Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi konmari ja ''marittaminen'' ärsyttää?

Vierailija
01.04.2017 |

Moni suhtautuu jopa aggressiivisesti konmari-ilmiöön, miksi? Sehän on vain positiivista, jos jokin saa ihmisen miettimään kulutuskäyttäytymistään, suhtautumistaan tavaraan ja auttaa pitämään siisteyttä yllä kodissa.

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät jotain, mikä tekee heidät onnellisiksi - ja suomalaiset vihaa sen takia. 

Tyypillistä. 

Nojaa, itselleni on ihan sama mitä kukakin omille tavaroilleen tekee, mutta marittajat ovat vähän kuin ikuiset laihduttajat työpaikan ruokapöydässä "siis Hyi! Miten voit syödä Tota?? Tiedätkö kuinka paljon tossa on sokeria ja kaloreita?? Oikeesti kannattaisi syödä tää banaani! Voin tehdä sulle ruokalistan ens viikoksi? Oikeesti tää on tosi terveellistä, sun pitää ruveta syömään Tätä!"

Vierailija
22/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ehdomuus. Olen itsekin sellainen, että käyn tavaroita kerran vuodessa läpi ja kierrätän turhat, mutta ei sen kanssa ehdottomuuksiin kannata mennä.

Tosin, monet etenkin vanhemmat ihmiset tarvitsisivat inspiraatiota raivaukseen. Ja sellaisena kirja voi hyvinkin toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se, että marittajat pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä. Jos minimalismi tuottaa heille iloa; ihan ok. Mutta jos olen valinnut asuntoni niin, että minulla on paljon säilytystilaa, niin mikdi en saa säilyttää joskus hankkimiani tavaroita/esineitä? Tai pitää kirjahyllyssä kirjoja? Tai olla harrastaa tuunaamista --> erilaisia aihioita ja materiaalia on varastossa? Miksi kaikkien pitäisi marittaa?

Miksi edes kommentoit, jos et tiedä mitä marittaminen on? Sehän ei liity mitenkään minimalismiin. Huoh.

Vierailija
24/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät jotain, mikä tekee heidät onnellisiksi - ja suomalaiset vihaa sen takia. 

Tyypillistä. 

Nojaa, itselleni on ihan sama mitä kukakin omille tavaroilleen tekee, mutta marittajat ovat vähän kuin ikuiset laihduttajat työpaikan ruokapöydässä "siis Hyi! Miten voit syödä Tota?? Tiedätkö kuinka paljon tossa on sokeria ja kaloreita?? Oikeesti kannattaisi syödä tää banaani! Voin tehdä sulle ruokalistan ens viikoksi? Oikeesti tää on tosi terveellistä, sun pitää ruveta syömään Tätä!"

Miten ne konmarittajat voi siellä työpaikan ruokapöydässä kommentoida mitään?

Eri asia jos valitat kotisi epäjärjestystä ja joku sanoo että luki sellaisen kirjan joka auttoi häntä itseään, ja siis suosittelee sinulle (eikä sun siltikään ole pakko siihen tarttua). Mutta konmaritukseen ei ollenkaan kuulu muiden kotien ja tavaroiden kommentointi. Katsos kun kukaan muu ei voi päättää sun puolesta mikä tuottaa sulle iloa ja mitä tarvitset.

25/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se, että marittajat pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä. Jos minimalismi tuottaa heille iloa; ihan ok. Mutta jos olen valinnut asuntoni niin, että minulla on paljon säilytystilaa, niin mikdi en saa säilyttää joskus hankkimiani tavaroita/esineitä? Tai pitää kirjahyllyssä kirjoja? Tai olla harrastaa tuunaamista --> erilaisia aihioita ja materiaalia on varastossa? Miksi kaikkien pitäisi marittaa?

Kaikki uskovaiset oli kyseessä mikä tahansa kultti, pitävät itseään muita parempina ihmisinä.

Vierailija
26/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä. 

Miten ne konmarittajat voi siellä työpaikan ruokapöydässä kommentoida mitään?

Eri asia jos valitat kotisi epäjärjestystä ja joku sanoo että luki sellaisen kirjan joka auttoi häntä itseään, ja siis suosittelee sinulle (eikä sun siltikään ole pakko siihen tarttua). Mutta konmaritukseen ei ollenkaan kuulu muiden kotien ja tavaroiden kommentointi. Katsos kun kukaan muu ei voi päättää sun puolesta mikä tuottaa sulle iloa ja mitä tarvitset.

Sanoin "ovat VÄHÄN KUIN" lue ensin mihin vastaat.

