Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle "Juuso, 19, ei halua tehdä mitään"

Ottawan
01.04.2017 |

Hyvä, että on jo nuorena oma mielipide asioihin. Jaksamista!

http://yle.fi/uutiset/3-9528608

Kommentit (380)

Vierailija
281/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah... Onneksi valtion rahat loppuvat muutaman vuoden päästä ja nämä tyypit jäävät ilman tukia. Tehdään haastattelut sitten uudestaan ja katsotaan onko mieli muuttunut.

Te ootte nyt 30 vuotta selittäneet tuota "rahat loppuvat kohta", ja sinä aikana elintaso on Suomessa tuplaantunut. Milloin ne siis loppuu?

Hah, ei varmasti kukaan ole sanonut 30 vuotta tuollaista. Itse asiassa 12 vuotta sitten Suomi vielä LYHENSI valtionvelkaansa, mutta vuoden 2008 jälkeen talous ei ole ollut entisellään. Siitä lähtien velkaantuminenkin on ollut Euroopan nopeinta, eli elätetään näitä juusoja vaikkei varaa olisi.

Vastauksena milloin rahat loppuvat: ne loppuvat silloin kun uutta velkaa ei saada. Siihen on laskettu menevän 8-10 vuotta. En haluaisi olla "juuson" tilanteessa silloin kun se päivä koittaa.

Et tainnut olla vielä syntynyt kun oli 90-luvun lama? Silloin puhuttiin täysin tuota samaa: "ei ole varaa, tuet liian suuria, veroja liikaa, Suomi tuhoutuu". No eipä tuhoutunut. Verovalitus ja tuista urputtaminen sen sijaan jäi 90-luvun laman moodiin pysyvästi. Se ei poistunut mihinkään, kun lama loppui. Sen takia 2008 kriisi ei oikeastaan muuttanut mitään, koska puhetapa oli ollut lamapuhetta jo 17 vuotta putkeen.

Onko sinulla käsitystä miten tipalla oli että valtion varat olisivat loppuneet?

Meillä on paljosta kiittäminen Iiro Viinasta.

Niin, ja sitten? Olisimme kaikki menneet vuoren jyrkänteelle ja hypänneet alas? Se että jokin kirjanpidollinen "varojen loppuminen" olisi tapahtunut paperilla, ei tarkoita että ihmisiä olisi alettu näännyttää nälkään keskelle katua. 90-luvun lamassa nostettiin veroja ja sossutuetkin pikkuhiljaa vuosien myötä nousivat, joten kiitosta vaan Iiro.

Vierailija
282/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuso antoi minulle uskoa elää tässä maailmassa ja sen että ylpeitä hyvällä itsetunnolla varustettuja ihmisiä on vielä olemassa.

Tukien varassa elämistä ei pidä hävetä vaan se on ansaittua.

SE kuuluu kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuso voikin muuttaa sitten Itä-Helsinkiin kommuuniin jonkun huppupään palveltavaksi. Koska muuten sen mies pahoinpitelee vaimonsa, mikäli ei tottele.

Vierailija
284/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän jollain tapaa tuon. Tuhlaamme elämästämme liian suuren osan ajasta työn tekoon ja opiskeluihin ja se itse eläminen unohtuu. En kuitenkaan ymmärrä tuota, että ei ole minkäänlaisia suunnitelmia. Jokaisella on oikeus kerran elämässään olla pidemmänkin aikaa tekemättä mitään, mutta ei tilanne voi niin jatkua koko elämää. Jossain vaiheessa tilanne ei tule olemaan näin hyvä, että saa rahaa tekemättä mitään. Mitäs sitten teet, kun ei ole koulutusta eikä työkokemusta mistään?

Vierailija
285/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannattaisi ajatella Juusoa, vaan niitä isoja firmoja jotka kiertävät veroja. 

Satojatuhansia Juusoja palkattaisiin niillä rahoilla, vanhuksia hoidettaisiin ja mielenterveyspotilaita kuntoutettaisiin. Mutta  media kirjoittaa vain Juusoista, kun se on niin helppoa. 

