Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa tyhmin juttu, minkä olette kuulleet jonkun sanoneen?

Haluan nauraa ev
01.04.2017 |

?

Kommentit (2294)

Vierailija
501/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse missään nimessä eikä tapauksessa antaa moottoritien liittymästä tulevalle autolle tilaa jarruttamalla eikä etenkään kaistaa vaihtamalla, koska kaistaa vaihtamalla rikon tieliikennelakia ja jarruttamalla vaarannan liikenteen. Mieluummin siis ajan huonosti liittyvän auton kanssa kolarin, sillä sehän on sen vika kun ei osaa tulla moottoritielle kuten pitää.

No on just näitä jotka tuunailee silloin kun oikea kaista on tyhjänä. Ei ole ihme että nuoria kuolee kolareihin kun kaavoihin kangistuneet siel moottoritiellä eivät osoita ystävällisyyttä ja vilkaise oikealle antaakseen tilaa. Onko bensakin niin saatanan saastuttavaa ja kallista että sinne oikealle ei kukaan rupea.

Vierailija
502/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski (yli 100 kg) tuttuni voivotteli kerran kilojaan ja sanoi toivovansa että laihtuisi. Hetken päästä tokaisi ettei sittenkään haluaisi laihtua sillä on tottunut aina sohvalla makaamisen aikana silittelemään (?) mahamakkaroitaan eikä voisi tehdä niin jos laihtuisi. Hyi vittu.

Tuskin se oli tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei AINA voi olla perjantai?

Taisi olla tympääntynyt työntekoon.

Siis - etkö tajua sinäkään??? XD

Jos olisi aina perjantai, ei voisi koskaan olla lauantai tai sunnuntai eikä tietysti mikään muukaan päivä.

Tässä vaan oli pointtina juuri se, että oli tosiaan työhönsä tympääntynyt ja sanoi voivansa vallan mainiosti elää ilman töitäkin, jos vaan olisi rahaa tarpeeksi.

Vierailija
504/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat niin tyhmiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei AINA voi olla perjantai?

Taisi olla tympääntynyt työntekoon.

Siis - etkö tajua sinäkään??? XD

Jos olisi aina perjantai, ei voisi koskaan olla lauantai tai sunnuntai eikä tietysti mikään muukaan päivä.

Tässä vaan oli pointtina juuri se, että oli tosiaan työhönsä tympääntynyt ja sanoi voivansa vallan mainiosti elää ilman töitäkin, jos vaan olisi rahaa tarpeeksi.

No niin niin. Ymmärsin kyllä.

Vierailija
505/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkkarista tuli Aki Sirkesalon konsertti noin vuoden päästä hänen kuolemastaan. Eräs sukulainen kysyi: "Kerkeskö se pitää sen konsertin?" (vai oliko kuollut jo ennen konsertin pitämistä) :D

Tuli tuosta mieleen, että kaveri kysyi kerran, miten Sirkesalo kirjoitetaan. Eli tuleeko e:n jälkeen kaksi ässää. Eli Sirkessalo.

Äänne- ja kirjainvastaavuus on suomessa lähes täydellinen eli siis suomea kirjoitetaan, kuten sitä luetaan. Tästä on pari poikkeusta. Sanassa Sirkesalo on niistä toinen eli jäännöslopuke: esim. e-loppuisen sanan jälkeen tulevan sanan ensimmäinen äänne lausutaan pitkänä. Esimerkiksi kirjoitamme jauheliha mutta lausumme jauhelliha. Sama ilmiö on yleisen kirjoitusvirheen "itsekkin" tai "lähteäkkään" taustalla: toinen k kyllä äännetään, mutta sitä ei kuuluisi kirjoittaa.

En tiedä, onko tuo kysymys varsinaisesti tyhmä. Kertoo se ehkä tottumattomuudesta kirjalliseen ilmaisuun. Joka tapauksessa Sirkesalo äännetään kuitenkin Sirkessalo.

No eihän esim. sanaa "jauheliha" kirjoiteta "jauhelliha" vaikka se niin lausutaan.

Vierailija
506/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi peräkkäistä otsikkoa:

"Kertokaa tyhmin juttu minkä olette kuulleet jonkun sanoneen"

ja

"78 prosenttia naisista kilpailee 20 prosentista miehiä Tinderissä"

Vierailija
507/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt tosissaan sanonut sitä miksei aina voi olla perjantai-juttua...

Vierailija
508/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ananakset kasvavat puussa.

No joo, eiväthän ne kasva puussa, mutta ei minusta ole mitenkään erikoista tai erityistä tyhmyyttä, jos joku ei sitä tiedä. Joten ei tämä varmaan kuulu tähän ketjuun.

Vierailija
509/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sanoi näin, kun kerroin että minua on petetty; " pettämiseen on yleensä joku syy, miksi petetään ja suhteessa on joku vialla että petetään".

Olen ollut tuevakodissa töissä ja tiedän ihan koulutuksen puolesta, että pettäjä on ainut joka on vastuussa siitä että pettää. Kuten väkivallan tekijä on myös vain itse vastuussa väkivallanteostaan (eikä uhri), niin samoin pettäjä on ainut joka on vastuussa pettämisestä.