Vierailija
27/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes kommentoit, jos et tiedä mitä marittaminen on? Sehän ei liity mitenkään minimalismiin. Huoh.

Aika moni toteuttaa konmariuttaan niin, että raivaa ja luopuu tavaroistaan. Ja varsinkin ne, joille eniten iloa tuottaa se, ettei ole tavaraa, on niitä äänekkäimpiä saarnaamaan muille siitä, että muidenkin pitäisi raivata tavaraa pois. 

Vierailija
28/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjan kirjoittajalla on lukemani perusteella pakkomielle siivoamiseen ja järjestämiseen.

Konmarittajat kehuvat heittäneensä säkki- ja kilokaupalla tavaraa roskiin ja nyt on niin hienoa ja avaraa, että.

Kuinkahan kauan tätä auvoa kestää ennen kuin ostosmaanikoiden komerot taas alkavat täyttyä?

Vierailija
29/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahkomaisuus.

Maalaisjärjen katoaminen.

Hävitetään tavaraa trendijutun vuoksi.

Se, että ihminen tarvitsee jonkun hypeuskonnon tavaran hävittämiseen.

Jos on tänne maapallolle tullut niin onnellisten tähtien alla että on varaa ostella tavaraa elämä täyteen ja luoda itselleen siitä ongelman, niin olisiko liikaa vaadittu että pitäisi itseään vastuullisena edes sen verran että ratkaisisi itse ongelmansa?

Vierailija
30/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää koska se lisää kerskakulutusta. Kaikkien tavaroiden pitää olla jotenkin kivoja ja tunteita herättäviä, jos ei ole, niin nakataan pois ja ostetaan uutta.

Erittäin ERITTÄIN huono juttu mielestäni, nykytilanteessa.

Vierailija
31/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua ärsyttää kun haukutaan ongelmajätteeksi kirjoja, cd- ja dvd-levyjä. Minulla on näitä paljon enkä aio luopua. Mutta Ikään kuin asuisin roskien keskellä konmarittajien mielestä.

Kun joku kysyy netissä miten saa puolison luopumaan tavaroista tunnen sympatiaa sitä osapuolta kohtaan joka ei saisi pitää tavaroita. Raivostuttavin ehdotus on se jossa kehotetaan houkuttelemaan viemään esim kirpputorille tai myymään jotta joku toinen saisi iloa niistä.

Vierailija
32/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jossain määrin minimalisti, esim. en omista sänkyä enkä keittiönpöytä-sarjaa. En ymmärrä miksi ihmiset ostelee tavaroita, jotka heittää sitten vuoden päästä pois, kun olikin tylsä tavara tai kun ei tarvinnutkaan. Itse käytän vaatteetkin loppuun asti, vaikka ne onkin lopussa kulahtaneita, niin roskii menee vasta, kun ovat niin reikäisiä ettei kannata enään parsia kasaan.

Minulla ei ole kamalasti tavaroita, en konmarita enkä ole lukenut koko kirjaa vaan en vain osta niin paljon tavaraa, että pitäisi "kerran vuodessa käydä läpi ja heittää pois ne mitä ei tarvitse". Ihan sairaalta muoti-ilmiöltä kuulostaa tuo.

Ja että pitäisi tuottaa jotain iloa. Teen kattilassa ruokaa ja tarvitsen lautasen syömiseen, mitä helvetin väliä sillä on, että miltä nämä tarvikkeet näyttää? Tuottaa iloa kun ne ovat olemassa, vaikka olisivat susirumia.

Vierailija
33/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tavarasta, sen hankkimisesta ja siitä luopumisesta, on tehty elämään sisältöä.

Hyvä puoli on se, että tässä erottuu ne vietävissä olevat ihmiset. Ne samat, jotka "markkinatalous" on saanut ensin haalimaan ne turhat roinat, jotta ihminen kokisi olevansa parempi. Sitten sama markkinatalous vetää uudestaan höplästä näitä ja saa samat tyypit maksamaan siitä että hävittävät samat roinat. :D

Ei voi kun hattua nostaa kapitalismille. Harmi tietty niille ihmisille.

Vinkkinä sanoisin, että kun vuosien kuluessa maailmanlaajuisesti taloustilanne paranee, niin kivojen tavaroiden haaliminen ja omistaminen nostaa taas arvoaan. Ja arvaatte varmasti mikä ryhmä on silloin täyttämässä tyhjiä kaappejaan? :D

Vierailija
34/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minua ärsyttää kun haukutaan ongelmajätteeksi kirjoja, cd- ja dvd-levyjä. Minulla on näitä paljon enkä aio luopua. Mutta Ikään kuin asuisin roskien keskellä konmarittajien mielestä.

Kun joku kysyy netissä miten saa puolison luopumaan tavaroista tunnen sympatiaa sitä osapuolta kohtaan joka ei saisi pitää tavaroita. Raivostuttavin ehdotus on se jossa kehotetaan houkuttelemaan viemään esim kirpputorille tai myymään jotta joku toinen saisi iloa niistä.

KonMariin ei missään tapauksessa kuulu toisten tavaroiden hävittäminen. Joka tätä tekee, ei toimi mitenkään KonMarin mukaan. Mitä tulee sinun cd-levyihin tai kirjoihin, niin kukaan ei ole sitä mieltä, että sinun pitäisi ne hävittää. Itse olen kyllä iloinen, että pääsin levyistä eroon :)

Vierailija
35/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset ne ei vaan ymmärrä! Se tuottaa iloa kun luovuttaa niistä tavaroista ja pystyt hengittämään.

Et siis pystynyt hengittämään ennen? Sori vaan, ei ole mahdollista. Jos niin olisi, et olisi täällä. Lisätään vielä ärsyttävyyden listaan tuollaisten epätosien väittämien toistelu, joissa ei ole järjen hiventäkään.

En pystynyt etkä sinäkään pysty ennenkuin luovut niistä tavaroistasi.

Eiköhän tämä kommentti selittänyt aika tyhjentävästi mikä noissa "marittajissa" ärsyttää.

Vierailija
36/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on aivan hirveää paskaa.

Vierailija
37/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahkomaisuus.

Maalaisjärjen katoaminen.

Hävitetään tavaraa trendijutun vuoksi.

Se, että ihminen tarvitsee jonkun hypeuskonnon tavaran hävittämiseen.

Jos on tänne maapallolle tullut niin onnellisten tähtien alla että on varaa ostella tavaraa elämä täyteen ja luoda itselleen siitä ongelman, niin olisiko liikaa vaadittu että pitäisi itseään vastuullisena edes sen verran että ratkaisisi itse ongelmansa?

Niin ja jos on syönyt itsensä läskiksi, juonut elämänsä rappiolle, työskennellyt burnoutiin saakka, niin selvittäköön prkle itse ongelmansa. Siihen mitään apua tarvita kun Minäkään en tarvitse.

Terveisin ei-marittaja, joka ymmärtää että ihmiset hyötyvät erilaisista asioista.

Vierailija
38/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3781 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovaiset oli kyseessä mikä tahansa kultti, pitävät itseään muita parempina ihmisinä.

Huonoitsetuntoiset ja pahoinvoivat ihmiset näkevät "parempana itseään pitäviä ihmisiä" kaikkialla. Oli kyseessä sitten mikä tahansa elämäntapa,mielipide,arvo tai ihanne johon haluaa pyrkiä,aina löytyy joku sanomaan "kuvitteletko olevasi parempi kuin muut".

Voisiko olla mahdollista, että joku haluaisi olla parempi versio ITSESTÄÄN? Ei siksi,että saisi tuntea ylemmyyttä toisineläviä kohtaan vaan siksi että omien arvojen mukainen elämä tuottaa mielihyvää. Tuomitseminen ja käännyttäminen ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
39/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää se, että moni hehkuttaa heittäneensä tavaroita kassikaupalla ROSKIIN. Tosi epäekologista. Ei olisi suuri vaiva viedä kierrätykseen jossa niitä joku voisi vielä hyödyntää.

Vierailija
40/142 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää koska se lisää kerskakulutusta. Kaikkien tavaroiden pitää olla jotenkin kivoja ja tunteita herättäviä, jos ei ole, niin nakataan pois ja ostetaan uutta.

Erittäin ERITTÄIN huono juttu mielestäni, nykytilanteessa.

Tästä saa helposti sellaisen sopan, että heitetään pois kaikki tarpeelliset tavarat: sakset, sähköhammasharja, imuri, koska ne on vähän nuhjuisia eikä design säteile iloa. Sitten jahdataan kaupoissa täydellisiä saksia, täydellistä sähköhammasharjaa ja täydellistä imuria. Jos löytyneen tilalle löytyy vieläkin hienompi, sen voi hankkia, koska uusin versio säteilee iloa. Lopulta tietysti repsahdetaan taas kuluttamaan hallitsemattomasti, koska tyhjänvalkoinen koti ei ollutkaan niin kuin blogeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän