Kertokaa tyhmin juttu, minkä olette kuulleet jonkun sanoneen?
Kommentit (2294)
Tulispa pakkanen niin virukset kuolisi.
-Kyllä, jos ihmiset pakastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulispa pakkanen niin virukset kuolisi.
-Kyllä, jos ihmiset pakastetaan.
Kumpi tässä nyt oli siis se urpo? Influenssahan on yleensä juuri talviaikaan liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Eijaksanuselittää kirjoitti:
Minä: "Mikä on maailman suurin kala?"
Exä: "No tonnikala."
Minä: "Eikä oo ko valashai."
Exä: "Eihän valaat oo kaloja."
Minä: "Antaa olla..." :D
Tuli tuosta mieleen kun itsekin katsoin että valashan tuo, että moni meistä muistaa kouluajoilta biologian kirjasta kun siellä toitotettiin että valaat ovat nisäkkäitä eikä kaloja, toki hait ovat kaloja ja tuo kuuluu niihin. Jotenkin typerää antaa kalalle tuollainen nimi jossa on sekä kala että nisäkäs. Sama kuten paikkakunta Merijärvi, eli miten meri ja järvi voivat muka olla samassa :)
Meri ja järvi samassa ovat nimeltään murtovesi. Tuo lätäkkö suomen edustalla on juuri sellaista vettä. Suomen rannikoilla ei oikeaa ole lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
"Hölmö, jos sun villapaita olisi atomeja, niin se räjähtäisi"
Eräs Martti keskikoulun kolmannella (eli noin 14 v.).
Palkinto meni Martille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pedofiilit joutaa vankilaan
No minne sitten?
Etkö tiedä mitä pedofilia on?
Hän varmaan tarkoitti heitä, jotka ovat tehneet sellaisen rikoksen.
Eikö ne nyt kuitenkin yleensä pääse ihan endonalaisella, jos on työpaikka ja muuten nuhteeton kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telkkarista tuli Aki Sirkesalon konsertti noin vuoden päästä hänen kuolemastaan. Eräs sukulainen kysyi: "Kerkeskö se pitää sen konsertin?" (vai oliko kuollut jo ennen konsertin pitämistä) :D
Tuli tuosta mieleen, että kaveri kysyi kerran, miten Sirkesalo kirjoitetaan. Eli tuleeko e:n jälkeen kaksi ässää. Eli Sirkessalo.
Äänne- ja kirjainvastaavuus on suomessa lähes täydellinen eli siis suomea kirjoitetaan, kuten sitä luetaan. Tästä on pari poikkeusta. Sanassa Sirkesalo on niistä toinen eli jäännöslopuke: esim. e-loppuisen sanan jälkeen tulevan sanan ensimmäinen äänne lausutaan pitkänä. Esimerkiksi kirjoitamme jauheliha mutta lausumme jauhelliha. Sama ilmiö on yleisen kirjoitusvirheen "itsekkin" tai "lähteäkkään" taustalla: toinen k kyllä äännetään, mutta sitä ei kuuluisi kirjoittaa.
En tiedä, onko tuo kysymys varsinaisesti tyhmä. Kertoo se ehkä tottumattomuudesta kirjalliseen ilmaisuun. Joka tapauksessa Sirkesalo äännetään kuitenkin Sirkessalo.
No eihän esim. sanaa "jauheliha" kirjoiteta "jauhelliha" vaikka se niin lausutaan.
Niin, eipä niin. Sitähän tuossa juuri sanottiinkin.
Eikö tuosta olisi siis voinut päätellä, että Sirkesalossakaan ei tuli kahta s-kirjainta e:n jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Kunnon porvari ei ole lihava.
En siis tarkoita, että porvarien pitäisi olla lihavia, mutta kyllä heissäkin voi olla lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Asperger-ihmiset ovat heikkolahjaisia, ihmisten ahdistelijoita eivätkä osaa matematiikkaa.
Ilmeisesti monet tämän palstan käyttäjät pitävät heitä sellaisina.
Vierailija kirjoitti:
WTC-tornit räjäytettiin.
Tämähän pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos viestikeskustelussa käyttää lyhennettä lol tai nauravaa hymiötä, se ei välttämättä tarkoita, että puhekeskustelussa nauraisi.
No ainakin tarkoittaa sitä, että hymiön käyttäjää huvittaa se, mitä toinen on sanonut.
"Mun voimaeläin on lepardi, mikä sun?"
En muista mitä vastasin...
Vierailija kirjoitti:
En voi tietää, että joka päivä joku haukkuu jossakin jotakuta. Tuleehan tällekin palstalla päivittäin sellaisia viestejä. :D
Kyllä maailmassa on niin paljon ihmisiä ja ihminen on tuollainen, että olisi enemmän kuin ihme, jos jonain päivänä kukaan koko maailmassa ei haukkuisi ketään. Joillekinhan se on suorastaan harrastus. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ananakset kasvavat puussa.
No joo, eiväthän ne kasva puussa, mutta ei minusta ole mitenkään erikoista tai erityistä tyhmyyttä, jos joku ei sitä tiedä. Joten ei tämä varmaan kuulu tähän ketjuun.
Olisihan tuo noloa, jos sanoisi sen ja ne, joille sen sanoo, tietäisivät, että eivät kasva.
Minusta olisi söpöä, että hoitava lääkärini, tietysti parannuttuani, kutsuisi minut kotiinsa ja sitten yhdessä hoitelisimme siellä vauvoja ja minä vaihtaisin tarvittaessa myös lääkärin vaipat ynnä syötäis jauhelihakastiketta..
Vierailija kirjoitti:
On lottovoitto syntyä Suomeen.
4 oikein, 27mk.
"Maahanmuuttajiin suunnatut rahat on pois vanhustenhuollosta." Siis oikeesti :D
Opiskelija sanoi pokkana, että "kun te vanhemmat kuolette enemmin kuin hän". Hän oli siis yksi ryhmän jäsen.
Sairaanhoitaja päivitteli miten kamalaa on jos kierukka kulkeutuu keuhkoihin tai sydämeen...
Itse olen myös sairaanhoitaja ja melkein putosin tuolilta kun kuulin tämän. Tämän sairaanhoitajan tutkinto oli suoritettu Serbiassa monta kymmentä vuotta sitten, mahtoikohan olla ostettu tutkinto kun minä vastavalmistuneena osasin enemmän kuin hän :o
Että eduskuntavaaleissa ei äänestäjän kannata alkaa puolueita miettimään ja kannattaa valita vain sellainen hyvän oloinen tyyppi, joka ajattelee asioista samalla tavalla kuin itse. Just joo. Tämän sanoi vieläpä jo eläkeikäinen mieshenkilö, joka kovasti on tietävinään kaikesta kaiken.