Kertokaa tyhmin juttu, minkä olette kuulleet jonkun sanoneen?
Kommentit (2294)
Kuussakäynnit lavastettiin tai öljy muodostuu radioaktiivisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja päivitteli miten kamalaa on jos kierukka kulkeutuu keuhkoihin tai sydämeen...
Itse olen myös sairaanhoitaja ja melkein putosin tuolilta kun kuulin tämän. Tämän sairaanhoitajan tutkinto oli suoritettu Serbiassa monta kymmentä vuotta sitten, mahtoikohan olla ostettu tutkinto kun minä vastavalmistuneena osasin enemmän kuin hän :o
Jos hän on tarkoittanut jotain hyytymää tai tulppaa. Sekoittanut vaan sanat.
Anoppini ei ihan oikeasti ymmärrä, mitä tarkoittaa myötäpäivään ja vastapäivään, rikä ymmärrä sitä edes pitkällisen selittämisen jälkeen. Äly ei vain riitä tiettyjen käsitteiden ymmärtämiseen hänellä. Todella outoa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija sanoi pokkana, että "kun te vanhemmat kuolette enemmin kuin hän". Hän oli siis yksi ryhmän jäsen.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija sanoi pokkana, että "kun te vanhemmat kuolette enemmin kuin hän". Hän oli siis yksi ryhmän jäsen.
Täh?
Tarkoitti, että koska te olette vanhempia kuolette myös ennen häntä.
Että "Suomi on vapaa maa" kun poikaporukkaa kiellettiin hyppimästä juna-asemalla raiteille.
Viisasten kerhossa (muistaako kukaan enää?) kysyttiin:
"Montako mahaa lehmällä on ja mainitkaa ne kaikki neljä".
Vierailija kirjoitti:
Tästä on parikymmentä vuotta kun eräs insinöörimies ihan tosissaan selitti, että yhdessä oliivissa n saman verran kaloreita kuin neljässä viinerissä! Oli opas etelän matkalla kertonut. Oltiin miehen kanssa ihan hiljaa, vaikka tuumittiin, että olisi maailman nälänhätäongelmat pystytty sitten helposti ratkailemaan ollivipuita istuttamalla.
Mulla oli espanjalainen kämppis joka selitti että yhdessä oliivissa on yhtä paljon kaloreita kuin yhdessä kroissantissa :D
Vierailija kirjoitti:
Matematiikanopettaja kertoi joskus jonkun oppilaan väittäneen, että paperi muuttuu painavammaksi, jos sen rutistaa.
Entinen esimieheni mielestä laatikko vie vähemmän tilaa, kun sen laittaa poikittain 😂
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvaltain presidentinvaalit on aina voittanut pitempi ehdokas.
Ei aina mutta lähes aina. Paria poikkeusta lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telkkarista tuli Aki Sirkesalon konsertti noin vuoden päästä hänen kuolemastaan. Eräs sukulainen kysyi: "Kerkeskö se pitää sen konsertin?" (vai oliko kuollut jo ennen konsertin pitämistä) :D
Tuli tuosta mieleen, että kaveri kysyi kerran, miten Sirkesalo kirjoitetaan. Eli tuleeko e:n jälkeen kaksi ässää. Eli Sirkessalo.
Äänne- ja kirjainvastaavuus on suomessa lähes täydellinen eli siis suomea kirjoitetaan, kuten sitä luetaan. Tästä on pari poikkeusta. Sanassa Sirkesalo on niistä toinen eli jäännöslopuke: esim. e-loppuisen sanan jälkeen tulevan sanan ensimmäinen äänne lausutaan pitkänä. Esimerkiksi kirjoitamme jauheliha mutta lausumme jauhelliha. Sama ilmiö on yleisen kirjoitusvirheen "itsekkin" tai "lähteäkkään" taustalla: toinen k kyllä äännetään, mutta sitä ei kuuluisi kirjoittaa.
En tiedä, onko tuo kysymys varsinaisesti tyhmä. Kertoo se ehkä tottumattomuudesta kirjalliseen ilmaisuun. Joka tapauksessa Sirkesalo äännetään kuitenkin Sirkessalo.
Ja tunnustettakoon, että en tiedä, mitä tuo sirke tarkoittaa. Mun puolesta se vois yhtä hyvin olla sirkes (vrt jos nimi olisi vaikka Kirvessalo).
"Liikunnan harrastaminen on tyhmää, koska siinä voi tulla joku elinikäinen vamma."
Ja tosissaan tarkoitti kaikkea säännöllistä liikuntaa reippaasta kävelystä punttisaliin... Onhan siinä totuuden siemen: kävellessä voi taittaa nilkan, uidessa hukkua ja salilla niksauttaa olkapään... Liikunnan puutehan ei mitenkään haitallista ole, ei toki :D
Kys. tyyppi kulkee siis autolla kaikki autoa pidemmät matkat ja YLLÄTTÄEN on jatkuvasti joku paikka kipee/jumissa. Ja vastuuttomat lääkärit kehtaa vaan suositella painonpudotusta ja jotain hengenvaarallista sauvakävelyä.
Kaverini on kelloseppäalalla ja tämän hän kuuli kollegaltaan muinoin; hieno nainen oli sanonut kellosepänliikkeessä irtorannekkeita nähtyään ja jossa luki "Genuine Leather" että oho onko tämä nyt sitä genuiinin nahkaa. Tuolla kollegalla oli meinannut mennä pokka kun alkoi miettiä että miltäköhän sellainen genuiini-eläin mahtaa näyttää luonnossa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tunnustettakoon, että en tiedä, mitä tuo sirke tarkoittaa. Mun puolesta se vois yhtä hyvin olla sirkes (vrt jos nimi olisi vaikka Kirvessalo).
Terhakka/pirteä. Myös harvinaiseksi jäänyt naisen etunimi.
Teoriassa totta ;) Käsistä vähän jotain aina papruun irtoaa, nii tarkka vaaka isompaa tulosta näyttää :D