hän selvästi oli olemassa siinä videolla, vaikka häntä ei pitäisi olla lainkaan olemassa, jos painoindeksi on noin alhainen. Tosin kyseinen henkilö myös kivenkovaan väitti, että ei ole kehitysvammainen, vaikka puheidensa perusteella hän oli vähintään heikkolahjainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan tuo pitänyt arvata, että on Niilo-video. :D
No tyhmintä tässä lähiaikoina oli se kun hyvä ystävä luuli ja väitti kivenkovaa että siinä prisma mainoksessa on oikeasti ruotsin kuninkaalliset.
Että vauvalle (2 kk) tulee diabetes, jos se saa vaan äidinmaitoa eikä yhtään mehua. Toinen ajantasainen näkemys on, että nykylukiolaiset tulee saamaan hyvin töitä, kun suuret ikäluokat jää kohta eläkkeelle. Ne jäi jo! Konekirjoittajan ja vanhemman kopiokoneenhoitajan töistä..
Tää oli hedelmällinen väittely aikana ennen Lahden moottoritietä. Kaveri sanoi, että jos ajaa Helsingistä Mikkeliin, on ihan sama, ajaako Lahden vai Kouvolan kautta. Mutta jos jatkaa Mikkelistä Kuopioon, niin silloin alkumatka pitää ajaa sieltä Lahden kautta. Silloin ei kuulemma ole mitään järkeä käyttää Kouvolan reittiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi naisen euro on 80 senttiä on ylittämätön huumoripläjäys.
Minusta tässä ei ole mitään huumoria!
Kaikista tyhmimpiä ovat ne miehet jotka yrittävät inttää, että naiset tekevät siivoojan töitä ja miehet johtajan töitä, siksi tämä ero. Tässä tapauksessahan naisen euro olisi 0,5 centtiä!
Kysymys onkin siitä, että SAMASTA TYÖSTÄ naisen euro on 80 centtiä!
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäri saa pysäköidä auton tavalla, joka olisi muiden niin tehdessä väärin.
Mielestäni saa pysäköidä miten parhaaksi katsoo jos on hätätilanne ja eläin kärsii!
Meikäläinen ajattelee siansaksaksi.