Miten se Juuso palkattaisiin kun sillä tulee itku jo siitä jos joutuu itse hakemaan keksit ja maidon kaapista? Jos Juuso palkataan niin Juuson äidin täytyy käydä tekemässä pojan työt koska Juusoa "ahistaa" ja "haluaa olla rauhassa". Palkka tai tuet kelpaisi kyllä, se ei ahdista.

Vierailija
286/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuso antoi minulle uskoa elää tässä maailmassa ja sen että ylpeitä hyvällä itsetunnolla varustettuja ihmisiä on vielä olemassa.

Tukien varassa elämistä ei pidä hävetä vaan se on ansaittua.

SE kuuluu kaikille!

*tirsk*

Vierailija
287/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah... Onneksi valtion rahat loppuvat muutaman vuoden päästä ja nämä tyypit jäävät ilman tukia. Tehdään haastattelut sitten uudestaan ja katsotaan onko mieli muuttunut.

Te ootte nyt 30 vuotta selittäneet tuota "rahat loppuvat kohta", ja sinä aikana elintaso on Suomessa tuplaantunut. Milloin ne siis loppuu?

Hah, ei varmasti kukaan ole sanonut 30 vuotta tuollaista. Itse asiassa 12 vuotta sitten Suomi vielä LYHENSI valtionvelkaansa, mutta vuoden 2008 jälkeen talous ei ole ollut entisellään. Siitä lähtien velkaantuminenkin on ollut Euroopan nopeinta, eli elätetään näitä juusoja vaikkei varaa olisi.

Vastauksena milloin rahat loppuvat: ne loppuvat silloin kun uutta velkaa ei saada. Siihen on laskettu menevän 8-10 vuotta. En haluaisi olla "juuson" tilanteessa silloin kun se päivä koittaa.

Et tainnut olla vielä syntynyt kun oli 90-luvun lama? Silloin puhuttiin täysin tuota samaa: "ei ole varaa, tuet liian suuria, veroja liikaa, Suomi tuhoutuu". No eipä tuhoutunut. Verovalitus ja tuista urputtaminen sen sijaan jäi 90-luvun laman moodiin pysyvästi. Se ei poistunut mihinkään, kun lama loppui. Sen takia 2008 kriisi ei oikeastaan muuttanut mitään, koska puhetapa oli ollut lamapuhetta jo 17 vuotta putkeen.

Onko sinulla käsitystä miten tipalla oli että valtion varat olisivat loppuneet?

Meillä on paljosta kiittäminen Iiro Viinasta.

Niin, ja sitten? Olisimme kaikki menneet vuoren jyrkänteelle ja hypänneet alas? Se että jokin kirjanpidollinen "varojen loppuminen" olisi tapahtunut paperilla, ei tarkoita että ihmisiä olisi alettu näännyttää nälkään keskelle katua. 90-luvun lamassa nostettiin veroja ja sossutuetkin pikkuhiljaa vuosien myötä nousivat, joten kiitosta vaan Iiro.

Viestejäsi on kiva lukea. Harvoin saa kokea olevansa näin ylivoimaisen älykäs vertailussa. Jatka ihmeessä.

Vierailija
288/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halua tehdä mitään, mieluiten olisin vaan ihan rauhassa. Unelmissani olisin syntynyt sellaiseen yhteiskuntaan jossa tällaista työ/opiskelupakkoa ei olisi. Olisin luonnossa ja eläinten kanssa ja eläisin kaikessa rauhassa.

Mutta ei. En ole pyytänyt saada syntyä tällaisen paskan keskelle. Kuka minua voi pakottaa tekemään jotain mitä en halua ja käyttämään tätä rajallista aikaani täällä sellaisiin asioihin jotka eivät kiinnosta pätkääkään.

Ei kai kukaan sinua pakota tekemään sellaista mitä et halua. Työ- eikä opiskelupakkoa ei ole. Voit aivan hyvin muuttaa sinne metsän keskelle romanttisiin kuvitelmiesi luokse elämään eläinten kanssa. Sen sijaan jos haluat, että yhteiskunta eli käytännössä muut veronmaksajan sponsoroivat elämisesi, niin niin kauan sitä voi joku muu arvostella.

Niin, ja minä voin pyyhkiä perseeni siihen arvosteluun. Miksi minua kiinnostaisi joidenkin kokoomushomojen mielipiteet?

Näyttää kovin kalikka kalahtavan. Miltä se muuten tuntuu, kun sinua voi haukkua mielin määrin ja muut vain tirskuvat tai ovat välinpitämättömiä asiasta? Sinähän et voi asialle mitään, ehkä huutaa sossutädille, joka saa palkkaa sössötyksesi kuuntelusta, mutta muuten olet arvoton ihmisille.

Vierailija
289/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halua tehdä mitään, mieluiten olisin vaan ihan rauhassa. Unelmissani olisin syntynyt sellaiseen yhteiskuntaan jossa tällaista työ/opiskelupakkoa ei olisi. Olisin luonnossa ja eläinten kanssa ja eläisin kaikessa rauhassa.

Mutta ei. En ole pyytänyt saada syntyä tällaisen paskan keskelle. Kuka minua voi pakottaa tekemään jotain mitä en halua ja käyttämään tätä rajallista aikaani täällä sellaisiin asioihin jotka eivät kiinnosta pätkääkään.

Ei kai kukaan sinua pakota tekemään sellaista mitä et halua. Työ- eikä opiskelupakkoa ei ole. Voit aivan hyvin muuttaa sinne metsän keskelle romanttisiin kuvitelmiesi luokse elämään eläinten kanssa. Sen sijaan jos haluat, että yhteiskunta eli käytännössä muut veronmaksajan sponsoroivat elämisesi, niin niin kauan sitä voi joku muu arvostella.

Niin, ja minä voin pyyhkiä perseeni siihen arvosteluun. Miksi minua kiinnostaisi joidenkin kokoomushomojen mielipiteet?

Näyttää kovin kalikka kalahtavan. Miltä se muuten tuntuu, kun sinua voi haukkua mielin määrin ja muut vain tirskuvat tai ovat välinpitämättömiä asiasta? Sinähän et voi asialle mitään, ehkä huutaa sossutädille, joka saa palkkaa sössötyksesi kuuntelusta, mutta muuten olet arvoton ihmisille.

No te olette arvottomia minulle, joten tasapeli.

Vierailija
290/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä "elän ylpeästi tuilla enkä välitä muiden mielipiteistä" ihmisiä ei ikinä tapaa oikeassa elämässä? Kovin nöyrää poikaa ovat aina, vaikka nauraisi ja vittuilisi päin naamaa.

Vierailija
291/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No te olette arvottomia minulle, joten tasapeli.

:D just just sössönsö, just just

Vierailija
292/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä "elän ylpeästi tuilla enkä välitä muiden mielipiteistä" ihmisiä ei ikinä tapaa oikeassa elämässä? Kovin nöyrää poikaa ovat aina, vaikka nauraisi ja vittuilisi päin naamaa.

Samahan se on toisinkin päin. Harva kokoomuslainen kehtaa julkisesti vaatia keskitysleirejä köyhille, vaikka netissä ulisettekin.

Vierailija
293/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän jollain tapaa tuon. Tuhlaamme elämästämme liian suuren osan ajasta työn tekoon ja opiskeluihin ja se itse eläminen unohtuu. En kuitenkaan ymmärrä tuota, että ei ole minkäänlaisia suunnitelmia. Jokaisella on oikeus kerran elämässään olla pidemmänkin aikaa tekemättä mitään, mutta ei tilanne voi niin jatkua koko elämää. Jossain vaiheessa tilanne ei tule olemaan näin hyvä, että saa rahaa tekemättä mitään. Mitäs sitten teet, kun ei ole koulutusta eikä työkokemusta mistään?

Mutta "Juusolla" nimenomaan on koulutus.

Vierailija
294/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on plussaa että Juusolla sentään ammatti. Nyt vaan seuraavaksi armeijaan niin hyvä poika tulee. 

Vierailija
295/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta "Juusolla" nimenomaan on koulutus.

Ammattikoulun pili-pali-linja ei ole koulutus, kuten ei ole lukiokaan.

Vierailija
296/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannattaisi ajatella Juusoa, vaan niitä isoja firmoja jotka kiertävät veroja. 

Satojatuhansia Juusoja palkattaisiin niillä rahoilla, vanhuksia hoidettaisiin ja mielenterveyspotilaita kuntoutettaisiin. Mutta  media kirjoittaa vain Juusoista, kun se on niin helppoa. 

No, mikäs suomalainen firma nyt kiertää veroja?

Ja kysehän on siis kymmenistä miljardeista euroista esimerkkisi mukaan laskettuna.

Nyt ihan vaan todiste kovalle väitteellesi pitäisi saada. Mutta onhan se sinulla, onhan? :)

Mua kanssa kiinnostaisi kuulla niitä perusteita, koska tässäkin ketjussa on monta kertaa heitetty yritysten "veronkierto" mutta mitään tarkempaa ei tule vaikka kuinka pyytäisi. Taitaa peräkammarin pojilla mennä sekaisin veronkierto ja verosuunnittelu, joka on ihan laillista. Sitä saa yksityishenkilökin harrastaa (ai niin eihän sossupummeilla ole veroja joita suunnitella).

Sinänsä ihmisten työllistäminen on Suomessa sivukuluineen niin kallista, että hyvä jos on noita yrityksiä vielä täällä palkkaamassa ihmisiä. Mitäs jos aloitettaisiin niiden sivukulujen laskemisella niin saataisiin tänne lisää yrityksiä ja tervettä talouskasvua.

No eihän sitä tarvitse kuin heittää googleen "yritysten veronkierto Suomessa", niin tietoa löytyy vaikka kuinka.  http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015052419728986_uu.shtml

http://www.hs.fi/talous/art-2000002550146.html

Se, että veronkiertoa kutsutaan verosuunnitteluksi, on puhdasta semantiikkaa.

Vierailija
297/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisa-tulokset laskevat kuin lehmänhäntä noiden maahan otettujen somppujen vuoksi. Nyt lisää p-sakkia lisää. Kysykää vaikka meiltä opettajilta ja katsokaa niiden koepaperit, mikä on osaamisen taso. Kielitaito on aivan surkeaa luokkaa, samoin osaaminen. Siinä teille tulevaisuutta. Onneksi olen silloin jo haudassa.

PISA-tulokset olivat laskeneet kaikkein jyrkimmin kantasuomalaisten poikien kohdalla Itä-Suomessa.

Vierailija
298/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tässä ketjussa puolustelee "Juusoa" sanomalla, että näitä näköalattomia nuoria (miehiä) on hyvin vähän kaikista nuorista, eikä muutaman vapaamatkustajan vuoksi pidä huolestua. Tiedättekö, millaisista luvuista oikeasti puhumme? Yli viidesosa nuorista miehistä on ilman työ- tai opiskelupaikkaa. Määrä on kaksinkertaistunut kymmenessä vuodessa. Parhaassa työiässä olevat nuoret miehet ovat veronmaksajien sijaan saamapuolella. Tyhmempikin tajuaa, että jossain vaiheessa yhteiskunnan rahat loppuvat.

Tiedot voi tarkistaa vaikka täältä: http://www.suomenmaa.fi/?app=NeoDirect&com=6/3/154566/08fc6aba43

Montako työ- tai opiskelupaikkaa meillä jää täyttämättä näiden Juusojen takia? Mieti nyt vähän... Juusot ovat ongelma vasta sitten kun kaikille oikeasti olisi töitä. [/quote

Eikö tutkimusten mukaan paras työikä löydy 35-45 väliltä, ei suinkaan nuoruudesta. Ontto hokema on , että nuoret olisivat parhaassa työisässä.

Vierailija
299/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko te ihan kaiken mitä uutisoidaan? Jo aiemmin median keksimä milikuvituyshenkilö "Tatu" oli vastaava tapaus, joka paljastettiin "uutisessa" kerrottujen asioiden perusteella feikkiuutiseksi. EK, hallitus, ja osa yrittäjistä tietysti haluavat mustamaalata kaikki työttömät näillä tarinoilla, ja hyvin näkyy onnistuvan.

Vierailija
300/380 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusolla on oikea asenne. Korporaatioiden palveluksessa tulee vain hyväksikäytetyksi ja tämä ainoa elämä valuu hukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan