Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle "Juuso, 19, ei halua tehdä mitään"

Ottawan
01.04.2017 |

Hyvä, että on jo nuorena oma mielipide asioihin. Jaksamista!

http://yle.fi/uutiset/3-9528608

Kommentit (380)

Vierailija
341/380 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah... Onneksi valtion rahat loppuvat muutaman vuoden päästä ja nämä tyypit jäävät ilman tukia. Tehdään haastattelut sitten uudestaan ja katsotaan onko mieli muuttunut.

Mene sanomaan tuo sellaiselle henkilölle, joka on saanut vaikkapa pysyvän aivovaurion onnettomuudessa, ja joka ei kerta kaikkiaan kykene työskentelemään, vaan joutuu elämään lopunikänsä sairauseläkkeellä.

Rinnastat fyysisestä vammasta kärsivän työkyvyttömän ihmisen tyyppiin, joka ei halua tehdä mitään, kun ei huvita?

Toisaalta pitää muistaa, että näillä "juusoillakin" on paljon monennäköisiä ongelmia. Yksi runsaasti diagnosoimaton ongelma ovat erilaiset luonneviat, jotka aiheuttavat esimerkiksi juuri tällaisia oireita kuten "ei huvita" tai "en tee" tai "mun ei ole pakko".

AH HAH! Mullakin on sitten kai luonnevika, mutta sanon nuo kotona perheelle enkä kenellekään töissä. Antakaapa rahaa.

Vierailija
342/380 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä oikeasti kiinnostaa mitä Juusto 19v ajatuksentasolla 9v tässä elämässä tekee. Jos oisi minun poikani kyllä harmittaisi

Jos olisin sinun juusosi niin alkaisin välittömästi vetämään huumeita tai tappaisin itseni.

Ei olisi tosiaan hääviä olla lapsesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/380 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä oikeasti kiinnostaa mitä Juusto 19v ajatuksentasolla 9v tässä elämässä tekee. Jos oisi minun poikani kyllä harmittaisi

Jos olisin sinun juusosi niin alkaisin välittömästi vetämään huumeita tai tappaisin itseni.

Ei olisi tosiaan hääviä olla lapsesi.

Sun juustosi vaan on ihqu ja mukava ja saa olla aina kotona. Iankaikkisesti. Ei pääse paha maailma koskettelemaan sun juustoa. Juusto on niin viisas kun ei käy töissä.

Vierailija
344/380 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niistä paskahommista maksettaisiin kohtuullisesti niin kyllä varmasti juusoakin kiinnostaisi tehdä töitä. Nyt tilanne on se että varsinkin perheellinen häviää kamalasti vapaa-aikaa ja samalla kasvatusaikaa jos menee töihin 9e tunti töihin korkeakoulupapereilla.

Näin se vaan on vaikkei olisi korkeita papereita niin miksi meillä on sellaisia töitä joita ei edes kannata näin kalliissa maassa tehdä?

Onko vuokrien hinnat kohtuuttomat vai liian korkea arvolisävero?

Katselin äsken töitä sellaisia töitä jotka ei koske omaan alaan mutta töitä joita työttömänä kiinnostaisi tehdä, mutta se palkka...

Ja tähän olen kuullut vastalauseeksi että sosiaalituet ja työttömyystuet ovat kuulemma liian korkeat. Eivät ole. Niillä hädin tuskin elää, mutta kyllähän ne noista paskatöistä jää parinsadan euron taakse. Eli raatamalla päivän töissä saisin kuukaudessa hassut parisatkua käyttörahaa enemmän kuin tekemättä mitään töitä.

Ja jos olisi vielä ansiosidonnaiset niin ne on paljon suuremmat kuin paskatöistä saatava kuukausitulo koskaan :/

Miksi tässä maassa ei kannusteta juusoa tai ketään?

Kannustin ei ole että otetaan tuet pois. Se ei ole ratkaisu ja se on vastoin EU:n säädöksiäkin sekä perustuslakia vastaan.

Eli. Vuokrat tai matalapalkka-alan palkkoja korkeammaksi.

Ei ole muuta vaihtoehtoa.

Väärin. Sinut on ehkä juotettu lampaanmaidolla, mutta muitakin vaihtoehtoja on, ja ne saattavat jopa mennä mukavuusalueesi ulkopuolelle.

EU:n säädöksetkin kätevästi jää huomiotta, kun työtätekeviä ei enää kiinnosta elättää joutilaita, ja maanpuolustushalun puuttuessa maa liukuu kätevästi läntiseksi lääniksi.

Siis hyvin monet ovat valmiita pitämään huolta heikommistaan.

Kukaan ei ole koskaan luvannut huolehtia samanveroisista itsekin pärjäävistä.