Vierailija
510/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hölmö, jos sun villapaita olisi atomeja, niin se räjähtäisi"

Eräs Martti keskikoulun kolmannella (eli noin 14 v.).

Vierailija
511/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli aikas hyvä. Mulla oli kaveri, joka on hieman heikkolahjainen. Kotsottiin keskiaikaan ja noitavainoihin liittyvää leffaa. No leffan jälkeen sanoin sitten ääneen, että mieti jos edeleen vainottais jostain noituudesta, jos on hieman outo. Ette ikinä arvaa mitä tä mun heikkolahjanen kaveri kysyi? Eliks mun äiti tollon.... mä olin hiljaa, mä olin hiljaa pitkään ja mietin miten mä oon eksyny ton ihmisen seuraan 

Vierailija
512/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paskavammainen tekosyysi...

Haha, repesin :D

Vierailija
513/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei minun kanssani pärjää, niin saa kattoa peiliin.

Vierailija
514/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliks mun äiti tollon.

Vierailija
515/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger-ihmiset ovat heikkolahjaisia, ihmisten ahdistelijoita eivätkä osaa matematiikkaa.

Vierailija
516/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roinatan kirjoitti:

Serkkuni kirjoitti mun facebook seinälle kaikkien nähtäväksi ettei maailmassa ole olemassa ainuttakaan biljonääriä.

Serkkusi on ihan oikeassa. On arvioitu että ensimmäinen ihminen saavuttaa biljoona-omaisuuden joskus 2030-luvulla. Tällä hetkellä vielä kukaan henkilö maailmassa ei ole lähelläkään biljonääriä.

Olette väärässä, sillä Zimbabwe:n inflaatio on ollut niin valtavaa, että siellä tavallinenkin ihminen voi olla biljonääri.

http://farm4.static.flickr.com/3268/2700265324_f7b904c780.jpg

Vierailija
517/2294 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun joku mamma, joka omien sanojensa mukaan ei edes juoksua harrastanut, kertoi juosseensa kymmenen kilometriä puoleen tuntiin tuosta vaan.

Ämmällä menee cooperin testissä sit 4000m niin että heilahtaa! Ihan kelpo tulos, eteenkin kun ei ole treenannut yhtään. Lasse Virenin tulos oli jotain 4500m luokkaa.

Outoa kun emme ole nähneet häntä arvokisoissa tai mistä tuon tietää. Anna-Mari Sandellin juokseman suomenennätys on muute 31.40 ja amerikan mantereella kukaan ei ole juossut alle 30 minuutin (ei muuten australiassa tai oseanissa).

Tärkeintä on hyvä stoori. 

Vierailija
518/2294 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eijaksanuselittää kirjoitti:

Minä: "Mikä on maailman suurin kala?"

Exä: "No tonnikala."

Minä: "Eikä oo ko valashai."

Exä: "Eihän valaat oo kaloja."

Minä: "Antaa olla..." :D

Tuli tuosta mieleen kun itsekin katsoin että valashan tuo, että moni meistä muistaa kouluajoilta biologian kirjasta kun siellä toitotettiin että valaat ovat nisäkkäitä eikä kaloja, toki hait ovat kaloja ja tuo kuuluu niihin. Jotenkin typerää antaa kalalle tuollainen nimi jossa on sekä kala että nisäkäs. Sama kuten paikkakunta Merijärvi, eli miten meri ja järvi voivat muka olla samassa :)

Vierailija
519/2294 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkkarista tuli Aki Sirkesalon konsertti noin vuoden päästä hänen kuolemastaan. Eräs sukulainen kysyi: "Kerkeskö se pitää sen konsertin?" (vai oliko kuollut jo ennen konsertin pitämistä) :D

Tuli tuosta mieleen, että kaveri kysyi kerran, miten Sirkesalo kirjoitetaan. Eli tuleeko e:n jälkeen kaksi ässää. Eli Sirkessalo.

Äänne- ja kirjainvastaavuus on suomessa lähes täydellinen eli siis suomea kirjoitetaan, kuten sitä luetaan. Tästä on pari poikkeusta. Sanassa Sirkesalo on niistä toinen eli jäännöslopuke: esim. e-loppuisen sanan jälkeen tulevan sanan ensimmäinen äänne lausutaan pitkänä. Esimerkiksi kirjoitamme jauheliha mutta lausumme jauhelliha. Sama ilmiö on yleisen kirjoitusvirheen "itsekkin" tai "lähteäkkään" taustalla: toinen k kyllä äännetään, mutta sitä ei kuuluisi kirjoittaa.

En tiedä, onko tuo kysymys varsinaisesti tyhmä. Kertoo se ehkä tottumattomuudesta kirjalliseen ilmaisuun. Joka tapauksessa Sirkesalo äännetään kuitenkin Sirkessalo.

No eihän esim. sanaa "jauheliha" kirjoiteta "jauhelliha" vaikka se niin lausutaan.

Niin, eipä niin. Sitähän tuossa juuri sanottiinkin.

Vierailija
520/2294 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialainen kyseli minulta netissä Pohjoismaista ja kysyi, sataako Norjassa.

Yhdysvaltalainen todella huonosti englantia kirjoittava 18-vuotias tyttö kysyi minulta "Finland is a united state or something?" 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi