Suomen Pankin pääjohtaja: Kaikki kivet käännettävä, että nuoret miehet saavat töitä. Tytöille riittää, että ahkeroivat koulussa ja saavat loistavat todistukset.
http://www.iltalehti.fi/talous/201704012200095559_ta.shtml
Totta tietyllä tavalla tietysti, mutta eikö se homma vain mene niin, että tytöt tekevät ahkerasti työtä kouluaikana ja ymmärtävät tavoitteellisesti suhtautua tulevaisuuteen. Pojat lusmuilevat ja odottavat sitten, että joku hopeatarjottimella tuo eteen esimiestason työsopimuksen.
Kommentit (85)
No minä olin kympin oppilas ja hankin yliopistokoulutuksen, nyt työtön. Ja tiedän monta samanlaista, että ei se meillä "tytöilläkään" aina ihan noin mene.
Koululaitos suosii tyttöjä. Pojat kaipaavat erilaisia virikkeitä mielenkiinnon ylläpitämiseksi sekä kovaa kuria.
Tytöille riittää että ovat mieliksi rikkaille miehille, jotka elättävät.
Kyllä minäkin olisin valmis lähtemään sellaiseen vaikkapa ihan vapaaehtoistoimintaan mukaan että ns kelkasta pudonneille suomalaisille mieheille saataisiin taas ihmisarvoinen elämä takaisin.
Koulusysteemi sekä opettajat tutkitusti suosivat tyttöjä ja tähän kun ynnää suunnattoman määrän ns miesten töitä jotka on siirretty Suomesta pois, ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä ketkä siitä kärsivät. Vielä kun ylipalkatut hyvävelikerhon virkamiehet saavat tahtonsa läpi rahdata raksat täyteen intialaisia ja pakistaneja niin saadaan kohta 100.000 tavoite rikki.
Siis kyllähän tämä yhteiskunta on rigattu tyttöjä varten. Pojat saavat ihan rauhassa joutua syrjäytetyiksi samalla kun tytöt kukoistavat.
Kympin miesoppilas lukiossa. Korkeakoulututkintokin (DI) löytyy nelkun keskiarvolla ja työhistoria omaa alaa sivuava. Silti työtön. Yksinkertainen fakta on se, että niitä töitä ei vaan ole.
Pojat ovat laiskoja ja hemmoteltuja. Miten ne tuntuvat tuolla ulkomailla pärjäävän, ei suomen koulusysteemi nyt NIIN erilainen ole. Päinvastoin, vähemmän kokeita ja pänttäämistä Suomessa on. Ei riitä kyllä yhtään sympatiaa syrjäytyneille vätyksille, tai heidän vanhemmilleen jotka tähän tilanteeseen pääsyyllisiä ovat.
Jep samaa mieltä, äidit kotiin, työttömät äijät töihin!
Entäs jos nuoria miehiä ei vaan kiinnosta? Entäs jos se mitä koululla ja töillä saa, ei vaan kiinnosta? Entäs jos se keskiluokkainen tai edes duunariperheenisän teatterirooli ei vaan kiinnosta?
Elämäni typerin päätös oli lähteä keskiluokkaiseen perhepelleillyyn. Mutta sen ainakin voin tehdä että nuorempia miehiä suorastaan kannustan välttämään nämä kaikki turhuudet ja keskittyisivät vain itseensä.
Ensinnäkin minusta sitä koulumenestystä ei tulisi testata ainoastaan yksittäisillä kokeilla vaan tulisi pyrkiä hyödyntämään kehittynyttä tietotekniikkaa entistä paremmin ja monipuolisemmin sekä keskittämään resursseja entistä toimivamiksi ja tehokaimmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Pojat ovat laiskoja ja hemmoteltuja. Miten ne tuntuvat tuolla ulkomailla pärjäävän, ei suomen koulusysteemi nyt NIIN erilainen ole. Päinvastoin, vähemmän kokeita ja pänttäämistä Suomessa on. Ei riitä kyllä yhtään sympatiaa syrjäytyneille vätyksille, tai heidän vanhemmilleen jotka tähän tilanteeseen pääsyyllisiä ovat.
Missä ulkomailla? Kaikkialla länsimaissa yliopistot ovat naisistuneet. Nykyinen koulumalli suosii tyttöjä + Suomessa vielä asevelvollisuus haittaa miesten kouluttautumista.
Kumpiko sukupuoli itkeekään palkoistaan ja vaatii kiintiöitä "kivoihin" ammatteihin ja hommiin?
No eikai naisia voi pomoksi laittaa.Jotain rajaa vitseilläkin.
Palstafeministit taas kiimaisina mollaavat nuoria miehiä. Jos kyse olisi nuorista naisista niin samat ihmiset nännit kovina huutaisivat tasa-arvon perään
Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)
Vierailija kirjoitti:
No minä olin kympin oppilas ja hankin yliopistokoulutuksen, nyt työtön. Ja tiedän monta samanlaista, että ei se meillä "tytöilläkään" aina ihan noin mene.
Sama kokemus. Kun taas toisaalta tunnen poikia, jotka olleet todella huonoja koulussa, kuten mun veljet. Veljistä toinen meni peruskoulun jälkeen töihin, toinen amikseen ja sai sen jälkeen heti töitä. Sinä aikana kun minä olen opiskellut korkeakoulussa, he tahkonneet rahaa ja edenneet urallaan, nykyään molemmilla veljillä (jopa mua huomattavasti nuoremmalla) omistusasunto, auto ja pelit ja vehkeet. Minä työtön, asun vuokralla ja rahat riittää just ja just ruokaan. Että eipä paljoa auttanut olla kympin oppilas.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on!!! ulkomaalaiset pojat on parenpia!! tyttövoimaa!!
Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)
Tuo tuskin on mitä Liikannen tarkoitti, mutta olkoon.
Hassua kyllä että pari vuosikymmentäkin sitten koulujärjestelmä toimi ihan hyvin poikien osalta, eikä se loppujenlopuksi ole niin paljon muuttunut. Ainoa isompi seikka on kurittomuus ja nämä vapaan kasvatuksen tuotokset.
Koulu ei suosi tyttöjä, koulu suosii oppilaita jotka ymmärtävät koulun tärkeyden. Suurin osa näistä on tyttöjä, mutta ei heitä pidä siitä rangaista.
Moni nuori on katsomalla ympärilleen tajunnut paskan tilanteen ja haistattanut vitut hommille. Ponnistelu ei nykyään takaa mitään ja jatkossa yhä useammalla vuosien työ opiskelun parissa menee täysin hukkaan. Jos minä olisin nuori, niin tekisin vain ja ainoastaan sitä mikä kiinnostaa. Kaikenlaisen peesaamisen ja pakkotavoitteet unohtaisin. Kuten tuossa jo eräs mainitsi, niin surkein päätös todellakin oli lähteä keskiluokkaiseen perherulettiin kaikkine lainoineen ja YT-pelleilyineen. Tuloksena jatkuva stressi, elämänilon kadotus ja yleinen vitutus sekä minulla että vaimolla. Lapsien tulevaisuudesta on koko ajan hirveä huoli ja omat työt vaakalaudalla. Elämä on vuosi vuodelta yhä kammottavampaa. Hyvää lauantaita nyt kuitenkin.
Miten käy kun ei tee läksyjä, ei kuuntele tunnilla? Pitäisiköhän osan vanhemmista havahtua?