Vierailija
345/380 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan te näitä syytätte. Työtön ei tarvitse työttömyyttä, kapitalisti tarvitsee. Juuson kaltaiset tyypit ovat täysin vailla vaikutusvaltaa siihen miten tämä yhteiskunta pyörii.

Jättäytykää ite duunista pois ja antakaa se työ jollekin muulle jos kerran vituttaa niin paljon.

Just näin. En muutenkaan käsitä tätä itkua vapaaehtoisesti työttömistä. Jos töitä ei tällä hetkellä Suomessa riitä edes kaikille niille jotka oikeasti haluaisivat työpaikan, mikä järki on tuputtaa työtä niille vastarannan kiiskeille? Eikö ole parempi, että ne vapaat paikat joita on, annetaan niille jotka hakevat niitä aidosta halusta? Suuri osa työttömistä on kuitenkin sitä vastentahtoisesti. Suurin osa kokee elämänsä laadukkaimmaksi kun saa palkkaa, eikä pelkät tuet riitä. Jos joku kokee että pelkillä tuilla pärjää, eikä halua kilpailla niitä työhaluisempia vastaan, mikä on se suuri ongelma? Pitäisikö kenties niitä työpaikkoja luoda lisää ja työntekijöiden oloja parantaa, sen sijaan että keskitytään satunnaisten sossurottien taivasteluun. Aika moni "ylpeä sossupummi" on oikeasti samaan aikaan myös työkyvytön. Esim. mt-ongelmaisen yhteiskuntaan sopimattoman voi olla helpompi väittää, ettei haluaisikaan kuulua joukkoon, kuin myöntää sitä omaa sairautta tai puutteita. Se ojossa oleva keskisormi saattaa olla vain defenssi.

Tässäpä erinomaisen osuva kommentti. Erittäin tyhjentävästi ilmaistu omatkin ajatukseni.

Vierailija
346/380 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuso ei jaksaisi varmaan edes p*anna. Kukaan järkevä tyttö/poika/henkilö ei Juusolle edes antaisi.

Mutta jossain vaiheessa kuitenkin Juuso löytää paikallisen Mira-Maria. Mirkku tulee kolmen viikon seurustelusuhteen jälkeen paksuksi. Mirkku jää äippärahoille ja Juuso jatkaa hengailuaan. Raha juoksee sitten koko perheelle, myös tuleville lapsukaisille:  Micolle Ja Jannicalle.

Onnellinen loppu tulossa!

Jep, näillä Suomi nousuun!

Vierailija
347/380 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3449 kirjoitti:

Lojuva nuori kirjoitti:

Miksi turhaa opiskella, suunnitella uraa, perhettä ja omistusasuntoa kun kerta voi päivät pitkät hengailla skeitaten!

Tämä oli varmaan tarkoitettu ironiseksi, mutta olen samaa mieltä. Työmyyrät taakkojensa alla epätoivoisesti yrittävä opiskella tietoista läsnäoloa, mutta Juuso on sen jo saavuttanut. Juuso on luopunut noista pohjimmiltaan ontoista päämääristä, joita luettelet, mutta saanut tilalle vapauden.

Kuinka kauan Juuson elämäntapaa tuetaan verovaroista? On vain ajan kysymys milloin tukia rajataan reippaasti tuollaisilta tapauksilta.

Vierailija
348/380 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän minun asiallinen ja aiheeseen liittyvä kommentti poistettiin?

Kirjoittelin vain kuinka olen 24-vuotias nuorimies, joka 16-vuotiaana sairastui parantumattomaan ja vaikeahoitioiseen Crohnin tautiin. Diagnoosin ja sairaalaramppauksen seurauksena koulumenestyskin romahti kiitettävästä kohtalaiseen vaikka ylioppilaaksi sainkin kirjoitettua.

Juusosta poikkean sillä, että haluasin opiskella ja tehdä töitäkin vielä tässä elämässä. Ongelma vain on, ettei kouluihin juurikaan pääse halusta huolimatta ja suurin osa töistä on terveydellisistä syistä toteuttumattomissa (vielä tuntemottomasta syystä ruumille raskas työ pahentaa taudin tilaa ja voi olla tappava). Paljoa en enää elämältä odota, mutta yritän silti.

Voisiko joku kertoa mitä asiatonta tässä on?

Vierailija
349/380 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinkin kirjoitti:

Kirjoittelin vain kuinka olen 24-vuotias nuorimies, joka 16-vuotiaana sairastui parantumattomaan ja vaikeahoitioiseen Crohnin tautiin. Diagnoosin ja sairaalaramppauksen seurauksena koulumenestyskin romahti kiitettävästä kohtalaiseen vaikka ylioppilaaksi sainkin kirjoitettua.

Juusosta poikkean sillä, että haluasin opiskella ja tehdä töitäkin vielä tässä elämässä. Ongelma vain on, ettei kouluihin juurikaan pääse halusta huolimatta ja suurin osa töistä on terveydellisistä syistä toteuttumattomissa (vielä tuntemottomasta syystä ruumille raskas työ pahentaa taudin tilaa ja voi olla tappava). Paljoa en enää elämältä odota, mutta yritän silti.

Minun veljelläni on sama sairaus kuin sinulla. Hän on tällä hetkellä esimiesasemassa, vaimo ja kaksi kaunista lasta. Oli vähän aikaa sitten leikkauksessa. Suolta piti poistaa. Mutta sairaudesta huolimatta veljeni on opiskellut, saanut vakkarityön, edennyt urallaan, mennyt naimisiin ja saanut lapsia. Miksi uhrautua?

Vierailija
350/380 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinkin kirjoitti:

Minun veljelläni on sama sairaus kuin sinulla. Hän on tällä hetkellä esimiesasemassa, vaimo ja kaksi kaunista lasta. Oli vähän aikaa sitten leikkauksessa. Suolta piti poistaa. Mutta sairaudesta huolimatta veljeni on opiskellut, saanut vakkarityön, edennyt urallaan, mennyt naimisiin ja saanut lapsia. Miksi uhrautua?

Tarkoitatko uhriutua? Tajuatko, että vaikka sairaus on sama niin se ei eri ihmisillä ilmene samalla tavalla ja aiheuta samoja ja yhtä suuria oireita ja rajoitteita? Pitkäaikaissairaiden risti kannettavaksi on rajoitteiden lisäksi on usein se, että ymmärtämättömät ihmiset eivät halua uskoa, vaan luulevat että sairas liioittelee ja haluaa vain jotenkin lintsata elämästä.

Vierailija
351/380 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinkin kirjoitti:

Sairaus on hyvin yksilöllinen. Onko esimerkiksi päässyt sillä, että se on resessiivinen ja avantoa tai sarjaleikkauksia ei tarvita, dominoiva jolloin avanto tai sarjaleikkauksia tarvitaan, agressiivinen joka on käytänössä pelinpäättyminen.

Myös silläkin on väliä miten on hoidettu ja missä elämänvaiheessa todettu. Useimmilla Crohnin tauti todetaan varhaislapsuudessa ja hoidetaankin jo silloin alta pois, kun taas itselläni se todettiin vasta elämän kriittisimmällä aikakaudella milloin tuo kilpailu tulevasta on keskeisimmässä asemassa.

Veljelläsi on ilmeisesti onnea ollut siinnä määrin mukana, että on pystynyt jo pohjan perustamaan valmiiksi (kirjoitusten perusteella). Onneksi hänelle! Oma haaveeni olisi nyt päästä kouluun lukemaan, jotta voisin tehdä töitä ja maksaa takaisin elämäni mahdollistaneiden hoidot. Viimeiseen asti siitä mahdollisuutta työstänkin, vaikka voi olla naiivia.

Vierailija
352/380 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuso ei kiinnosta mutta veroprosentti kyllä. Vituttaa maksaa iso siivu palkasta juuson skeittirahoiksi, mieluummin säästäisin ne esim. omien lapsieni opiskeluaikoja varten.

Vierailija
353/380 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinkin kirjoitti:

Tuo ei ole mitenkään rinnastettavissa nuoriin, jotka eivät laiskuuttaan tai mukavuudenhaluuttaan hoida asioitaan. Yhteiskunnan kuuluukin tukea sairauden tai olosuhteiden takia työttömiksi jääneitä.

Vierailija
354/380 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuso ei kiinnosta mutta veroprosentti kyllä. Vituttaa maksaa iso siivu palkasta juuson skeittirahoiksi, mieluummin säästäisin ne esim. omien lapsieni opiskeluaikoja varten.

Paljon isompi siivu menee tempputyöllistettyjen valtion ja kuntien naisten rahoittamiseen.

Paperi siirtyy pinosta A pinoon B kerran viikossa. Sitten toiseen suuntaan. Prosessissa osallisina käsittelijänainen, hankekehityskoordinaattorinainen, kansliapäällikkönainen, leimasinnainen, arkistonhoitajanainen, työilmapiirinainen, HSE-nainen. Ja sinä maksat.

1 virkanainen maksaa moninkerroin sen mitä toimeton skeittari-Juuso. Sopii miettiä yhteiskunnallisella tasollakin, että mikä sitten on järkevintä.

Vierailija
355/380 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2676 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah... Onneksi valtion rahat loppuvat muutaman vuoden päästä ja nämä tyypit jäävät ilman tukia. Tehdään haastattelut sitten uudestaan ja katsotaan onko mieli muuttunut.

Menet helppoon halpaan. Olet ainoastaan uskonut oikeiston propagandan, jonka mukaan raha loppuu, etenkin hyvinvoinnista.

Olis kiva tietää, minne se raha menee, jos sitä kerran voidaan tehdä samassa suhteessa talouteen, kuin aina ennenkin on voitu. Jos rahaa ei mukamas riitä ihmisten tärkeimpiin hyvinvoinnin edellytyksiin, niin minne sitten? Uusiin hävittäjiin ja aseisiin vai? Vaiko yritystukiin? Mikä tässä maailmassa on olevinaan tärkeämpää, kuin ihmisten hyvinvointi? Silti siihen ei riitä puheiden mukaan rahaa, vaan on olemassa jotain muuta, joka on ihmisille tärkeämpää. Jonkun multimiljardöörin raha taitaa olla se tärkeämpi.

Ei sitä rahaa tule yhteiskunnalle kuten ennen. Maksajia on koko ajan vähemmän ja saajia enemmän. Uraihmiset muuttavat pois Suomesta, ja samalla lähtee heidän tuomat ansiotuloverot. Ja uraihmisillä en tarkoita mitään multimiljardöörejä vaan ylempää korkeakoulutettua keskiluokkaa, 5000+ e/kk palkansaajia. He ovat olleet yksi maan isoimmista rahoituspilareista. Samalla menot kasvavat kun väestö vanhenee ja juusot skeittaa.

Vierailija
356/380 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusoja tarvitaan enemmän. Mitä vähemmän Suomessa on työssäkäyviä lampaita, sitä parempi paikka se on elää.

Vierailija
357/380 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helkkari.

Kivaa käydä töissä ja maksaa joka tilistä erilaisina veroina ja pakkomaksuina 30% joka kuukausi vain siksi, että nuo loiset saavat tehdä "omaa juttua".

Kaikki tuet lakkautettava ja heti. On se nyt hel*etti...

Ja ennen kuin rupeette nutiseen että mitäs kun on lapsia ja pitää olla oikeus... no mitäs teitte lapsia, kun ei ole rahaa niitä elättää? Ja ei, ne loiset tuskin maksaa minun eläkettä tai hoitaa minua sitten vanhainkodissa, ne meinaa ovat loisineet nekin rahat siihen mennessä. Ja kyllä kai minullakin on oikeus olla elättämättä tuota kansakunnan syöpää?

Ainoa hyödyllinen tuki tässä maassa on opintoraha ja siihen liittyvä asumislisä. Niitä molempia olen itsekin saanut ja olen ne maksanut jo takaisin. Tässä makselen veroina nyt sitten omaa koulutustani ja näköjään myös noiden loisimista.

En minäkään välttämättä haluaisi käyttää työhön yhdeksää tuntia elämästäni joka arkipäivä, mutta se on vaan kestettävä, kun elää rakennetussa yhteiskunnassa. Näille tapaloisille sitä on varmaan turha selittää - tuskin älytaso sinne asti  kantaa.

Vierailija
358/380 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kalle 56, ei halua elättää loisia."

Vierailija
359/380 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä haluun tehdä vain mun omaa juttua kirjoitti:

Hyi helkkari.

Kivaa käydä töissä ja maksaa joka tilistä erilaisina veroina ja pakkomaksuina 30% joka kuukausi vain siksi, että nuo loiset saavat tehdä "omaa juttua".

Ja ennen kuin rupeette nutiseen että mitäs kun on lapsia ja pitää olla oikeus... no mitäs teitte lapsia, kun ei ole rahaa niitä elättää? Ja ei, ne loiset tuskin maksaa minun eläkettä tai hoitaa minua sitten vanhainkodissa, ne meinaa ovat loisineet nekin rahat siihen mennessä. Ja kyllä kai minullakin on oikeus olla elättämättä tuota kansakunnan syöpää?

Ainoa hyödyllinen tuki tässä maassa on opintoraha ja siihen liittyvä asumislisä. Niitä molempia olen itsekin saanut ja olen ne maksanut jo takaisin. Tässä makselen veroina nyt sitten omaa koulutustani ja näköjään myös noiden loisimista.

En minäkään välttämättä haluaisi käyttää työhön yhdeksää tuntia elämästäni joka arkipäivä, mutta se on vaan kestettävä, kun elää rakennetussa yhteiskunnassa. Näille tapaloisille sitä on varmaan turha selittää - tuskin älytaso sinne asti  kantaa.

Äänestä lehmä vähän kykypuoluetta. Propaganda on selvästi tehnyt jo tehtävänsä.

Vierailija
360/380 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä haluun tehdä vain mun omaa juttua kirjoitti:

Hyi helkkari.

Jos Juusoja ei olisi, veroprosenttisi olisi ehkä 29. Tekisikö se sinut paljon onnellisemmaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi